Στην παρούσα φάση η Ελλάδα θέλει να επιταχύνει ώστε να προλάβει την συμφωνία των τεχνικών κλιμακίων πριν την συγκρότηση της γερμανικής κυβέρνησης.
Όλες οι ενδείξεις συγκλίνουν στην άποψη ότι ο έλληνας πρωθυπουργός έχει συνετιστεί και δεν θα επαναλάβει το φιάσκο, το καταστροφικό φιάσκο της δεύτερης αξιολόγησης.
Η 3η αξιολόγηση εξελίσσεται ικανοποιητικά και θα ολοκληρωθεί Ιανουάριο – μάλλον τέλη Ιανουαρίου 2018 ή το αργότερο αρχές Φεβρουαρίου 2018 -.
Ο Τσίπρας έχει συνειδητοποιήσει ότι να δίνει δήθεν μια μάχη για το θεαθήναι και εν συνεχεία τα μέτρα να είναι χειρότερα και οι επιπτώσεις στην αγορά – μετοχές και ομόλογα – δυσμενής δεν έχει κανένα νόημα….
Κανείς δεν πείθεται ότι η κυβέρνηση διαπραγματεύεται σκληρά όταν η παρελθούσα εμπειρία έχει αποδείξει ότι κάθε καθυστέρηση είναι εις βάρος της εθνικής οικονομίας.
Έχοντας σταθμίσει από την μια τον πυρήνα της αριστεράς το 3-5% και από την άλλη την πλειοψηφία της κοινωνίας που θέλει να κλείσει έγκαιρα η 3η αξιολόγηση ο Τσίπρας είναι πιθανό το SLA το staff level agreement να συμφωνηθεί Δεκέμβριο 2017 και η τελική συμφωνία για την 3η αξιολόγηση να κλειδώσει τέλη Ιανουαρίου του 2018…
Να έχει σχηματιστεί μέχρι τότε γερμανική κυβέρνηση…που αποτελεί σύμμαχο για επίσπευση….
Η ελληνική πλευρά επιταχύνει την 3η αξιολόγηση γιατί άπαξ και σχηματιστεί γερμανική κυβέρνηση με τους φιλελευθέρους στο υπουργείο Οικονομικών της Γερμανίας… ο Schaeuble ο πρώην γερμανός ΥΠΟΙΚ θα θεωρείται καλός σύμμαχος….
(Με ψύχραιμα κριτήρια ο Schaeuble ήταν καλός σύμμαχος της Ελλάδος, γιατί οι μεταρρυθμίσεις είναι απαραίτητες).
Στο παρελθόν η ελληνική κυβέρνηση χρονοτριβούσε με σκοπιμότητα.
Στην παρούσα φάση θέλει να επιταχύνει ώστε να προλάβει την συμφωνία των τεχνικών κλιμακίων πριν την συγκρότηση της γερμανικής κυβέρνησης.
Όλα έχουν λογική και όλα εκτελούνται με σχέδιο.
Το FDP οι φιλελεύθεροι στην Γερμανία αποτελούν ένα καλό κίνητρο…για να κλείσει έγκαιρα η 3η αξιολόγηση.
Εφόσον κλείσει η 3η αξιολόγηση Ιανουάριο 2018 θα ακολουθήσει ένα μεταβατικό προπαρασκευαστικό χρονικό διάστημα 2 μηνών Φεβρουάριο με Μάρτιο 2018 ή μέσα Φεβρουαρίου με μέσα Απριλίου του 2018 ώστε να διερευνηθούν τα πιθανά μέτρα για το ελληνικό χρέος.
Μέσα ή τέλη Απριλίου του 2018 θα ξεκινήσει η 4η τελική αξιολόγηση όπου θα οδηγήσει στον τερματισμό του τρίτου μνημονίου ή τρίτου προγράμματος στήριξης.
Εκτιμάται ότι μέχρι την ολοκλήρωση της 4ης αξιολόγησης θα δοθούν άλλα 15 δισεκ. (3η και 4η αξιολόγηση).
Ως προς το χρέος τόσο το ΔΝΤ όσο και η ΕΚΤ γνωρίζουν ότι τα τελικά μέτρα που θα προταθούν και εγκριθούν από την νέα γερμανική κυβέρνηση δεν θα επιτρέψουν θετική DSA θετική έκθεση βιωσιμότητας για το ελληνικό χρέος.
Το ΔΝΤ που θα αποχωρήσει από το ελληνικό πρόγραμμα θα δημοσιεύσει τελική DSA έκθεση βιωσιμότητας που θα αναφέρει ότι τα μέτρα που έχουν ληφθεί – μαζί με αυτά του 2018 – αποτελούν βήματα ελάφρυνσης αλλά το χρέος δεν μπορεί να καταστεί βιώσιμο.
Στο ίδιο συμπέρασμα θα καταλήξει και η έκθεση DSA της ΕΚΤ, ούτε η ΕΚΤ θα χαρακτηρίσει βιώσιμο το ελληνικό χρέος και έτσι οριστικά εγκαταλείπονται οι ελαχιστότατες πιθανότητες ένταξης στο QE πριν αυτό λήξει Σεπτέμβριο του 2018.
Στις 8 Νοεμβρίου το swaps των 20 ομολόγων;
Εν τω μεταξύ ίσως στις 8 Νοεμβρίου τελικώς διενεργηθεί το swaps των 20 ομολόγων αρχικής ονομαστικής αξίας 30 δισεκ. σε 4 νέα ομόλογα.
Οι εναλλακτικές λύσεις που είχαν εξεταστεί είναι δύο
1)Τα 20 παλαιά ομόλογα του PSI+ να ανταλλαγούν με 4 νέα στις τρέχουσες τιμές.
Οι τρέχουσες τιμές των 20 ομολόγων σε μέσους όρους είναι στις 80,90 μονάδες βάσης που σημαίνει τα 30 δισεκ. θα ανταλλάσσονταν προαιρετικά στις 80,90 μονάδες και θα αντιστοιχούσαν σε 24,3 δισεκ.
Με αυτό τον τρόπο το ελληνικό δημόσιο εάν θεωρητικά συμμετείχαν όλοι θα κέρδισε 5,7 δισεκ.
Η διαδικασία μετατροπής είναι προαιρετική και προφανώς το κίνητρο σε αυτή την πρόταση είναι ζητούμενο…καθώς δεν υπάρχει κίνητρο.
2)Η δεύτερη εναλλακτική πρόταση είναι να ανταλλαγούν 20 παλαιά ομόλογα ονομαστικής αξίας 30 δισεκ. σε 4 νέα ίδιας ονομαστικής αξίας δηλαδή 30 δισεκ. πριν και 30 δισεκ. μετά ώστε να υπάρχει καθαρό κίνητρο.
Με βάση κάποιες πηγές η δεύτερη πρόταση είναι…πιο ρεαλιστική από την πρώτη πρόταση.
Κανείς δεν θέλει ECCL αλλά...υπάρχει μια αναγκαιότητα
Με την λήξη του 3ου προγράμματος της Ελλάδος το βασικό ερώτημα είναι εάν θα υπάρξει νέα ECCL πιστωτική γραμμή.
Μεταξύ κυβέρνησης της Ελλάδος και ευρωπαίων δανειστών υπάρχει μια ομοφωνία.
Δεν θέλουν άλλο πρόγραμμα, 4ο πρόγραμμα...
Αλλά υπάρχει μια αναγκαιότητα που μπορεί να καθορίσει και διαμορφρώσει τις εξελίξεις και αυτή είναι το υψηλό διαχρονικό ρίσκο της Ελλάδος.
Εάν δεν πάνε καλά οι αγορές, ξεσπάσει μια νέα κρίση ή κάτι συμβεί που αποσταθεροποιήσει τις αγορές διεθνώς...πως θα ανταπεξέλθει η Ελλάδα χωρίς κάποιο προληπτικό μηχανισμό στήριξης όπως μια ECCL ή PCCL.
www.bankingnews.gr
Η 3η αξιολόγηση εξελίσσεται ικανοποιητικά και θα ολοκληρωθεί Ιανουάριο – μάλλον τέλη Ιανουαρίου 2018 ή το αργότερο αρχές Φεβρουαρίου 2018 -.
Ο Τσίπρας έχει συνειδητοποιήσει ότι να δίνει δήθεν μια μάχη για το θεαθήναι και εν συνεχεία τα μέτρα να είναι χειρότερα και οι επιπτώσεις στην αγορά – μετοχές και ομόλογα – δυσμενής δεν έχει κανένα νόημα….
Κανείς δεν πείθεται ότι η κυβέρνηση διαπραγματεύεται σκληρά όταν η παρελθούσα εμπειρία έχει αποδείξει ότι κάθε καθυστέρηση είναι εις βάρος της εθνικής οικονομίας.
Έχοντας σταθμίσει από την μια τον πυρήνα της αριστεράς το 3-5% και από την άλλη την πλειοψηφία της κοινωνίας που θέλει να κλείσει έγκαιρα η 3η αξιολόγηση ο Τσίπρας είναι πιθανό το SLA το staff level agreement να συμφωνηθεί Δεκέμβριο 2017 και η τελική συμφωνία για την 3η αξιολόγηση να κλειδώσει τέλη Ιανουαρίου του 2018…
Να έχει σχηματιστεί μέχρι τότε γερμανική κυβέρνηση…που αποτελεί σύμμαχο για επίσπευση….
Η ελληνική πλευρά επιταχύνει την 3η αξιολόγηση γιατί άπαξ και σχηματιστεί γερμανική κυβέρνηση με τους φιλελευθέρους στο υπουργείο Οικονομικών της Γερμανίας… ο Schaeuble ο πρώην γερμανός ΥΠΟΙΚ θα θεωρείται καλός σύμμαχος….
(Με ψύχραιμα κριτήρια ο Schaeuble ήταν καλός σύμμαχος της Ελλάδος, γιατί οι μεταρρυθμίσεις είναι απαραίτητες).
Στο παρελθόν η ελληνική κυβέρνηση χρονοτριβούσε με σκοπιμότητα.
Στην παρούσα φάση θέλει να επιταχύνει ώστε να προλάβει την συμφωνία των τεχνικών κλιμακίων πριν την συγκρότηση της γερμανικής κυβέρνησης.
Όλα έχουν λογική και όλα εκτελούνται με σχέδιο.
Το FDP οι φιλελεύθεροι στην Γερμανία αποτελούν ένα καλό κίνητρο…για να κλείσει έγκαιρα η 3η αξιολόγηση.
Εφόσον κλείσει η 3η αξιολόγηση Ιανουάριο 2018 θα ακολουθήσει ένα μεταβατικό προπαρασκευαστικό χρονικό διάστημα 2 μηνών Φεβρουάριο με Μάρτιο 2018 ή μέσα Φεβρουαρίου με μέσα Απριλίου του 2018 ώστε να διερευνηθούν τα πιθανά μέτρα για το ελληνικό χρέος.
Μέσα ή τέλη Απριλίου του 2018 θα ξεκινήσει η 4η τελική αξιολόγηση όπου θα οδηγήσει στον τερματισμό του τρίτου μνημονίου ή τρίτου προγράμματος στήριξης.
Εκτιμάται ότι μέχρι την ολοκλήρωση της 4ης αξιολόγησης θα δοθούν άλλα 15 δισεκ. (3η και 4η αξιολόγηση).
Ως προς το χρέος τόσο το ΔΝΤ όσο και η ΕΚΤ γνωρίζουν ότι τα τελικά μέτρα που θα προταθούν και εγκριθούν από την νέα γερμανική κυβέρνηση δεν θα επιτρέψουν θετική DSA θετική έκθεση βιωσιμότητας για το ελληνικό χρέος.
Το ΔΝΤ που θα αποχωρήσει από το ελληνικό πρόγραμμα θα δημοσιεύσει τελική DSA έκθεση βιωσιμότητας που θα αναφέρει ότι τα μέτρα που έχουν ληφθεί – μαζί με αυτά του 2018 – αποτελούν βήματα ελάφρυνσης αλλά το χρέος δεν μπορεί να καταστεί βιώσιμο.
Στο ίδιο συμπέρασμα θα καταλήξει και η έκθεση DSA της ΕΚΤ, ούτε η ΕΚΤ θα χαρακτηρίσει βιώσιμο το ελληνικό χρέος και έτσι οριστικά εγκαταλείπονται οι ελαχιστότατες πιθανότητες ένταξης στο QE πριν αυτό λήξει Σεπτέμβριο του 2018.
Στις 8 Νοεμβρίου το swaps των 20 ομολόγων;
Εν τω μεταξύ ίσως στις 8 Νοεμβρίου τελικώς διενεργηθεί το swaps των 20 ομολόγων αρχικής ονομαστικής αξίας 30 δισεκ. σε 4 νέα ομόλογα.
Οι εναλλακτικές λύσεις που είχαν εξεταστεί είναι δύο
1)Τα 20 παλαιά ομόλογα του PSI+ να ανταλλαγούν με 4 νέα στις τρέχουσες τιμές.
Οι τρέχουσες τιμές των 20 ομολόγων σε μέσους όρους είναι στις 80,90 μονάδες βάσης που σημαίνει τα 30 δισεκ. θα ανταλλάσσονταν προαιρετικά στις 80,90 μονάδες και θα αντιστοιχούσαν σε 24,3 δισεκ.
Με αυτό τον τρόπο το ελληνικό δημόσιο εάν θεωρητικά συμμετείχαν όλοι θα κέρδισε 5,7 δισεκ.
Η διαδικασία μετατροπής είναι προαιρετική και προφανώς το κίνητρο σε αυτή την πρόταση είναι ζητούμενο…καθώς δεν υπάρχει κίνητρο.
2)Η δεύτερη εναλλακτική πρόταση είναι να ανταλλαγούν 20 παλαιά ομόλογα ονομαστικής αξίας 30 δισεκ. σε 4 νέα ίδιας ονομαστικής αξίας δηλαδή 30 δισεκ. πριν και 30 δισεκ. μετά ώστε να υπάρχει καθαρό κίνητρο.
Με βάση κάποιες πηγές η δεύτερη πρόταση είναι…πιο ρεαλιστική από την πρώτη πρόταση.
Κανείς δεν θέλει ECCL αλλά...υπάρχει μια αναγκαιότητα
Με την λήξη του 3ου προγράμματος της Ελλάδος το βασικό ερώτημα είναι εάν θα υπάρξει νέα ECCL πιστωτική γραμμή.
Μεταξύ κυβέρνησης της Ελλάδος και ευρωπαίων δανειστών υπάρχει μια ομοφωνία.
Δεν θέλουν άλλο πρόγραμμα, 4ο πρόγραμμα...
Αλλά υπάρχει μια αναγκαιότητα που μπορεί να καθορίσει και διαμορφρώσει τις εξελίξεις και αυτή είναι το υψηλό διαχρονικό ρίσκο της Ελλάδος.
Εάν δεν πάνε καλά οι αγορές, ξεσπάσει μια νέα κρίση ή κάτι συμβεί που αποσταθεροποιήσει τις αγορές διεθνώς...πως θα ανταπεξέλθει η Ελλάδα χωρίς κάποιο προληπτικό μηχανισμό στήριξης όπως μια ECCL ή PCCL.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών