Oρισμένοι κύκλοι αναφέρουν ότι η πρόσφατη άνοδος των τραπεζικών μετοχών είναι σχέδιο των short ώστε να ξανασορτάρουν τις μετοχές να συνεχίσουν την στρατηγική αύξησης των ανοικτών πωλήσεων.
Σκηνικό ρίσκου αρχίζει να διαμορφώνεται ξανά στις ελληνικές τράπεζες καθώς από την μια funds που έχουν χτίσει long θέσεις στις τραπεζικές μετοχές ανησυχούν για τις καθυστερήσεις επίλυσης των προβληματικών δανείων…από την άλλη αναμένεται επιθετική αύξηση short θέσεων προσεχώς ένδειξη ότι αυξάνεται κατακόρυφα η αβεβαιότητα.
Ενώ οι τραπεζικές μετοχές έχουν ανακάμψει εσχάτως με επίκεντρο την Πειραιώς, υπάρχουν ενδείξεις ότι λίαν συντόμως θα αυξηθούν οι short θέσεις στο ελληνικό χρηματιστήριο.
Τι ακριβώς συμβαίνει;
Το τελευταίο διάστημα δημιουργείται ξανά ένα σκηνικό το οποίο αυξάνει εκ νέου το ρίσκο στις τράπεζες.
Τα μέτωπα είναι δύο.
Ο νόμος Κατσέλη και η προστασία πρώτης κατοικίας όπου η κυβέρνηση δεν θέλει να υποχωρήσει κάτω από το όριο των 150 χιλιάδων ευρώ και με μέγιστο τις 200 χιλιάδες ευρώ.
Ταυτόχρονα φαίνεται ότι στην προσπάθεια επίλυσης του μεγάλου προβλήματος των κόκκινων δανείων, NPLs και NPEs…προωθούνται ταυτόχρονα δύο λύσεις το Ιταλικό μοντέλο ή APS που έχει δοκιμαστεί σε άλλες χώρες και η λύση της Τράπεζας της Ελλάδος η οποία είναι έωλη.
Εάν κατατεθούν και οι δύο προτάσεις στην DGCom στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ θα αποτελέσει στρατηγικό λάθος καθώς οι αρμόδιες αρχές μέχρι να τις αξιολογήσουν θα καθυστερήσουν.
Θα χαθεί πολύτιμος χρόνος για τις τράπεζες και εν μέσω προεκλογικής περιόδου δεν θα μπορέσουν να υλοποιηθούν νωρίτερα από τις αρχές του 2020.
Το σκηνικό ρίσκου είναι προφανές.
Η κυβέρνηση εν μέσω προεκλογικής περιόδου είναι ξεκάθαρο ότι δεν θέλει να καταστήσει πιο αυστηρά τα κριτήρια στον νόμο Κατσέλη και ο νέος νόμος θα έχει μικρές διαφορές από τον προηγούμενο.
Στο ζήτημα της προστασίας πρώτης κατοικίας η κυβέρνηση από 280 χιλιάδες θέτει νέο όριο τις 150 χιλιάδες με μέγιστο 200 χιλιάδες ευρώ όταν οι δανειστές και οι τράπεζες θέλουν 80 χιλιάδες.
Η κυβέρνηση βέβαια όπως διαφαίνεται ζητάει από τις τράπεζες να μετριάσουν τις απαιτήσεις τους στο νέο νόμο Κατσέλη για να λάβουν ως αντιστάθμισμα, το Ιταλικό μοντέλο με τις εγγυήσεις από το ελληνικό δημόσιο, επιδότηση δόσης ενήμερου δανείου με βάση τα κυπριακά πρότυπα και νομοθετική ρύθμιση για το DTC την αναβαλλόμενη φορολογία.
Ειδικά μια τέτοια ρύθμιση ευνοεί την Eurobank και την εξατομικευμένη λύση που έχει καταθέσει.
Και ενώ η κυβέρνηση δεν θέλει να εμφανιστεί εν μέσω προεκλογικής περιόδου ότι παραδίδει την πρώτη κατοικία κινδυνεύει να υποπέσει στο λάθος να στείλει στις αρμόδιες αρχές Επιτροπής Ανταγωνισμού δύο προτάσεις για τα NPEs…εξέλιξη αρνητική καθώς θα καθυστερήσουν οι αξιολογήσεις και εγκρίσεις.
Το λογικό θα ήταν να σταλεί πρώτα για αξιολόγηση το Ιταλικό μοντέλο και να ακολουθήσει η πρόταση της ΤτΕ η οποία ακόμη δεν έχει μορφοποιηθεί σε τελική πρόταση γιατί έχει πολλά νομικά κενά.
Αυτό το σκηνικό όμως επιτρέπει στους short να αυξάνουν τις ανοικτές πωλήσεις τους.
Μάλιστα ορισμένοι κύκλοι αναφέρουν ότι η πρόσφατη άνοδος των τραπεζικών μετοχών είναι σχέδιο των short ώστε να ξανασορτάρουν τις μετοχές να συνεχίσουν την στρατηγική αύξησης των ανοικτών πωλήσεων.
Τα βασικά τους επιχειρήματα των short είναι τα εξής
1)Οι ελληνικές τράπεζες θα πρέπει να φέρουν εμπροσθοβαρείς λύσεις μείωσης των NPEs και αυτό σημαίνει ανάγκη για νέα κεφάλαια άρα δυνητικό dilution των παλαιών μετόχων.
2)Οι τράπεζες θα εκδώσουν 3 ειδών ομόλογα στις τιτλοποιήσεις και στα σχέδια μείωσης των NPEs τα κύρια senior που θα κρατήσουν οι τράπεζες, τα mezzanine τα μεσαία ομόλογα που θα αγοράσουν οι ιδιώτες επενδυτές και τα junior bond αυτά που η αξία τους είναι μηδέν.
Το βασικό επιχείρημα των short είναι ότι τα senior bond τα ομόλογα που θα κρατήσουν οι τράπεζες θα εμφανίσουν σε βάθος χρόνου ζημίες που προφανώς θα επωμιστούν οι τράπεζες.
Είναι αντιληπτό ότι εάν έχουν ζημίες τα senior bond τα μεσαία mezzanine bond είναι καθαρή ζημία για τους ιδιώτες επενδυτές.
3)Οι short υποστηρίζουν ότι οι τράπεζες στα σχέδια τους να προχωρήσουν στην εξυγίανση θα προσκρούσουν σε θεσμικά και νομικά εμπόδια π.χ. δεν θα εγκριθούν τα σχέδια για το DTC την αναβαλλόμενη φορολογική απαίτηση ή ότι η ελληνική κυβέρνηση π.χ. δεν θα εγκρίνει το σχέδιο μετασχηματισμού της Eurobank μαζί με το DTC κ.α.
4)Οι short επίσης ποντάρουν ότι λόγω της προεκλογικής περιόδου στην Ελλάδα που θα μπορούσε να φθάσει έως τον Οκτώβριο 2019 η κυβέρνηση δεν θα πάρει μέτρα υπέρ των τραπεζών και αυτό το σκηνικό θα έχει αρνητική επίδραση στις μετοχές.
www.bankingnews.gr
Ενώ οι τραπεζικές μετοχές έχουν ανακάμψει εσχάτως με επίκεντρο την Πειραιώς, υπάρχουν ενδείξεις ότι λίαν συντόμως θα αυξηθούν οι short θέσεις στο ελληνικό χρηματιστήριο.
Τι ακριβώς συμβαίνει;
Το τελευταίο διάστημα δημιουργείται ξανά ένα σκηνικό το οποίο αυξάνει εκ νέου το ρίσκο στις τράπεζες.
Τα μέτωπα είναι δύο.
Ο νόμος Κατσέλη και η προστασία πρώτης κατοικίας όπου η κυβέρνηση δεν θέλει να υποχωρήσει κάτω από το όριο των 150 χιλιάδων ευρώ και με μέγιστο τις 200 χιλιάδες ευρώ.
Ταυτόχρονα φαίνεται ότι στην προσπάθεια επίλυσης του μεγάλου προβλήματος των κόκκινων δανείων, NPLs και NPEs…προωθούνται ταυτόχρονα δύο λύσεις το Ιταλικό μοντέλο ή APS που έχει δοκιμαστεί σε άλλες χώρες και η λύση της Τράπεζας της Ελλάδος η οποία είναι έωλη.
Εάν κατατεθούν και οι δύο προτάσεις στην DGCom στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ θα αποτελέσει στρατηγικό λάθος καθώς οι αρμόδιες αρχές μέχρι να τις αξιολογήσουν θα καθυστερήσουν.
Θα χαθεί πολύτιμος χρόνος για τις τράπεζες και εν μέσω προεκλογικής περιόδου δεν θα μπορέσουν να υλοποιηθούν νωρίτερα από τις αρχές του 2020.
Το σκηνικό ρίσκου είναι προφανές.
Η κυβέρνηση εν μέσω προεκλογικής περιόδου είναι ξεκάθαρο ότι δεν θέλει να καταστήσει πιο αυστηρά τα κριτήρια στον νόμο Κατσέλη και ο νέος νόμος θα έχει μικρές διαφορές από τον προηγούμενο.
Στο ζήτημα της προστασίας πρώτης κατοικίας η κυβέρνηση από 280 χιλιάδες θέτει νέο όριο τις 150 χιλιάδες με μέγιστο 200 χιλιάδες ευρώ όταν οι δανειστές και οι τράπεζες θέλουν 80 χιλιάδες.
Η κυβέρνηση βέβαια όπως διαφαίνεται ζητάει από τις τράπεζες να μετριάσουν τις απαιτήσεις τους στο νέο νόμο Κατσέλη για να λάβουν ως αντιστάθμισμα, το Ιταλικό μοντέλο με τις εγγυήσεις από το ελληνικό δημόσιο, επιδότηση δόσης ενήμερου δανείου με βάση τα κυπριακά πρότυπα και νομοθετική ρύθμιση για το DTC την αναβαλλόμενη φορολογία.
Ειδικά μια τέτοια ρύθμιση ευνοεί την Eurobank και την εξατομικευμένη λύση που έχει καταθέσει.
Και ενώ η κυβέρνηση δεν θέλει να εμφανιστεί εν μέσω προεκλογικής περιόδου ότι παραδίδει την πρώτη κατοικία κινδυνεύει να υποπέσει στο λάθος να στείλει στις αρμόδιες αρχές Επιτροπής Ανταγωνισμού δύο προτάσεις για τα NPEs…εξέλιξη αρνητική καθώς θα καθυστερήσουν οι αξιολογήσεις και εγκρίσεις.
Το λογικό θα ήταν να σταλεί πρώτα για αξιολόγηση το Ιταλικό μοντέλο και να ακολουθήσει η πρόταση της ΤτΕ η οποία ακόμη δεν έχει μορφοποιηθεί σε τελική πρόταση γιατί έχει πολλά νομικά κενά.
Αυτό το σκηνικό όμως επιτρέπει στους short να αυξάνουν τις ανοικτές πωλήσεις τους.
Μάλιστα ορισμένοι κύκλοι αναφέρουν ότι η πρόσφατη άνοδος των τραπεζικών μετοχών είναι σχέδιο των short ώστε να ξανασορτάρουν τις μετοχές να συνεχίσουν την στρατηγική αύξησης των ανοικτών πωλήσεων.
Τα βασικά τους επιχειρήματα των short είναι τα εξής
1)Οι ελληνικές τράπεζες θα πρέπει να φέρουν εμπροσθοβαρείς λύσεις μείωσης των NPEs και αυτό σημαίνει ανάγκη για νέα κεφάλαια άρα δυνητικό dilution των παλαιών μετόχων.
2)Οι τράπεζες θα εκδώσουν 3 ειδών ομόλογα στις τιτλοποιήσεις και στα σχέδια μείωσης των NPEs τα κύρια senior που θα κρατήσουν οι τράπεζες, τα mezzanine τα μεσαία ομόλογα που θα αγοράσουν οι ιδιώτες επενδυτές και τα junior bond αυτά που η αξία τους είναι μηδέν.
Το βασικό επιχείρημα των short είναι ότι τα senior bond τα ομόλογα που θα κρατήσουν οι τράπεζες θα εμφανίσουν σε βάθος χρόνου ζημίες που προφανώς θα επωμιστούν οι τράπεζες.
Είναι αντιληπτό ότι εάν έχουν ζημίες τα senior bond τα μεσαία mezzanine bond είναι καθαρή ζημία για τους ιδιώτες επενδυτές.
3)Οι short υποστηρίζουν ότι οι τράπεζες στα σχέδια τους να προχωρήσουν στην εξυγίανση θα προσκρούσουν σε θεσμικά και νομικά εμπόδια π.χ. δεν θα εγκριθούν τα σχέδια για το DTC την αναβαλλόμενη φορολογική απαίτηση ή ότι η ελληνική κυβέρνηση π.χ. δεν θα εγκρίνει το σχέδιο μετασχηματισμού της Eurobank μαζί με το DTC κ.α.
4)Οι short επίσης ποντάρουν ότι λόγω της προεκλογικής περιόδου στην Ελλάδα που θα μπορούσε να φθάσει έως τον Οκτώβριο 2019 η κυβέρνηση δεν θα πάρει μέτρα υπέρ των τραπεζών και αυτό το σκηνικό θα έχει αρνητική επίδραση στις μετοχές.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών