Oι τράπεζες παγκοσμίως καλούνται να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό από νέους εξωτραπεζικούς παίκτες
Οι πολίτες, σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, εξακολουθούν να εμπιστεύονται τις τράπεζες περισσότερο από τους νέους εξωτραπεζικούς παίκτες για την εκτέλεση των συναλλαγών τους και τη διαχείριση των προσωπικών τους δεδομένων.
Επιπλέον, εξακολουθούν να δίνουν μεγάλη αξία στη διαπροσωπική εξυπηρέτηση μέσα από το κατάστημα, ανέφερε η γενική διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας και αντιπρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών Νέλλη Τζάκου-Λαμπροπούλου, μιλώντας σε εκδήλωση του ΙΝΕ/ΟΤΟΕ για τις νέες τεχνολογίες και τις επιπτώσεις στην απασχόληση.
Σύμφωνα με τις έρευνες, έχει ενδιαφέρον ότι η νέα γενιά των millennials διεθνώς θεωρεί το τραπεζικό κατάστημα ως το βασικότερο κανάλι για παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης και προσωποποιημένης εξυπηρέτησης, ανέφερε η κ. Λαμπροπούλου, τονίζοντας ότι αυτό το πλεονέκτημα της εμπιστοσύνης και της αξίας του καταστήματος πρέπει να το διατηρήσουμε και να το εκμεταλλευτούμε μέσα από ένα σύγχρονα καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό.
Επισήμανε επίσης ότι οι ελληνικές τράπεζες έχουν υιοθετήσει σύγχρονες ηλεκτρονικές εκπαιδευτικές μεθόδους (όπως εκπαιδευτικά προγράμματα e-learning, webinars, έρευνες), ψηφιοποιώντας μεγάλο ποσοστό της εκπαίδευσης των εργαζομένων τους.
Παράλληλα, επενδύουν στην εκπαίδευση των εργαζομένων στα ψηφιακά κανάλια, η χρήση των οποίων για καθημερινές συναλλαγές αυξάνεται διαρκώς, ώστε να γνωρίζουν πώς θα εξυπηρετήσουν καλύτερα τους πελάτες.
Η κ. Τζάκου-Λαμπροπούλου επισήμανε ότι οι τράπεζες παγκοσμίως καλούνται να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό από νέους εξωτραπεζικούς παίκτες.
Με την επερχόμενη εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας PSD2, ο ανταγωνισμός αυτός θα αυξηθεί και δεν θα αφορά μόνο fintechs, αλλά και διεθνείς τεχνολογικούς κολοσσούς, όπως η Google, η Amazon, η Apple και το Facebook.
Ταυτόχρονα, οι τράπεζες καλούνται να διαχειριστούν και να ανταποκριθούν στις σημαντικές αλλαγές που επιφέρει η τεχνολογία στη συμπεριφορά και τις απαιτήσεις των πελατών, και ιδίως της νέας γενιάς.
Με τα νέα δεδομένα αυξημένου ανταγωνισμού, η παροχή βέλτιστης εξυπηρέτησης στους πελάτες μέσα από όλα τα τραπεζικά κανάλια αποτελεί πρώτη προτεραιότητα, προκειμένου να τους κρατήσουμε, πρόσθεσε.
Η νέα ψηφιακή εποχή φέρνει προκλήσεις, προσφέρει όμως και ευκαιρίες.
Η τεχνολογία επιτρέπει να αναπτύσσουμε ευκολότερα και ταχύτερα προϊόντα και υπηρεσίες για τους τραπεζικούς πελάτες, να τους κατανοούμε καλύτερα από ποτέ και να εξυπηρετούμε πιο αποτελεσματικά τις εξατομικευμένες ανάγκες τους. Αλλά διευκολύνει και το δικό μας έργο, αυτοματοποιώντας χρονοβόρες διαδικασίες, ώστε οι άνθρωποί μας να απασχολούνται σε πιο ενδιαφέροντα καθήκοντα, που αναβαθμίζουν το ρόλο τους και ταυτόχρονα προσφέρουν πραγματική αξία στον πελάτη, επισήμανε η Νέλλη Τζάκου-Λαμπροπούλου.
Στόχος των τραπεζών, πρόσθεσε, είναι να αντιμετωπίσουμε αυτή τη νέα πραγματικότητα ως ευκαιρία εξέλιξης και όχι ως απειλή.
Έδωσε επίσης ιδιαίτερη έμφαση στη σημασία της εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού σε ψηφιακές δεξιότητες και στην ανάγκη συνειδητοποίησης ότι η προσαρμογή στην αλλαγή και η συνεχής μάθηση θα αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της εργασίας στο τραπεζικό τομέα, αλλά και ότι η εργασία θα είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσα και δημιουργική από ό,τι στο παρελθόν.
Η προσπάθεια ψηφιακού μετασχηματισμού, ανέφερε η κ. Τζάκου-Λαμπροπούλου, αποτελεί ένα συνολικό, πολύπλοκο μηχανισμό που περιλαμβάνει όλες τις λειτουργίες της επιχείρησης και εμπλέκει ανθρώπους, διαδικασίες και τεχνολογίες.
Οι δράσεις αναφορικά με τις τράπεζες πρέπει να εστιάζουν σε έξι κύριους πυλώνες ανέφερε: την ψηφιακή στρατηγική και καινοτομία, την αυτοματοποίηση των διαδικασιών, τη συστηματική παρακολούθηση των νέων απαιτήσεων των πελατών στην ψηφιακή εποχή, την οργανωτική δομή του οργανισμού και την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, την τεχνολογία και τις υποδομές και, τέλος, τα δεδομένα και τα εργαλεία ανάλυσής τους, τα οποία υποστηρίζουν τον καθορισμό και την αναπροσαρμογή της στρατηγικής και των στόχων.
www.bankingnews.gr
Επιπλέον, εξακολουθούν να δίνουν μεγάλη αξία στη διαπροσωπική εξυπηρέτηση μέσα από το κατάστημα, ανέφερε η γενική διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας και αντιπρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών Νέλλη Τζάκου-Λαμπροπούλου, μιλώντας σε εκδήλωση του ΙΝΕ/ΟΤΟΕ για τις νέες τεχνολογίες και τις επιπτώσεις στην απασχόληση.
Σύμφωνα με τις έρευνες, έχει ενδιαφέρον ότι η νέα γενιά των millennials διεθνώς θεωρεί το τραπεζικό κατάστημα ως το βασικότερο κανάλι για παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης και προσωποποιημένης εξυπηρέτησης, ανέφερε η κ. Λαμπροπούλου, τονίζοντας ότι αυτό το πλεονέκτημα της εμπιστοσύνης και της αξίας του καταστήματος πρέπει να το διατηρήσουμε και να το εκμεταλλευτούμε μέσα από ένα σύγχρονα καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό.
Επισήμανε επίσης ότι οι ελληνικές τράπεζες έχουν υιοθετήσει σύγχρονες ηλεκτρονικές εκπαιδευτικές μεθόδους (όπως εκπαιδευτικά προγράμματα e-learning, webinars, έρευνες), ψηφιοποιώντας μεγάλο ποσοστό της εκπαίδευσης των εργαζομένων τους.
Παράλληλα, επενδύουν στην εκπαίδευση των εργαζομένων στα ψηφιακά κανάλια, η χρήση των οποίων για καθημερινές συναλλαγές αυξάνεται διαρκώς, ώστε να γνωρίζουν πώς θα εξυπηρετήσουν καλύτερα τους πελάτες.
Η κ. Τζάκου-Λαμπροπούλου επισήμανε ότι οι τράπεζες παγκοσμίως καλούνται να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό από νέους εξωτραπεζικούς παίκτες.
Με την επερχόμενη εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας PSD2, ο ανταγωνισμός αυτός θα αυξηθεί και δεν θα αφορά μόνο fintechs, αλλά και διεθνείς τεχνολογικούς κολοσσούς, όπως η Google, η Amazon, η Apple και το Facebook.
Ταυτόχρονα, οι τράπεζες καλούνται να διαχειριστούν και να ανταποκριθούν στις σημαντικές αλλαγές που επιφέρει η τεχνολογία στη συμπεριφορά και τις απαιτήσεις των πελατών, και ιδίως της νέας γενιάς.
Με τα νέα δεδομένα αυξημένου ανταγωνισμού, η παροχή βέλτιστης εξυπηρέτησης στους πελάτες μέσα από όλα τα τραπεζικά κανάλια αποτελεί πρώτη προτεραιότητα, προκειμένου να τους κρατήσουμε, πρόσθεσε.
Η νέα ψηφιακή εποχή φέρνει προκλήσεις, προσφέρει όμως και ευκαιρίες.
Η τεχνολογία επιτρέπει να αναπτύσσουμε ευκολότερα και ταχύτερα προϊόντα και υπηρεσίες για τους τραπεζικούς πελάτες, να τους κατανοούμε καλύτερα από ποτέ και να εξυπηρετούμε πιο αποτελεσματικά τις εξατομικευμένες ανάγκες τους. Αλλά διευκολύνει και το δικό μας έργο, αυτοματοποιώντας χρονοβόρες διαδικασίες, ώστε οι άνθρωποί μας να απασχολούνται σε πιο ενδιαφέροντα καθήκοντα, που αναβαθμίζουν το ρόλο τους και ταυτόχρονα προσφέρουν πραγματική αξία στον πελάτη, επισήμανε η Νέλλη Τζάκου-Λαμπροπούλου.
Στόχος των τραπεζών, πρόσθεσε, είναι να αντιμετωπίσουμε αυτή τη νέα πραγματικότητα ως ευκαιρία εξέλιξης και όχι ως απειλή.
Έδωσε επίσης ιδιαίτερη έμφαση στη σημασία της εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού σε ψηφιακές δεξιότητες και στην ανάγκη συνειδητοποίησης ότι η προσαρμογή στην αλλαγή και η συνεχής μάθηση θα αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της εργασίας στο τραπεζικό τομέα, αλλά και ότι η εργασία θα είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσα και δημιουργική από ό,τι στο παρελθόν.
Η προσπάθεια ψηφιακού μετασχηματισμού, ανέφερε η κ. Τζάκου-Λαμπροπούλου, αποτελεί ένα συνολικό, πολύπλοκο μηχανισμό που περιλαμβάνει όλες τις λειτουργίες της επιχείρησης και εμπλέκει ανθρώπους, διαδικασίες και τεχνολογίες.
Οι δράσεις αναφορικά με τις τράπεζες πρέπει να εστιάζουν σε έξι κύριους πυλώνες ανέφερε: την ψηφιακή στρατηγική και καινοτομία, την αυτοματοποίηση των διαδικασιών, τη συστηματική παρακολούθηση των νέων απαιτήσεων των πελατών στην ψηφιακή εποχή, την οργανωτική δομή του οργανισμού και την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, την τεχνολογία και τις υποδομές και, τέλος, τα δεδομένα και τα εργαλεία ανάλυσής τους, τα οποία υποστηρίζουν τον καθορισμό και την αναπροσαρμογή της στρατηγικής και των στόχων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών