Είναι μία λύση που στηρίζεται στην αγορά γιατί αντλεί τα κεφάλαια από τους επενδυτές και δεν επιβαρύνει τον Έλληνα φορολογούμενο και τον κρατικό προϋπολογισμό
Ως μια επιτυχία διεθνούς βεληνεκούς χαρακτήρισε την έγκριση του σχεδίου Ηρακλής ο Γιώργος Ζαββός, Υφυπουργός Οικονομικών αρμόδιος για το Χρηματοπιστωτικό Σύστημα, με αφορμή το "πράσινο φως" που έδωσε για το σχέδιο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς προσβλέπει σε μείωση των κόκκινων δανείων των ελληνικών τραπεζών μετά από μια περίοδο αδράνειας.
Το σχέδιο Ηρακλής αποτελεί ένα σημαντικό οδηγό και στην πανευρωπαϊκή προσπάθεια μείωσης των προβληματικών δανείων, σύμφωνα με τον Ζαββό, ώστε να επιταχυνθεί η τραπεζική ενοποίηση και να υιοθετηθεί ένα ενιαίο σύστημα εγγύησης των καταθέσεων.
Αυτό είναι και ο λόγος που "αγκαλιάστηκε" από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς.
"Σήμερα ο Ηρακλής έχει βρει την Αθηνά", ανέφερε ο Ζαββός, τονίζοντας ότι είναι μια συστημική λύση που στοχεύει σε μεγάλη μείωση των NPEs, σε πρώτη φάση κατά 30 δισ. ευρώ σε ορίζοντα τριών ετών.
Όπως αποκάλυψε, χρειάστηκαν έξι εβδομάδες έντονων διαβουλεύσεων μεταξύ των μερών για να σχηματιστεί το σχέδιο, αλλά αποτελούσε ύψιστη κυβερνητική προτεραιότητα προκειμένου να μπορέσει το τραπεζικό σύστημα να απαλλαγεί από τα βάρη της κρίσης και να επιτελέσει σοβαρό ρόλο στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.
Μάλιστα, επισήμανε ότι στόχος της κυβέρνησης και του ίδιου του πρωθυπουργού είναι να μειωθούν οι δείκτες των προβληματικών δανείων σε μονοψήφια ποσοστά.
Γι' αυτό και ετοιμάζεται η δεύτερη φάση του σχεδίου, το Ηρακλής ΙΙ
Σύμφωνα με τον Ζαββό, το σχέδιο αποτελεί μία συστημική λύση εμβέλειας, ένα μεταρρυθμιστικό σοκ, για τη ριζική αντιμετώπιση των κόκκινων δανείων που θα μειώσει τον όγκο τους, ο οποίος στερούσε τη ρευστότητα από την αγορά.
Είναι μία λύση που στηρίζεται στην αγορά γιατί αντλεί τα κεφάλαια από τους επενδυτές και δεν επιβαρύνει τον Έλληνα φορολογούμενο και τον κρατικό προϋπολογισμό.
Το σχέδιο Ηρακλής έγινε δυνατό χάρη στην κυβερνητική αλλαγή, η οποία δημιούργησε τις ευνοϊκές συνθήκες φθηνού δανεισμού με χαμηλά έως αρνητικά επιτόκια, όπως έδειξε η χθεσινή έκδοση των τρίμηνων εντόκων γραμματίων του δημοσίου.
Χάρη στο σχέδιο αυτό, οι τράπεζες θα μπορέσουν να εξυγιάνουν γρήγορα τους ισολογισμούς τους και να στραφούν στον πραγματικό τους ρόλο, που είναι η χρηματοδότηση της πραγματικής οικονομίας.
Επίσης, είναι μια σημαντική βοήθεια στις τράπεζες να διατηρήσουν το senior ως κεφάλαιο, υπό την προϋπόθεση να λάβει την καλύτερη στάθμιση κινδύνου από τον SSM.
Η υλοποίηση του σχεδίου θα επιτρέψει στους πολίτες, τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αποκτήσουν πρόσβαση στο φθηνό τραπεζικό δανεισμό.
Επιπλέον το «σχέδιο Ηρακλής» θα βοηθήσει στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης στο τραπεζικό σύστημα και θα συμβάλλει στην προσέλκυση επενδύσεων.
Όποια τράπεζα δεν ενταχθεί στο σχέδιο, τότε θα πρέπει να παρουσιάσει ένα αποτελεσματικό σχέδιο Β για τα stress test.
Έτσι οι τράπεζες έχουν κάθε λόγο για την ταχύτατη εφαρμογή του, το οποίο θα έχει διάρκεια 18 μήνες με δυνατότητα παράτασης.
Αναφορικά με τις προμήθειες, ο Ζαββός ξεκαθάρισε ότι αυτές θα δίδονται ανά έτος και είναι οι χαμηλότερες δυνατές.
Το κόστος της προμήθειας θα κατατμηθεί σε βάθος δεκαετίας και υπολογίζεται στην παρούσα φάση κάτω από τις 180 μονάδες βάσης.
Το τέλος της εγγύησης θα βασίζεται στο δείκτη αναφοράς και θα αντιστοιχεί στο επίπεδο κινδύνου που αναλαμβάνει το Δημόσιο όταν χορηγεί την εγγύηση.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε, τα χαρτοφυλάκια που θα δημιουργήσουν οι τράπεζες θα αξιολογούνται από δύο οίκους, ενώ η εγγύηση του Δημοσίου θα ενεργοποιείται όταν πουληθεί το 50+1 του τιτλοποιημένου χαρτοφυλακίου.
Το υπόλοιπο θα παραμένει κεφάλαιο στην τράπεζα.
Το κράτος θα κερδίζει συμβατά με την κερδοφορία των τραπεζών, έτσι πρόκειται για ένα ζήτημα εθνικού συμφέροντος.
Έτσι γίνεται ένα ακόμη βήμα για την βελτίωση της εμπιστοσύνης των επενδυτών, ώστε ο κλάδος να έχει πρόσβαση σε κεφάλαια.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το σχέδιο της ΤτΕ, ο Ζαββός ανέφερε ότι σε δεύτερη φάση θα εξεταστούν νέες ιδέες, ρεαλιστικές, χωρίς κρατική εγγύηση.
Είναι ανοιχτός σε νέες προτάσεις, οι οποίες όμως δεν πρέπει να χαρακτηρίζονται ως κρατικές εγγυήσεις, να προάγουν κόστος για τον προϋπολογισμό και θα πρέπει να είναι ενδιαφέρουσες για τους επενδυτές.
Μιλώντας για το ζήτημα της αναβαλόμενης φορολογίας (DTC) ο Ζαββός επισήμανε ότι είναι σημαντικό να βρεθούν οι καλύτερες μέθοδοι μείωσης των DTC και οι υβριδικές εκδόσεις μπορεί να αποτελέσουν ένα μέρος της λύσης, αλλά πολύ θα βοηθήσει η κερδοφορία των τραπεζών.
Η σχετική ανακοίνωση της Κομισιόν
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε ότι τα σχέδια που κατάρτισε η Ελλάδα για να στηρίξει τη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων των ελληνικών τραπεζών δεν περιέχουν κρατική ενίσχυση.
Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι, στο πλαίσιο του καθεστώτος προστασίας περιουσιακών στοιχείων (το οποίο έχει την ονομασία «Ηρακλής»), το ελληνικό Δημόσιο θα αμείβεται σύμφωνα με τους όρους της αγοράς για τον κίνδυνο που αναλαμβάνει όταν παρέχει εγγύηση για τιτλοποιημένα μη εξυπηρετούμενα δάνεια.
Εάν ένα κράτος μέλος παρεμβαίνει ως ιδιώτης επενδυτής και αμείβεται για τον κίνδυνο που αναλαμβάνει όπως θα έπραττε ένας ιδιώτης επενδυτής, οι παρεμβάσεις αυτές δεν συνιστούν κρατική ενίσχυση.
Ως εκ τούτου, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το μέτρο που θέσπισε η Ελλάδα δεν ενέχει κρατική ενίσχυση κατά την έννοια των κανόνων της ΕΕ.
Η επίτροπος Margrethe Vestager, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε σχετικά: «Εκφράζω την ικανοποίησή μου για το γεγονός ότι, από κοινού με την ελληνική κυβέρνηση, καταλήξαμε σε λύση συμβατή με την αγορά για την αντιμετώπιση του συνόλου των μη εξυπηρετούμενων δανείων που βαρύνουν τους ισολογισμούς των ελληνικών τραπεζών.
Το σχέδιο που εγκρίναμε σήμερα είναι ένα ακόμη καλό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο τα κράτη μέλη μπορούν να βοηθούν τις τράπεζες να εκκαθαρίζουν τους ισολογισμούς τους χωρίς να τους χορηγούνται ενισχύσεις ή να στρεβλώνεται ο ανταγωνισμός.»
Το σχέδιο «Ηρακλής» επιδιώκει να διευκολύνει τις τράπεζες να τιτλοποιούν και να αφαιρούν μη εξυπηρετούμενα δάνεια από τους ισολογισμούς τους. Στο πλαίσιο του σχεδίου αυτού, ένας μεμονωμένης διαχείρισης φορέας τιτλοποίησης θα αγοράζει μη εξυπηρετούμενα δάνεια από την τράπεζα και θα πωλεί τίτλους σε επενδυτές.
Το κράτος θα παρέχει την εγγύηση του Δημοσίου για τους τίτλους υψηλής εξασφάλισης του φορέα τιτλοποίησης, οι οποίοι είναι χαμηλότερου κινδύνου.
Σε αντάλλαγμα, το Δημόσιο θα λαμβάνει αμοιβή σύμφωνη με τους όρους της αγοράς.
Στόχος είναι η προσέλκυση ευρέος φάσματος επενδυτών και η στήριξη των τραπεζών στις συνεχιζόμενες προσπάθειές τους να μειώσουν το ύψος των μη εξυπηρετούμενων δανείων στους ισολογισμούς τους.
Από την αξιολόγηση της Επιτροπής προέκυψε ότι οι κρατικές εγγυήσεις θα παρέχονται έναντι αμοιβής με όρους της αγοράς ανάλογα με τον κίνδυνο που αναλαμβάνεται, δηλ. όπως θα ήταν αποδεκτό για έναν ιδιώτη επιχειρηματία υπό τους όρους της αγοράς Αυτό εξασφαλίζεται ιδίως με βάση τα ακόλουθα στοιχεία:
- Πρώτον, ο κίνδυνος για το κράτος θα είναι περιορισμένος, δεδομένου ότι η κρατική εγγύηση ισχύει μόνο για το τμήμα ανώτερης εξασφάλισης των τίτλων που πωλεί ο φορέας τιτλοποίησης. Ένας εγκεκριμένος από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ανεξάρτητος οργανισμός αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας θα καθορίζει τη διαβάθμιση του τμήματος ανώτερης εξασφάλισης.
- Δεύτερον, η κρατική εγγύηση για το τμήμα ανώτερης εξασφάλισης θα τίθεται σε ισχύ μόνον εάν το ήμισυ και πλέον των μη εγγυημένων επισφαλών τμημάτων έχει πωληθεί επιτυχώς σε ιδιώτες συμμετέχοντες στην αγορά. Με τον τρόπο αυτό θα διασφαλίζεται ότι η κατανομή των κινδύνων των διαφόρων τμημάτων θα δοκιμάζεται και θα επιβεβαιώνεται από την αγορά προτού το Δημόσιο αναλάβει οποιονδήποτε κίνδυνο.
- Τρίτον, η αμοιβή του Δημοσίου για τον κίνδυνο που αναλαμβάνει θα είναι σύμφωνη με τους όρους της αγοράς. Το τέλος εγγύησης θα βασίζεται σε δείκτη αναφοράς της αγοράς και θα αντιστοιχεί στο επίπεδο και τη διάρκεια του κινδύνου που αναλαμβάνει το Δημόσιο όταν χορηγεί την εγγύηση. Τούτο σημαίνει ότι το καταβαλλόμενο τέλος εγγύησης αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου ανάλογα με τη διάρκεια του ανοίγματος του κράτους. Η εν λόγω διάρθρωση των τελών, καθώς και ο διορισμός εξωτερικού διαχειριστή, αποσκοπούν στην αύξηση της αποτελεσματικότητας της ρύθμισης των μη εξυπηρετούμενων δανείων και της πιθανότητας ανάκτησής τους.
Σε αυτή τη βάση, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το μέτρο δεν περιέχει στοιχεία κρατικής ενίσχυσης κατά την έννοια των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
www.bankingnews.gr
Το σχέδιο Ηρακλής αποτελεί ένα σημαντικό οδηγό και στην πανευρωπαϊκή προσπάθεια μείωσης των προβληματικών δανείων, σύμφωνα με τον Ζαββό, ώστε να επιταχυνθεί η τραπεζική ενοποίηση και να υιοθετηθεί ένα ενιαίο σύστημα εγγύησης των καταθέσεων.
Αυτό είναι και ο λόγος που "αγκαλιάστηκε" από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς.
"Σήμερα ο Ηρακλής έχει βρει την Αθηνά", ανέφερε ο Ζαββός, τονίζοντας ότι είναι μια συστημική λύση που στοχεύει σε μεγάλη μείωση των NPEs, σε πρώτη φάση κατά 30 δισ. ευρώ σε ορίζοντα τριών ετών.
Όπως αποκάλυψε, χρειάστηκαν έξι εβδομάδες έντονων διαβουλεύσεων μεταξύ των μερών για να σχηματιστεί το σχέδιο, αλλά αποτελούσε ύψιστη κυβερνητική προτεραιότητα προκειμένου να μπορέσει το τραπεζικό σύστημα να απαλλαγεί από τα βάρη της κρίσης και να επιτελέσει σοβαρό ρόλο στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.
Μάλιστα, επισήμανε ότι στόχος της κυβέρνησης και του ίδιου του πρωθυπουργού είναι να μειωθούν οι δείκτες των προβληματικών δανείων σε μονοψήφια ποσοστά.
Γι' αυτό και ετοιμάζεται η δεύτερη φάση του σχεδίου, το Ηρακλής ΙΙ
Σύμφωνα με τον Ζαββό, το σχέδιο αποτελεί μία συστημική λύση εμβέλειας, ένα μεταρρυθμιστικό σοκ, για τη ριζική αντιμετώπιση των κόκκινων δανείων που θα μειώσει τον όγκο τους, ο οποίος στερούσε τη ρευστότητα από την αγορά.
Είναι μία λύση που στηρίζεται στην αγορά γιατί αντλεί τα κεφάλαια από τους επενδυτές και δεν επιβαρύνει τον Έλληνα φορολογούμενο και τον κρατικό προϋπολογισμό.
Το σχέδιο Ηρακλής έγινε δυνατό χάρη στην κυβερνητική αλλαγή, η οποία δημιούργησε τις ευνοϊκές συνθήκες φθηνού δανεισμού με χαμηλά έως αρνητικά επιτόκια, όπως έδειξε η χθεσινή έκδοση των τρίμηνων εντόκων γραμματίων του δημοσίου.
Χάρη στο σχέδιο αυτό, οι τράπεζες θα μπορέσουν να εξυγιάνουν γρήγορα τους ισολογισμούς τους και να στραφούν στον πραγματικό τους ρόλο, που είναι η χρηματοδότηση της πραγματικής οικονομίας.
Επίσης, είναι μια σημαντική βοήθεια στις τράπεζες να διατηρήσουν το senior ως κεφάλαιο, υπό την προϋπόθεση να λάβει την καλύτερη στάθμιση κινδύνου από τον SSM.
Η υλοποίηση του σχεδίου θα επιτρέψει στους πολίτες, τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αποκτήσουν πρόσβαση στο φθηνό τραπεζικό δανεισμό.
Επιπλέον το «σχέδιο Ηρακλής» θα βοηθήσει στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης στο τραπεζικό σύστημα και θα συμβάλλει στην προσέλκυση επενδύσεων.
Όποια τράπεζα δεν ενταχθεί στο σχέδιο, τότε θα πρέπει να παρουσιάσει ένα αποτελεσματικό σχέδιο Β για τα stress test.
Έτσι οι τράπεζες έχουν κάθε λόγο για την ταχύτατη εφαρμογή του, το οποίο θα έχει διάρκεια 18 μήνες με δυνατότητα παράτασης.
Αναφορικά με τις προμήθειες, ο Ζαββός ξεκαθάρισε ότι αυτές θα δίδονται ανά έτος και είναι οι χαμηλότερες δυνατές.
Το κόστος της προμήθειας θα κατατμηθεί σε βάθος δεκαετίας και υπολογίζεται στην παρούσα φάση κάτω από τις 180 μονάδες βάσης.
Το τέλος της εγγύησης θα βασίζεται στο δείκτη αναφοράς και θα αντιστοιχεί στο επίπεδο κινδύνου που αναλαμβάνει το Δημόσιο όταν χορηγεί την εγγύηση.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε, τα χαρτοφυλάκια που θα δημιουργήσουν οι τράπεζες θα αξιολογούνται από δύο οίκους, ενώ η εγγύηση του Δημοσίου θα ενεργοποιείται όταν πουληθεί το 50+1 του τιτλοποιημένου χαρτοφυλακίου.
Το υπόλοιπο θα παραμένει κεφάλαιο στην τράπεζα.
Το κράτος θα κερδίζει συμβατά με την κερδοφορία των τραπεζών, έτσι πρόκειται για ένα ζήτημα εθνικού συμφέροντος.
Έτσι γίνεται ένα ακόμη βήμα για την βελτίωση της εμπιστοσύνης των επενδυτών, ώστε ο κλάδος να έχει πρόσβαση σε κεφάλαια.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το σχέδιο της ΤτΕ, ο Ζαββός ανέφερε ότι σε δεύτερη φάση θα εξεταστούν νέες ιδέες, ρεαλιστικές, χωρίς κρατική εγγύηση.
Είναι ανοιχτός σε νέες προτάσεις, οι οποίες όμως δεν πρέπει να χαρακτηρίζονται ως κρατικές εγγυήσεις, να προάγουν κόστος για τον προϋπολογισμό και θα πρέπει να είναι ενδιαφέρουσες για τους επενδυτές.
Μιλώντας για το ζήτημα της αναβαλόμενης φορολογίας (DTC) ο Ζαββός επισήμανε ότι είναι σημαντικό να βρεθούν οι καλύτερες μέθοδοι μείωσης των DTC και οι υβριδικές εκδόσεις μπορεί να αποτελέσουν ένα μέρος της λύσης, αλλά πολύ θα βοηθήσει η κερδοφορία των τραπεζών.
Η σχετική ανακοίνωση της Κομισιόν
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε ότι τα σχέδια που κατάρτισε η Ελλάδα για να στηρίξει τη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων των ελληνικών τραπεζών δεν περιέχουν κρατική ενίσχυση.
Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι, στο πλαίσιο του καθεστώτος προστασίας περιουσιακών στοιχείων (το οποίο έχει την ονομασία «Ηρακλής»), το ελληνικό Δημόσιο θα αμείβεται σύμφωνα με τους όρους της αγοράς για τον κίνδυνο που αναλαμβάνει όταν παρέχει εγγύηση για τιτλοποιημένα μη εξυπηρετούμενα δάνεια.
Εάν ένα κράτος μέλος παρεμβαίνει ως ιδιώτης επενδυτής και αμείβεται για τον κίνδυνο που αναλαμβάνει όπως θα έπραττε ένας ιδιώτης επενδυτής, οι παρεμβάσεις αυτές δεν συνιστούν κρατική ενίσχυση.
Ως εκ τούτου, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το μέτρο που θέσπισε η Ελλάδα δεν ενέχει κρατική ενίσχυση κατά την έννοια των κανόνων της ΕΕ.
Η επίτροπος Margrethe Vestager, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε σχετικά: «Εκφράζω την ικανοποίησή μου για το γεγονός ότι, από κοινού με την ελληνική κυβέρνηση, καταλήξαμε σε λύση συμβατή με την αγορά για την αντιμετώπιση του συνόλου των μη εξυπηρετούμενων δανείων που βαρύνουν τους ισολογισμούς των ελληνικών τραπεζών.
Το σχέδιο που εγκρίναμε σήμερα είναι ένα ακόμη καλό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο τα κράτη μέλη μπορούν να βοηθούν τις τράπεζες να εκκαθαρίζουν τους ισολογισμούς τους χωρίς να τους χορηγούνται ενισχύσεις ή να στρεβλώνεται ο ανταγωνισμός.»
Το σχέδιο «Ηρακλής» επιδιώκει να διευκολύνει τις τράπεζες να τιτλοποιούν και να αφαιρούν μη εξυπηρετούμενα δάνεια από τους ισολογισμούς τους. Στο πλαίσιο του σχεδίου αυτού, ένας μεμονωμένης διαχείρισης φορέας τιτλοποίησης θα αγοράζει μη εξυπηρετούμενα δάνεια από την τράπεζα και θα πωλεί τίτλους σε επενδυτές.
Το κράτος θα παρέχει την εγγύηση του Δημοσίου για τους τίτλους υψηλής εξασφάλισης του φορέα τιτλοποίησης, οι οποίοι είναι χαμηλότερου κινδύνου.
Σε αντάλλαγμα, το Δημόσιο θα λαμβάνει αμοιβή σύμφωνη με τους όρους της αγοράς.
Στόχος είναι η προσέλκυση ευρέος φάσματος επενδυτών και η στήριξη των τραπεζών στις συνεχιζόμενες προσπάθειές τους να μειώσουν το ύψος των μη εξυπηρετούμενων δανείων στους ισολογισμούς τους.
Από την αξιολόγηση της Επιτροπής προέκυψε ότι οι κρατικές εγγυήσεις θα παρέχονται έναντι αμοιβής με όρους της αγοράς ανάλογα με τον κίνδυνο που αναλαμβάνεται, δηλ. όπως θα ήταν αποδεκτό για έναν ιδιώτη επιχειρηματία υπό τους όρους της αγοράς Αυτό εξασφαλίζεται ιδίως με βάση τα ακόλουθα στοιχεία:
- Πρώτον, ο κίνδυνος για το κράτος θα είναι περιορισμένος, δεδομένου ότι η κρατική εγγύηση ισχύει μόνο για το τμήμα ανώτερης εξασφάλισης των τίτλων που πωλεί ο φορέας τιτλοποίησης. Ένας εγκεκριμένος από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ανεξάρτητος οργανισμός αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας θα καθορίζει τη διαβάθμιση του τμήματος ανώτερης εξασφάλισης.
- Δεύτερον, η κρατική εγγύηση για το τμήμα ανώτερης εξασφάλισης θα τίθεται σε ισχύ μόνον εάν το ήμισυ και πλέον των μη εγγυημένων επισφαλών τμημάτων έχει πωληθεί επιτυχώς σε ιδιώτες συμμετέχοντες στην αγορά. Με τον τρόπο αυτό θα διασφαλίζεται ότι η κατανομή των κινδύνων των διαφόρων τμημάτων θα δοκιμάζεται και θα επιβεβαιώνεται από την αγορά προτού το Δημόσιο αναλάβει οποιονδήποτε κίνδυνο.
- Τρίτον, η αμοιβή του Δημοσίου για τον κίνδυνο που αναλαμβάνει θα είναι σύμφωνη με τους όρους της αγοράς. Το τέλος εγγύησης θα βασίζεται σε δείκτη αναφοράς της αγοράς και θα αντιστοιχεί στο επίπεδο και τη διάρκεια του κινδύνου που αναλαμβάνει το Δημόσιο όταν χορηγεί την εγγύηση. Τούτο σημαίνει ότι το καταβαλλόμενο τέλος εγγύησης αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου ανάλογα με τη διάρκεια του ανοίγματος του κράτους. Η εν λόγω διάρθρωση των τελών, καθώς και ο διορισμός εξωτερικού διαχειριστή, αποσκοπούν στην αύξηση της αποτελεσματικότητας της ρύθμισης των μη εξυπηρετούμενων δανείων και της πιθανότητας ανάκτησής τους.
Σε αυτή τη βάση, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το μέτρο δεν περιέχει στοιχεία κρατικής ενίσχυσης κατά την έννοια των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών