H πρόταση της ΤτΕ που στηρίζεται στην παραδοχή… σύσταση ενός SPV όπου θα μεταφερθούν 40 δισεκ. προβληματικά ανοίγματα μαζί με 7 δισεκ DTCs αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις αποτελεί ένα συνονθύλευμα ιδεών
Ο SSM εγκρίνει το σχέδιο APS ή Ιταλικό μοντέλο για τις ελληνικές τράπεζες… αλλά ο Μόνιμος Εποπτικός Μηχανισμός των Τραπεζών δεν παρεμβαίνει στο θέμα καθώς είναι αρμοδιότητα της DGComp της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ.
O επικεφαλής του SSM Enria πρόσφατα σε συνένετυξη του είχε αναφερθεί με θετικά σχόλια για το APS υποδηλώνοντας τις προθέσεις του Εποπτικού Μηχανισμού.
Με βάση πληροφορίες η DGComp θα εγκρίνει προσεχώς – μετά την προέγκριση πρόσφατα – του APS που αφορά τιτλοποίηση έως 30 δισεκ. προβληματικών δανείων.
Με βάση αυτό οι ελληνικές τράπεζες κάθε φορά που θα τιτλοποιούν προβληματικά δάνεια και θα τα πουλούν σε επενδυτές, το ελληνικό δημόσιο θα εγγυάται τα κύρια ομόλογα – senior bond – που θα εκδίδουν οι τράπεζες χωρίς αυτό να θεωρείται state aid δηλαδή κρατική βοήθεια.
Οι υπόλοιπες εκδόσεις ομολόγων τα μεσαία ομόλογα ή mezzanine και τα junior ομόλογα τα μικρά ή χαμηλής βαθμίδας δεν θα έχουν καμία εγγύηση από το ελληνικό κράτος.
Η περίμετρος έχει αυξηθεί και θα μπορούν να ενταχθούν 25 με 35 δισεκ. προβληματικά δάνεια και ανοίγματα και κατά το βασικό σενάριο 30 δισεκ. ευρώ.
Οι τράπεζες θα πληρώνουν για τα senior bond π.χ. στα 30 δισεκ. NPEs υπολογίζονται σε τουλάχιστον 10 δισεκ. επιτόκιο 2% με κλιμάκωση λαμβάνοντας υπόψη ως βάση το CDS το Credit Default Swaps για 3 ή 5 χρόνια ανάλογα με τον χρόνο διακράτησης των ομολόγων.
Σήμερα το ελληνικό CDS στα 5 χρόνια έχει υποχωρήσει στις 210 μονάδες βάσης ή 2,10%.
Οι ελληνικές τράπεζες αποκτούν ένα επιπλέον κίνητρο ώστε να τιτλοποιήσουν προβληματικά δάνεια, να εκδώσουν ομόλογα senior bond στα οποία το ελληνικό κράτος θα παράσχει εγγυήσεις.
Οι τράπεζες θεωρητικά θα καταβάλλουν ετησίως 200 εκατ ως τόκους στο ελληνικό κράτος ποσό που δεν θεωρείται εξωφρενικό…
Με χρηματιστηριακούς όρους το APS ή Ιταλικό μοντέλο (ονομάζεται ιταλικό μοντέλο ίσως λανθασμένα γιατί εφαρμόζεται στην Ιταλία, αλλά έχει εφαρμοστεί και σε άλλες χώρες π.χ. Ισπανία ή Πορτογαλία) έχει προεξοφληθεί σχεδόν 80%.
Ωστόσο δεν παύει να αποτελεί μια ξεκάθαρα υποβοηθητική ενέργεια στα σχέδια των τραπεζών να επιταχύνουν την μείωση των προβληματικών τους δανείων.
Τι πρέπει να σταθμίσουν οι τράπεζες;
Οι τράπεζες θεωρητικά θα πρέπει όλες να χρησιμοποιήσουν το APS ή Ιταλικό μοντέλο ωστόσο στην πράξη θα πρέπει να σταθμίσουν
1)Εάν θα έχουν επίπτωση κεφαλαιακή
2)Το τόκο που θα πληρώσουν στο κράτος σε ετήσια βάση
3)Εάν οι μέτοχοι θα έχουν έμμεσες συνέπειες.
Θα υπάρξουν τράπεζες που θα έχουν μεγαλύτερη κεφαλαιακή επιβάρυνση από άλλες μέσω του μηχανισμού τιτλοποίησης.
Ο τόκος είναι καθορισμένος και επιβαρύνει μόνο τα κύρια ομόλογα. Ως προς τις συνέπειες στους μετόχους υπάρχει το παράδειγμα της Eurobank που δίνει ως bonus μέρισμα σε είδος τα μεσαία ομόλογα τα mezzanine bond που θα εκδώσει σε αντίθεση με το APS που πρέπει να πωληθούν σε τρίτους επενδυτές.
Όσες τράπεζες χρησιμοποιήσουν το APS δεν θα μπορούν να δίνουν ως bonus το μέρισμα σε είδος τα μεσαία ομόλογα τα mezzanine bond που δίνει η Eurobank στους μετόχους της.
Στα αζήτητα η πρόταση της ΤτΕ
Και ενώ DGComp, κυβέρνηση, ΤΧΣ και άλλοι εμπλεκόμενοι ανταλλάσουν πλήθος πληροφοριών για την συλλογική λύση των NPEs που ονομάζεται APS ή Ιταλικό μοντέλο…η πρόταση της ΤτΕ είναι άφαντη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Όπως έχει αποκαλύψει το bankingnews η πρόταση της ΤτΕ που στηρίζεται στην παραδοχή… σύσταση ενός SPV όπου θα μεταφερθούν 40 δισεκ. προβληματικά ανοίγματα μαζί με 7 δισεκ DTCs αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις αποτελεί ένα συνονθύλευμα ιδεών που απαιτεί πολλούς μήνες ανάλυσης για να εξακριβωθούν
1)Τι κεφαλαιακό έλλειμμα προκαλεί στις ελληνικές τράπεζες
2)Εάν εμπίπτει σε θέματα κρατικής βοήθειας state aid.
Όσοι αναζητούν την πρόταση της ΤτΕ στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ την DGComp ματαίως έχει εγκαταλειφθεί σε κάποιο υπολογιστή στελεχών της υπηρεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η πρόταση της ΤτΕ ουσιαστικά έχει απορριφθεί.
www.bankingnews.gr
O επικεφαλής του SSM Enria πρόσφατα σε συνένετυξη του είχε αναφερθεί με θετικά σχόλια για το APS υποδηλώνοντας τις προθέσεις του Εποπτικού Μηχανισμού.
Με βάση πληροφορίες η DGComp θα εγκρίνει προσεχώς – μετά την προέγκριση πρόσφατα – του APS που αφορά τιτλοποίηση έως 30 δισεκ. προβληματικών δανείων.
Με βάση αυτό οι ελληνικές τράπεζες κάθε φορά που θα τιτλοποιούν προβληματικά δάνεια και θα τα πουλούν σε επενδυτές, το ελληνικό δημόσιο θα εγγυάται τα κύρια ομόλογα – senior bond – που θα εκδίδουν οι τράπεζες χωρίς αυτό να θεωρείται state aid δηλαδή κρατική βοήθεια.
Οι υπόλοιπες εκδόσεις ομολόγων τα μεσαία ομόλογα ή mezzanine και τα junior ομόλογα τα μικρά ή χαμηλής βαθμίδας δεν θα έχουν καμία εγγύηση από το ελληνικό κράτος.
Η περίμετρος έχει αυξηθεί και θα μπορούν να ενταχθούν 25 με 35 δισεκ. προβληματικά δάνεια και ανοίγματα και κατά το βασικό σενάριο 30 δισεκ. ευρώ.
Οι τράπεζες θα πληρώνουν για τα senior bond π.χ. στα 30 δισεκ. NPEs υπολογίζονται σε τουλάχιστον 10 δισεκ. επιτόκιο 2% με κλιμάκωση λαμβάνοντας υπόψη ως βάση το CDS το Credit Default Swaps για 3 ή 5 χρόνια ανάλογα με τον χρόνο διακράτησης των ομολόγων.
Σήμερα το ελληνικό CDS στα 5 χρόνια έχει υποχωρήσει στις 210 μονάδες βάσης ή 2,10%.
Οι ελληνικές τράπεζες αποκτούν ένα επιπλέον κίνητρο ώστε να τιτλοποιήσουν προβληματικά δάνεια, να εκδώσουν ομόλογα senior bond στα οποία το ελληνικό κράτος θα παράσχει εγγυήσεις.
Οι τράπεζες θεωρητικά θα καταβάλλουν ετησίως 200 εκατ ως τόκους στο ελληνικό κράτος ποσό που δεν θεωρείται εξωφρενικό…
Με χρηματιστηριακούς όρους το APS ή Ιταλικό μοντέλο (ονομάζεται ιταλικό μοντέλο ίσως λανθασμένα γιατί εφαρμόζεται στην Ιταλία, αλλά έχει εφαρμοστεί και σε άλλες χώρες π.χ. Ισπανία ή Πορτογαλία) έχει προεξοφληθεί σχεδόν 80%.
Ωστόσο δεν παύει να αποτελεί μια ξεκάθαρα υποβοηθητική ενέργεια στα σχέδια των τραπεζών να επιταχύνουν την μείωση των προβληματικών τους δανείων.
Τι πρέπει να σταθμίσουν οι τράπεζες;
Οι τράπεζες θεωρητικά θα πρέπει όλες να χρησιμοποιήσουν το APS ή Ιταλικό μοντέλο ωστόσο στην πράξη θα πρέπει να σταθμίσουν
1)Εάν θα έχουν επίπτωση κεφαλαιακή
2)Το τόκο που θα πληρώσουν στο κράτος σε ετήσια βάση
3)Εάν οι μέτοχοι θα έχουν έμμεσες συνέπειες.
Θα υπάρξουν τράπεζες που θα έχουν μεγαλύτερη κεφαλαιακή επιβάρυνση από άλλες μέσω του μηχανισμού τιτλοποίησης.
Ο τόκος είναι καθορισμένος και επιβαρύνει μόνο τα κύρια ομόλογα. Ως προς τις συνέπειες στους μετόχους υπάρχει το παράδειγμα της Eurobank που δίνει ως bonus μέρισμα σε είδος τα μεσαία ομόλογα τα mezzanine bond που θα εκδώσει σε αντίθεση με το APS που πρέπει να πωληθούν σε τρίτους επενδυτές.
Όσες τράπεζες χρησιμοποιήσουν το APS δεν θα μπορούν να δίνουν ως bonus το μέρισμα σε είδος τα μεσαία ομόλογα τα mezzanine bond που δίνει η Eurobank στους μετόχους της.
Στα αζήτητα η πρόταση της ΤτΕ
Και ενώ DGComp, κυβέρνηση, ΤΧΣ και άλλοι εμπλεκόμενοι ανταλλάσουν πλήθος πληροφοριών για την συλλογική λύση των NPEs που ονομάζεται APS ή Ιταλικό μοντέλο…η πρόταση της ΤτΕ είναι άφαντη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Όπως έχει αποκαλύψει το bankingnews η πρόταση της ΤτΕ που στηρίζεται στην παραδοχή… σύσταση ενός SPV όπου θα μεταφερθούν 40 δισεκ. προβληματικά ανοίγματα μαζί με 7 δισεκ DTCs αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις αποτελεί ένα συνονθύλευμα ιδεών που απαιτεί πολλούς μήνες ανάλυσης για να εξακριβωθούν
1)Τι κεφαλαιακό έλλειμμα προκαλεί στις ελληνικές τράπεζες
2)Εάν εμπίπτει σε θέματα κρατικής βοήθειας state aid.
Όσοι αναζητούν την πρόταση της ΤτΕ στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ την DGComp ματαίως έχει εγκαταλειφθεί σε κάποιο υπολογιστή στελεχών της υπηρεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η πρόταση της ΤτΕ ουσιαστικά έχει απορριφθεί.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών