Με βάση πλήθος ενδείξεων στο Eurogroup 20 Μαρτίου αποκλείεται deal μεταξύ Ελλάδος και δανειστών - Τα επόμενα προγραμματισμένα τακτικά Eurogroup είναι 7 Απριλίου, 22 Μαίου και 15 Ιουνίου 2017.
Σοβαρή διάσταση απόψεων, θέσεων, μέτρων και πολιτικών έχει προκύψει μεταξύ Ελλάδος και δανειστών.
Οι δανειστές τις επόμενες ημέρες αποχωρούν με το χάσμα να παραμένει καθώς επιμένουν για μέτρα 3,6 δισεκ. χωρίς καμία άλλη έκπτωση ή υποχώρηση και εννοείται προνομοθετημένα μέτρα.
Η Ελλάδα δέχεται μέτρα 2,6 με 2,8 δισεκ. και προνομοθέτηση μέτρων μόνο για κάτω από 2 με 1,8 δισεκ.
Είναι ολοφάνερο ότι λύση πακέτο δεν μπορεί να υπάρξει ειδικά έως τις 7 Απριλίου είναι αδύνατο.
Πρακτικά πρώτα θα κλείσει η αξιολόγηση που αφορά την δεύτερη φάση ελέγχου της ελληνικής οικονομίας και θα ακολουθήσει η τελική συμφωνία με μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος και ΔΝΤ.
Η ελληνική πλευρά θεωρεί ότι όλα πρέπει να κλείσουν πακέτο καθώς αντιμετωπίζει καχύποπτα την όλη διαδικασία καθώς εάν κλείσει την αξιολόγηση μπορεί να κινδυνεύσει να μην πάρει τίποτε για όλα τα υπόλοιπα ειδικά για τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος.
Η ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης θα συνδεθεί με την δόση που θα μπορούσε να φθάσει στα 10 δισεκ. όχι εφάπαξ αλλά με τμηματικά σε δόσεις… θα δοθεί η δόση.
Με βάση πλήθος ενδείξεων στο Eurogroup 20 Μαρτίου θα πρέπει να αποκλειστεί deal μεταξύ Ελλάδος και δανειστών.
Τα επόμενα προγραμματισμένα τακτικά Eurogroup είναι 7 Απριλίου, 22 Μαίου και 15 Ιουνίου 2017.
Σενάριο δύο φάσεων - 7 Απριλίου και 22 Μαΐου....
Ένα νέο σενάριο που κυκλοφορεί ειδικά στους πολιτικούς κύκλους είναι να κλείσει το σκέλος της δεύτερης αξιολόγησης έως τις 7 Απριλίου στο τακτικό Eurogroup και σε επόμενη φάση στο τακτικό Eurogroup στις 22 Μαΐου να έχει επέλθει συμφωνία για το ρόλο του ΔΝΤ και τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος.
Σενάριο πακέτο – Αξιολόγηση και συμφωνία 22 Μαΐου του 2017....
Στο σενάριο αυτό και η αξιολόγηση και η τελική συμφωνία θα κλείσει 22 Μαΐου του 2017.
Θα κλείσει τότε η αξιολόγηση με προνομοθέτηση μέτρων και συμφωνία για δόση
Θα κλείσει και η μεγάλη συμφωνία όπου θα περιλαμβάνει τα μέτρα για μετά το 2018 τα 3,6 δισεκ. καθώς και μεσοπρόθεσμα μέτρα για χρέος και συμμετοχή του ΔΝΤ με 4 δισεκ. ευρώ.
Δυσμενές σενάριο αξιολόγηση 22 Μαΐου και τελική συμφωνία προς το τέλος 2017
Με βάση μια άλλη προσέγγιση η αξιολόγηση θα μπορούσε να κλείσει στις 7 Απριλίου ή το πιθανότερο 22 Μαΐου αλλά η τελική συμφωνία για ΔΝΤ και μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος να μετατεθούν για το τέλος του 2017.
Σε αυτή την περίπτωση η Ελλάδα θα εξασφάλιζε μόνο την δόση και έτσι θα κάλυπτε τις υποχρεώσεις της.
Όμως ως προς το σκέλος του ΔΝΤ και του χρέους δεν θα υπάρξει συμφωνία στους επόμενους μήνες και θα μετατεθεί η τελική συμφωνία προς το τέλος του 2017.
Οι δύο κρίσιμες αποφάσεις του ΔΝΤ
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο έχει δύο κρίσιμες αποφάσεις να λάβει
1)Να επαναξιολογήσει τα ελληνικά οικονομικά δεδομένα.
Το ΔΝΤ θα πρέπει να αναθεωρήσει την έκθεση προόδου της ελληνικής οικονομίας αλλάζοντας τις προοπτικές επί τα βελτίω.
Αυτή η παράμετρος είναι απόλυτα απαραίτητη για να μπορέσει το ΔΝΤ να μεταβάλλει την συνολικά αρνητική της θέση προς την Ελλάδα και την συμμετοχή της στο τρίτο πρόγραμμα.
2)Το Ταμείο θα πρέπει να συντάξει νέα έκθεση βιωσιμότητας για το ελληνικό χρέος.
Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αλλάξει τις παραδοχές στο βασικό σενάριο basic scenario της DSA (έκθεση βιωσιμότητας) ώστε να κριθεί το χρέος βιώσιμο από εξαιρετικά μη βιώσιμο.
Ωστόσο στο δυσμενές σενάριο adverse scenario το ελληνικό χρέος και με τα νέα δεδομένα θα συνεχίσει να παραμένει ΜΗ βιώσιμο.
Η αλλαγή αυτή των παραδοχών και των εκτιμήσεων για την ελληνική οικονομία και την βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους θα μπορούσαν να επιτρέψουν στην ΕΚΤ να επαναξιολογήσει τα δεδομένα για την ποσοτική χαλάρωση.
ΔΝΤ και ΕΚΤ βίοι παράλληλοι
Το ΔΝΤ μέχρι τώρα δεσμεύει και την ΕΚΤ με την αρνητική έκθεση βιωσιμότητας.
Εάν το ΔΝΤ δεν αλλάξει την έκθεση βιωσιμότητας αυτό θα σημαίνει ότι χάθηκε ο στόχος των μεσοπρόθεσμων μέτρων για το χρέος.
Η ΕΚΤ μπορεί να είναι ένας ανεξάρτητος θεσμός αλλά εάν αποφασίσει να στηρίξει την Ελλάδα θα πρέπει να δικαιολογήσει αυτή την εκ διαμέτρου αντίθετη προσέγγιση σε σχέση με το ΔΝΤ.
Δεν μπορεί το χρέος να είναι εξαιρετικά μη βιώσιμο με όρους ΔΝΤ και βιώσιμο κατά την ΕΚΤ.
Η κυριότερη ανησυχία είναι ότι για να επέλθει συμφωνία όπου θα συμπεριλαμβάνει συμμετοχή του ΔΝΤ με 4 δισεκ. νέο δάνειο καθώς και μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος και ποσοτική χαλάρωση θα απαιτηθεί πολύς χρόνος και ότι η βασική ανησυχία είναι το ΔΝΤ να συνδέσει την παρουσία του με το 4ο μνημόνιο.
Είναι αληθές ότι το ΔΝΤ ανησυχεί για την πορεία της Ελλάδος μετά το τέλος του τρίτου μνημονίου τον Αύγουστο του 2018.
Το 4ο μνημόνιο πάντως θα πρέπει να θεωρείται μονόδρομος…
Εάν όλα αυτά ενοποιηθούν τότε η τελική συμφωνία με χρέος και ΔΝΤ δεν θα κλείσει ούτε τον Μάιο και θα απαιτηθούν ακόμη πολλοί μήνες….
Ποσοτική χαλάρωση το νωρίτερο 8 Ιουνίου και αν…..
Οι ημερομηνίες που συνεδριάζει η ΕΚΤ
23 Μαρτίου 2017
5 Απριλίου
27 Απριλίου
3 Μαΐου
17 Μαΐου
8 Ιουνίου
22 Ιουνίου
5 Ιουλίου
20 Ιουλίου
2 Αυγούστου
7 Σεπτεμβρίου
21 Σεπτεμβρίου
4 Οκτωβρίου
26 Οκτωβρίου
8 Νοεμβρίου
22 Νοεμβρίου
7 Δεκεμβρίου
14 Δεκεμβρίου
Η ΕΚΤ θέλει να δώσει ποσοτική χαλάρωση στην Ελλάδα αλλά είναι ξεκάθαροι οι όροι….
Η ΕΚΤ θα ήθελε να ενσωματώσει στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης τα ελληνικά ομόλογα… αλλά για πολύ συγκεκριμένο λόγο ο στόχος αυτός είναι ανέφικτος εάν δεν πληρούται 100%.
Η ΕΚΤ θα ήθελε να ενσωματώσει τα ελληνικά ομόλογα στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης για τους εξής λόγους
1)Για λόγους νομισματικής ισορροπίας.
Η Ελλάδα ναι μεν δεν διαθέτει πιστοληπτική διαβάθμιση από ΒΒΒ- και υψηλότερα αλλά παραμένει σε πρόγραμμα στήριξης.
Η ΕΚΤ υπό αυτό το πρίσμα θα μπορούσε να εντάξει τα ελληνικά ομόλογα σε πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης.
Η Κύπρος που επίσης δεν διαθέτει βαθμολογία investment grade και δεν βρίσκεται σε πρόγραμμα στήριξης βρίσκεται εκτός ποσοτικής χαλάρωσης…
Η Κύπρος καταφέρνει ωστόσο να δανείζεται μόνη της από τις αγορές με πολύ καλά επιτόκια.
2)Για λόγους που σχετίζονται με την προσπάθεια στήριξης της απεξάρτησης της Ελλάδος από τα προγράμματα στήριξης.
Η ΕΚΤ θα ήθελε να δει την Ελλάδα να αντλεί κεφάλαια από τις αγορές.
3)Η ΕΚΤ θα ήθελε να στηρίξει την προσπάθεια των ελληνικών τραπεζών να μειώσουν δραστικά την εξάρτηση τους από το ευρωσύστημα και επίσης θα ήθελε να δει τις ελληνικές τράπεζες να αντλούν ρευστότητα με ικανοποιητικούς όρους από τις αγορές.
Όμως και ενώ οι προθέσεις της ΕΚΤ είναι προφανείς θα ήθελε να βοηθήσει την Ελλάδα μέσω της ποσοτικής χαλάρωσης…. η ΕΚΤ λειτουργεί με κανόνες τεχνοκρατικούς όχι πολιτικούς κανόνες οπότε δεν μπορεί να παραβιάσει αυτούς τους κανόνες για οποιαδήποτε λόγο.
Η ΕΚΤ έχει ζητήσει από την Ελλάδα
Α)Να κλείσει η δεύτερη αξιολόγηση
Β)Να υλοποιηθούν οι μεταρρυθμίσεις ως ένδειξη σταθερότητας
Γ)Να εφαρμοστούν και αποτιμηθούν τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το ελληνικό χρέος
Δ)Να χαρακτηριστεί το ελληνικό χρέος βιώσιμο με έκθεση βιωσιμότητας.
Χωρίς αυτές τις παραμέτρους είναι αδύνατη η ένταξη των ελληνικών ομολόγων σε πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης.
Η πιθανότητα τα ελληνικά ομόλογα να ενταχθούν σε πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης στις 8 Ιουνίου αρχίζει να εμφανίζει κάποιες πιθανότητες αλλά ακόμη με πολλά ερωτηματικά.
Ωστόσο ορισμένοι θεωρούν ότι το ζήτημα του χρέους και της ποσοτικής χαλάρωσης μετατίθεται για μετά τις Γερμανικές εκλογές μετά τον Σεπτέμβριο του 2017…
Σε αυτό το αρνητικό σενάριο θα έχει απομείνει το διάστημα Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου του 2017 οπότε και η Ελλάδα θα έχει την έσχατη ευκαιρία να μπει στην ποσοτική χαλάρωση για πολύ μικρό διάστημα…
www.bankingnews.gr
Οι δανειστές τις επόμενες ημέρες αποχωρούν με το χάσμα να παραμένει καθώς επιμένουν για μέτρα 3,6 δισεκ. χωρίς καμία άλλη έκπτωση ή υποχώρηση και εννοείται προνομοθετημένα μέτρα.
Η Ελλάδα δέχεται μέτρα 2,6 με 2,8 δισεκ. και προνομοθέτηση μέτρων μόνο για κάτω από 2 με 1,8 δισεκ.
Είναι ολοφάνερο ότι λύση πακέτο δεν μπορεί να υπάρξει ειδικά έως τις 7 Απριλίου είναι αδύνατο.
Πρακτικά πρώτα θα κλείσει η αξιολόγηση που αφορά την δεύτερη φάση ελέγχου της ελληνικής οικονομίας και θα ακολουθήσει η τελική συμφωνία με μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος και ΔΝΤ.
Η ελληνική πλευρά θεωρεί ότι όλα πρέπει να κλείσουν πακέτο καθώς αντιμετωπίζει καχύποπτα την όλη διαδικασία καθώς εάν κλείσει την αξιολόγηση μπορεί να κινδυνεύσει να μην πάρει τίποτε για όλα τα υπόλοιπα ειδικά για τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος.
Η ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης θα συνδεθεί με την δόση που θα μπορούσε να φθάσει στα 10 δισεκ. όχι εφάπαξ αλλά με τμηματικά σε δόσεις… θα δοθεί η δόση.
Με βάση πλήθος ενδείξεων στο Eurogroup 20 Μαρτίου θα πρέπει να αποκλειστεί deal μεταξύ Ελλάδος και δανειστών.
Τα επόμενα προγραμματισμένα τακτικά Eurogroup είναι 7 Απριλίου, 22 Μαίου και 15 Ιουνίου 2017.
Σενάριο δύο φάσεων - 7 Απριλίου και 22 Μαΐου....
Ένα νέο σενάριο που κυκλοφορεί ειδικά στους πολιτικούς κύκλους είναι να κλείσει το σκέλος της δεύτερης αξιολόγησης έως τις 7 Απριλίου στο τακτικό Eurogroup και σε επόμενη φάση στο τακτικό Eurogroup στις 22 Μαΐου να έχει επέλθει συμφωνία για το ρόλο του ΔΝΤ και τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος.
Σενάριο πακέτο – Αξιολόγηση και συμφωνία 22 Μαΐου του 2017....
Στο σενάριο αυτό και η αξιολόγηση και η τελική συμφωνία θα κλείσει 22 Μαΐου του 2017.
Θα κλείσει τότε η αξιολόγηση με προνομοθέτηση μέτρων και συμφωνία για δόση
Θα κλείσει και η μεγάλη συμφωνία όπου θα περιλαμβάνει τα μέτρα για μετά το 2018 τα 3,6 δισεκ. καθώς και μεσοπρόθεσμα μέτρα για χρέος και συμμετοχή του ΔΝΤ με 4 δισεκ. ευρώ.
Δυσμενές σενάριο αξιολόγηση 22 Μαΐου και τελική συμφωνία προς το τέλος 2017
Με βάση μια άλλη προσέγγιση η αξιολόγηση θα μπορούσε να κλείσει στις 7 Απριλίου ή το πιθανότερο 22 Μαΐου αλλά η τελική συμφωνία για ΔΝΤ και μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος να μετατεθούν για το τέλος του 2017.
Σε αυτή την περίπτωση η Ελλάδα θα εξασφάλιζε μόνο την δόση και έτσι θα κάλυπτε τις υποχρεώσεις της.
Όμως ως προς το σκέλος του ΔΝΤ και του χρέους δεν θα υπάρξει συμφωνία στους επόμενους μήνες και θα μετατεθεί η τελική συμφωνία προς το τέλος του 2017.
Οι δύο κρίσιμες αποφάσεις του ΔΝΤ
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο έχει δύο κρίσιμες αποφάσεις να λάβει
1)Να επαναξιολογήσει τα ελληνικά οικονομικά δεδομένα.
Το ΔΝΤ θα πρέπει να αναθεωρήσει την έκθεση προόδου της ελληνικής οικονομίας αλλάζοντας τις προοπτικές επί τα βελτίω.
Αυτή η παράμετρος είναι απόλυτα απαραίτητη για να μπορέσει το ΔΝΤ να μεταβάλλει την συνολικά αρνητική της θέση προς την Ελλάδα και την συμμετοχή της στο τρίτο πρόγραμμα.
2)Το Ταμείο θα πρέπει να συντάξει νέα έκθεση βιωσιμότητας για το ελληνικό χρέος.
Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αλλάξει τις παραδοχές στο βασικό σενάριο basic scenario της DSA (έκθεση βιωσιμότητας) ώστε να κριθεί το χρέος βιώσιμο από εξαιρετικά μη βιώσιμο.
Ωστόσο στο δυσμενές σενάριο adverse scenario το ελληνικό χρέος και με τα νέα δεδομένα θα συνεχίσει να παραμένει ΜΗ βιώσιμο.
Η αλλαγή αυτή των παραδοχών και των εκτιμήσεων για την ελληνική οικονομία και την βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους θα μπορούσαν να επιτρέψουν στην ΕΚΤ να επαναξιολογήσει τα δεδομένα για την ποσοτική χαλάρωση.
ΔΝΤ και ΕΚΤ βίοι παράλληλοι
Το ΔΝΤ μέχρι τώρα δεσμεύει και την ΕΚΤ με την αρνητική έκθεση βιωσιμότητας.
Εάν το ΔΝΤ δεν αλλάξει την έκθεση βιωσιμότητας αυτό θα σημαίνει ότι χάθηκε ο στόχος των μεσοπρόθεσμων μέτρων για το χρέος.
Η ΕΚΤ μπορεί να είναι ένας ανεξάρτητος θεσμός αλλά εάν αποφασίσει να στηρίξει την Ελλάδα θα πρέπει να δικαιολογήσει αυτή την εκ διαμέτρου αντίθετη προσέγγιση σε σχέση με το ΔΝΤ.
Δεν μπορεί το χρέος να είναι εξαιρετικά μη βιώσιμο με όρους ΔΝΤ και βιώσιμο κατά την ΕΚΤ.
Η κυριότερη ανησυχία είναι ότι για να επέλθει συμφωνία όπου θα συμπεριλαμβάνει συμμετοχή του ΔΝΤ με 4 δισεκ. νέο δάνειο καθώς και μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος και ποσοτική χαλάρωση θα απαιτηθεί πολύς χρόνος και ότι η βασική ανησυχία είναι το ΔΝΤ να συνδέσει την παρουσία του με το 4ο μνημόνιο.
Είναι αληθές ότι το ΔΝΤ ανησυχεί για την πορεία της Ελλάδος μετά το τέλος του τρίτου μνημονίου τον Αύγουστο του 2018.
Το 4ο μνημόνιο πάντως θα πρέπει να θεωρείται μονόδρομος…
Εάν όλα αυτά ενοποιηθούν τότε η τελική συμφωνία με χρέος και ΔΝΤ δεν θα κλείσει ούτε τον Μάιο και θα απαιτηθούν ακόμη πολλοί μήνες….
Ποσοτική χαλάρωση το νωρίτερο 8 Ιουνίου και αν…..
Οι ημερομηνίες που συνεδριάζει η ΕΚΤ
23 Μαρτίου 2017
5 Απριλίου
27 Απριλίου
3 Μαΐου
17 Μαΐου
8 Ιουνίου
22 Ιουνίου
5 Ιουλίου
20 Ιουλίου
2 Αυγούστου
7 Σεπτεμβρίου
21 Σεπτεμβρίου
4 Οκτωβρίου
26 Οκτωβρίου
8 Νοεμβρίου
22 Νοεμβρίου
7 Δεκεμβρίου
14 Δεκεμβρίου
Η ΕΚΤ θέλει να δώσει ποσοτική χαλάρωση στην Ελλάδα αλλά είναι ξεκάθαροι οι όροι….
Η ΕΚΤ θα ήθελε να ενσωματώσει στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης τα ελληνικά ομόλογα… αλλά για πολύ συγκεκριμένο λόγο ο στόχος αυτός είναι ανέφικτος εάν δεν πληρούται 100%.
Η ΕΚΤ θα ήθελε να ενσωματώσει τα ελληνικά ομόλογα στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης για τους εξής λόγους
1)Για λόγους νομισματικής ισορροπίας.
Η Ελλάδα ναι μεν δεν διαθέτει πιστοληπτική διαβάθμιση από ΒΒΒ- και υψηλότερα αλλά παραμένει σε πρόγραμμα στήριξης.
Η ΕΚΤ υπό αυτό το πρίσμα θα μπορούσε να εντάξει τα ελληνικά ομόλογα σε πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης.
Η Κύπρος που επίσης δεν διαθέτει βαθμολογία investment grade και δεν βρίσκεται σε πρόγραμμα στήριξης βρίσκεται εκτός ποσοτικής χαλάρωσης…
Η Κύπρος καταφέρνει ωστόσο να δανείζεται μόνη της από τις αγορές με πολύ καλά επιτόκια.
2)Για λόγους που σχετίζονται με την προσπάθεια στήριξης της απεξάρτησης της Ελλάδος από τα προγράμματα στήριξης.
Η ΕΚΤ θα ήθελε να δει την Ελλάδα να αντλεί κεφάλαια από τις αγορές.
3)Η ΕΚΤ θα ήθελε να στηρίξει την προσπάθεια των ελληνικών τραπεζών να μειώσουν δραστικά την εξάρτηση τους από το ευρωσύστημα και επίσης θα ήθελε να δει τις ελληνικές τράπεζες να αντλούν ρευστότητα με ικανοποιητικούς όρους από τις αγορές.
Όμως και ενώ οι προθέσεις της ΕΚΤ είναι προφανείς θα ήθελε να βοηθήσει την Ελλάδα μέσω της ποσοτικής χαλάρωσης…. η ΕΚΤ λειτουργεί με κανόνες τεχνοκρατικούς όχι πολιτικούς κανόνες οπότε δεν μπορεί να παραβιάσει αυτούς τους κανόνες για οποιαδήποτε λόγο.
Η ΕΚΤ έχει ζητήσει από την Ελλάδα
Α)Να κλείσει η δεύτερη αξιολόγηση
Β)Να υλοποιηθούν οι μεταρρυθμίσεις ως ένδειξη σταθερότητας
Γ)Να εφαρμοστούν και αποτιμηθούν τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το ελληνικό χρέος
Δ)Να χαρακτηριστεί το ελληνικό χρέος βιώσιμο με έκθεση βιωσιμότητας.
Χωρίς αυτές τις παραμέτρους είναι αδύνατη η ένταξη των ελληνικών ομολόγων σε πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης.
Η πιθανότητα τα ελληνικά ομόλογα να ενταχθούν σε πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης στις 8 Ιουνίου αρχίζει να εμφανίζει κάποιες πιθανότητες αλλά ακόμη με πολλά ερωτηματικά.
Ωστόσο ορισμένοι θεωρούν ότι το ζήτημα του χρέους και της ποσοτικής χαλάρωσης μετατίθεται για μετά τις Γερμανικές εκλογές μετά τον Σεπτέμβριο του 2017…
Σε αυτό το αρνητικό σενάριο θα έχει απομείνει το διάστημα Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου του 2017 οπότε και η Ελλάδα θα έχει την έσχατη ευκαιρία να μπει στην ποσοτική χαλάρωση για πολύ μικρό διάστημα…
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών