Η μεγάλη συμφωνία με τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος και τον ρόλο του ΔΝΤ που έχει έκθεση στο ελληνικό χρέος 14 δισεκ. αλλά και η ποσοτική χαλάρωση δεν θα μπορέσουν να συμφωνηθούν νωρίτερα από τις 22 Μαΐου του 2017
Με τον ένα ή άλλο τρόπο η αξιολόγηση θα κλείσει απίθανο στις 20 Μαρτίου ίσως στις 7 Απριλίου….Θα πρέπει να το θεωρούμε δεδομένο ότι η αξιολόγηση θα κλείσει.
Όμως η μεγάλη συμφωνία με τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος και τον ρόλο του ΔΝΤ που έχει έκθεση στο ελληνικό χρέος 14 δισεκ. αλλά και η ποσοτική χαλάρωση δεν θα μπορέσουν να συμφωνηθούν νωρίτερα από τις 22 Μαΐου του 2017.
Με βάση πηγή που βρίσκεται κοντά στις διαπραγματεύσεις υποστηρίζει τα εξής
«όπως φαίνεται θα έχουμε σε άλλο χρόνο την αξιολόγηση και σε άλλο χρόνο την συμφωνία για τα υπόλοιπα ανοικτά ζητήματα.
Με βάση σοβαρές ενδείξεις η 20η Μαρτίου πρέπει να αποκλειστεί ως πιθανότητα.
Η αξιολόγηση θα μπορούσε να κλείσει 7 Απριλίου ή εάν δεν καταστεί δυνατό να πακεταριστεί αξιολόγηση και μέτρα για το χρέος και ΔΝΤ στο Eurogroup στις 22 Μαίου του 2017.
Απεύχομαι το λάθος δηλαδή να αποτύχει η προσπάθεια της μεγάλης συμφωνίας καθώς εάν χαθεί ο Ιούνιος τότε οριστικά πάμε για μετά τις γερμανικές εκλογές στις 24 Σεπτεμβρίου του 2017.
Το βασικό σενάριο είναι πάντως η τελική συμφωνία να κλείσει στις 22 Μαίου και η αξιολόγηση 7 Απριλίου.
Τι θα περιλαμβάνει;
Θα περιλαμβάνει αξιολόγηση και προνομοθετημένα μέτρα τα οποία θα ψηφιστούν μετά το ελληνικό Πάσχα στις 16 Απριλίου του 2017.
Όμως για το χρέος και τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος είναι προφανές ότι δεν μπορούν να εφαρμοστούν πριν το 2018 και υπάρχει ένα μεγάλο ερωτηματικό εάν μόνο ο προσδιορισμός των μέτρων επαρκεί ώστε το ΔΝΤ να αλλάξει την στρατηγική του για Ελλάδα και εξαιρετικά μη βιώσιμο χρέος και εάν όλα αυτά φθάνουν για να μπορέσει η Ελλάδα να ενταχθεί στην ποσοτική χαλάρωση.
Απαιτείται πολύς χρόνος ώστε να αλλάξουν τα δεδομένα που έχουν προσδιοριστεί για την Ελλάδα και είναι ξεκάθαρα αρνητικά.
Για να τεθεί απλά.
Το ΔΝΤ ήδη έχει έκθεση στην Ελλάδα μέσω των δανείων που έχει χορηγήσει 14 δισεκ. και η ΕΚΤ περίπου 18 δισεκ.
Το ΔΝΤ για να χορηγήσει νέο δάνειο 4 δισεκ. χρειάζεται πολύ περισσότερες εξασφαλίσεις από ότι έχει εκτιμηθεί ή αναφερθεί…
Το ΔΝΤ θέλει να διασφαλίσει ότι έχει ξεκάθαρα τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το ελληνικό χρέος αποτιμημένα σε έκθεση βιωσιμότητας για να διαπιστωθεί η επίδραση τους στην βιωσιμότητα του χρέους.
Όμως το ΔΝΤ θέλει να γνωρίζει και τι θα συμβεί στην Ελλάδα μετά τον Αύγουστο του 2018 οπότε και λήγει το τρίτο μνημόνιο.
Είναι ξεκάθαρο ότι η Ελλάδα θα χρειαστεί και 4ο μνημόνιο ως μηχανισμό διασφάλισης ότι η Ελλάδα θα μπορεί να βγει στις αγορές αξιοπρεπώς το 2018.
Δεν ξέρω εάν θα είναι παράταση του τρίτου μνημονίου έως το 2019 ή 2020 ή ένα 4ο μνημόνιο μάλλον θεωρώ ότι θα είναι τέταρτο μνημόνιο ένα νέο μνημόνιο.
Η Ελλάδα θα πρέπει να συμφωνήσει ένα 4ο μνημόνιο το οποίο υπό όρους θα μπορούσε να περιλαμβάνει κεφάλαια από το 3ο μνημόνιο που δεν θα χρησιμοποιηθούν π.χ. κεφάλαια που κατευθύνονταν στις τράπεζες από τα 25 δισεκ. χρησιμοποιήθηκαν τα 5 δισεκ.
Είναι προφανές λοιπόν ότι δεν είναι τίποτε ξεκάθαρο, ενώ θα πρέπει να δούμε εάν τελικώς στα stress tests του 2018 οι ελληνικές τράπεζες χρειαστούν και νέα ανακεφαλαιοποίηση, τώρα δεν χρειάζονται αλλά κανείς δεν ξέρει τι θα συμβεί στο μέλλον.
Επίσης δεν είναι ξεκάθαρο τι θα συμβεί και με την ποσοτική χαλάρωση, δεν πρέπει να την θεωρούμε δεδομένη τουναντίον μάλιστα είναι στον αέρα στην κυριολεξία»
Και ενώ λοιπόν φαίνεται ότι η Ελλάδα βρίσκεται με το ένα πόδι στο 4ο μνημόνιο ΕΚΤ και SSM πιέζουν τις τράπεζες να επιταχύνουν τις διαδικασίες για τα κόκκινα δάνεια.
Η Nouy η επικεφαλής του SSM θα έρθει στην Ελλάδα στις 15 Μαρτίου στις τακτικές συναντήσεις που πραγματοποιεί με τις τράπεζες των χωρών της ευρωζώνης και προφανώς θα πιέσει για ταχύτερη αναδιάρθρωση των προβληματικών δανείων.
Όμως πως θα προχωρήσει η αναδιάρθρωση των NPLs και NPEs όταν ο εξωδικαστικός συμβιβασμός οδηγείται στις καλένδες, όταν οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί βρίσκονται στον αέρα και μετατίθενται για το 2018 και όταν το θέμα της τραπεζικής ασυλίας των τραπεζιτών παραμένει εκκρεμές;
www.bankingnews.gr
Όμως η μεγάλη συμφωνία με τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος και τον ρόλο του ΔΝΤ που έχει έκθεση στο ελληνικό χρέος 14 δισεκ. αλλά και η ποσοτική χαλάρωση δεν θα μπορέσουν να συμφωνηθούν νωρίτερα από τις 22 Μαΐου του 2017.
Με βάση πηγή που βρίσκεται κοντά στις διαπραγματεύσεις υποστηρίζει τα εξής
«όπως φαίνεται θα έχουμε σε άλλο χρόνο την αξιολόγηση και σε άλλο χρόνο την συμφωνία για τα υπόλοιπα ανοικτά ζητήματα.
Με βάση σοβαρές ενδείξεις η 20η Μαρτίου πρέπει να αποκλειστεί ως πιθανότητα.
Η αξιολόγηση θα μπορούσε να κλείσει 7 Απριλίου ή εάν δεν καταστεί δυνατό να πακεταριστεί αξιολόγηση και μέτρα για το χρέος και ΔΝΤ στο Eurogroup στις 22 Μαίου του 2017.
Απεύχομαι το λάθος δηλαδή να αποτύχει η προσπάθεια της μεγάλης συμφωνίας καθώς εάν χαθεί ο Ιούνιος τότε οριστικά πάμε για μετά τις γερμανικές εκλογές στις 24 Σεπτεμβρίου του 2017.
Το βασικό σενάριο είναι πάντως η τελική συμφωνία να κλείσει στις 22 Μαίου και η αξιολόγηση 7 Απριλίου.
Τι θα περιλαμβάνει;
Θα περιλαμβάνει αξιολόγηση και προνομοθετημένα μέτρα τα οποία θα ψηφιστούν μετά το ελληνικό Πάσχα στις 16 Απριλίου του 2017.
Όμως για το χρέος και τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος είναι προφανές ότι δεν μπορούν να εφαρμοστούν πριν το 2018 και υπάρχει ένα μεγάλο ερωτηματικό εάν μόνο ο προσδιορισμός των μέτρων επαρκεί ώστε το ΔΝΤ να αλλάξει την στρατηγική του για Ελλάδα και εξαιρετικά μη βιώσιμο χρέος και εάν όλα αυτά φθάνουν για να μπορέσει η Ελλάδα να ενταχθεί στην ποσοτική χαλάρωση.
Απαιτείται πολύς χρόνος ώστε να αλλάξουν τα δεδομένα που έχουν προσδιοριστεί για την Ελλάδα και είναι ξεκάθαρα αρνητικά.
Για να τεθεί απλά.
Το ΔΝΤ ήδη έχει έκθεση στην Ελλάδα μέσω των δανείων που έχει χορηγήσει 14 δισεκ. και η ΕΚΤ περίπου 18 δισεκ.
Το ΔΝΤ για να χορηγήσει νέο δάνειο 4 δισεκ. χρειάζεται πολύ περισσότερες εξασφαλίσεις από ότι έχει εκτιμηθεί ή αναφερθεί…
Το ΔΝΤ θέλει να διασφαλίσει ότι έχει ξεκάθαρα τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το ελληνικό χρέος αποτιμημένα σε έκθεση βιωσιμότητας για να διαπιστωθεί η επίδραση τους στην βιωσιμότητα του χρέους.
Όμως το ΔΝΤ θέλει να γνωρίζει και τι θα συμβεί στην Ελλάδα μετά τον Αύγουστο του 2018 οπότε και λήγει το τρίτο μνημόνιο.
Είναι ξεκάθαρο ότι η Ελλάδα θα χρειαστεί και 4ο μνημόνιο ως μηχανισμό διασφάλισης ότι η Ελλάδα θα μπορεί να βγει στις αγορές αξιοπρεπώς το 2018.
Δεν ξέρω εάν θα είναι παράταση του τρίτου μνημονίου έως το 2019 ή 2020 ή ένα 4ο μνημόνιο μάλλον θεωρώ ότι θα είναι τέταρτο μνημόνιο ένα νέο μνημόνιο.
Η Ελλάδα θα πρέπει να συμφωνήσει ένα 4ο μνημόνιο το οποίο υπό όρους θα μπορούσε να περιλαμβάνει κεφάλαια από το 3ο μνημόνιο που δεν θα χρησιμοποιηθούν π.χ. κεφάλαια που κατευθύνονταν στις τράπεζες από τα 25 δισεκ. χρησιμοποιήθηκαν τα 5 δισεκ.
Είναι προφανές λοιπόν ότι δεν είναι τίποτε ξεκάθαρο, ενώ θα πρέπει να δούμε εάν τελικώς στα stress tests του 2018 οι ελληνικές τράπεζες χρειαστούν και νέα ανακεφαλαιοποίηση, τώρα δεν χρειάζονται αλλά κανείς δεν ξέρει τι θα συμβεί στο μέλλον.
Επίσης δεν είναι ξεκάθαρο τι θα συμβεί και με την ποσοτική χαλάρωση, δεν πρέπει να την θεωρούμε δεδομένη τουναντίον μάλιστα είναι στον αέρα στην κυριολεξία»
Και ενώ λοιπόν φαίνεται ότι η Ελλάδα βρίσκεται με το ένα πόδι στο 4ο μνημόνιο ΕΚΤ και SSM πιέζουν τις τράπεζες να επιταχύνουν τις διαδικασίες για τα κόκκινα δάνεια.
Η Nouy η επικεφαλής του SSM θα έρθει στην Ελλάδα στις 15 Μαρτίου στις τακτικές συναντήσεις που πραγματοποιεί με τις τράπεζες των χωρών της ευρωζώνης και προφανώς θα πιέσει για ταχύτερη αναδιάρθρωση των προβληματικών δανείων.
Όμως πως θα προχωρήσει η αναδιάρθρωση των NPLs και NPEs όταν ο εξωδικαστικός συμβιβασμός οδηγείται στις καλένδες, όταν οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί βρίσκονται στον αέρα και μετατίθενται για το 2018 και όταν το θέμα της τραπεζικής ασυλίας των τραπεζιτών παραμένει εκκρεμές;
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών