Τελευταία Νέα
Τραπεζικά νέα

Alpha Bank: Το 2012 θα πρέπει να σταματήσει κάθε αναφορά για πτώση του ΑΕΠ - Ποιες οι 3 προτεραιότητες για την ελληνική οικονομία

tags :
Alpha Bank: Το 2012 θα πρέπει να σταματήσει κάθε αναφορά για πτώση του ΑΕΠ - Ποιες οι 3 προτεραιότητες για την ελληνική οικονομία
Τρεις προτεραιότητες για την οικονομική πολιτική που πρέπει να ακολουθηθεί στην Ελλάδα το 2012 θέτουν οι αναλυτές της Alpha Bank, στο τελευταίο εβδομαδιαίο οικονομικο δελτίο με ημερομηνία 22/12.


Aναλυτικά:

Πρώτη Προτεραιότητα: Είσπραξη των βεβαιωμένων και μη εσόδων της γενικής κυβέρνησης από όλους τους υπόχρεους φορολογούμενους με βάση την ήδη
ισχύουσα φορολογική και ασφαλιστική νομοθεσία, και χωρίς νέα μέτρα αύξησης των εσόδων. Η μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης των συνεπών
φορολογουμένων είναι απολύτως αναγκαία αλλά αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την δραστική μείωση της φοροδιαφυγής.
Επιπλέον, η περαιτέρω μείωση των δημοσίων δαπανών είναι επίσης απολύτως αναγκαία, όπως αναλύεται στη συνέχεια, αλλά αυτό πρέπει να γίνει για να μειωθεί η φορολογική επιβάρυνση του συνόλου των φορολογουμένων και σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να είναι το αποτέλεσμα του γεγονότος ότι μια μεγάλη μερίδα
των φορολογουμένων αρνείται να πληρώσει ακόμη και τα έσοδα που παρακρατεί υπέρ του δημοσίου.
Για το σκοπό αυτό απαιτείται:
α) Να πραγματοποιηθεί η αναγκαία τροποποίηση του άρθρου 99 του πτωχευτικού κώδικα και κατάλληλη προσαρμογή του καθεστώτος προφυλακίσεων για φοροδιαφυγή έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η είσπραξη των βεβαιωμένων κρατικών εσόδων από όλους τους φορολογούμενους.
β) Αποτελεσματική αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής στον ΦΠΑ και στις εργοδοτικές εισφορές που έχει λάβει τελευταία ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
Σημειώνεται ότι οι συνεπείς φορολογούμενοι και οι καταναλωτές πληρώνουν τους τελευταίους 12 μήνες αυξημένο ΦΠΑ έως και 5 ποσοστιαίων μονάδων,
αλλά τα έσοδα από αυτή την πηγή ενθυλακώνονται από τους ανεξέλεγκτα φοροδιαφεύγοντες. Η φοροδιαφυγή στον ΦΠΑ συνεπάγεται και
φοροδιαφυγή στον φόρο εισοδήματος. Είναι επομένως απολύτως αναγκαία, έστω και τώρα, η δραστηριοποίηση των νέων ΔΟΥ για την εξασφάλιση
της νομιμότητας με την καταβολή του ΦΠΑ από όλους. Η ανακοινωθείσα πρόθεση του Υπ. Οικονομικών για τη δημιουργία της ειδικής μονάδας
ελεγκτών στην οποία σχεδιάζεται να μετέχουν 2.335 ελεγκτές (994 στην Αττική) είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Επιπλέον, το θέμα της είσπραξης των εσόδων του κράτους στην τρέχουσα περίοδο είναι τόσο σημαντικό που θα μπορούσε να δικαιολογήσει την απασχόληση πολύ περισσότερων ελεγκτών
υπαλλήλων που θα εξασφαλίσουν την αποτελεσματική είσπραξη του ΦΠΑ και των άλλων εσόδων του κράτους.
γ) Αποκατάσταση της ομαλής λειτουργία των Ασφαλιστικών Ταμείων για την είσπραξη των εσόδων από τις ασφαλιστικές εισφορές και των
ΔΕΚΟ και των ΟΤΑ για τη σημαντική αύξηση των ιδίων εσόδων τους (εκτός αυτών που λαμβάνουν από τον κρατικό προϋπολογισμό) από τους
πρώτους μήνες του 2012.

Δεύτερη Προτεραιότητα: Η εξασφάλιση της ανάκαμψης της οικονομίας από το 2012 και της θέσης της σε πορεία υγιούς ανάπτυξης από το
2013. Σχετικά, θα πρέπει να σταματήσει κάθε αναφορά για πτώση του ΑΕΠ το 2012. Το 3ο 3μηνο.’11 και τα στοιχεία για το Ισοζύγιο πληρωμών
τον Οκτώβριο του 2011 (εισπράξεις από τον εξωτερικό τουρισμό: +15,0%, εξαγωγές αγαθών χωρίς καύσιμα και πλοία: +21,8%, εξαγωγές λοιπών
υπηρεσιών: +25,3%, πλεόνασμα ισοζυγίου διεθνών μεταφορών: +2.9%) δείχνουν ότι η ανάκαμψη μπορεί να έλθει νωρίτερα εάν ο δημόσιος τομέας βοηθήσει
στοιχειωδώς και εάν με τη λήξη του PSI βελτιωθεί το οικονομικό κλίμα. Η έξοδος από την κρίση δεν μπορεί να επιδιώκεται με την επιβολή νέας ύφεσης στην
οικονομία με πτώση του ΑΕΠ κατά -3,0% το 2012 και με αύξησή του κατά 0,5% το 2013. Αυτή η πολιτική δεν οδηγεί σε έξοδο από την κρίση αλλά επιδεινώνει και
θέτει αξεπέραστα εμπόδια στην προσπάθεια εξόδου από την κρίση.

Σε κάθε περίπτωση οι εκτιμήσεις για μεγάλη ύφεση και το 2012 δεν στηρίζονται πουθενά. Η οικονομική πολιτική προσανατολίζεται προς την ενίσχυση της
ανάπτυξης το 2012. Ήδη προωθείται η επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων από τις αρχές του 2012, καθώς και η υλοποίηση των επιλεγμένων 180 έργων
του ΕΣΠΑ, ενώ η επίπτωση από την πτώση των επενδύσεων σε οικοδομές θα είναι ελάχιστη το 2012.
Τα ανωτέρω, σε συνδυασμό με την επιτάχυνση των επενδύσεων στην ενέργεια και την έναρξη των ΣΔΙΤ στα λιμάνια και στα αεροδρόμια μπορεί να
συμβάλλουν στη σταθεροποίηση των επενδύσεων το 2012 και στην απολύτως αναγκαία αύξηση των επενδύσεων από το 2013 σε συνδυασμό και με την επιτάχυνση και των αποκρατικοποιήσεων.

Η ήδη μεγάλη πραγματική εσωτερική υποτίμηση, η οποία εκτιμάται στο 10% περίπου έως το τέλος του 2011 και επιπλέον αναμένεται πρόσθετη πραγματική
υποτίμηση κατά 5,0% περίπου το 2012, θα στρέψει περισσότερο την εγχώρια ζήτηση σε εγχώρια προϊόντα (μείωση εισαγωγών) και θα βοηθήσει
περαιτέρω τις επενδύσεις και τις εξαγωγές. Η βελτίωση του οικονομικού κλίματος που θα προκύψει με την ολοκλήρωση του 2ου Πακέτου
Χρηματοδοτικής Ενίσχυσης της Ελλάδος.
Ιδιαίτερα δε η ολοκλήρωση της συμμετοχής των ιδιωτών στη μείωση του ελληνικού δημοσίου χρέους (του PSI plus) θα βοηθήσει στη σταθεροποίηση της
εγχώριας ιδιωτικής κατανάλωσης και των επενδύσεων σε οικοδομές στα πολύ χαμηλά επίπεδα του 2011, ενώ η διακοπή της διαρροής καταθέσεων θα ενισχύσει τη χρηματοδοτική
ικανότητα του τραπεζικού συστήματος της χώρας. Γενικά, η βελτίωση του οικονομικού κλίματος στη χώρα θα πρέπει να είναι μια από τις βασικές επιδιώξεις της οικονομικής πολιτικής, αντίθετα με ότι συνέβαινε έως σήμερα.

Τρίτη Προτεραιότητα: Συνέχιση και έγκαιρη ολοκλήρωση των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, των αποκρατικοποιήσεων και των προγραμμάτων αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του δημοσίου για να γίνει δυνατή: α) η επιτάχυνση της ανάκαμψης και ανάπτυξης της οικονομίας, β) η σταθεροποίηση και μείωση της ανεργίας και γ) η συνέχιση της πτωτικής τάσης των δημοσίων δαπανών.
Η αναδιοργάνωση του Δημόσιου τομέα θα πρέπει να επιδιώκει τον εξορθολογισμό της λειτουργίας του με σημαντική μείωση της συμμετοχής του και των παρεμβάσεών του αλλά με αύξηση της προσφοράς του στην οικονομία και την κοινωνία. Με ουσιαστική μείωση του κόστους λειτουργίας τους και με ταυτόχρονη αύξηση της παραγωγικότητάς του.
Κύρια επιδίωξη θα πρέπει να είναι η ορθολογική διαχείριση του προσωπικού του δημόσιου τομέα με άμεση διασύνδεση των αμοιβών με την παραγωγικότητα ανά εργαζόμενο και στέλεχος του δημόσιου τομέα.
Όσον αφορά στη μείωση του προσωπικού του δημόσιου τομέα, επισημαίνεται ότι οι οικονομικές συνθήκες που αντιμετωπίζει η χώρα στην τρέχουσα περίοδο δεν επιτρέπουν την υποχρέωση σε παραίτηση παραγωγικών υπαλλήλων σε κρίσιμους τομείς του δημόσιου τομέα (βάσει κοινωνικών ή άλλων ευφάνταστων κριτηρίων) και την παραμονή στην υπηρεσία των υπαλλήλων και στελεχών που δεν προσφέρουν ουσιαστικό παραγωγικό έργο. Απαιτείται η αποκατάσταση της διευθυντικής λειτουργίας και στο δημόσιο τομέα με τις αναγκαίες αρμοδιότητες και απαιτήσεις παραγωγής συγκεκριμένου έργου, αρχής γενομένης με την τοποθέτηση γενικών διευθυντών μόνιμου χαρακτήρα ανεξαρτήτως εναλλαγών κυβερνήσεων στην εξουσία.
Τα στελέχη που διευθύνουν κάθε εταιρεία, ΟΤΑ ή υπηρεσία του δημοσίου θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να διαχειρίζονται το προσωπικό τους σύμφωνα με τις απαιτήσεις της υπηρεσίας. Οι ΔΕΚΟ, συμπεριλαμβανομένων των τομέων της Υγείας, της Εκπαίδευσης και της Ενέργειας και οι ΟΤΑ θα πρέπει να σταδιακά να λειτουργούν σε συγκεκριμένο θεσμικό και ρυθμιστικό πλαίσιο με αυστηρούς προϋπολογισμούς και με βάση τα ίδια έσοδά τους.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης