Πολλές από τις προτάσεις του ΤΧΣ δεν έχουν περάσει εξέλιξη δυσμενής – Ασαφές αν ψηφιστεί ή απορριφθεί ο νόμος από την Βουλή
Στην κατάθεση….και ψήφιση του νόμου για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών ποντάρει το τραπεζικό σύστημα παρ΄ ότι έχει βάσιμες ανησυχίες να πιστεύει ότι βρίσκεται στον αέρα.
Μπορεί ΝΔ και ΠΑΣΟΚ να διαβεβαιώνουν ότι θα ψηφίσουν τον νόμο αλλά δεν είναι βέβαιο καθώς υπάρχει έντονη και παρασκηνιακή αντίδραση και δεν είναι τυχαίο ότι χαρακτηρίζεται νόμος έκτρωμα.
Ο νέος νόμος για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών περιλαμβάνει τις εξής παραμέτρους σύμφωνα με τους τραπεζίτες που έχουν διαβάσει τον νόμο.
1)Για τον προσδιορισμό της τιμής μια αμκ η διοίκηση θα έχει την δυνατότητα με βάση τους κανόνες αγοράς, ωστόσο θα απαιτείται από 2 διεθνείς επενδυτικούς οίκους γνωμάτευση για το αν και κατά πόσο η τιμή που η διοίκηση προσδιορίζει είναι οικονομικά και χρηματιστηριακά βάσιμη.
Η γνωμοδότηση των δύο διεθνών επενδυτικών οίκων, έχει ως στόχο την νομιμοποίηση της απόφασης μιας διοίκησης ώστε να μην βρεθεί νομικά εκτεθειμένη αλλά και του ΤΧΣ που θα εγκρίνει μια νέα αύξηση κεφαλαίου.
Ωστόσο δεν είναι βέβαιο ότι το ΤΧΣ μόνο με μια τέτοια ρήτρα διασφαλίζεται και για τον λόγο αυτό ζητείται διυπουργική απόφαση ώστε να προστατευθεί η διοίκηση του ΤΧΣ.
Ας αναφέρουμε ένα παράδειγμα.
Η Eurobank θα υλοποιήσει αμκ 2,5 δισεκ. αν και οι κεφαλαιακές ανάγκες που έχουν προκύψει φθάνουν στα 2,7 δισεκ.
Η παλαιά τιμή της αμκ των 5,8 δισεκ ήταν 1,54 ευρώ και η νέα τιμή θα είναι 0,30 ευρώ ή οριακά υψηλότερα.
Αν η διοίκηση της Eurobank εφόσον προχωρήσει η αμκ προσδιορίσει την τιμή στα 0,3 ή 0,35 ευρώ δύο ξένοι οίκοι θα κληθούν να γνωμοδοτήσουν για το κατά πόσο είναι δίκαιη και εύλογη αυτή η τιμή.
Με πειστήριο, επιχείρημα και απόδειξη την γνωμοδότηση 2 διεθνών οίκων η διοίκηση θα είναι καλυμμένη νομικά όπως και το ΤΧΣ.
Η διοίκηση δεν μπορεί να φέρει καμία ευθύνη στο σκέλος αυτό αλλά για το ΤΧΣ είναι ένα μεγάλο ερωτηματικό.
2)Για τα warrants δεν έχει περάσει η πρόταση ώστε το ΤΧΣ να υποβάλλει δημόσιες προτάσεις.
Παραμένει σε εκκρεμότητα και όλα είναι ανοικτά.
Είτε η Τρόικα να το εγκρίνει και να περάσει η παράμετρος των warrants, είτε να απορριφθεί οριστικά.
Το γεγονός όμως ότι δεν υπάρχει στον νόμο το θέμα των warrants είναι ξεκάθαρα κακό σημάδι.
3)Θα προσδιορίζεται η διαδικασία εμπλοκής του ΤΧΣ σε μια αύξηση κεφαλαίου αν δηλαδή αποτύχει να καλυφθεί από ιδιωτικά κεφάλαια.
Να θυμίσουμε ότι η ντιρεκτίβα 4119 της ΕΕ αναφέρει με σαφή τρόπο πως θα ενεργοποιείται το bail in δηλαδή πως θα φορτώνονται τις ζημίες ιδιώτες μέτοχοι και ομολογιούχοι αλλά όχι και οι καταθέτες καθώς προστατεύονται για την ώρα…
www.bankingnews.gr
Μπορεί ΝΔ και ΠΑΣΟΚ να διαβεβαιώνουν ότι θα ψηφίσουν τον νόμο αλλά δεν είναι βέβαιο καθώς υπάρχει έντονη και παρασκηνιακή αντίδραση και δεν είναι τυχαίο ότι χαρακτηρίζεται νόμος έκτρωμα.
Ο νέος νόμος για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών περιλαμβάνει τις εξής παραμέτρους σύμφωνα με τους τραπεζίτες που έχουν διαβάσει τον νόμο.
1)Για τον προσδιορισμό της τιμής μια αμκ η διοίκηση θα έχει την δυνατότητα με βάση τους κανόνες αγοράς, ωστόσο θα απαιτείται από 2 διεθνείς επενδυτικούς οίκους γνωμάτευση για το αν και κατά πόσο η τιμή που η διοίκηση προσδιορίζει είναι οικονομικά και χρηματιστηριακά βάσιμη.
Η γνωμοδότηση των δύο διεθνών επενδυτικών οίκων, έχει ως στόχο την νομιμοποίηση της απόφασης μιας διοίκησης ώστε να μην βρεθεί νομικά εκτεθειμένη αλλά και του ΤΧΣ που θα εγκρίνει μια νέα αύξηση κεφαλαίου.
Ωστόσο δεν είναι βέβαιο ότι το ΤΧΣ μόνο με μια τέτοια ρήτρα διασφαλίζεται και για τον λόγο αυτό ζητείται διυπουργική απόφαση ώστε να προστατευθεί η διοίκηση του ΤΧΣ.
Ας αναφέρουμε ένα παράδειγμα.
Η Eurobank θα υλοποιήσει αμκ 2,5 δισεκ. αν και οι κεφαλαιακές ανάγκες που έχουν προκύψει φθάνουν στα 2,7 δισεκ.
Η παλαιά τιμή της αμκ των 5,8 δισεκ ήταν 1,54 ευρώ και η νέα τιμή θα είναι 0,30 ευρώ ή οριακά υψηλότερα.
Αν η διοίκηση της Eurobank εφόσον προχωρήσει η αμκ προσδιορίσει την τιμή στα 0,3 ή 0,35 ευρώ δύο ξένοι οίκοι θα κληθούν να γνωμοδοτήσουν για το κατά πόσο είναι δίκαιη και εύλογη αυτή η τιμή.
Με πειστήριο, επιχείρημα και απόδειξη την γνωμοδότηση 2 διεθνών οίκων η διοίκηση θα είναι καλυμμένη νομικά όπως και το ΤΧΣ.
Η διοίκηση δεν μπορεί να φέρει καμία ευθύνη στο σκέλος αυτό αλλά για το ΤΧΣ είναι ένα μεγάλο ερωτηματικό.
2)Για τα warrants δεν έχει περάσει η πρόταση ώστε το ΤΧΣ να υποβάλλει δημόσιες προτάσεις.
Παραμένει σε εκκρεμότητα και όλα είναι ανοικτά.
Είτε η Τρόικα να το εγκρίνει και να περάσει η παράμετρος των warrants, είτε να απορριφθεί οριστικά.
Το γεγονός όμως ότι δεν υπάρχει στον νόμο το θέμα των warrants είναι ξεκάθαρα κακό σημάδι.
3)Θα προσδιορίζεται η διαδικασία εμπλοκής του ΤΧΣ σε μια αύξηση κεφαλαίου αν δηλαδή αποτύχει να καλυφθεί από ιδιωτικά κεφάλαια.
Να θυμίσουμε ότι η ντιρεκτίβα 4119 της ΕΕ αναφέρει με σαφή τρόπο πως θα ενεργοποιείται το bail in δηλαδή πως θα φορτώνονται τις ζημίες ιδιώτες μέτοχοι και ομολογιούχοι αλλά όχι και οι καταθέτες καθώς προστατεύονται για την ώρα…
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών