Μετά την εξόφληση το κεφαλαιακό μαξιλάρι της Ελλάδος τα 24,1 δισεκ. εάν τελικώς δεν χρησιμοποιηθούν τα 2,5 δισεκ. θα έχει παραμείνει ανέπαφο.
Έως τις 10 Μαΐου 2019 – νωρίτερα από τις ευρωεκλογές 26 Μαΐου – η ελληνική κυβέρνηση σχεδιάζει να αποπληρώσει περίπου 7,7 με 8 δισεκ. ευρώ το σύνολο των δανείων προς το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Μάλιστα σχεδιάζουν να καταθέσουν πρόταση στον ESM ώστε να εγκριθεί και ίσως εξεταστεί και στο Eurogroup στις 5 Απριλίου 2019 εάν έχουν κλείσει οι εκκρεμότητες π.χ. με διάδοχο νόμο Κατσέλη.
Η ελληνική κυβέρνηση Τσίπρα…μπορεί με αυτό το σχέδιο να κάνει ευκολότερη….την πολιτική ζωή του επόμενου πρωθυπουργού του Μητσοτάκη αλλά ο στόχος της κίνησης αυτής είναι πολιτικές εντυπώσεις.
Ο Τσίπρας θα θριαμβολογήσει τονίζοντας ότι επί θητείας του το ΔΝΤ εξοφλήθηκε και έκλεισε ένας σχεδόν 9 χρόνια κύκλος επώδυνων μέτρων από το ΔΝΤ.
Παραμονές ευρωεκλογών ο Τσίπρας θα προσπαθήσει να πουλήσει την εξόφληση των δανείων του ΔΝΤ που υπολογίζονται σε 7,7 δισεκ. ευρώ.
Όμως η αποπληρωμή των 7,7-8 δισεκ. δανείων του ΔΝΤ πως θα γίνει;
Αυτά δομούνται ως εξής 1,9 δισεκ. ετησίως έως το 2022 και 300 εκατ ετησίως έως το 2023.
Η Ελλάδα θα χρησιμοποιήσει τα 5 δισεκ. που έχει συγκεντρώσει από τις εκδόσεις ομολόγων και 1,5 δισεκ. από την ρευστότητα που ήδη διαθέτει ίσως και περισσότερα.
Βέβαια έχει και την δυνατότητα να χρησιμοποιήσει τα 2,5 δισεκ. από το κεφαλαιακό μαξιλάρι τα οποία έχουν διατεθεί για τον σκοπό αυτό και προφανώς η ΕΕ δεν θα είχε κανένα πρόβλημα να χρησιμοποιηθούν.
Η κυβέρνηση πάντως θέλει να μην χρησιμοποιήσει αυτά τα 2,5 δισεκ. και να εξοφλήσει το ΔΝΤ με αυστηρά δικούς της πόρους για να μεγιστοποιήσει το πολιτικό όφελος της κίνησης αυτής.
Ωστόσο η εξόφληση των δανείων του ΔΝΤ από την Ελλάδα πέραν από τις πολιτικές εντυπώσεις και την σημειολογία παραμονές ευρωεκλογών έχει και πρακτική σημασία
1)Αποπληρώνονται τα ακριβά δάνεια του ΔΝΤ που φέρουν το υψηλότερο επιτόκιο σε σχέση με όλο τον δανεισμό του επίσημου τομέα.
Μειώνονται οι χρηματοδοτικές δαπάνες.
2)Οι αποσβέσεις μειώνονται σημαντικά σε ετήσια βάση στα 4-5 δισεκ. και απελευθερώνονται και πόροι από τα πρωτογενή πλεονάσματα.
3)Η ελληνική κυβέρνηση σχεδιάζει να καταθέσει αίτημα – waiver έγκρισης από τον ESM, ωστόσο στόχος είναι να μην χρησιμοποιηθούν τα 2,5 δισεκ. από το κεφαλαιακό απόθεμα των 24,1 δισεκ. που εγκρίθηκαν το Καλοκαίρι του 2018.
4)Το ΔΝΤ εφόσον εξοφληθούν όλα τα δάνεια θα συνεδριάσει μετά την εξόφληση, θα αναφέρεται στο γεγονός και η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να το αξιοποιήσει πολιτικά.
Μετά την εξόφληση το κεφαλαιακό μαξιλάρι της Ελλάδος τα 24,1 δισεκ. εάν τελικώς δεν χρησιμοποιηθούν τα 2,5 δισεκ. θα έχει παραμείνει ανέπαφο.
Επίσης θα διευκολύνει η κίνηση εξόφλησης των δανείων του ΔΝΤ και τις μελλοντικές εκδόσεις ομολόγων γιατί το πρωτογενές πλεόνασμα καθώς από τα 7 δισεκ. χρεολύσια σχεδόν τα 2 δισεκ. είναι ΔΝΤ.
www.bankingnews.gr
Μάλιστα σχεδιάζουν να καταθέσουν πρόταση στον ESM ώστε να εγκριθεί και ίσως εξεταστεί και στο Eurogroup στις 5 Απριλίου 2019 εάν έχουν κλείσει οι εκκρεμότητες π.χ. με διάδοχο νόμο Κατσέλη.
Η ελληνική κυβέρνηση Τσίπρα…μπορεί με αυτό το σχέδιο να κάνει ευκολότερη….την πολιτική ζωή του επόμενου πρωθυπουργού του Μητσοτάκη αλλά ο στόχος της κίνησης αυτής είναι πολιτικές εντυπώσεις.
Ο Τσίπρας θα θριαμβολογήσει τονίζοντας ότι επί θητείας του το ΔΝΤ εξοφλήθηκε και έκλεισε ένας σχεδόν 9 χρόνια κύκλος επώδυνων μέτρων από το ΔΝΤ.
Παραμονές ευρωεκλογών ο Τσίπρας θα προσπαθήσει να πουλήσει την εξόφληση των δανείων του ΔΝΤ που υπολογίζονται σε 7,7 δισεκ. ευρώ.
Όμως η αποπληρωμή των 7,7-8 δισεκ. δανείων του ΔΝΤ πως θα γίνει;
Αυτά δομούνται ως εξής 1,9 δισεκ. ετησίως έως το 2022 και 300 εκατ ετησίως έως το 2023.
Η Ελλάδα θα χρησιμοποιήσει τα 5 δισεκ. που έχει συγκεντρώσει από τις εκδόσεις ομολόγων και 1,5 δισεκ. από την ρευστότητα που ήδη διαθέτει ίσως και περισσότερα.
Βέβαια έχει και την δυνατότητα να χρησιμοποιήσει τα 2,5 δισεκ. από το κεφαλαιακό μαξιλάρι τα οποία έχουν διατεθεί για τον σκοπό αυτό και προφανώς η ΕΕ δεν θα είχε κανένα πρόβλημα να χρησιμοποιηθούν.
Η κυβέρνηση πάντως θέλει να μην χρησιμοποιήσει αυτά τα 2,5 δισεκ. και να εξοφλήσει το ΔΝΤ με αυστηρά δικούς της πόρους για να μεγιστοποιήσει το πολιτικό όφελος της κίνησης αυτής.
Ωστόσο η εξόφληση των δανείων του ΔΝΤ από την Ελλάδα πέραν από τις πολιτικές εντυπώσεις και την σημειολογία παραμονές ευρωεκλογών έχει και πρακτική σημασία
1)Αποπληρώνονται τα ακριβά δάνεια του ΔΝΤ που φέρουν το υψηλότερο επιτόκιο σε σχέση με όλο τον δανεισμό του επίσημου τομέα.
Μειώνονται οι χρηματοδοτικές δαπάνες.
2)Οι αποσβέσεις μειώνονται σημαντικά σε ετήσια βάση στα 4-5 δισεκ. και απελευθερώνονται και πόροι από τα πρωτογενή πλεονάσματα.
3)Η ελληνική κυβέρνηση σχεδιάζει να καταθέσει αίτημα – waiver έγκρισης από τον ESM, ωστόσο στόχος είναι να μην χρησιμοποιηθούν τα 2,5 δισεκ. από το κεφαλαιακό απόθεμα των 24,1 δισεκ. που εγκρίθηκαν το Καλοκαίρι του 2018.
4)Το ΔΝΤ εφόσον εξοφληθούν όλα τα δάνεια θα συνεδριάσει μετά την εξόφληση, θα αναφέρεται στο γεγονός και η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να το αξιοποιήσει πολιτικά.
Μετά την εξόφληση το κεφαλαιακό μαξιλάρι της Ελλάδος τα 24,1 δισεκ. εάν τελικώς δεν χρησιμοποιηθούν τα 2,5 δισεκ. θα έχει παραμείνει ανέπαφο.
Επίσης θα διευκολύνει η κίνηση εξόφλησης των δανείων του ΔΝΤ και τις μελλοντικές εκδόσεις ομολόγων γιατί το πρωτογενές πλεόνασμα καθώς από τα 7 δισεκ. χρεολύσια σχεδόν τα 2 δισεκ. είναι ΔΝΤ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών