Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

«Υποθαλάσσιος σεισμός» από την κατάρρευση της FTI - Η επιστολή στους Έλληνες ξενοδόχους για την αποπληρωμή των ποσών

«Υποθαλάσσιος σεισμός» από την κατάρρευση της FTI - Η επιστολή στους Έλληνες ξενοδόχους για την αποπληρωμή των ποσών
O κύριος όγκος των πελατών του FTI κατευθυνόταν στο 70% σε Κρήτη και Ρόδο, 20% σε Κέρκυρα και Κω και το υπόλοιπο 10% περίπου κάλυπτε την υπόλοιπη χώρα
Σχετικά Άρθρα

Σε «αναμμένα κάρβουνα» κάθονται οι Έλληνες ξενοδόχοι μετά το «κανόνι» που βάρεσε ο γερμανικός tour operator, FTI.
Πέραν της ανησυχίας για τις οφειλές που υπάρχουν από το 2023, έχουν αρχίσει και οι ακυρώσεις κρατήσεων, που είχαν ημερομηνία άφιξης από την Τετάρτη (5/6/2024). Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο FTI θα έφερνε φέτος στην Κρήτη, περίπου 80.000 τουρίστες. Κατά συνέπεια αναμένεται ότι το πλήγμα στον τουρισμό θα είναι μεγάλο.
«Αυτός είναι ένας "σεισμός υποθαλάσσιος", θα έχει και τσουνάμι, αλλά δεν θα είναι τόσο μεγάλο όσο με την Thomas Cook. Θα κοιτάξουμε να δούμε πώς θα κερδίσουμε αυτούς τους τουρίστες για να έρθουν εδώ πέρα» δήλωσε -μιλώντας στην ΕΡΤ- ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων και Γραφείων Ταξιδίων Κρήτης, Μιχάλης Βλατάκης, και συνέχισε: «Αυτό που με δυσαρεστεί περισσότερο και με ανησυχεί είναι ότι κλονίζεται η εμπιστοσύνη των πελατών στους tour operators, των ξενοδόχων και των τουριστικών γραφείων. Αρχίζει και γίνεται μια μεγάλη αναταραχή στο κύκλωμα».

Η επιστολή στους Έλληνες ξενοδόχους

Πάντως, ο γερμανικός tour operator έστειλε επιστολή στα ξενοδοχεία με τα οποία συνεργάζεται στη χώρα μας, προκειμένου να κατευνάσει τις αντιδράσεις, επισημαίνοντας ότι οποιοσδήποτε οικονομικός κραδασμός τυχόν υπάρξει θα αποσβεστεί θεσμικά μέσω του Γερμανικού Ταμείου Ταξιδιωτικής Ασφάλισης (DRFS). Αυτό σημαίνει ότι οι πληρωμές που πραγματοποιήθηκαν -ολόκληρη η τιμή του ταξιδιού εάν έχει ήδη πληρωθεί, καθώς και οι προκαταβολές- προστατεύονται σε περίπτωση αφερεγγυότητας. Αυτό ισχύει για πελάτες που έχουν κάνει κράτηση πακέτου διακοπών.
fti.jpg
Το DRSF είναι πλέον υπεύθυνο για την επεξεργασία σε περίπτωση αφερεγγυότητας, σε στενή συνεργασία με τον επηρεαζόμενο διοργανωτή. Αυτό σημαίνει ότι το DRSF είναι υπεύθυνο, αφενός, για την επιστροφή της τιμής ταξιδιού που καταβλήθηκε στους επηρεαζόμενους πελάτες και, αφετέρου, για κάθε απαραίτητο επαναπατρισμό των επισκεπτών. Τέλος να τονιστεί ότι ο κύριος όγκος των πελατών του FTI κατευθυνόταν στο 70% σε Κρήτη και Ρόδο, 20% σε Κέρκυρα και Κω και το υπόλοιπο 10% περίπου κάλυπτε την υπόλοιπη χώρα.

Η αντίδραση του ΕΟΤ

Εν τω μεταξύ, επισημαίνεται ότι ο ΕΟΤ και τα αρμόδια τμήματα του Υπουργείου συλλέγουν στοιχεία για να προβούν σε συγκεκριμένες, τεκμηριωμένες ανακοινώσεις. Ήδη έχουν γίνει σχετικές επαφές από το γραφείο ΕΟΤ Γερμανίας, ενώ στελέχη του ΕΟΤ είναι σε επικοινωνία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ)  και τον αντιπρόσωπο της FTI  στην Ελλάδα.
Σε περίπτωση δε που διαπιστωθούν μεμονωμένα προβλήματα και περιστατικά δυσλειτουργίας, οι υπηρεσίες του Υπουργείου και του Οργανισμού Τουρισμού βρίσκονται σε ετοιμότητα και συντονισμό ώστε να συμβάλλουν άμεσα στην ουσιαστική αντιμετώπισή τους.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης