Το bankingnews.gr παρουσιάζει 6 σημεία του νέου νόμου για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών
Τι θα περιλαμβάνει ο νέος νόμος για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών του 2015 που θα υλοποιήσει το ΤΧΣ;
Με βάση πληροφορίες από αξιόπιστες τραπεζικές πηγές ο νέος νόμος θα είναι επικαιροποίηση του νόμου για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών που ίσχυσε το 2014.
Ο νέος νόμος λογικά πρέπει να είναι έτοιμος 15 Οκτωβρίου ωστόσο απομένουν ακόμη 10 ημέρες και δεν έχει ξεκινήσει διαβούλευση με την Τρόικα.
Οι βασικές παράμετροι του νόμου θα είναι
1)Οι τιμές των αυξήσεων κεφαλαίου θα καθορίζονται μάλλον με βάση το ενδιαφέρον που θα εκδηλωθεί στο book building δηλαδή στο βιβλίο προσφορών κατά την διαδικασία υλοποίησης της αύξησης κεφαλαίου.
Με βάση το νόμο του 2013 η τιμή των αυξήσεων κεφαλαίου καθοριζόταν με τις εξής δύο παραμέτρους
Α)Μέσος όρος 50 συνεδριάσεων στο χρηματιστήριο μείον -50% discount
Β)Τρέχουσα χρηματιστηριακή τιμή μείον ένα discount που θα το καθόριζε η αγορά.
Λόγω της δραματικής πτώσης των τραπεζικών μετοχών προκύπτει το εξής, ακόμη και με βάση τον μέσο όρο των τελευταίων 50 συνεδριάσεων μείον discount -50% οι τιμές που διαμορφώνονται είναι υψηλότερες από τις τρέχουσες οπότε δημιουργείται τεχνικό πρόβλημα.
Το πιθανότερο σενάριο είναι να υιοθετηθεί το μοντέλο της Eurobank στην αύξηση κεφαλαίου του 2014 όπου η τιμή δεν καθορίστηκε διοικητικά με ένα μαθηματικό τύπο αλλά με βάση την ζήτηση όταν άνοιξε το βιβλίο προσφορών της αύξησης.
Να σημειωθεί ότι η δραματική πτώση των χρηματιστηριακών τιμών πέραν της ανησυχίας που υποκρύπτει για το ύψος της ανακεφαλαιοποίησης έχει αφομοιώσει και μέρος του discount που θα εμπεριέχουν οι τιμές των ΑΜΚ.
2) Προφανώς θα υπάρξουν καθολικά reverse split που σε ορισμένες περιπτώσεις θα μπορούσαν να φθάσουν ακόμη και το 100 προς 1 και όχι 30 ή 40 προς 1 στην πιο ακραία περίπτωση.
Π.χ. στην Eurobank απαιτείται πολύ μεγάλο reverse split ενώ στην Πειραιώς και με 10 προς 1 μπορεί να επιτευχθεί μια ικανοποιητική τιμή.
3)Για το δυσμενές σενάριο έχουν εξεταστεί δύο λύσεις μετατρέψιμα ομολογιακά cocos με επιτόκιο από 7% έως 9,3% και calls options δηλαδή για τις μετοχές που θα αποκτήσει το ΤΧΣ οι τράπεζες να έχουν δικαίωμα επαναγοράς – προαιρετικά -.
Το πιθανότερο σενάριο σε αυτή την φάση θεωρείται το cocos ωστόσο θα εξαρτηθεί κυρίως από το ύψος της ανακεφαλαιοποίησης.
Ορισμένα σχέδια που είχαν υπάρξει να εγγυηθεί το κουπόνι των μετατρέψιμων ομολόγων cocos ο ESM ως σενάριο έχει αποκλειστεί γιατί εμπίπτει στο state aid δηλαδή στις κρατικές ενισχύσεις.
Με βάση όλες τις ενδείξεις το επιτόκιο θα είναι στο πάνω εύρος δηλαδή κοντά στο 9%.
4)Θα ενσωματωθεί πλήρως ο νόμος της BRRD δηλαδή ο νόμος για το bail in και την εξυγίανση – resolution – στον νέο νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
5)Δεν θα περιλαμβάνεται παράμετρος για τα warrants.
Το αρχικό σχέδιο που είχε εξεταστεί να υπάρξει δημόσια πρόταση από το ΤΧΣ προς τους κατόχους των warrants έχει εγκαταλειφθεί και προκρίνεται η λύση να αφεθούν να λήξουν έως το 2018 χωρίς να εξασκηθούν.
Κατά την άποψη μας τα warrants θα πρέπει να αποσυρθούν από την αγορά μέσω του μηχανισμού της δημόσιας πρότασης.
Κάποιοι δυστυχώς λανθασμένα υποστηρίζουν ότι τα warrants χαρίστηκαν στους κατόχους, ΜΕΓΑ λάθος, για τα warrants πλήρωσαν οι μέτοχοι και δυστυχώς υπέστησαν ολική καταστροφή.
6)Θα υπάρχει πιο αυξημένη συμμετοχή στα διοικητικά συμβούλια των τραπεζών από το ΤΧΣ και ταυτόχρονα μέσω της BRRD θα υπάρχουν ειδικοί επόπτες – τύπου επιτρόπου – όπου θα ελέγχουν όλες τις διοικητικές αποφάσεις των τραπεζών.
www.bankingnews.gr
Με βάση πληροφορίες από αξιόπιστες τραπεζικές πηγές ο νέος νόμος θα είναι επικαιροποίηση του νόμου για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών που ίσχυσε το 2014.
Ο νέος νόμος λογικά πρέπει να είναι έτοιμος 15 Οκτωβρίου ωστόσο απομένουν ακόμη 10 ημέρες και δεν έχει ξεκινήσει διαβούλευση με την Τρόικα.
Οι βασικές παράμετροι του νόμου θα είναι
1)Οι τιμές των αυξήσεων κεφαλαίου θα καθορίζονται μάλλον με βάση το ενδιαφέρον που θα εκδηλωθεί στο book building δηλαδή στο βιβλίο προσφορών κατά την διαδικασία υλοποίησης της αύξησης κεφαλαίου.
Με βάση το νόμο του 2013 η τιμή των αυξήσεων κεφαλαίου καθοριζόταν με τις εξής δύο παραμέτρους
Α)Μέσος όρος 50 συνεδριάσεων στο χρηματιστήριο μείον -50% discount
Β)Τρέχουσα χρηματιστηριακή τιμή μείον ένα discount που θα το καθόριζε η αγορά.
Λόγω της δραματικής πτώσης των τραπεζικών μετοχών προκύπτει το εξής, ακόμη και με βάση τον μέσο όρο των τελευταίων 50 συνεδριάσεων μείον discount -50% οι τιμές που διαμορφώνονται είναι υψηλότερες από τις τρέχουσες οπότε δημιουργείται τεχνικό πρόβλημα.
Το πιθανότερο σενάριο είναι να υιοθετηθεί το μοντέλο της Eurobank στην αύξηση κεφαλαίου του 2014 όπου η τιμή δεν καθορίστηκε διοικητικά με ένα μαθηματικό τύπο αλλά με βάση την ζήτηση όταν άνοιξε το βιβλίο προσφορών της αύξησης.
Να σημειωθεί ότι η δραματική πτώση των χρηματιστηριακών τιμών πέραν της ανησυχίας που υποκρύπτει για το ύψος της ανακεφαλαιοποίησης έχει αφομοιώσει και μέρος του discount που θα εμπεριέχουν οι τιμές των ΑΜΚ.
2) Προφανώς θα υπάρξουν καθολικά reverse split που σε ορισμένες περιπτώσεις θα μπορούσαν να φθάσουν ακόμη και το 100 προς 1 και όχι 30 ή 40 προς 1 στην πιο ακραία περίπτωση.
Π.χ. στην Eurobank απαιτείται πολύ μεγάλο reverse split ενώ στην Πειραιώς και με 10 προς 1 μπορεί να επιτευχθεί μια ικανοποιητική τιμή.
3)Για το δυσμενές σενάριο έχουν εξεταστεί δύο λύσεις μετατρέψιμα ομολογιακά cocos με επιτόκιο από 7% έως 9,3% και calls options δηλαδή για τις μετοχές που θα αποκτήσει το ΤΧΣ οι τράπεζες να έχουν δικαίωμα επαναγοράς – προαιρετικά -.
Το πιθανότερο σενάριο σε αυτή την φάση θεωρείται το cocos ωστόσο θα εξαρτηθεί κυρίως από το ύψος της ανακεφαλαιοποίησης.
Ορισμένα σχέδια που είχαν υπάρξει να εγγυηθεί το κουπόνι των μετατρέψιμων ομολόγων cocos ο ESM ως σενάριο έχει αποκλειστεί γιατί εμπίπτει στο state aid δηλαδή στις κρατικές ενισχύσεις.
Με βάση όλες τις ενδείξεις το επιτόκιο θα είναι στο πάνω εύρος δηλαδή κοντά στο 9%.
4)Θα ενσωματωθεί πλήρως ο νόμος της BRRD δηλαδή ο νόμος για το bail in και την εξυγίανση – resolution – στον νέο νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
5)Δεν θα περιλαμβάνεται παράμετρος για τα warrants.
Το αρχικό σχέδιο που είχε εξεταστεί να υπάρξει δημόσια πρόταση από το ΤΧΣ προς τους κατόχους των warrants έχει εγκαταλειφθεί και προκρίνεται η λύση να αφεθούν να λήξουν έως το 2018 χωρίς να εξασκηθούν.
Κατά την άποψη μας τα warrants θα πρέπει να αποσυρθούν από την αγορά μέσω του μηχανισμού της δημόσιας πρότασης.
Κάποιοι δυστυχώς λανθασμένα υποστηρίζουν ότι τα warrants χαρίστηκαν στους κατόχους, ΜΕΓΑ λάθος, για τα warrants πλήρωσαν οι μέτοχοι και δυστυχώς υπέστησαν ολική καταστροφή.
6)Θα υπάρχει πιο αυξημένη συμμετοχή στα διοικητικά συμβούλια των τραπεζών από το ΤΧΣ και ταυτόχρονα μέσω της BRRD θα υπάρχουν ειδικοί επόπτες – τύπου επιτρόπου – όπου θα ελέγχουν όλες τις διοικητικές αποφάσεις των τραπεζών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών