Παραδόξως όμως ενώ η ΕΚΤ αντέδρασε στην πρόταση για AQRs…ΕΚΤ και SSM ήδη ελέγχουν τις ελληνικές τράπεζες για τα προβληματικά τους δάνεια.
Τις τελευταίες εβδομάδες στο ελληνικό χρηματιστήριο, στις τράπεζες, στους αξιωματούχους των Βρυξελλών και του ΔΝΤ βρίσκονται στο επίκεντρο η ανάγκη ή όχι υλοποίησης ελέγχων στοιχείων ενεργητικού στις ελληνικές τράπεζες τα γνωστά και ως AQRs asset quality review.
To ΔΝΤ υποστηρίζει ότι άπαξ και η Ελλάδα θα βγει από τα μνημόνια θα πρέπει να υλοποιηθούν AQRs με στόχο να διασφαλιστεί ότι είναι θωρακισμένες κεφαλαιακά.
Η ΕΚΤ αντέδρασε άμεσα όταν το είχε ζητήσει η Lagarde του ΔΝΤ και είχε τονίσει ότι είναι γνωστές οι διαδικασίες για τα stress tests κοινώς…δεν συμφωνούσε με τα AQRs.
Ο SSM δεν επιθυμεί AQRs, ο P. Moscovici ο ευρωπαίος επίτροπος επίσης δεν θέλει AQRs, οι ελληνικές τράπεζες δεν θέλουν AQRs, η ελληνική κυβέρνηση δεν θέλει ελέγχους και βεβαίως οι ιδιώτες μέτοχοι των τραπεζών.
Πλην του ΔΝΤ κανείς δεν θέλει AQRs δηλαδή να ελεγχθούν τα προβληματικά δάνεια των ελληνικών τραπεζών.
Πρωτίστως να τονιστεί ότι αυτή η κόντρα έχει κάνει ήδη μεγάλη ζημία.
Οι μετοχές των τραπεζών έχουν βαλτώσει, υπάρχει περιορισμένη ορατότητα για τις τράπεζες και την οικονομία.
Όμως η πρόταση του ΔΝΤ να διεξαχθούν έλεγχοι στις ελληνικές τράπεζες για τα προβληματικά τους δάνεια είναι όχι απλά σωστή αλλά και αναγκαία.
Όπως αναγκαία είναι η ύπαρξη ενός 4ου μνημονίου ή ECCL πιστωτικής γραμμής.
Η Ελλάδα αποκλείεται και αυτό είναι απόλυτο να βγει από την επιτροπεία το 2018 αλλά θα υπάρξει νέο πρόγραμμα που θα πάει την Ελλάδα έως το Καλοκαίρι 2019 ή Καλοκαίρι 2020, αυτό είναι 10000% βέβαιο.
Κανείς δεν θέλει τα AQRs αλλά η ΕΚΤ και ο SSM ήδη ελέγχουν τα δάνεια των ελληνικών τραπεζών
Παραδόξως όμως ενώ η ΕΚΤ αντέδρασε στην πρόταση για AQRs…ΕΚΤ και SSM ήδη ελέγχουν τις ελληνικές τράπεζες για τα προβληματικά τους δάνεια.
Σε εξέλιξη βρίσκεται ο έλεγχος της Alpha bank και Εθνικής τράπεζας και τον Νοέμβριο θα ελεγχθούν τα δάνεια των Πειραιώς και Eurobank.
Επί της ουσίας λοιπόν ένα άτυπο AQRs στις ελληνικές τράπεζες βρίσκεται σε εξέλιξη, οπότε η συζήτηση για το αν πρέπει ή όχι να υλοποιηθούν AQRs είναι λανθασμένη.
Ήδη η ΕΚΤ ελέγχει τις ελληνικές τράπεζες και η διαδικασία αυτή είναι εν εξελίξει…
Οι ελληνικές τράπεζες ελέγχονται για τα προβληματικά τους δάνεια, για τις προβλέψεις και τις στοχοθεσίες μείωσης των προβληματικών δανείων.
Ακόμη και εάν υλοποιούνταν AQRs με τον κλασσικό τρόπο πάλι η ΕΚΤ και ο SSM τα ίδια πράγματα δεν θα έλεγχαν στις ελληνικές τράπεζες;
Το θέμα είναι εάν χαρακτηρίζονται έλεγχοι ή AQRs ή τι ελέγχει στις ελληνικές τράπεζες η ΕΚΤ και ο SSM ο Μόνιμος Εποπτικός Μηχανισμός των Τραπεζών.
Ο έλεγχος αυτός έως το τέλος του 2017 θα έχει ολοκληρωθεί.
Η ΕΚΤ και ο SSM θα έχουν συλλέξει όλα εκείνα τα στοιχεία τα οποία θα ενσωματώσουν και στα stress tests που θα διεξαχθούν και ανακοινωθούν Ιούλιο 2018.
Οπότε είναι λάθος να συζητούμε εάν θα γίνουν ή δεν θα γίνουν AQRs όταν οι έλεγχοι βρίσκονται σε εξέλιξη.
Συν τοις άλλοις η περίπτωση της τράπεζας Κύπρου που υποχρεώθηκε σε νέες προβλέψεις 500 εκατ για προβληματικά δάνεια αποτελεί μια σαφή ένδειξη για το τι μπορεί να κάνει η εποπτική αρχή.
Οι ελληνικές τράπεζες χρειάζονται νέα κεφάλαια;
Πριν απαντηθεί το ερώτημα αυτό θα πρέπει να θυμίσουμε για όσους έχουν κοντή μνήμη ότι στις αξιολογήσεις του 2014 η ΕΚΤ έκρινε ότι οι ελληνικές τράπεζες είναι επαρκείς και τελικώς το 2015 χρειάστηκαν 14 δισεκ. νέα κεφάλαια.
Η ΕΚΤ υπέπεσε σε ένα στρατηγικό ατόπημα με τους ελέγχους εκείνης της περιόδου και εκτέθηκε το 2015 όταν προέκυψαν μετά από 8 μήνες….14 δισεκ. κεφαλαιακό έλλειμμα στις τράπεζες.
Οι ελληνικές τράπεζες διαθέτουν
+33,6 δισεκ. συνολικά κεφάλαια
+28,8 δισεκ. ευρώ tangible book κεφάλαια
-19,8 δισεκ. αναβαλλόμενη φορολογία
-31 δισεκ. ευρώ αρνητικά αποθεματικά
-106 δισεκ. προβληματικά ανοίγματα
Η προσπάθεια εξυγίανσης συνεχίζεται στο ελληνικό banking.
Γνωρίζοντας την θέση των ελλήνων τραπεζιτών – όλοι είναι 100% κατά των AQRs – έχουμε παρουσιάσει το τελευταίο διάστημα ορισμένες θέσεις για το τι θεωρούμε εμείς τουλάχιστον ορθολογική λύση.
Η άποψη των τραπεζιτών είναι ότι με τις ενέργειες τους και την προσπάθεια να επιλύσουν τα κόκκινα δάνεια σε συνδυασμό με την σταδιακή ανάκαμψη της οικονομίας το πρόβλημα θα αντιμετωπίζεται, τα κεφάλαια θα αυξάνονται και το DTA η αναβαλλόμενη φορολογία θα αρχίσει να μειώνεται.
Η κεντρική ιδέα της θέσης των τραπεζιτών είναι ότι με τον χρόνο μπορεί να υπάρξει βελτίωση χωρίς νέες αυξήσεις κεφαλαίου στις τράπεζες.
Οι τραπεζίτες παρουσιάζουν μια πρόταση που έχει μεν βάση, θα υπάρξει σταδιακή βελτίωση που έχει ως στόχο την προστασία των ιδιωτών μετόχων τους και βεβαίως την επίλυση του προβλήματος σταδιακά χωρίς θεραπεία σοκ δηλαδή νέες αυξήσεις κεφαλαίου.
Νέες αυξήσεις κεφαλαίου θα προκαλέσουν μεγάλη εσωστρέφεια στις τράπεζες και στην οικονομία, θα πάνε πίσω την χώρα και δεν ανακόψουν την προσπάθεια ανάκαμψης της οικονομίας.
Σε αδρές γραμμές αυτή είναι η θέση των τραπεζών και η οποία λογική είναι…ακολουθούν την στρατηγική του λελογισμένου ρίσκου.
Ως bankingnews που παρακολουθούμε σθενότατα με συνέπεια και με μεγάλο ενδιαφέρον τα τραπεζικά δρώμενα έχουμε παρουσιάσει μια πρόταση η οποία θεωρούμε είναι πιο αποτελεσματική.
Οι ελληνικές τράπεζες χρειάζονται νέες ΑΜΚ 10-12 δισ. για να πουλήσουν και για να διαγράψουν 50 δισ. NPLs.
Γιατί 10 με 12 δισεκ;
Επίσημα το ΔΝΤ έχει αναφέρει ότι οι ελληνικές τράπεζες θα χρειαστούν επιπλέον 10 δισεκ. ίσως και αυτά να μην επαρκούν ώστε να εξυγιανθεί ο τραπεζικός κλάδος.
Οι ελληνικές τράπεζες διαθέτουν ήδη 9 δισεκ. κεφαλαιακό απόθεμα και μια επιπλέον αύξηση 10-12 δισεκ. θα διαμόρφωνε το κεφαλαιακό τους απόθεμα - capital buffer στα 19 με 21 δισεκ. ευρώ.
Δεν μιλάμε για αυξήσεις κεφαλαίου σε ανεπαρκείς ή αφερέγγυες τράπεζες αλλά αυξήσεις κεφαλαίου σε φερέγγυες και αξιόπιστες τράπεζες.
Οι ελληνικές τράπεζες του 2017 δεν έχουν καμία σχέση με τις τράπεζες του 2015.
Οι ελληνικές τράπεζες με 19-21 δισεκ. ευρώ θα μπορούσαν κυρίως να πουλήσουν και να διαγράψουν NPLs προβληματικά δάνεια περίπου 50 δισεκ. και αυτομάτως ο τραπεζικός κλάδος από αδύναμος και προβληματικός θα μετατρεπόταν σε υγιή.
Πώληση και διαγραφή 50 δισεκ. προβληματικών δανείων σημαίνει ότι τα NPLs θα μειώνονταν κατά 65% και θα ήταν η πιο εντυπωσιακή μείωση προβληματικών δανείων στην ιστορία χωρίς συλλογική λύση τύπου bad bank ή εταιρία ειδικού σκοπού όπως η NAMA στην Ιρλανδία.
Ένας νέος κύκλος αυξήσεων κεφαλαίου δεν θα πρέπει να θεωρηθεί εσωστρέφεια.
Οι αυξήσεις κεφαλαίου δεν θα πραγματοποιηθούν με τις παραδοχές του παρελθόντος.
Οι νέες αυξήσεις κεφαλαίου δεν θα είναι στην λογική των προληπτικών αυξήσεων λόγω stress tests και AQRs δηλαδή τους ελέγχους των στοιχείων ενεργητικού.
Το 2015 πραγματοποιήθηκαν προληπτικές αυξήσεις κεφαλαίου, το 2017 και 2018 δεν χρειάζονται προληπτικές αυξήσεις κεφαλαίου, καθώς οι τράπεζες είναι φερέγγυες και επαρκείς κεφαλαιακά, διαθέτουν υψηλούς δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας.
Οι νέες αυξήσεις κεφαλαίου δεν θα καλύψουν ζημίες λόγω νέων προβλέψεων.
Η στρατηγική των νέων αυξήσεων κεφαλαίου θα έχει ένα σκοπό.
Να αυξηθεί εντυπωσιακά το capital buffer το κεφαλαιακό απόθεμα των τραπεζών ώστε με τα νέα κεφάλαια να πουλήσουν ή διαγράψουν 50 δισεκ. προβληματικά δάνεια.
Ποιοι θα επενδύσουν τα νέα 10-12 δισεκ. νέα κεφάλαια;
Πάντα η ίδια ερώτηση.
Ποιοι θα επενδύσουν σε 4η ανακεφαλαιοποίηση.
Οι επενδυτές του ιδιωτικού τομέα θα επενδύσουν στην 1η δημιουργική ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών δηλαδή στην 4η ανακεφαλαιοποίηση.
Οι επενδυτές που πιστεύουν στις τράπεζες τους θα στηρίξουν τις επενδύσεις τους και με αυτό τον τρόπο θα στηρίξουν και την Ελλάδα.
Η Ελλάδα δεν μπορεί να βγει από τα μνημόνια εάν δεν διασφαλιστεί ότι ο τραπεζικός κλάδος είναι απόλυτα θωρακισμένος.
Το Fairfax, o Paulosn, το Fidelity, το Baupost θα πρέπει να στηρίξουν μια 4η ανακεφαλαιοποίηση που δεν θα έχει να κάνει με νέες ζημίες αλλά με ουσιαστική εξυγίανση.
Εάν οι τράπεζες μπορούσαν σήμερα με 20 δισεκ. να πουλήσουν και διαγράψουν 50 δισεκ. προβληματικά δάνεια η χρηματιστηριακή τους αξία δεν θα ήταν 10 δισεκ. αλλά 30 δισεκ.
Οι τράπεζες θα διέθεταν καθαρά κεφάλαια μετά τις πωλήσεις 25 δισεκ. και θα είχε χρηματιστηριακή αξία 30 δισεκ. θα διαπραγματευόταν P/BV στο 1,2 όσο οι καλές τράπεζες στην Ευρώπη.
Τα 10 με 12 δισεκ. νέας ανακεφαλαιοποίησης θα μπορούσαν να τα επενδύσουν συνδυαστικά ιδιώτες επενδυτές και ο ESM από το τρίτο μνημόνιο.
Η ελληνική κυβέρνηση αντί να ασχολείται με ανοησίες και πως θα βγει από τα μνημόνια να κοιτάξει να θωρακίσει τις τράπεζες.
Οι ιδιώτες επενδυτές που έχουν έρθει στην Ελλάδα είναι hedge funds δηλαδή ευκαιριακοί επενδυτές – πλην του Fairfax -.
Σχεδόν καθολικά οι ξένοι επενδυτές στο ελληνικό banking είναι hedge funds δηλαδή βραχυπρόθεσμοι και ασταθείς επενδυτές.
Υπάρχει κίνδυνος κρατικοποίησης των τραπεζών;
Η κρατικοποίηση μέσω μιας συμμετοχής του ESM – ΤΧΣ στο ελληνικό banking θα είναι για θετικό σκοπό.
Οι εξυγιασμένες τράπεζες θα έχουν πολλαπλάσια χρηματιστηριακή αξία από την τρέχουσα.
Ο ESM – ΤΧΣ θα μπορεί να πουλήσει μέσω placement τα ποσοστά που θα έχει αποκτήσει στις τράπεζες με σημαντικές υπεραξίες.
Τα σενάρια περί καταστροφής των επενδυτών του ιδιωτικού τομέα είναι ανοησίες.
Τι θέλουμε υγιείς τράπεζες ή μονίμως ναρκοθετημένες τράπεζες;
Τι θέλουμε τράπεζες που θα φθάσουν τα 12 με 14 δισεκ. ευρώ κεφαλαιοποίηση ή θέλουμε τράπεζες με 30 δισεκ. χρηματιστηριακή αξία, κερδοφόρες και υγιείς;
www.bankingnews.gr
To ΔΝΤ υποστηρίζει ότι άπαξ και η Ελλάδα θα βγει από τα μνημόνια θα πρέπει να υλοποιηθούν AQRs με στόχο να διασφαλιστεί ότι είναι θωρακισμένες κεφαλαιακά.
Η ΕΚΤ αντέδρασε άμεσα όταν το είχε ζητήσει η Lagarde του ΔΝΤ και είχε τονίσει ότι είναι γνωστές οι διαδικασίες για τα stress tests κοινώς…δεν συμφωνούσε με τα AQRs.
Ο SSM δεν επιθυμεί AQRs, ο P. Moscovici ο ευρωπαίος επίτροπος επίσης δεν θέλει AQRs, οι ελληνικές τράπεζες δεν θέλουν AQRs, η ελληνική κυβέρνηση δεν θέλει ελέγχους και βεβαίως οι ιδιώτες μέτοχοι των τραπεζών.
Πλην του ΔΝΤ κανείς δεν θέλει AQRs δηλαδή να ελεγχθούν τα προβληματικά δάνεια των ελληνικών τραπεζών.
Πρωτίστως να τονιστεί ότι αυτή η κόντρα έχει κάνει ήδη μεγάλη ζημία.
Οι μετοχές των τραπεζών έχουν βαλτώσει, υπάρχει περιορισμένη ορατότητα για τις τράπεζες και την οικονομία.
Όμως η πρόταση του ΔΝΤ να διεξαχθούν έλεγχοι στις ελληνικές τράπεζες για τα προβληματικά τους δάνεια είναι όχι απλά σωστή αλλά και αναγκαία.
Όπως αναγκαία είναι η ύπαρξη ενός 4ου μνημονίου ή ECCL πιστωτικής γραμμής.
Η Ελλάδα αποκλείεται και αυτό είναι απόλυτο να βγει από την επιτροπεία το 2018 αλλά θα υπάρξει νέο πρόγραμμα που θα πάει την Ελλάδα έως το Καλοκαίρι 2019 ή Καλοκαίρι 2020, αυτό είναι 10000% βέβαιο.
Κανείς δεν θέλει τα AQRs αλλά η ΕΚΤ και ο SSM ήδη ελέγχουν τα δάνεια των ελληνικών τραπεζών
Παραδόξως όμως ενώ η ΕΚΤ αντέδρασε στην πρόταση για AQRs…ΕΚΤ και SSM ήδη ελέγχουν τις ελληνικές τράπεζες για τα προβληματικά τους δάνεια.
Σε εξέλιξη βρίσκεται ο έλεγχος της Alpha bank και Εθνικής τράπεζας και τον Νοέμβριο θα ελεγχθούν τα δάνεια των Πειραιώς και Eurobank.
Επί της ουσίας λοιπόν ένα άτυπο AQRs στις ελληνικές τράπεζες βρίσκεται σε εξέλιξη, οπότε η συζήτηση για το αν πρέπει ή όχι να υλοποιηθούν AQRs είναι λανθασμένη.
Ήδη η ΕΚΤ ελέγχει τις ελληνικές τράπεζες και η διαδικασία αυτή είναι εν εξελίξει…
Οι ελληνικές τράπεζες ελέγχονται για τα προβληματικά τους δάνεια, για τις προβλέψεις και τις στοχοθεσίες μείωσης των προβληματικών δανείων.
Ακόμη και εάν υλοποιούνταν AQRs με τον κλασσικό τρόπο πάλι η ΕΚΤ και ο SSM τα ίδια πράγματα δεν θα έλεγχαν στις ελληνικές τράπεζες;
Το θέμα είναι εάν χαρακτηρίζονται έλεγχοι ή AQRs ή τι ελέγχει στις ελληνικές τράπεζες η ΕΚΤ και ο SSM ο Μόνιμος Εποπτικός Μηχανισμός των Τραπεζών.
Ο έλεγχος αυτός έως το τέλος του 2017 θα έχει ολοκληρωθεί.
Η ΕΚΤ και ο SSM θα έχουν συλλέξει όλα εκείνα τα στοιχεία τα οποία θα ενσωματώσουν και στα stress tests που θα διεξαχθούν και ανακοινωθούν Ιούλιο 2018.
Οπότε είναι λάθος να συζητούμε εάν θα γίνουν ή δεν θα γίνουν AQRs όταν οι έλεγχοι βρίσκονται σε εξέλιξη.
Συν τοις άλλοις η περίπτωση της τράπεζας Κύπρου που υποχρεώθηκε σε νέες προβλέψεις 500 εκατ για προβληματικά δάνεια αποτελεί μια σαφή ένδειξη για το τι μπορεί να κάνει η εποπτική αρχή.
Οι ελληνικές τράπεζες χρειάζονται νέα κεφάλαια;
Πριν απαντηθεί το ερώτημα αυτό θα πρέπει να θυμίσουμε για όσους έχουν κοντή μνήμη ότι στις αξιολογήσεις του 2014 η ΕΚΤ έκρινε ότι οι ελληνικές τράπεζες είναι επαρκείς και τελικώς το 2015 χρειάστηκαν 14 δισεκ. νέα κεφάλαια.
Η ΕΚΤ υπέπεσε σε ένα στρατηγικό ατόπημα με τους ελέγχους εκείνης της περιόδου και εκτέθηκε το 2015 όταν προέκυψαν μετά από 8 μήνες….14 δισεκ. κεφαλαιακό έλλειμμα στις τράπεζες.
Οι ελληνικές τράπεζες διαθέτουν
+33,6 δισεκ. συνολικά κεφάλαια
+28,8 δισεκ. ευρώ tangible book κεφάλαια
-19,8 δισεκ. αναβαλλόμενη φορολογία
-31 δισεκ. ευρώ αρνητικά αποθεματικά
-106 δισεκ. προβληματικά ανοίγματα
Η προσπάθεια εξυγίανσης συνεχίζεται στο ελληνικό banking.
Γνωρίζοντας την θέση των ελλήνων τραπεζιτών – όλοι είναι 100% κατά των AQRs – έχουμε παρουσιάσει το τελευταίο διάστημα ορισμένες θέσεις για το τι θεωρούμε εμείς τουλάχιστον ορθολογική λύση.
Η άποψη των τραπεζιτών είναι ότι με τις ενέργειες τους και την προσπάθεια να επιλύσουν τα κόκκινα δάνεια σε συνδυασμό με την σταδιακή ανάκαμψη της οικονομίας το πρόβλημα θα αντιμετωπίζεται, τα κεφάλαια θα αυξάνονται και το DTA η αναβαλλόμενη φορολογία θα αρχίσει να μειώνεται.
Η κεντρική ιδέα της θέσης των τραπεζιτών είναι ότι με τον χρόνο μπορεί να υπάρξει βελτίωση χωρίς νέες αυξήσεις κεφαλαίου στις τράπεζες.
Οι τραπεζίτες παρουσιάζουν μια πρόταση που έχει μεν βάση, θα υπάρξει σταδιακή βελτίωση που έχει ως στόχο την προστασία των ιδιωτών μετόχων τους και βεβαίως την επίλυση του προβλήματος σταδιακά χωρίς θεραπεία σοκ δηλαδή νέες αυξήσεις κεφαλαίου.
Νέες αυξήσεις κεφαλαίου θα προκαλέσουν μεγάλη εσωστρέφεια στις τράπεζες και στην οικονομία, θα πάνε πίσω την χώρα και δεν ανακόψουν την προσπάθεια ανάκαμψης της οικονομίας.
Σε αδρές γραμμές αυτή είναι η θέση των τραπεζών και η οποία λογική είναι…ακολουθούν την στρατηγική του λελογισμένου ρίσκου.
Ως bankingnews που παρακολουθούμε σθενότατα με συνέπεια και με μεγάλο ενδιαφέρον τα τραπεζικά δρώμενα έχουμε παρουσιάσει μια πρόταση η οποία θεωρούμε είναι πιο αποτελεσματική.
Οι ελληνικές τράπεζες χρειάζονται νέες ΑΜΚ 10-12 δισ. για να πουλήσουν και για να διαγράψουν 50 δισ. NPLs.
Γιατί 10 με 12 δισεκ;
Επίσημα το ΔΝΤ έχει αναφέρει ότι οι ελληνικές τράπεζες θα χρειαστούν επιπλέον 10 δισεκ. ίσως και αυτά να μην επαρκούν ώστε να εξυγιανθεί ο τραπεζικός κλάδος.
Οι ελληνικές τράπεζες διαθέτουν ήδη 9 δισεκ. κεφαλαιακό απόθεμα και μια επιπλέον αύξηση 10-12 δισεκ. θα διαμόρφωνε το κεφαλαιακό τους απόθεμα - capital buffer στα 19 με 21 δισεκ. ευρώ.
Δεν μιλάμε για αυξήσεις κεφαλαίου σε ανεπαρκείς ή αφερέγγυες τράπεζες αλλά αυξήσεις κεφαλαίου σε φερέγγυες και αξιόπιστες τράπεζες.
Οι ελληνικές τράπεζες του 2017 δεν έχουν καμία σχέση με τις τράπεζες του 2015.
Οι ελληνικές τράπεζες με 19-21 δισεκ. ευρώ θα μπορούσαν κυρίως να πουλήσουν και να διαγράψουν NPLs προβληματικά δάνεια περίπου 50 δισεκ. και αυτομάτως ο τραπεζικός κλάδος από αδύναμος και προβληματικός θα μετατρεπόταν σε υγιή.
Πώληση και διαγραφή 50 δισεκ. προβληματικών δανείων σημαίνει ότι τα NPLs θα μειώνονταν κατά 65% και θα ήταν η πιο εντυπωσιακή μείωση προβληματικών δανείων στην ιστορία χωρίς συλλογική λύση τύπου bad bank ή εταιρία ειδικού σκοπού όπως η NAMA στην Ιρλανδία.
Ένας νέος κύκλος αυξήσεων κεφαλαίου δεν θα πρέπει να θεωρηθεί εσωστρέφεια.
Οι αυξήσεις κεφαλαίου δεν θα πραγματοποιηθούν με τις παραδοχές του παρελθόντος.
Οι νέες αυξήσεις κεφαλαίου δεν θα είναι στην λογική των προληπτικών αυξήσεων λόγω stress tests και AQRs δηλαδή τους ελέγχους των στοιχείων ενεργητικού.
Το 2015 πραγματοποιήθηκαν προληπτικές αυξήσεις κεφαλαίου, το 2017 και 2018 δεν χρειάζονται προληπτικές αυξήσεις κεφαλαίου, καθώς οι τράπεζες είναι φερέγγυες και επαρκείς κεφαλαιακά, διαθέτουν υψηλούς δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας.
Οι νέες αυξήσεις κεφαλαίου δεν θα καλύψουν ζημίες λόγω νέων προβλέψεων.
Η στρατηγική των νέων αυξήσεων κεφαλαίου θα έχει ένα σκοπό.
Να αυξηθεί εντυπωσιακά το capital buffer το κεφαλαιακό απόθεμα των τραπεζών ώστε με τα νέα κεφάλαια να πουλήσουν ή διαγράψουν 50 δισεκ. προβληματικά δάνεια.
Ποιοι θα επενδύσουν τα νέα 10-12 δισεκ. νέα κεφάλαια;
Πάντα η ίδια ερώτηση.
Ποιοι θα επενδύσουν σε 4η ανακεφαλαιοποίηση.
Οι επενδυτές του ιδιωτικού τομέα θα επενδύσουν στην 1η δημιουργική ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών δηλαδή στην 4η ανακεφαλαιοποίηση.
Οι επενδυτές που πιστεύουν στις τράπεζες τους θα στηρίξουν τις επενδύσεις τους και με αυτό τον τρόπο θα στηρίξουν και την Ελλάδα.
Η Ελλάδα δεν μπορεί να βγει από τα μνημόνια εάν δεν διασφαλιστεί ότι ο τραπεζικός κλάδος είναι απόλυτα θωρακισμένος.
Το Fairfax, o Paulosn, το Fidelity, το Baupost θα πρέπει να στηρίξουν μια 4η ανακεφαλαιοποίηση που δεν θα έχει να κάνει με νέες ζημίες αλλά με ουσιαστική εξυγίανση.
Εάν οι τράπεζες μπορούσαν σήμερα με 20 δισεκ. να πουλήσουν και διαγράψουν 50 δισεκ. προβληματικά δάνεια η χρηματιστηριακή τους αξία δεν θα ήταν 10 δισεκ. αλλά 30 δισεκ.
Οι τράπεζες θα διέθεταν καθαρά κεφάλαια μετά τις πωλήσεις 25 δισεκ. και θα είχε χρηματιστηριακή αξία 30 δισεκ. θα διαπραγματευόταν P/BV στο 1,2 όσο οι καλές τράπεζες στην Ευρώπη.
Τα 10 με 12 δισεκ. νέας ανακεφαλαιοποίησης θα μπορούσαν να τα επενδύσουν συνδυαστικά ιδιώτες επενδυτές και ο ESM από το τρίτο μνημόνιο.
Η ελληνική κυβέρνηση αντί να ασχολείται με ανοησίες και πως θα βγει από τα μνημόνια να κοιτάξει να θωρακίσει τις τράπεζες.
Οι ιδιώτες επενδυτές που έχουν έρθει στην Ελλάδα είναι hedge funds δηλαδή ευκαιριακοί επενδυτές – πλην του Fairfax -.
Σχεδόν καθολικά οι ξένοι επενδυτές στο ελληνικό banking είναι hedge funds δηλαδή βραχυπρόθεσμοι και ασταθείς επενδυτές.
Υπάρχει κίνδυνος κρατικοποίησης των τραπεζών;
Η κρατικοποίηση μέσω μιας συμμετοχής του ESM – ΤΧΣ στο ελληνικό banking θα είναι για θετικό σκοπό.
Οι εξυγιασμένες τράπεζες θα έχουν πολλαπλάσια χρηματιστηριακή αξία από την τρέχουσα.
Ο ESM – ΤΧΣ θα μπορεί να πουλήσει μέσω placement τα ποσοστά που θα έχει αποκτήσει στις τράπεζες με σημαντικές υπεραξίες.
Τα σενάρια περί καταστροφής των επενδυτών του ιδιωτικού τομέα είναι ανοησίες.
Τι θέλουμε υγιείς τράπεζες ή μονίμως ναρκοθετημένες τράπεζες;
Τι θέλουμε τράπεζες που θα φθάσουν τα 12 με 14 δισεκ. ευρώ κεφαλαιοποίηση ή θέλουμε τράπεζες με 30 δισεκ. χρηματιστηριακή αξία, κερδοφόρες και υγιείς;
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών