Της Κατερίνας Καρσιώτη
Οι κυριότερες τάσεις που επικράτησαν το 2022 και που φαίνεται ότι θα μας απασχολήσουν έως και τα επόμενα 5 έτη, επικεντρώνονται στην αλλαγή νοοτροπίας στα στάδια ενός ταξιδιού.
Ο ανθρώπινος παράγοντας επανέρχεται στο προσκήνιο και μάλιστα οδηγεί τα γεγονότα σπάζοντας στερεότυπα ενός παρωχημένου status quo.
Ο Chef Κωνσταντίνος Κωβαίος και η Group Coordinator Δήμητρα Δολιανίτη αναλύουν τις τάσεις που θα επικρατήσουν στην τουριστική αγορά το 2023.
Στροφή στη βιωσιμότητα
Το προφίλ του επιχειρηματία που αποφασίζει να επενδύσει στον τουριστικό κλάδο θα διέπεται από αυτή την φιλοσοφία. Αφήνουμε πίσω την κατασπατάληση πόρων, πρώτων υλών και ξεκινάμε την εφαρμογή ενός πιο φιλικού στο περιβάλλον πλαισίου δράσης.
Farm to table, slow food & τοπική κουζίνα
Τρεις όροι που έχουν προβληθεί κυρίως σε streaming πλατφόρμες (Netflix, Amazon Prime) όπου το 2022 πρωταγωνίστησαν και έπεται να απασχολήσουν την τουριστική αγορά για τα επόμενα 5 έτη πολύ πιο συγκεκριμένα και με στρατηγική.
Πρόκειται για διαφορετικές έννοιες που μπορούν να ταιριάξουν καθώς διαθέτουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: έμφαση στην ποιότητα και στήριξη της τοπικής κοινωνίας. Αδιαμφισβήτητα λοιπόν κατέχουν σημαντική θέση στα hot food trends που θα συζητηθούν ακόμα περισσότερο.
Υγιεινή διατροφή
Όλο και περισσότεροι θα υιοθετήσουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής και ευεξίας με έμφαση στη χορτοφαγική και vegan διατροφή. Τα βιολογικά λαχανικά, το φρέσκο ψάρι, οι ποιοτικές κοπές κρέατος και γενικότερα τρόφιμα πλούσια σε πρωτείνες και χαμηλά λιπαρά θα αποτελούν τα βασικά είδη των αγορών των καταναλωτών.
Ταξίδια για εκπαιδευτικούς λόγους
Πολλοί θα είναι οι ταξιδιώτες που θα ταξιδέψουν με απόλυτο γνώμονα την εκπαίδευση. Σε κάθε σχεδόν κριτική των σύγχρονων ταξιδιωτών, υπάρχει αναφορά σε νέες εκπαιδευτικές εμπειρίες και δράσεις είτε εντός των ξενοδοχειακών μονάδων είτε εντός του αστικού ιστού της χώρας που έχουν επισκεφθεί.
Σημειώνεται ότι και τα ταξίδια για επαγγελματικούς λόγους θα απασχολήσουν και θα έχουν μεγάλη άνοδο το 2023.
Διαμονή σε καταλύματα που συνδέονται με την φύση
Η διαμονή σε ένα ξενοδοχείο ή ένα κατάλυμα αποτελεί για τον σύγχρονο ταξιδιώτη μία ακόμα εμπειρία στην οποία θα “επενδύσει”. Δεν ενδιαφέρεται απλά να επιλέξει έναν χώρο διαμονής απλώς για την ξεκούραση του αντιθέτως αναζητά προτάσεις που διαμένοντας εκεί θα έχει την δυνατότητα να μπορεί να επιδοθεί σε δραστηριότητες που θα σχετίζονται με την φύση.
Υπηρεσίες wellness
Η ευεξία είναι η τάση που η άνοδος της από το 2023 και μετά θα είναι κατακόρυφη. Βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ατζέντας των σύγχρονων ταξιδιωτών και αυτή που θα επικρατήσει σε μεγάλο βαθμό στα ξενοδοχεία και όχι μόνο καθώς παίζει ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην αποφόρτιση και στην χαλάρωση του επισκέπτη.
Η τεχνολογία
Καταλυτικός ο ρόλος της τεχνολογίας στη τουριστική αγορά. Με λύσεις που επιτρέπουν στους πελάτες να ξεκλειδώσουν τα δωμάτιά τους με τις κινητές τους συσκευές εξοικονομώντας χρόνο και φυσικά χρήματα για κάθε επιχείρηση αποτελούν τα new digital keys.
Επιπλέον, νέοι τρόποι πληρωμής όπως το Apple Pay, το Revolut, το Payzy στηρίζουν τις mobile συναλλαγές κάθε ταξιδιώτη, εύκολα, γρήγορα και κυρίως ανέπαφα.
Το μοντέλο all inclusive
Θα συνεχίσει να υφίσταται ως hotel trend της νέας χρονιάς με έναν ρόλο πιο διαφορετικό και αναβαθμισμένο.
Θα υπάρξει σύμπλευση με την τοπική κοινωνία (σύναψη συμφωνιών με τοπικούς παράγοντες) ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να έχουν μία διευρυμένη (και όχι απλά γενικευμένη) εικόνα του κάθε τόπου υποδοχής καθώς και τη συμμετοχή τους σε activities εκτός των ξενοδοχείων παραμονής τους.
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Ο ανθρώπινος παράγοντας επανέρχεται στο προσκήνιο και μάλιστα οδηγεί τα γεγονότα σπάζοντας στερεότυπα ενός παρωχημένου status quo.
Ο Chef Κωνσταντίνος Κωβαίος και η Group Coordinator Δήμητρα Δολιανίτη αναλύουν τις τάσεις που θα επικρατήσουν στην τουριστική αγορά το 2023.
Στροφή στη βιωσιμότητα
Το προφίλ του επιχειρηματία που αποφασίζει να επενδύσει στον τουριστικό κλάδο θα διέπεται από αυτή την φιλοσοφία. Αφήνουμε πίσω την κατασπατάληση πόρων, πρώτων υλών και ξεκινάμε την εφαρμογή ενός πιο φιλικού στο περιβάλλον πλαισίου δράσης.
Farm to table, slow food & τοπική κουζίνα
Τρεις όροι που έχουν προβληθεί κυρίως σε streaming πλατφόρμες (Netflix, Amazon Prime) όπου το 2022 πρωταγωνίστησαν και έπεται να απασχολήσουν την τουριστική αγορά για τα επόμενα 5 έτη πολύ πιο συγκεκριμένα και με στρατηγική.
Πρόκειται για διαφορετικές έννοιες που μπορούν να ταιριάξουν καθώς διαθέτουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: έμφαση στην ποιότητα και στήριξη της τοπικής κοινωνίας. Αδιαμφισβήτητα λοιπόν κατέχουν σημαντική θέση στα hot food trends που θα συζητηθούν ακόμα περισσότερο.
Υγιεινή διατροφή
Όλο και περισσότεροι θα υιοθετήσουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής και ευεξίας με έμφαση στη χορτοφαγική και vegan διατροφή. Τα βιολογικά λαχανικά, το φρέσκο ψάρι, οι ποιοτικές κοπές κρέατος και γενικότερα τρόφιμα πλούσια σε πρωτείνες και χαμηλά λιπαρά θα αποτελούν τα βασικά είδη των αγορών των καταναλωτών.
Ταξίδια για εκπαιδευτικούς λόγους
Πολλοί θα είναι οι ταξιδιώτες που θα ταξιδέψουν με απόλυτο γνώμονα την εκπαίδευση. Σε κάθε σχεδόν κριτική των σύγχρονων ταξιδιωτών, υπάρχει αναφορά σε νέες εκπαιδευτικές εμπειρίες και δράσεις είτε εντός των ξενοδοχειακών μονάδων είτε εντός του αστικού ιστού της χώρας που έχουν επισκεφθεί.
Σημειώνεται ότι και τα ταξίδια για επαγγελματικούς λόγους θα απασχολήσουν και θα έχουν μεγάλη άνοδο το 2023.
Διαμονή σε καταλύματα που συνδέονται με την φύση
Η διαμονή σε ένα ξενοδοχείο ή ένα κατάλυμα αποτελεί για τον σύγχρονο ταξιδιώτη μία ακόμα εμπειρία στην οποία θα “επενδύσει”. Δεν ενδιαφέρεται απλά να επιλέξει έναν χώρο διαμονής απλώς για την ξεκούραση του αντιθέτως αναζητά προτάσεις που διαμένοντας εκεί θα έχει την δυνατότητα να μπορεί να επιδοθεί σε δραστηριότητες που θα σχετίζονται με την φύση.
Υπηρεσίες wellness
Η ευεξία είναι η τάση που η άνοδος της από το 2023 και μετά θα είναι κατακόρυφη. Βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ατζέντας των σύγχρονων ταξιδιωτών και αυτή που θα επικρατήσει σε μεγάλο βαθμό στα ξενοδοχεία και όχι μόνο καθώς παίζει ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην αποφόρτιση και στην χαλάρωση του επισκέπτη.
Η τεχνολογία
Καταλυτικός ο ρόλος της τεχνολογίας στη τουριστική αγορά. Με λύσεις που επιτρέπουν στους πελάτες να ξεκλειδώσουν τα δωμάτιά τους με τις κινητές τους συσκευές εξοικονομώντας χρόνο και φυσικά χρήματα για κάθε επιχείρηση αποτελούν τα new digital keys.
Επιπλέον, νέοι τρόποι πληρωμής όπως το Apple Pay, το Revolut, το Payzy στηρίζουν τις mobile συναλλαγές κάθε ταξιδιώτη, εύκολα, γρήγορα και κυρίως ανέπαφα.
Το μοντέλο all inclusive
Θα συνεχίσει να υφίσταται ως hotel trend της νέας χρονιάς με έναν ρόλο πιο διαφορετικό και αναβαθμισμένο.
Θα υπάρξει σύμπλευση με την τοπική κοινωνία (σύναψη συμφωνιών με τοπικούς παράγοντες) ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να έχουν μία διευρυμένη (και όχι απλά γενικευμένη) εικόνα του κάθε τόπου υποδοχής καθώς και τη συμμετοχή τους σε activities εκτός των ξενοδοχείων παραμονής τους.
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών