H πιθανότητα η Ελλάδα να αποφύγει την επιτροπεία – επιτήρηση από κάποιο ειδικό μηχανισμό τύπου μνημονίου είναι μηδενική μετά το 2018
Το μπαράζ δηλώσεων του Schaeuble του Γερμανού υπουργού οικονομικών, της Lagarde της επικεφαλής του ΔΝΤ, του Regling του επικεφαλής του ESM και του Moscovici του Ευρωπαίου Επιτρόπου με αφορμή την Εαρινή Σύνοδο του ΔΝΤ καταδεικνύουν ότι ακόμη δεν υπάρχει συμβιβασμός – συμφωνία για το ελληνικό χρέος.
Από τις δηλώσεις που έχουν υπάρξει εξάγονται ορισμένα συμπεράσματα.
Ο Schaeuble άσκησε κριτική στο ΔΝΤ για τις προβλέψεις – εκτιμήσεις του, η ελληνική κυβέρνηση έχει πιο ρεαλιστικές εκτιμήσεις από το ΔΝΤ.
Ανέφερε ότι στο μέλλον εάν απαιτηθεί νέο πρόγραμμα στήριξης δεν θα συμμετάσχει το ΔΝΤ αλλά μόνο ο ESM.
Η Lagarde επανέλαβε για 4η φορά τις τελευταίες ημέρες ότι δεν υπάρχει συμφωνία για το ελληνικό χρέος.
Ο Moscovici εξέφρασε ευχές να διευθετηθεί το ελληνικό ζήτημα έως τις 22 Μαΐου.
Ο Regling τόνισε ότι το ΔΝΤ δεν πρόκειται να δεχθεί γενικές αναφορές για το ελληνικό χρέος αλλά αποσαφηνισμένα μέτρα.
Θεσμική πηγή που μίλησε στο bankingnews ανέφερε τα εξής.
«Ο βασικός σχεδιασμός είναι το ΔΝΤ να συμμετάσχει με 3 δισεκ. για ένα χρόνο στο τρίτο ελληνικό πρόγραμμα.
Οι ευρωπαίοι να αποδεχθούν να αποσαφηνίσουν μέτρα για το ελληνικό χρέος.
Το ΔΝΤ θα εκπονήσει Debt Sustainability Analysis (DSA) και με ορισμένες παραδοχές θα κρίνει βιώσιμο το ελληνικό χρέος έστω και σε τμηματοποιημένη μορφή.
Εάν αυτό το σενάριο αποτύχει να υλοποιηθεί και έως τις 22 Μαΐου δεν έχει υπάρξει συμβιβασμός για το ελληνικό χρέος τότε προφανώς το Ταμείο θα μείνει εκτός του τρίτου προγράμματος, θα διατηρήσει ένα ρόλο τεχνικού συμβούλου και εν συνεχεία ο ESM θα αποπληρώσει τα 14 δισεκ. δάνεια που έχει χορηγήσει το ΔΝΤ στην Ελλάδα.
Σε αυτή την περίπτωση δεν θα υπάρξει DSA για την Ελλάδα από το ΔΝΤ καθώς ουσιαστικά θα έχει αποτύχει η προσπάθεια του συμβιβασμού για το χρέος.
Η Ελλάδα θα πάρει ένα δάνειο γέφυρα 7 δισεκ. για να αποπληρώσει τις υποχρεώσεις του Ιουλίου 2017 και μετά τις γερμανικές εκλογές θα ανοίξουν εκ νέου όλα τα ανοικτά μη επιλυμένα προβλήματα.
Στα σχέδια υπάρχει και μια άλλη φόρμουλα που εξετάζεται.
Ποια είναι αυτή;
Μετά την λήξη του προγράμματος τον Ιούλιο του 2018 πρέπει να βρεθεί μια φόρμουλα ώστε η Ελλάδα να βρίσκεται σε μηχανισμό επιτήρησης – επιτροπείας.
Μέσω αυτού του μηχανισμού θα βγει στις αγορές το 2018.
Ο μηχανισμός αυτός θα είναι ένα τέταρτο μνημόνιο το οποίο είτε θα κεφαλαιοποιήσει το όφελος από το χρέος και δεν θα περιλαμβάνει νέα χρηματοδότηση είτε θα μεταφερθεί μέρος του κεφαλαίου που δεν θα χρησιμοποιηθεί από το τρίτο μνημόνιο ύψους 86 δισεκ. στο νέο τέταρτο μνημόνιο ή μηχανισμό επιτροπείας ή όπως θα μπορούσε να ονομαστεί.
Με βάση τον σχεδιασμό η πιθανότητα η Ελλάδα να αποφύγει την επιτροπεία – επιτήρηση από κάποιο ειδικό μηχανισμό τύπου μνημονίου είναι μηδενική, θα υπάρξει μετά βεβαιότητας μηχανισμός που θα ελέγχει την Ελλάδα μετά τον Ιούλιο του 2018 με την λήξη του προγράμματος.
(Πρώτη ενημέρωση 23:10, 20 Απριλίου 2017)
www.bankingnews.gr
Από τις δηλώσεις που έχουν υπάρξει εξάγονται ορισμένα συμπεράσματα.
Ο Schaeuble άσκησε κριτική στο ΔΝΤ για τις προβλέψεις – εκτιμήσεις του, η ελληνική κυβέρνηση έχει πιο ρεαλιστικές εκτιμήσεις από το ΔΝΤ.
Ανέφερε ότι στο μέλλον εάν απαιτηθεί νέο πρόγραμμα στήριξης δεν θα συμμετάσχει το ΔΝΤ αλλά μόνο ο ESM.
Η Lagarde επανέλαβε για 4η φορά τις τελευταίες ημέρες ότι δεν υπάρχει συμφωνία για το ελληνικό χρέος.
Ο Moscovici εξέφρασε ευχές να διευθετηθεί το ελληνικό ζήτημα έως τις 22 Μαΐου.
Ο Regling τόνισε ότι το ΔΝΤ δεν πρόκειται να δεχθεί γενικές αναφορές για το ελληνικό χρέος αλλά αποσαφηνισμένα μέτρα.
Θεσμική πηγή που μίλησε στο bankingnews ανέφερε τα εξής.
«Ο βασικός σχεδιασμός είναι το ΔΝΤ να συμμετάσχει με 3 δισεκ. για ένα χρόνο στο τρίτο ελληνικό πρόγραμμα.
Οι ευρωπαίοι να αποδεχθούν να αποσαφηνίσουν μέτρα για το ελληνικό χρέος.
Το ΔΝΤ θα εκπονήσει Debt Sustainability Analysis (DSA) και με ορισμένες παραδοχές θα κρίνει βιώσιμο το ελληνικό χρέος έστω και σε τμηματοποιημένη μορφή.
Εάν αυτό το σενάριο αποτύχει να υλοποιηθεί και έως τις 22 Μαΐου δεν έχει υπάρξει συμβιβασμός για το ελληνικό χρέος τότε προφανώς το Ταμείο θα μείνει εκτός του τρίτου προγράμματος, θα διατηρήσει ένα ρόλο τεχνικού συμβούλου και εν συνεχεία ο ESM θα αποπληρώσει τα 14 δισεκ. δάνεια που έχει χορηγήσει το ΔΝΤ στην Ελλάδα.
Σε αυτή την περίπτωση δεν θα υπάρξει DSA για την Ελλάδα από το ΔΝΤ καθώς ουσιαστικά θα έχει αποτύχει η προσπάθεια του συμβιβασμού για το χρέος.
Η Ελλάδα θα πάρει ένα δάνειο γέφυρα 7 δισεκ. για να αποπληρώσει τις υποχρεώσεις του Ιουλίου 2017 και μετά τις γερμανικές εκλογές θα ανοίξουν εκ νέου όλα τα ανοικτά μη επιλυμένα προβλήματα.
Στα σχέδια υπάρχει και μια άλλη φόρμουλα που εξετάζεται.
Ποια είναι αυτή;
Μετά την λήξη του προγράμματος τον Ιούλιο του 2018 πρέπει να βρεθεί μια φόρμουλα ώστε η Ελλάδα να βρίσκεται σε μηχανισμό επιτήρησης – επιτροπείας.
Μέσω αυτού του μηχανισμού θα βγει στις αγορές το 2018.
Ο μηχανισμός αυτός θα είναι ένα τέταρτο μνημόνιο το οποίο είτε θα κεφαλαιοποιήσει το όφελος από το χρέος και δεν θα περιλαμβάνει νέα χρηματοδότηση είτε θα μεταφερθεί μέρος του κεφαλαίου που δεν θα χρησιμοποιηθεί από το τρίτο μνημόνιο ύψους 86 δισεκ. στο νέο τέταρτο μνημόνιο ή μηχανισμό επιτροπείας ή όπως θα μπορούσε να ονομαστεί.
Με βάση τον σχεδιασμό η πιθανότητα η Ελλάδα να αποφύγει την επιτροπεία – επιτήρηση από κάποιο ειδικό μηχανισμό τύπου μνημονίου είναι μηδενική, θα υπάρξει μετά βεβαιότητας μηχανισμός που θα ελέγχει την Ελλάδα μετά τον Ιούλιο του 2018 με την λήξη του προγράμματος.
(Πρώτη ενημέρωση 23:10, 20 Απριλίου 2017)
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών