Στην επιστολή που υπογράφουν κυβερνητικοί αξιωματούχοι παρουσιάζονται μια σειρά δυσμενών σεναρίων για την Ελλάδα σε περίπτωση που απαιτηθούν πρόσθετες εγγυήσεις.
Χωρίς πρόσθετες εγγυήσεις θα υλοποιηθεί ο Ηρακλής δηλαδή ο νόμος που θα στηρίξει τις τράπεζες στην εξυγίανση των προβληματικών τους δανειακών χαρτοφυλακίων.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι αρχικές ενστάσεις της EBA της Ευρωπαϊκής Αρχής Τραπεζών που ζητούσαν πρόσθετες εγγυήσεις από το ελληνικό κράτος μετρητά αίρονται και τελικώς ο Ηρακλής θα εφαρμοστεί χωρίς να χρειάζονται πρόσθετες εγγυήσεις από το ελληνικό δημόσιο.
Για να αποσαφηνιστεί το πρόβλημα η EBA υποστήριζε ότι το ελληνικό κράτος άπαξ και δεν διαθέτει επενδυτική βαθμίδα – investment grade – θα πρέπει για τις παρεχόμενες εγγυήσεις στις τράπεζες και στα κύρια ομόλογα που θα εκδώσουν…. να εισφέρει και νέες εγγυήσεις σε μετρητά π.χ. από το κεφαλαιακό μαξιλάρι των 24 δισεκ. που έχει λάβει από τον ESM ώστε να καλυφθεί το χάσμα μεταξύ της επενδυτικής βαθμίδας και της τρέχουσας πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδος ΒΒ-.
Η ελληνική πλευρά – και ορθά – υποστηρίζει ότι το ελληνικό κράτος στο σχέδιο Ηρακλής θα λειτουργεί ως εγγυητής των κύριων ομολόγων που θα εκδοθούν και δυνητικά θα μπορούσαν να φθάσουν έως 12 δισεκ για να τιτλοποιηθούν 30-33 δισεκ. προβληματικά ανοίγματα και δάνεια.
Δεν μπορεί να επιδέχεται αμφισβήτησης η εγγύηση ενός κράτους και δεν θα πρέπει να ζητείται πρόσθετη εγγύηση.
Μάλιστα για τον σκοπό αυτό εστάλη επιστολή στον SSM στον Μόνιμο Εποπτικό Μηχανισμό των Τραπεζών και στην ΕΒΑ την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Αρχή παρουσιάζοντας ορισμένα επιχειρήματα που χρήζουν προσοχής.
-Εάν τελικώς ζητηθούν πρόσθετες εγγυήσεις από το ελληνικό κράτος τότε κάθε επενδυτής θα μπορεί να ζητάει εγγυήσεις για οτιδήποτε αγοράζει από την Ελλάδα ακόμη και τα κρατικά ομόλογα
-Εάν η ΕΚΤ απαιτήσει εγγυήσεις ή εγκρίνει την θέση της EBA τότε θα είναι σαν να αναγνωρίζει ότι δεν υφίσταται η έννοια της αξιοπιστίας του ελληνικού κράτους.
Πως θα αντιδράσουν οι διεθνείς αγορές εάν διαπιστώσουν ότι η ΕΚΤ ζητάει πρόσθετες εγγυήσεις από ένα κράτος.
-Στην επιστολή που υπογράφουν κυβερνητικοί αξιωματούχοι παρουσιάζονται μια σειρά δυσμενών σεναρίων για την Ελλάδα σε περίπτωση που απαιτηθούν πρόσθετες εγγυήσεις.
Η επιστολή αυτή φαίνεται ότι έχει λειτουργήσει και κυρίως φοβίσει τους ευρωπαίους ότι ξαφνικά θα δημιουργηθεί – πάλι – θέμα με την Ελλάδα εκεί που η κατάσταση αρχίζει κάπως να εξομαλύνεται.
Η θέση του αρμόδιου υφυπουργού Γιώργου ΖαβΒού για τις τράπεζες ότι δεν μπορεί η εγγύηση του κράτους να επιδέχεται επιπρόσθετης εγγύησης, δεν μπορεί μια εγγύηση να υποστηρίζεται από πρόσθετη εγγύηση θα περάσει και ο Ηρακλής δεν θα φέρει πρόσθετες εγγυήσεις.
Οι τράπεζες θα πληρώνουν τόκο για τις βασικές εγγυήσεις με βάση τα ελληνικά CDS που στην 5ετία έχουν υποχωρήσει στις 111 μονάδες βάσης.
www.bankingnews.gr
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι αρχικές ενστάσεις της EBA της Ευρωπαϊκής Αρχής Τραπεζών που ζητούσαν πρόσθετες εγγυήσεις από το ελληνικό κράτος μετρητά αίρονται και τελικώς ο Ηρακλής θα εφαρμοστεί χωρίς να χρειάζονται πρόσθετες εγγυήσεις από το ελληνικό δημόσιο.
Για να αποσαφηνιστεί το πρόβλημα η EBA υποστήριζε ότι το ελληνικό κράτος άπαξ και δεν διαθέτει επενδυτική βαθμίδα – investment grade – θα πρέπει για τις παρεχόμενες εγγυήσεις στις τράπεζες και στα κύρια ομόλογα που θα εκδώσουν…. να εισφέρει και νέες εγγυήσεις σε μετρητά π.χ. από το κεφαλαιακό μαξιλάρι των 24 δισεκ. που έχει λάβει από τον ESM ώστε να καλυφθεί το χάσμα μεταξύ της επενδυτικής βαθμίδας και της τρέχουσας πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδος ΒΒ-.
Η ελληνική πλευρά – και ορθά – υποστηρίζει ότι το ελληνικό κράτος στο σχέδιο Ηρακλής θα λειτουργεί ως εγγυητής των κύριων ομολόγων που θα εκδοθούν και δυνητικά θα μπορούσαν να φθάσουν έως 12 δισεκ για να τιτλοποιηθούν 30-33 δισεκ. προβληματικά ανοίγματα και δάνεια.
Δεν μπορεί να επιδέχεται αμφισβήτησης η εγγύηση ενός κράτους και δεν θα πρέπει να ζητείται πρόσθετη εγγύηση.
Μάλιστα για τον σκοπό αυτό εστάλη επιστολή στον SSM στον Μόνιμο Εποπτικό Μηχανισμό των Τραπεζών και στην ΕΒΑ την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Αρχή παρουσιάζοντας ορισμένα επιχειρήματα που χρήζουν προσοχής.
-Εάν τελικώς ζητηθούν πρόσθετες εγγυήσεις από το ελληνικό κράτος τότε κάθε επενδυτής θα μπορεί να ζητάει εγγυήσεις για οτιδήποτε αγοράζει από την Ελλάδα ακόμη και τα κρατικά ομόλογα
-Εάν η ΕΚΤ απαιτήσει εγγυήσεις ή εγκρίνει την θέση της EBA τότε θα είναι σαν να αναγνωρίζει ότι δεν υφίσταται η έννοια της αξιοπιστίας του ελληνικού κράτους.
Πως θα αντιδράσουν οι διεθνείς αγορές εάν διαπιστώσουν ότι η ΕΚΤ ζητάει πρόσθετες εγγυήσεις από ένα κράτος.
-Στην επιστολή που υπογράφουν κυβερνητικοί αξιωματούχοι παρουσιάζονται μια σειρά δυσμενών σεναρίων για την Ελλάδα σε περίπτωση που απαιτηθούν πρόσθετες εγγυήσεις.
Η επιστολή αυτή φαίνεται ότι έχει λειτουργήσει και κυρίως φοβίσει τους ευρωπαίους ότι ξαφνικά θα δημιουργηθεί – πάλι – θέμα με την Ελλάδα εκεί που η κατάσταση αρχίζει κάπως να εξομαλύνεται.
Η θέση του αρμόδιου υφυπουργού Γιώργου ΖαβΒού για τις τράπεζες ότι δεν μπορεί η εγγύηση του κράτους να επιδέχεται επιπρόσθετης εγγύησης, δεν μπορεί μια εγγύηση να υποστηρίζεται από πρόσθετη εγγύηση θα περάσει και ο Ηρακλής δεν θα φέρει πρόσθετες εγγυήσεις.
Οι τράπεζες θα πληρώνουν τόκο για τις βασικές εγγυήσεις με βάση τα ελληνικά CDS που στην 5ετία έχουν υποχωρήσει στις 111 μονάδες βάσης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών