Τελευταία Νέα
Τραπεζικά νέα

Από τις τράπεζες, στις εταιρίες κινητής και τώρα στους παρόχους ρεύματος… και η στάση της μάζας απέναντι στις προσφορές

tags :
Από τις τράπεζες, στις εταιρίες κινητής και τώρα στους παρόχους ρεύματος… και η στάση της μάζας απέναντι στις προσφορές
Το εντυπωσιακό πάντως και ειδοποιός διαφορά σε αυτά τα 3 βασικά κύματα κατανάλωσης είναι ότι οι πολίτες έγιναν πιο ώριμοι, αναζητούν τις καλύτερες τιμές, είναι πιο προσεκτικοί με τις προσφορές.
Από τις αρχές της 10ετίας του 2000 έως και σήμερα μπορεί να ειπωθεί ότι η Ελλάδα σε αυτά τα 19 χρόνια γνώρισε 3 μεγάλα κύματα μαζικών καταναλωτικών προκλήσεων….
Το πρώτο κύμα σημειώθηκε από τις τράπεζες με το μπαράζ καταναλωτικών δανείων, καρτών και άλλων χορηγήσεων.
Οι τράπεζες έφθασαν κάποια στιγμή σε ετήσια βάση να χορηγούν 24 δισεκ. δάνεια.
Ήταν η εποχή της προκλητικής κατανάλωσης, οι έλληνες κατανάλωναν πολύ περισσότερα από τα εισοδήματα τους, οι τράπεζες προσέφεραν έως και διακοποδάνεια για να έχουν όλοι την ευκαιρία για να πάνε στην Μύκονο.
Την χρυσή εποχή των δανείων οι τράπεζες χορήγησαν σχεδόν 100 δισεκ. δάνεια η πλειοψηφία των οποίων μετεξελίχθηκαν σε προβληματικά δάνεια.
Το δεύτερο κύμα σημειώθηκε με τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, πακέτα προγραμμάτων συνεχείς βομβαρδισμός για παροχές, κινητά, χρόνο ομιλίας, SMS κ.α. κατέκλυσαν τους έλληνες τα τελευταία χρόνια.
Η χρήση του internet αύξησε κατακόρυφα την χρήση των κινητών και οι εταιρίες κινητής μεγαλούργησαν.
Το τρίτο κύμα που βρίσκεται σε εξέλιξη αφορά τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, που ουσιαστικά χρησιμοποιούν το δίκτυο της ΔΕΗ, αγοράζουν ρεύμα από την ΔΕΗ αλλά η διαχείριση τους σχετίζεται με την τιμολόγηση του ρεύματος.
Οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας μονοπωλούν το έσχατο διάστημα τις προσφορές των εταιριών προς τους καταναλωτές.
Τουλάχιστον μια φορά θα έχει χτυπήσει το τηλέφωνο του καθενός και στην άλλη πλευρά της γραμμής βρίσκεται κάποιος ή κάποια που προτείνει αλλαγή παρόχου στο ρεύμα.
Αυτό το κύμα – μέσω εταιριών που αναλαμβάνουν την μαζική προβολή μηνυμάτων προς τους καταναλωτές.
Ο κύκλος αυτός δεν θα σπάσει κάποια στιγμή όχι άμεσα αλλά μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια πάλι οι τράπεζες θα πάρουν την σκυτάλη – πιο συντηρητικά – απέναντι στους καταναλωτές για την χορήγηση δανείων.
Το εντυπωσιακό πάντως και ειδοποιός διαφορά σε αυτά τα 3 βασικά κύματα κατανάλωσης είναι ότι οι πολίτες έγιναν πιο ώριμοι, αναζητούν τις καλύτερες τιμές, είναι πιο προσεκτικοί με τις προσφορές.
Αυτό σημαίνει ότι όταν θα ξεκινήσει πάλι ο νέος κύκλος παροχών οι καταναλωτές θα είναι πιο ώριμοι και πιθανόν να αποφύγουν τα λάθη του παρελθόντος.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης