Η Διαδικασία Επίλυσης των Καθυστερήσεων που προβλέπει ο Κώδικας θα γίνεται σε πέντε στάδια
Σήμερα αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα ο νέος επικαιροποιημένος Κώδικας Δεοντολογίας των Τραπεζών για τον χειρισμό των μη εξυπηρετούμενων δανείων, από την Τράπεζα της Ελλάδος.
Ο νέος κώδικας θα ισχύσει από τον Ιανουάριο του 2015, ενώ θα προβλέπει πλήθος επιλογών για τη ρύθμιση δανείων.
Η Κεντρική Τράπεζα είχε δημοσιοποιήσει προσχέδιο του Κώδικα Δεοντολογίας στα τέλη Μαρτίου το οποίο και επικαιροποίησε μετά από διαβουλεύσεις που είχε με τις τράπεζες και τις ενώσεις καταναλωτών.
Σύμφωνα με το προσχέδιο, κάθε χρηματοπιστωτικό ίδρυμα οφείλει καταρχήν να θεσπίσει λεπτομερώς καταγεγραμμένη Διαδικασία Επίλυσης Καθυστερήσεων, με κατηγοριοποίηση δανείων και δανειοληπτών.
Επίσης, κάθε ίδρυμα πρέπει να επιδιώκει την όσο το δυνατόν πιο έγκαιρη επικοινωνία με τον δανειολήπτη, δηλαδή αμέσως μόλις παρουσιαστούν οι καθυστερήσεις ή παρατηρηθούν οποιεσδήποτε προειδοποιητικές ενδείξεις πιθανής καθυστέρησης.
Η Διαδικασία Επίλυσης των Καθυστερήσεων που προβλέπει ο Κώδικας θα γίνεται σε πέντε στάδια
Στάδιο 1: Επικοινωνία με τον δανειολήπτη.
Στάδιο 2: Συγκέντρωση οικονομικών και άλλων πληροφοριών.
Στάδιο 3: Αξιολόγηση των οικονομικών στοιχείων.
Στάδιο 4: Πρόταση των κατάλληλων λύσεων στον δανειολήπτη.
Στάδιο 5: Διαδικασία εξέτασης ενστάσεων.
Ο Κώδικας, περιλαμβάνει κατάλογο «εναλλακτικών λύσεων» που μπορούν να προτείνουν οι τράπεζες στους πελάτες τους.
Αναλυτικά οι βραχυπρόθεσμες λύσεις ρύθμισης
- Πληρωμή μόνο τόκων
- Μείωση δόσεων
- Περίοδος χάριτος
- Αναβολή Πληρωμής Δόσεων
- Τακτοποίηση Καθυστερούμενου Υπολοίπου
- Κεφαλαιοποίηση καθυστερήσεων
Αναλυτικά οι μεσοπρόθεσμες λύσεις ρύθμισης
- Μόνιμη μείωση επιτοκίου
- Αλλαγή Τύπου Επιτοκίου (π.χ. από κυμαινόμενο σε σταθερό).
- Παράταση διάρκειας
Λύσεις οριστικής διευθέτησης
- Παραχώρηση του ακινήτου που έχει μπει υποθήκη
- Μετατροπή σε Leasing
- Πώληση και ενοικίαση ακινήτου
- Αντικατάσταση παλαιού δανείου με νέο μικρότερου υπολοίπου
www.bankingnews.gr
Ο νέος κώδικας θα ισχύσει από τον Ιανουάριο του 2015, ενώ θα προβλέπει πλήθος επιλογών για τη ρύθμιση δανείων.
Η Κεντρική Τράπεζα είχε δημοσιοποιήσει προσχέδιο του Κώδικα Δεοντολογίας στα τέλη Μαρτίου το οποίο και επικαιροποίησε μετά από διαβουλεύσεις που είχε με τις τράπεζες και τις ενώσεις καταναλωτών.
Σύμφωνα με το προσχέδιο, κάθε χρηματοπιστωτικό ίδρυμα οφείλει καταρχήν να θεσπίσει λεπτομερώς καταγεγραμμένη Διαδικασία Επίλυσης Καθυστερήσεων, με κατηγοριοποίηση δανείων και δανειοληπτών.
Επίσης, κάθε ίδρυμα πρέπει να επιδιώκει την όσο το δυνατόν πιο έγκαιρη επικοινωνία με τον δανειολήπτη, δηλαδή αμέσως μόλις παρουσιαστούν οι καθυστερήσεις ή παρατηρηθούν οποιεσδήποτε προειδοποιητικές ενδείξεις πιθανής καθυστέρησης.
Η Διαδικασία Επίλυσης των Καθυστερήσεων που προβλέπει ο Κώδικας θα γίνεται σε πέντε στάδια
Στάδιο 1: Επικοινωνία με τον δανειολήπτη.
Στάδιο 2: Συγκέντρωση οικονομικών και άλλων πληροφοριών.
Στάδιο 3: Αξιολόγηση των οικονομικών στοιχείων.
Στάδιο 4: Πρόταση των κατάλληλων λύσεων στον δανειολήπτη.
Στάδιο 5: Διαδικασία εξέτασης ενστάσεων.
Ο Κώδικας, περιλαμβάνει κατάλογο «εναλλακτικών λύσεων» που μπορούν να προτείνουν οι τράπεζες στους πελάτες τους.
Αναλυτικά οι βραχυπρόθεσμες λύσεις ρύθμισης
- Πληρωμή μόνο τόκων
- Μείωση δόσεων
- Περίοδος χάριτος
- Αναβολή Πληρωμής Δόσεων
- Τακτοποίηση Καθυστερούμενου Υπολοίπου
- Κεφαλαιοποίηση καθυστερήσεων
Αναλυτικά οι μεσοπρόθεσμες λύσεις ρύθμισης
- Μόνιμη μείωση επιτοκίου
- Αλλαγή Τύπου Επιτοκίου (π.χ. από κυμαινόμενο σε σταθερό).
- Παράταση διάρκειας
Λύσεις οριστικής διευθέτησης
- Παραχώρηση του ακινήτου που έχει μπει υποθήκη
- Μετατροπή σε Leasing
- Πώληση και ενοικίαση ακινήτου
- Αντικατάσταση παλαιού δανείου με νέο μικρότερου υπολοίπου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών