Οι νέοι φορολογικοί συντελεστές, οι έκτατες εισφορές και η 100% προκαταβολή φόρου διαμορφώνουν φορολογικό συντελεστή κοντά στο 73% που αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ.
Η ελληνική κυβέρνηση αγωνιά για το θετικό σοκ στην οικονομία, αγωνιά για τα ανταλλάγματα που θα προκύψουν μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης που έχει υπερτιμήσει γιατί προσπαθεί να αλλάξει τις πολιτικές εξελίξεις και την φθορά που έχει υποστεί λόγω του τρίτου μνημονίου και της προσφυγικής κρίσης.
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά και ενώ η Ελλάδα ποντάρει σε ανταλλάγματα χαμηλής απόδοσης χάνει 15 έως 26 δισεκ. από το τρίτο δάνειο τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν την βάση μιας αναπτυξιακής πολιτικής.
Η ελληνική κυβέρνηση έδωσε την μορφή του κατεπείγοντος τόσο στην αξιολόγηση όσο και στο προσφυγικό γιατί βλέπει ότι η πολιτική φθορά την έχει καταστήσει ήδη δεύτερο κόμμα πίσω από την ανέτοιμη ΝΔ.
Επίσης φαίνεται ότι το πακέτο των μεταρρυθμίσεων στο οποίο θα καταλήξουν κυβέρνηση και δανειστές ειδικά στο φορολογικό σκέλος είναι απαράδεκτες προτάσεις για τις επιχειρήσεις και τα φυσικά πρόσωπα.
Οι νέοι φορολογικοί συντελεστές, οι έκτατες εισφορές και η 100% προκαταβολή φόρου διαμορφώνουν φορολογικό συντελεστή κοντά στο 73% που αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ.
Η κυβέρνηση βλέποντας το αδιέξοδο της «θετικής αξιολόγησης» καθώς περιλαμβάνει άκρως αντιλαϊκά μέτρα, νέα αύξηση της φορολογίας και μείωση συντάξεων, μέτρα που πλήττουν καίρια τις πιο παραγωγικές δυνάμεις της οικονομίας και έχοντας αποδεχθεί ότι θα παραμείνουν στην Ελλάδα 50 με 80 χιλιάδες πρόσφυγες και λαθρομετανάστες, πόνταρε
1)Στην άμεση ολοκλήρωση της αξιολόγησης
2)Στην συλλογική αντιμετώπιση του προσφυγικού
3)Στην άμεση ενεργοποίηση των ανταλλαγμάτων όπως της ποσοτικής χαλάρωσης από την ΕΚΤ, του χρέους και της προοπτικής εξόδου της Ελλάδος στις αγορές.
Ταυτόχρονα όμως χάνει ένα πολύ ισχυρό χαρτί που είναι η διαπραγμάτευση των 86 δισεκ. του τρίτου δανείου.
Ήδη ο επικεφαλής του ESM δηλώνει ότι η Ελλάδα δεν θα χρειαστεί 86 δισεκ. αλλά 60 δισεκ.
Δεν είναι ακόμη σαφές αν τα 60 δισεκ. επαρκούν ή συμπεριλαμβάνεται και μια συμμετοχή του ΔΝΤ με 15 δισεκ.
Η διαφορά ωστόσο των 26 δισεκ. θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης της Ελλάδος ώστε αυτά τα 26 δισεκ. να χρησιμοποιηθούν ως πρόσθετο πακέτο ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.
Με 26 δισ. δανείου στην ελληνική οικονομία για αναπτυξιακούς σκοπούς οι θετικές επιδράσεις στην πραγματική οικονομία και στην αγορά θα ήταν άμεσες και πολλαπλάσιες έναντι κάποιων λογιστικών ανταλλαγμάτων που θα λάβει η Ελλάδα.
Το πιθανότερο σενάριο είναι – εφόσον καταλήξουν ότι το τρίτο δάνειο θα είναι 60 δισεκ. – να επιστραφούν στον ESM χάνοντας η Ελλάδα την δυνατότητα πρόσβασης στο μέλλον στα κεφάλαια αυτά.
Τα 26 δισεκ. θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν είτε για αναπτυξιακούς σκοπούς είτε μέρος αυτών ακόμη και για την αντιμετώπιση των NPLs μέσω μιας bad bank.
Η Ελλάδα χάνοντας τα 26 δισεκ. «κερδίζει» σε λιγότερο χρέος θα υποστηρίξουν κάποιοι αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική.
Η Ελλάδα έχει να λαμβάνειν
A)Από την ένταξη των ελληνικών ομολόγων στην ποσοτική χαλάρωση.
Πόσο θα είναι το όφελος για τις ελληνικές τράπεζες περίπου 2,4 δισεκ. ευρώ.
Να υπενθυμίσουμε ότι περίπου 24 δισεκ. χρέους θα μπορούσε να ενταχθεί στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης αλλά το όφελος για τις ελληνικές τράπεζες είναι απειροελάχιστο.
Β)Θα διευρυνθεί η γκάμα των collaterals των τραπεζών και θα μειωθεί το haircut των εγγυήσεων.
Από αυτό το πρόγραμμα θα μπορούσε να απελευθερωθεί ρευστότητα περίπου 9-10 δισεκ.
Να σημειωθεί ότι το χάσμα δανείων προς καταθέσεις είναι 85 δισεκ. στο σύστημα.
Γ)Με την ποσοτική χαλάρωση και την ένταξη των ομολόγων θα μειωθούν σημαντικά οι αποδόσεις και οι τιμές θα βρεθούν στις 101-102 μονάδες βάσης π.χ. στο ομόλογο λήξης 2017.
Το πρακτικό όφελος όμως για την Ελλάδα θα είναι απειροελάχιστο γιατί στην καλύτερη περίπτωση να βγει να δανειστεί το Φθινόπωρο στα 3 χρόνια 2 ή 2,5 δισεκ.
Δ)Θα ξεκινήσει η διαπραγμάτευση για το χρέος, όμως όλοι γνωρίζουν ότι με επιμήκυνση 17,5 ετών και ίσως μετατροπή από κυμαινόμενα σε σταθερά τα επιτόκια το καθολικό χρέος της Ελλάδος θα τιμολογείται με όρους καλύτερους από τις αποδόσεις των ελληνικών ομολόγων ενώ το πρακτικό όφελος σε τοκοχρεολυτική βάση δεν θα είναι πάνω από 3 δισεκ. ετησίως.
Κάποιοι αναφέρουν ότι με αναγωγή σε παρούσες αξίες η Ελλάδα από την αναδιάρθρωση του χρέους θα μπορούσε να κερδίσει 45 δισεκ.
Αυτή είναι λογιστική προσέγγιση και όχι πραγματικό όφελος.
Ε)Η κυβέρνηση ποντάρει όμως σε όλα αυτά μαζί με τις θετικές αξιολογήσεις που θα έρθουν από τους οίκους αξιολόγησης – αν και οι αναβαθμίσεις θα είναι συντηρητικές τελικώς έως την κλίμακα Β ή Β+ κατά την Standard and Poor’s – ότι θα δημιουργηθεί ένα θετικό κλίμα στο χρηματιστήριο και στα ομόλογα και αυτή η εικόνα δημιουργήσει ένα θετικό momentum προσδοκιών.
Όμως όταν όλα αυτά συμβούν και ξεθωριάσουν όλοι θα συνειδητοποιήσουν ότι η οικονομία βρίσκεται σε αδιέξοδο, το οικονομικό σύστημα νοσεί βαριά και πάλι θα αναζητηθούν λύσεις για το πώς θα διασωθεί η εθνική οικονομία.
www.bankingnews.gr
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά και ενώ η Ελλάδα ποντάρει σε ανταλλάγματα χαμηλής απόδοσης χάνει 15 έως 26 δισεκ. από το τρίτο δάνειο τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν την βάση μιας αναπτυξιακής πολιτικής.
Η ελληνική κυβέρνηση έδωσε την μορφή του κατεπείγοντος τόσο στην αξιολόγηση όσο και στο προσφυγικό γιατί βλέπει ότι η πολιτική φθορά την έχει καταστήσει ήδη δεύτερο κόμμα πίσω από την ανέτοιμη ΝΔ.
Επίσης φαίνεται ότι το πακέτο των μεταρρυθμίσεων στο οποίο θα καταλήξουν κυβέρνηση και δανειστές ειδικά στο φορολογικό σκέλος είναι απαράδεκτες προτάσεις για τις επιχειρήσεις και τα φυσικά πρόσωπα.
Οι νέοι φορολογικοί συντελεστές, οι έκτατες εισφορές και η 100% προκαταβολή φόρου διαμορφώνουν φορολογικό συντελεστή κοντά στο 73% που αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ.
Η κυβέρνηση βλέποντας το αδιέξοδο της «θετικής αξιολόγησης» καθώς περιλαμβάνει άκρως αντιλαϊκά μέτρα, νέα αύξηση της φορολογίας και μείωση συντάξεων, μέτρα που πλήττουν καίρια τις πιο παραγωγικές δυνάμεις της οικονομίας και έχοντας αποδεχθεί ότι θα παραμείνουν στην Ελλάδα 50 με 80 χιλιάδες πρόσφυγες και λαθρομετανάστες, πόνταρε
1)Στην άμεση ολοκλήρωση της αξιολόγησης
2)Στην συλλογική αντιμετώπιση του προσφυγικού
3)Στην άμεση ενεργοποίηση των ανταλλαγμάτων όπως της ποσοτικής χαλάρωσης από την ΕΚΤ, του χρέους και της προοπτικής εξόδου της Ελλάδος στις αγορές.
Ταυτόχρονα όμως χάνει ένα πολύ ισχυρό χαρτί που είναι η διαπραγμάτευση των 86 δισεκ. του τρίτου δανείου.
Ήδη ο επικεφαλής του ESM δηλώνει ότι η Ελλάδα δεν θα χρειαστεί 86 δισεκ. αλλά 60 δισεκ.
Δεν είναι ακόμη σαφές αν τα 60 δισεκ. επαρκούν ή συμπεριλαμβάνεται και μια συμμετοχή του ΔΝΤ με 15 δισεκ.
Η διαφορά ωστόσο των 26 δισεκ. θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης της Ελλάδος ώστε αυτά τα 26 δισεκ. να χρησιμοποιηθούν ως πρόσθετο πακέτο ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.
Με 26 δισ. δανείου στην ελληνική οικονομία για αναπτυξιακούς σκοπούς οι θετικές επιδράσεις στην πραγματική οικονομία και στην αγορά θα ήταν άμεσες και πολλαπλάσιες έναντι κάποιων λογιστικών ανταλλαγμάτων που θα λάβει η Ελλάδα.
Το πιθανότερο σενάριο είναι – εφόσον καταλήξουν ότι το τρίτο δάνειο θα είναι 60 δισεκ. – να επιστραφούν στον ESM χάνοντας η Ελλάδα την δυνατότητα πρόσβασης στο μέλλον στα κεφάλαια αυτά.
Τα 26 δισεκ. θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν είτε για αναπτυξιακούς σκοπούς είτε μέρος αυτών ακόμη και για την αντιμετώπιση των NPLs μέσω μιας bad bank.
Η Ελλάδα χάνοντας τα 26 δισεκ. «κερδίζει» σε λιγότερο χρέος θα υποστηρίξουν κάποιοι αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική.
Η Ελλάδα έχει να λαμβάνειν
A)Από την ένταξη των ελληνικών ομολόγων στην ποσοτική χαλάρωση.
Πόσο θα είναι το όφελος για τις ελληνικές τράπεζες περίπου 2,4 δισεκ. ευρώ.
Να υπενθυμίσουμε ότι περίπου 24 δισεκ. χρέους θα μπορούσε να ενταχθεί στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης αλλά το όφελος για τις ελληνικές τράπεζες είναι απειροελάχιστο.
Β)Θα διευρυνθεί η γκάμα των collaterals των τραπεζών και θα μειωθεί το haircut των εγγυήσεων.
Από αυτό το πρόγραμμα θα μπορούσε να απελευθερωθεί ρευστότητα περίπου 9-10 δισεκ.
Να σημειωθεί ότι το χάσμα δανείων προς καταθέσεις είναι 85 δισεκ. στο σύστημα.
Γ)Με την ποσοτική χαλάρωση και την ένταξη των ομολόγων θα μειωθούν σημαντικά οι αποδόσεις και οι τιμές θα βρεθούν στις 101-102 μονάδες βάσης π.χ. στο ομόλογο λήξης 2017.
Το πρακτικό όφελος όμως για την Ελλάδα θα είναι απειροελάχιστο γιατί στην καλύτερη περίπτωση να βγει να δανειστεί το Φθινόπωρο στα 3 χρόνια 2 ή 2,5 δισεκ.
Δ)Θα ξεκινήσει η διαπραγμάτευση για το χρέος, όμως όλοι γνωρίζουν ότι με επιμήκυνση 17,5 ετών και ίσως μετατροπή από κυμαινόμενα σε σταθερά τα επιτόκια το καθολικό χρέος της Ελλάδος θα τιμολογείται με όρους καλύτερους από τις αποδόσεις των ελληνικών ομολόγων ενώ το πρακτικό όφελος σε τοκοχρεολυτική βάση δεν θα είναι πάνω από 3 δισεκ. ετησίως.
Κάποιοι αναφέρουν ότι με αναγωγή σε παρούσες αξίες η Ελλάδα από την αναδιάρθρωση του χρέους θα μπορούσε να κερδίσει 45 δισεκ.
Αυτή είναι λογιστική προσέγγιση και όχι πραγματικό όφελος.
Ε)Η κυβέρνηση ποντάρει όμως σε όλα αυτά μαζί με τις θετικές αξιολογήσεις που θα έρθουν από τους οίκους αξιολόγησης – αν και οι αναβαθμίσεις θα είναι συντηρητικές τελικώς έως την κλίμακα Β ή Β+ κατά την Standard and Poor’s – ότι θα δημιουργηθεί ένα θετικό κλίμα στο χρηματιστήριο και στα ομόλογα και αυτή η εικόνα δημιουργήσει ένα θετικό momentum προσδοκιών.
Όμως όταν όλα αυτά συμβούν και ξεθωριάσουν όλοι θα συνειδητοποιήσουν ότι η οικονομία βρίσκεται σε αδιέξοδο, το οικονομικό σύστημα νοσεί βαριά και πάλι θα αναζητηθούν λύσεις για το πώς θα διασωθεί η εθνική οικονομία.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών