Τα stress tests των ελληνικών τραπεζών που θα ανακοινωθούν από την ΕΚΤ και τον SSM 4 ή 18 Μαίου του 2018 δεν συνδέονται με την πιστωτική γραμμή που δεν θα υιοθετηθεί στην Ελλάδα
Τα stress tests των ελληνικών τραπεζών θα καθορίσουν εάν θα επιβληθεί πιστωτική γραμμή στην Ελλάδα διαρρέεται από πηγές προσκείμενες στις Βρυξέλλες…ωστόσο αυτή η προσέγγιση είναι λάθος.
Τα stress tests των ελληνικών τραπεζών που θα ανακοινωθούν από την ΕΚΤ και τον SSM 4 ή 18 Μαίου του 2018 δεν συνδέονται με την πιστωτική γραμμή.
Το πρόβλημα έχει αντιμετωπιστεί ήδη και έχουν εξεταστεί όλα τα ενδεχόμενα στις Βρυξέλλες με βάση ορισμένες πηγές.
Στο πλαίσιο αυτό έχουν εξεταστεί δύο σενάρια.
1)Σενάριο πρώτο και πιο δυσμενές, οι τράπεζες στην Ελλάδα – κάποιες εξ αυτών – χρειάζονται νέα κεφάλαια και οι αυξήσεις κεφαλαίου υλοποιούνται άμεσα Ιούνιο με Αύγουστο του 2018.
2)Σενάριο δεύτερο και πιο ελαστικό, οι τράπεζες στην Ελλάδα – συνολικά – περνάνε τα stress tests με την προοπτική ωστόσο να υλοποιήσουν αυξήσεις κεφαλαίου
Πως αντιμετωπίζεται το πρόβλημα
Και στα δύο υπό εξέταση σενάρια το πρόβλημα έχει αντιμετωπιστεί ως εξής.
Α)Στο δυσμενές σενάριο όπου τράπεζα ή τράπεζες χρειάζονται νέα κεφάλαια, με ταχύτατες διαδικασίες εντός του διαστήματος Ιουνίου – Αυγούστου του 2018 και όσο υπάρχει το 3ο πρόγραμμα υλοποιούν αυξήσεις κεφαλαίου υπό τον μανδύα, την προστασία των κεφαλαίων που έχουν προνοηθεί στο τρίτο μνημόνιο.
Σε αυτό το δυσμενές σενάριο οι τράπεζες συγκεντρώνουν τα κεφάλαια από τους ιδιώτες επενδυτές και στο χειρότερο σενάριο συνδυάζονται αύξηση κεφαλαίου και Cocos μετατρέψιμα ομόλογα σε μετοχές.
Η τράπεζα ή τράπεζες βρίσκουν τα απαραίτητα κεφάλαια και η Ελλάδα βγαίνει από το τρίτο μνημόνιο χωρίς να χρειάζεται πιστωτική γραμμή.
Β)Στο σενάριο όπου όλες οι τράπεζες περνούν τα stress tests αλλά μετατίθενται οι αυξήσεις κεφαλαίου για το 2019 – που αποτελεί και το βασικό σενάριο του bankingnews – πάλι δεν μπορεί να επιβληθεί πιστωτική γραμμή στην Ελλάδα.
Το πρόβλημα με τις τράπεζες αντιμετωπίζεται ως εξής.
Από το κεφαλαιακό απόθεμα των 18-20 δισεκ. ευρώ θα υπάρξει μέριμνα ένα ποσό – ίσως 6 δισεκ. – να αφορούν τις ελληνικές τράπεζες.
Όπως το ελληνικό δημόσιο θα έχει ένα capital buffer ένα κεφαλαιακό απόθεμα συνολικά 18 με 20 δισεκ. που θα λειτουργεί ως μηχανισμός ασφαλείας και θα περιθωριοποιεί την ανάγκη για πιστωτική γραμμή έτσι θα υπάρχει μέριμνα ώστε οι τράπεζες να διαθέτουν ένα κεφάλαιο τουλάχιστον 6 δισεκ. ώστε όταν υλοποιήσουν αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου το 2019…να μην διαθέτουν μηχανισμό προστασίας που όμως θα έχει δημιουργήσει το ελληνικό δημόσιο και όχι μια πιστωτική γραμμή.
Και στις δύο περιπτώσεις η πιστωτική γραμμή μπορεί εύκολα να αποσυνδεθεί από τα stress tests των ελληνικών τραπεζών.
Να σημειωθεί ότι το capital buffer που δημιουργεί το ελληνικό δημόσιο έχει μέχρι τώρα 4,5 δισεκ. και σε αυτά θα προστεθούν άλλα 6 δισεκ. από δύο νέες εκδόσεις ομολόγων και 9-10 δισεκ. από κεφάλαια που θα εισφέρει ο ESM.
Έρχεται η ενισχυμένη εποπτεία
Οι ευρωπαίοι και ειδικά οι Γερμανοί θέλουν καθαρή έξοδο της Ελλάδος από τα μνημόνια.
Το βασικό πρόβλημα είναι ότι θέλουν ενισχυμένη εποπτεία για την Ελλάδα χωρίς πιστωτική γραμμή και αναζητείται μια νομική φόρμουλα καθώς η ενισχυμένη εποπτεία προϋποθέτει πιστωτική γραμμή…
Αλλά αυτό το ζήτημα φαίνεται να έχει ξεπεραστεί - αντιμετωπιστεί.
Τι ισχύει;
Άρθρο 5
Ενισχυμένη Εποπτεία
Όταν χορηγείται ECCL (πιστωτική γραμμή με ενισχυμένους όρους) ή εκδοθεί ένα PCCL, το μέλος του ESM υπόκειται σε ενισχυμένη εποπτεία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη διαθεσιμότητα της πίστωσης.
Ένα μέλος του ESM υπό ενισχυμένη εποπτεία, σε διαβούλευση και συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε συνεργασία με την ΕΚΤ, τις Ευρωπαϊκές Εποπτικές Αρχές (ESA) και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Συστημικού Κινδύνου (ESRB) και ενδεχομένως, το ΔΝΤ, θεσπίζει μέτρα στην αντιμετώπιση των πηγών ή των πιθανών πηγών δυσκολιών
Εποπτεία/Ενισχυμένη Επιτήρηση έως αποπληρωμής χρέους από θεσμούς
Πρέπει επίσης να γνωρίζουμε τι προβλέπει ο Κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 472/2013, της 21ης Μαΐου 2013
Άρθρο 2
Κράτη μέλη υπό ενισχυμένη εποπτεία
1. Η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να θέσει υπό ενισχυμένη εποπτεία ένα κράτος μέλος το οποίο αντιμετωπίζει ή απειλείται από σοβαρές δυσκολίες αναφορικά με τη χρηματοοικονομική του σταθερότητα, που ενδέχεται να έχουν δυσμενείς δευτερογενείς επιπτώσεις σε άλλα κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ.
Όταν η Επιτροπή εκτιμά αν ένα κράτος μέλος απειλείται με σοβαρές δυσκολίες αναφορικά με τη χρηματοοικονομική του σταθερότητα, χρησιμοποιεί, μεταξύ άλλων παραμέτρων, τον μηχανισμό έγκαιρης προειδοποίησης που θεσπίστηκε με το άρθρο 3 παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1176/2011 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 16ης Νοεμβρίου 2011, σχετικά με την πρόληψη και τη διόρθωση των υπερβολικών μακροοικονομικών ανισορροπιών ή, όταν υπάρχει, την πιο πρόσφατη ενδελεχή επισκόπηση.
Η Επιτροπή διεξάγει επίσης εμπεριστατωμένη εκτίμηση, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη τους όρους δανεισμού του εν λόγω κράτους μέλους, το χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής των χρεών του, την ευρωστία του δημοσιονομικού του πλαισίου, τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των δημόσιων οικονομικών του, τη σοβαρότητα του βάρους του χρέους του και τον κίνδυνο μετάδοσης σοβαρών πιέσεων στον χρηματοπιστωτικό του τομέα για τη δημοσιονομική του κατάσταση ή στον χρηματοπιστωτικό τομέα άλλων κρατών μελών.
3. Όταν ένα κράτος μέλος λαμβάνει χρηματοδοτική συνδρομή σε προληπτική βάση από ένα ή περισσότερα άλλα κράτη μέλη ή τρίτες χώρες, τον ΕΜΧΣ, τον ΕΜΣ, το ΕΤΧΣ ή άλλο σχετικό διεθνή χρηματοπιστωτικό οργανισμό, όπως το ΔΝΤ, η Επιτροπή θέτει το εν λόγω κράτος μέλος υπό ενισχυμένη εποπτεία.
Άρθρο 3
Ενισχυμένη εποπτεία
1. Το κράτος μέλος που υπόκειται σε ενισχυμένη εποπτεία, μετά από διαβούλευση και σε συνεργασία με την Επιτροπή, η οποία ενεργεί σε συνεννόηση με την ΕΚΤ, τις ΕΕΑ, το ΕΣΣΚ και, όπου είναι σκόπιμο, το ΔΝΤ, εγκρίνει μέτρα που στοχεύουν στην αντιμετώπιση των πηγών ή των δυνητικών πηγών των δυσκολιών.
2. Η στενότερη παρακολούθηση της δημοσιονομικής κατάστασης που ορίζεται στο άρθρο 10 παράγραφοι 2, 3 και 6 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 473/2013 (*) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 21ης Μαΐου 2013, σχετικά με κοινές διατάξεις για την παρακολούθηση και την εκτίμηση των σχεδίων δημοσιονομικών προγραμμάτων και τη διασφάλιση της διόρθωσης του υπερβολικού ελλείμματος των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ εφαρμόζεται σε κράτος μέλος που υπόκειται σε ενισχυμένη εποπτεία, ασχέτως της ύπαρξης υπερβολικού ελλείμματος στο εν λόγω κράτος μέλος. Η έκθεση που καταρτίζεται βάσει του άρθρου 10 παράγραφος 3 του εν λόγω κανονισμού υποβάλλεται σε τριμηνιαία βάση.
Άρθρο 14
Άσκηση εποπτείας μετά το πρόγραμμα
1. Τα κράτη μέλη παραμένουν υπό εποπτεία μετά το πρόγραμμα εφόσον δεν έχει εξοφληθεί τουλάχιστον το 75 % της χρηματοδοτικής συνδρομής που έχει ληφθεί από ένα ή περισσότερα άλλα κράτη μέλη, τον ΕΜΧΣ, τον ΕΜΣ ή το ΕΤΧΣ. Το Συμβούλιο, μετά από πρόταση της Επιτροπής, μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια της άσκησης εποπτείας μετά το πρόγραμμα σε περίπτωση που εξακολουθεί να υπάρχει κίνδυνος για τη δημοσιονομική βιωσιμότητα του οικείου κράτους μέλους. Η πρόταση της Επιτροπής θεωρείται ότι έχει εγκριθεί από το Συμβούλιο, εκτός αν το Συμβούλιο αποφασίσει με ειδική πλειοψηφία να την απορρίψει μέσα σε 10 ημέρες από την έγκρισή της από την Επιτροπή.
2. Μετά από αίτημα της Επιτροπής, το κράτος μέλος που παραμένει υπό εποπτεία μετά το πρόγραμμα συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις του άρθρου 3 παράγραφος 3 του παρόντος κανονισμού και παρέχει τις πληροφορίες που αναφέρονται στο άρθρο 10 παράγραφος 3 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 473/2013.
3. Η Επιτροπή πραγματοποιεί, σε συνεννόηση με την ΕΚΤ, τακτικές αποστολές επιθεώρησης στο κράτος μέλος υπό εποπτεία μετά το πρόγραμμα, προκειμένου να εκτιμήσει την οικονομική, δημοσιονομική και χρηματοπιστωτική του κατάσταση.
Κοινοποιεί ανά εξάμηνο την εκτίμησή της στην αρμόδια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στην ΟΔΕ, καθώς και στο κοινοβούλιο του οικείου κράτους μέλους, και εκτιμά ειδικότερα αν χρειάζονται διορθωτικά μέτρα.
Η αρμόδια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου μπορεί να προσφέρει στο οικείο κράτος μέλος και στην Επιτροπή τη δυνατότητα να συμμετάσχει σε ανταλλαγή απόψεων όσον αφορά την πρόοδο που επιτυγχάνεται στο πλαίσιο της εποπτείας μετά το πρόγραμμα.
4. Το Συμβούλιο, μετά από πρόταση της Επιτροπής, μπορεί να συστήσει σε κράτος μέλος υπό εποπτεία μετά το πρόγραμμα να λάβει διορθωτικά μέτρα. Η πρόταση της Επιτροπής θεωρείται ότι έχει εγκριθεί από το Συμβούλιο, εκτός αν το Συμβούλιο αποφασίσει με ειδική πλειοψηφία να την απορρίψει μέσα σε 10 ημέρες από την έγκρισή της από την Επιτροπή.
5. Το κοινοβούλιο του οικείου κράτους μέλους μπορεί να καλέσει εκπροσώπους της Επιτροπής να συμμετάσχουν σε ανταλλαγή απόψεων σχετικά με την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στο πλαίσιο της εποπτείας μετά το πρόγραμμα.
www.bankingnews.gr
Τα stress tests των ελληνικών τραπεζών που θα ανακοινωθούν από την ΕΚΤ και τον SSM 4 ή 18 Μαίου του 2018 δεν συνδέονται με την πιστωτική γραμμή.
Το πρόβλημα έχει αντιμετωπιστεί ήδη και έχουν εξεταστεί όλα τα ενδεχόμενα στις Βρυξέλλες με βάση ορισμένες πηγές.
Στο πλαίσιο αυτό έχουν εξεταστεί δύο σενάρια.
1)Σενάριο πρώτο και πιο δυσμενές, οι τράπεζες στην Ελλάδα – κάποιες εξ αυτών – χρειάζονται νέα κεφάλαια και οι αυξήσεις κεφαλαίου υλοποιούνται άμεσα Ιούνιο με Αύγουστο του 2018.
2)Σενάριο δεύτερο και πιο ελαστικό, οι τράπεζες στην Ελλάδα – συνολικά – περνάνε τα stress tests με την προοπτική ωστόσο να υλοποιήσουν αυξήσεις κεφαλαίου
Πως αντιμετωπίζεται το πρόβλημα
Και στα δύο υπό εξέταση σενάρια το πρόβλημα έχει αντιμετωπιστεί ως εξής.
Α)Στο δυσμενές σενάριο όπου τράπεζα ή τράπεζες χρειάζονται νέα κεφάλαια, με ταχύτατες διαδικασίες εντός του διαστήματος Ιουνίου – Αυγούστου του 2018 και όσο υπάρχει το 3ο πρόγραμμα υλοποιούν αυξήσεις κεφαλαίου υπό τον μανδύα, την προστασία των κεφαλαίων που έχουν προνοηθεί στο τρίτο μνημόνιο.
Σε αυτό το δυσμενές σενάριο οι τράπεζες συγκεντρώνουν τα κεφάλαια από τους ιδιώτες επενδυτές και στο χειρότερο σενάριο συνδυάζονται αύξηση κεφαλαίου και Cocos μετατρέψιμα ομόλογα σε μετοχές.
Η τράπεζα ή τράπεζες βρίσκουν τα απαραίτητα κεφάλαια και η Ελλάδα βγαίνει από το τρίτο μνημόνιο χωρίς να χρειάζεται πιστωτική γραμμή.
Β)Στο σενάριο όπου όλες οι τράπεζες περνούν τα stress tests αλλά μετατίθενται οι αυξήσεις κεφαλαίου για το 2019 – που αποτελεί και το βασικό σενάριο του bankingnews – πάλι δεν μπορεί να επιβληθεί πιστωτική γραμμή στην Ελλάδα.
Το πρόβλημα με τις τράπεζες αντιμετωπίζεται ως εξής.
Από το κεφαλαιακό απόθεμα των 18-20 δισεκ. ευρώ θα υπάρξει μέριμνα ένα ποσό – ίσως 6 δισεκ. – να αφορούν τις ελληνικές τράπεζες.
Όπως το ελληνικό δημόσιο θα έχει ένα capital buffer ένα κεφαλαιακό απόθεμα συνολικά 18 με 20 δισεκ. που θα λειτουργεί ως μηχανισμός ασφαλείας και θα περιθωριοποιεί την ανάγκη για πιστωτική γραμμή έτσι θα υπάρχει μέριμνα ώστε οι τράπεζες να διαθέτουν ένα κεφάλαιο τουλάχιστον 6 δισεκ. ώστε όταν υλοποιήσουν αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου το 2019…να μην διαθέτουν μηχανισμό προστασίας που όμως θα έχει δημιουργήσει το ελληνικό δημόσιο και όχι μια πιστωτική γραμμή.
Και στις δύο περιπτώσεις η πιστωτική γραμμή μπορεί εύκολα να αποσυνδεθεί από τα stress tests των ελληνικών τραπεζών.
Να σημειωθεί ότι το capital buffer που δημιουργεί το ελληνικό δημόσιο έχει μέχρι τώρα 4,5 δισεκ. και σε αυτά θα προστεθούν άλλα 6 δισεκ. από δύο νέες εκδόσεις ομολόγων και 9-10 δισεκ. από κεφάλαια που θα εισφέρει ο ESM.
Έρχεται η ενισχυμένη εποπτεία
Οι ευρωπαίοι και ειδικά οι Γερμανοί θέλουν καθαρή έξοδο της Ελλάδος από τα μνημόνια.
Το βασικό πρόβλημα είναι ότι θέλουν ενισχυμένη εποπτεία για την Ελλάδα χωρίς πιστωτική γραμμή και αναζητείται μια νομική φόρμουλα καθώς η ενισχυμένη εποπτεία προϋποθέτει πιστωτική γραμμή…
Αλλά αυτό το ζήτημα φαίνεται να έχει ξεπεραστεί - αντιμετωπιστεί.
Τι ισχύει;
Άρθρο 5
Ενισχυμένη Εποπτεία
Όταν χορηγείται ECCL (πιστωτική γραμμή με ενισχυμένους όρους) ή εκδοθεί ένα PCCL, το μέλος του ESM υπόκειται σε ενισχυμένη εποπτεία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη διαθεσιμότητα της πίστωσης.
Ένα μέλος του ESM υπό ενισχυμένη εποπτεία, σε διαβούλευση και συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε συνεργασία με την ΕΚΤ, τις Ευρωπαϊκές Εποπτικές Αρχές (ESA) και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Συστημικού Κινδύνου (ESRB) και ενδεχομένως, το ΔΝΤ, θεσπίζει μέτρα στην αντιμετώπιση των πηγών ή των πιθανών πηγών δυσκολιών
Εποπτεία/Ενισχυμένη Επιτήρηση έως αποπληρωμής χρέους από θεσμούς
Πρέπει επίσης να γνωρίζουμε τι προβλέπει ο Κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 472/2013, της 21ης Μαΐου 2013
Άρθρο 2
Κράτη μέλη υπό ενισχυμένη εποπτεία
1. Η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να θέσει υπό ενισχυμένη εποπτεία ένα κράτος μέλος το οποίο αντιμετωπίζει ή απειλείται από σοβαρές δυσκολίες αναφορικά με τη χρηματοοικονομική του σταθερότητα, που ενδέχεται να έχουν δυσμενείς δευτερογενείς επιπτώσεις σε άλλα κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ.
Όταν η Επιτροπή εκτιμά αν ένα κράτος μέλος απειλείται με σοβαρές δυσκολίες αναφορικά με τη χρηματοοικονομική του σταθερότητα, χρησιμοποιεί, μεταξύ άλλων παραμέτρων, τον μηχανισμό έγκαιρης προειδοποίησης που θεσπίστηκε με το άρθρο 3 παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1176/2011 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 16ης Νοεμβρίου 2011, σχετικά με την πρόληψη και τη διόρθωση των υπερβολικών μακροοικονομικών ανισορροπιών ή, όταν υπάρχει, την πιο πρόσφατη ενδελεχή επισκόπηση.
Η Επιτροπή διεξάγει επίσης εμπεριστατωμένη εκτίμηση, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη τους όρους δανεισμού του εν λόγω κράτους μέλους, το χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής των χρεών του, την ευρωστία του δημοσιονομικού του πλαισίου, τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των δημόσιων οικονομικών του, τη σοβαρότητα του βάρους του χρέους του και τον κίνδυνο μετάδοσης σοβαρών πιέσεων στον χρηματοπιστωτικό του τομέα για τη δημοσιονομική του κατάσταση ή στον χρηματοπιστωτικό τομέα άλλων κρατών μελών.
3. Όταν ένα κράτος μέλος λαμβάνει χρηματοδοτική συνδρομή σε προληπτική βάση από ένα ή περισσότερα άλλα κράτη μέλη ή τρίτες χώρες, τον ΕΜΧΣ, τον ΕΜΣ, το ΕΤΧΣ ή άλλο σχετικό διεθνή χρηματοπιστωτικό οργανισμό, όπως το ΔΝΤ, η Επιτροπή θέτει το εν λόγω κράτος μέλος υπό ενισχυμένη εποπτεία.
Άρθρο 3
Ενισχυμένη εποπτεία
1. Το κράτος μέλος που υπόκειται σε ενισχυμένη εποπτεία, μετά από διαβούλευση και σε συνεργασία με την Επιτροπή, η οποία ενεργεί σε συνεννόηση με την ΕΚΤ, τις ΕΕΑ, το ΕΣΣΚ και, όπου είναι σκόπιμο, το ΔΝΤ, εγκρίνει μέτρα που στοχεύουν στην αντιμετώπιση των πηγών ή των δυνητικών πηγών των δυσκολιών.
2. Η στενότερη παρακολούθηση της δημοσιονομικής κατάστασης που ορίζεται στο άρθρο 10 παράγραφοι 2, 3 και 6 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 473/2013 (*) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 21ης Μαΐου 2013, σχετικά με κοινές διατάξεις για την παρακολούθηση και την εκτίμηση των σχεδίων δημοσιονομικών προγραμμάτων και τη διασφάλιση της διόρθωσης του υπερβολικού ελλείμματος των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ εφαρμόζεται σε κράτος μέλος που υπόκειται σε ενισχυμένη εποπτεία, ασχέτως της ύπαρξης υπερβολικού ελλείμματος στο εν λόγω κράτος μέλος. Η έκθεση που καταρτίζεται βάσει του άρθρου 10 παράγραφος 3 του εν λόγω κανονισμού υποβάλλεται σε τριμηνιαία βάση.
Άρθρο 14
Άσκηση εποπτείας μετά το πρόγραμμα
1. Τα κράτη μέλη παραμένουν υπό εποπτεία μετά το πρόγραμμα εφόσον δεν έχει εξοφληθεί τουλάχιστον το 75 % της χρηματοδοτικής συνδρομής που έχει ληφθεί από ένα ή περισσότερα άλλα κράτη μέλη, τον ΕΜΧΣ, τον ΕΜΣ ή το ΕΤΧΣ. Το Συμβούλιο, μετά από πρόταση της Επιτροπής, μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια της άσκησης εποπτείας μετά το πρόγραμμα σε περίπτωση που εξακολουθεί να υπάρχει κίνδυνος για τη δημοσιονομική βιωσιμότητα του οικείου κράτους μέλους. Η πρόταση της Επιτροπής θεωρείται ότι έχει εγκριθεί από το Συμβούλιο, εκτός αν το Συμβούλιο αποφασίσει με ειδική πλειοψηφία να την απορρίψει μέσα σε 10 ημέρες από την έγκρισή της από την Επιτροπή.
2. Μετά από αίτημα της Επιτροπής, το κράτος μέλος που παραμένει υπό εποπτεία μετά το πρόγραμμα συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις του άρθρου 3 παράγραφος 3 του παρόντος κανονισμού και παρέχει τις πληροφορίες που αναφέρονται στο άρθρο 10 παράγραφος 3 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 473/2013.
3. Η Επιτροπή πραγματοποιεί, σε συνεννόηση με την ΕΚΤ, τακτικές αποστολές επιθεώρησης στο κράτος μέλος υπό εποπτεία μετά το πρόγραμμα, προκειμένου να εκτιμήσει την οικονομική, δημοσιονομική και χρηματοπιστωτική του κατάσταση.
Κοινοποιεί ανά εξάμηνο την εκτίμησή της στην αρμόδια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στην ΟΔΕ, καθώς και στο κοινοβούλιο του οικείου κράτους μέλους, και εκτιμά ειδικότερα αν χρειάζονται διορθωτικά μέτρα.
Η αρμόδια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου μπορεί να προσφέρει στο οικείο κράτος μέλος και στην Επιτροπή τη δυνατότητα να συμμετάσχει σε ανταλλαγή απόψεων όσον αφορά την πρόοδο που επιτυγχάνεται στο πλαίσιο της εποπτείας μετά το πρόγραμμα.
4. Το Συμβούλιο, μετά από πρόταση της Επιτροπής, μπορεί να συστήσει σε κράτος μέλος υπό εποπτεία μετά το πρόγραμμα να λάβει διορθωτικά μέτρα. Η πρόταση της Επιτροπής θεωρείται ότι έχει εγκριθεί από το Συμβούλιο, εκτός αν το Συμβούλιο αποφασίσει με ειδική πλειοψηφία να την απορρίψει μέσα σε 10 ημέρες από την έγκρισή της από την Επιτροπή.
5. Το κοινοβούλιο του οικείου κράτους μέλους μπορεί να καλέσει εκπροσώπους της Επιτροπής να συμμετάσχουν σε ανταλλαγή απόψεων σχετικά με την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στο πλαίσιο της εποπτείας μετά το πρόγραμμα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών