Το τουριστικό brand name της Ελλάδας βελτιώθηκε σημαντικά, σύμφωνα με τον Φ. Καραβία
Επιχειρηματική προτεραιότητα θα είναι για την Eurobank η χρηματοδότηση του τουρισμού, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Φωκίωνα Καραβία, ο οποίος μιλώντας στη Γενική Συνέλευση του ΣΕΤΕ, ο οποίος εκτίμησε ότι το 2020 είναι μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά όμως δεν είναι μια χαμένη χρονιά.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η Ελλάδα ξεχώρισε με θετικό τρόπο στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης.
Παράλληλα, ο Πρωθυπουργός αξιοποίησε επικοινωνιακά την επιτυχία, βελτιώνοντας σημαντικά το brand name της χώρας.
Το κέρδος είναι μεγάλο και κεφαλοποιήσιμο για το σύνολο της οικονομίας αλλά ιδιαίτερα για τον τουρισμό.
Αυτή είναι η ευκαιρία μας να αυξήσουμε το μερίδιο αγοράς στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία, ανέφερε ο κ. Καραβίας.
Αναλυτικά η ομιλία του Φ. Καραβία:
Πριν από λίγες ημέρες, μιλώντας με μεγάλο επιχειρηματία του ξενοδοχειακού κλάδου, μου έλεγε ότι στο σχεδιασμό του είχε αναλύσει διάφορα σενάρια κρίσης, όμως σε κανένα από αυτά δεν υπήρχε ούτε κατά προσέγγιση η κατάσταση που βιώνει σήμερα ο τουρισμός.
Η πρώτη δυσκολία ήταν λοιπόν να συνειδητοποιήσει κανείς στην πλήρη έκτασή του το τι έχει συμβεί.
Πάγωμα της οικονομικής δραστηριότητας, σε όλες τις χώρες του κόσμου, σε όλους τους κλάδους ταυτόχρονα.
Δεν είχε συμβεί ούτε κατά τη διάρκεια των δύο παγκοσμίων πολέμων.
Αν το βλέπαμε σε σενάριο για ανάλυση θα λέγαμε «χαμένος χρόνος, δεν υπάρχει τέτοια πιθανότητα».
Παρόλα αυτά, οι άνθρωποι του ελληνικού τουρισμού κινητοποιήθηκαν από την πρώτη στιγμή προσπαθώντας να διαχειριστούν κάτι χωρίς προηγούμενο.
Κατά γενική ομολογία, ο ΣΕΤΕ στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων, πήρε πρωτοβουλίες εντός και εκτός Ελλάδος, ενημέρωσε την πολιτεία και διατύπωσε τα αιτήματα του κλάδου με αίσθημα ευθύνης, λαμβάνοντας υπόψη τις δημοσιονομικές αντοχές της χώρας.
Όλοι συμφωνούμε ότι ο Γιάννης Ρέτσος ηγήθηκε αυτής της προσπάθειας με μεγάλη επιτυχία.
Μέσα σε τέτοιες συνθήκες, πιστεύω πως λιγότερη αξία έχει το τι λέμε και περισσότερη το τι κάνουμε.
Επιτρέψτε μου λοιπόν να συνοψίσω το τι κάναμε εμείς, στη Eurobank, συνειδητοποιώντας –νομίζω αρκετά νωρίς- την απειλή για ένα κλάδο του οποίου έχουμε ορίσει την τράπεζά μας ως στρατηγικό εταίρο.
Το πρώτο που κάναμε ήταν να επικοινωνήσουμε με τους συνεργάτες μας στον τουρισμό.
Αποτιμώντας τη συνολική εικόνα, προχωρήσαμε στην κάλυψη των άμεσων αναγκών.
Εξασφαλίσαμε, λοιπόν, άμεση ρευστότητα, χωρίς καθυστέρηση για αυτό το πρώτο διάστημα με όλα τα απαραίτητα κεφάλαια κίνησης για όλους τους πελάτες μας.
Αυτό ήταν αναγκαίο, αλλά ούτε για μια στιγμή δεν θεωρήσαμε πως θα ήταν αρκετό.
Όταν μια τράπεζα ορίζει τον εαυτό της ως Τράπεζα του Τουρισμού πρέπει να κάνει πολλά παραπάνω.
Σχεδιάσαμε μέσα σε πολύ λίγο χρόνο ένα πλήρες, αναλυτικό και επεξεργασμένο σε βάθος σχέδιο στήριξης του κλάδου.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι ιδιαίτερα ο ξενοδοχειακός τομέας δέχεται το βαρύτερο πλήγμα, το τουριστικό πακέτο που ενεργοποιήσαμε είχε ειδική στόχευση για τη στήριξη των Ελλήνων ξενοδόχων.
Θυμίζω τις βασικές πρόνοιες.
Η γνώση μας για τον κλάδο, μας οδήγησε στη διαπίστωση ότι η στήριξη για την τρέχουσα περίοδο δεν θα ήταν επαρκής.
Προχωρήσαμε, λοιπόν, με δική μας πρωτοβουλία στο πάγωμα της καταβολής δόσεων για εξόφληση κεφαλαιακών οφειλών για όλους τους ενήμερους πελάτες μας του ξενοδοχειακού κλάδου όχι μόνον για φέτος αλλά και για όλη την επόμενη χρονιά.
Αναστολή καταβολών κεφαλαίου μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του 2021.
Πρώτη δόση το 2022.
Επιπλέον, οι πελάτες μας ξέρουν ότι έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και για τη σταδιακή επανεκκίνηση όσων το επιλέξουν φέτος αλλά και για ένα δυναμικό ξεκίνημα του χρόνου, το 2021.
Μπορούν έτσι να διαπραγματευτούν με τους συνεργάτες τους, για παράδειγμα τους μεγάλους tour operators και να ξεκινήσουν τις κρατήσεις για το 2021 χωρίς να αμφιβάλλουν εάν θα έχουν τα αναγκαία κεφάλαια για να ανοίξουν τα ξενοδοχεία τους με τις σωστές προϋποθέσεις.
Ταυτόχρονα, δεν αναστείλαμε ούτε για μια στιγμή τη χρηματοδότηση επενδύσεων για τις οποίες είχαμε δεσμευτεί στον ξενοδοχειακό κλάδο.
Οι εγκεκριμένες δανειοδοτήσεις αυτής της μορφής στη Eurobank φτάνουν τα 300 εκ. ευρώ και συνεχίζονται απρόσκοπτα.
Και εξασφαλίσαμε ειδική προνομιακή τιμολόγηση για τους πελάτες μας που θα θελήσουν να πιστοποιηθούν με το ειδικό πρόγραμμα Covid Shield, το πρώτο ειδικά για την εφαρμογή των μέτρων περιορισμού του κορονοϊού, σε συνεργασία με τον κορυφαίο οργανισμό TUV Austria.
Συνολικά, μιλάμε για μια δέσμη πρωτοβουλιών συνολικού ύψους 750 εκ. ευρώ που εκτιμούμε ότι ανταποκρίνεται στις ανάγκες – κι αν προκύψουν νέες θα είμαστε και πάλι εδώ για να τις αντιμετωπίσουμε.
Στην Τράπεζα, όταν δουλεύουμε για τον τουριστικό και τον ξενοδοχειακό κλάδο, αισθανόμαστε την ευθύνη μιας δέσμευσης.
Αυτό εννοούσα όταν είπα, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα στήριξης, ότι είμαστε η Τράπεζα του Τουρισμού κι όχι μόνο για τις ηλιόλουστες μέρες.
Το 2020 είναι μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά όμως δεν είναι μια χαμένη χρονιά.
Η χώρα μας ξεχώρισε με θετικό τρόπο στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης.
Παράλληλα, ο Πρωθυπουργός αξιοποίησε επικοινωνιακά την επιτυχία, βελτιώνοντας σημαντικά το brand name της χώρας.
Το κέρδος είναι μεγάλο και κεφαλοποιήσιμο για το σύνολο της οικονομίας αλλά ιδιαίτερα για τον τουρισμό.
Αυτή είναι η ευκαιρία μας να αυξήσουμε το μερίδιο αγοράς στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία.
Ο τουρισμός θα είναι και στο μέλλον η οιονεί βαριά βιομηχανία της χώρας.
Για τη Eurobank, η χρηματοδότησή του θα παραμείνει επιχειρηματική προτεραιότητα.
Ήμασταν Τράπεζα του Τουρισμού στην οικονομική κρίση, όταν ο τουρισμός στήριζε την οικονομία.
Είμαστε και σήμερα που έχει ανάγκη στήριξης.
Οι ηλιόλουστες μέρες θα ξαναέρθουν και θα είμαστε και τότε μαζί.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με τον ίδιο, η Ελλάδα ξεχώρισε με θετικό τρόπο στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης.
Παράλληλα, ο Πρωθυπουργός αξιοποίησε επικοινωνιακά την επιτυχία, βελτιώνοντας σημαντικά το brand name της χώρας.
Το κέρδος είναι μεγάλο και κεφαλοποιήσιμο για το σύνολο της οικονομίας αλλά ιδιαίτερα για τον τουρισμό.
Αυτή είναι η ευκαιρία μας να αυξήσουμε το μερίδιο αγοράς στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία, ανέφερε ο κ. Καραβίας.
Αναλυτικά η ομιλία του Φ. Καραβία:
Πριν από λίγες ημέρες, μιλώντας με μεγάλο επιχειρηματία του ξενοδοχειακού κλάδου, μου έλεγε ότι στο σχεδιασμό του είχε αναλύσει διάφορα σενάρια κρίσης, όμως σε κανένα από αυτά δεν υπήρχε ούτε κατά προσέγγιση η κατάσταση που βιώνει σήμερα ο τουρισμός.
Η πρώτη δυσκολία ήταν λοιπόν να συνειδητοποιήσει κανείς στην πλήρη έκτασή του το τι έχει συμβεί.
Πάγωμα της οικονομικής δραστηριότητας, σε όλες τις χώρες του κόσμου, σε όλους τους κλάδους ταυτόχρονα.
Δεν είχε συμβεί ούτε κατά τη διάρκεια των δύο παγκοσμίων πολέμων.
Αν το βλέπαμε σε σενάριο για ανάλυση θα λέγαμε «χαμένος χρόνος, δεν υπάρχει τέτοια πιθανότητα».
Παρόλα αυτά, οι άνθρωποι του ελληνικού τουρισμού κινητοποιήθηκαν από την πρώτη στιγμή προσπαθώντας να διαχειριστούν κάτι χωρίς προηγούμενο.
Κατά γενική ομολογία, ο ΣΕΤΕ στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων, πήρε πρωτοβουλίες εντός και εκτός Ελλάδος, ενημέρωσε την πολιτεία και διατύπωσε τα αιτήματα του κλάδου με αίσθημα ευθύνης, λαμβάνοντας υπόψη τις δημοσιονομικές αντοχές της χώρας.
Όλοι συμφωνούμε ότι ο Γιάννης Ρέτσος ηγήθηκε αυτής της προσπάθειας με μεγάλη επιτυχία.
Μέσα σε τέτοιες συνθήκες, πιστεύω πως λιγότερη αξία έχει το τι λέμε και περισσότερη το τι κάνουμε.
Επιτρέψτε μου λοιπόν να συνοψίσω το τι κάναμε εμείς, στη Eurobank, συνειδητοποιώντας –νομίζω αρκετά νωρίς- την απειλή για ένα κλάδο του οποίου έχουμε ορίσει την τράπεζά μας ως στρατηγικό εταίρο.
Το πρώτο που κάναμε ήταν να επικοινωνήσουμε με τους συνεργάτες μας στον τουρισμό.
Αποτιμώντας τη συνολική εικόνα, προχωρήσαμε στην κάλυψη των άμεσων αναγκών.
Εξασφαλίσαμε, λοιπόν, άμεση ρευστότητα, χωρίς καθυστέρηση για αυτό το πρώτο διάστημα με όλα τα απαραίτητα κεφάλαια κίνησης για όλους τους πελάτες μας.
Αυτό ήταν αναγκαίο, αλλά ούτε για μια στιγμή δεν θεωρήσαμε πως θα ήταν αρκετό.
Όταν μια τράπεζα ορίζει τον εαυτό της ως Τράπεζα του Τουρισμού πρέπει να κάνει πολλά παραπάνω.
Σχεδιάσαμε μέσα σε πολύ λίγο χρόνο ένα πλήρες, αναλυτικό και επεξεργασμένο σε βάθος σχέδιο στήριξης του κλάδου.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι ιδιαίτερα ο ξενοδοχειακός τομέας δέχεται το βαρύτερο πλήγμα, το τουριστικό πακέτο που ενεργοποιήσαμε είχε ειδική στόχευση για τη στήριξη των Ελλήνων ξενοδόχων.
Θυμίζω τις βασικές πρόνοιες.
Η γνώση μας για τον κλάδο, μας οδήγησε στη διαπίστωση ότι η στήριξη για την τρέχουσα περίοδο δεν θα ήταν επαρκής.
Προχωρήσαμε, λοιπόν, με δική μας πρωτοβουλία στο πάγωμα της καταβολής δόσεων για εξόφληση κεφαλαιακών οφειλών για όλους τους ενήμερους πελάτες μας του ξενοδοχειακού κλάδου όχι μόνον για φέτος αλλά και για όλη την επόμενη χρονιά.
Αναστολή καταβολών κεφαλαίου μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του 2021.
Πρώτη δόση το 2022.
Επιπλέον, οι πελάτες μας ξέρουν ότι έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και για τη σταδιακή επανεκκίνηση όσων το επιλέξουν φέτος αλλά και για ένα δυναμικό ξεκίνημα του χρόνου, το 2021.
Μπορούν έτσι να διαπραγματευτούν με τους συνεργάτες τους, για παράδειγμα τους μεγάλους tour operators και να ξεκινήσουν τις κρατήσεις για το 2021 χωρίς να αμφιβάλλουν εάν θα έχουν τα αναγκαία κεφάλαια για να ανοίξουν τα ξενοδοχεία τους με τις σωστές προϋποθέσεις.
Ταυτόχρονα, δεν αναστείλαμε ούτε για μια στιγμή τη χρηματοδότηση επενδύσεων για τις οποίες είχαμε δεσμευτεί στον ξενοδοχειακό κλάδο.
Οι εγκεκριμένες δανειοδοτήσεις αυτής της μορφής στη Eurobank φτάνουν τα 300 εκ. ευρώ και συνεχίζονται απρόσκοπτα.
Και εξασφαλίσαμε ειδική προνομιακή τιμολόγηση για τους πελάτες μας που θα θελήσουν να πιστοποιηθούν με το ειδικό πρόγραμμα Covid Shield, το πρώτο ειδικά για την εφαρμογή των μέτρων περιορισμού του κορονοϊού, σε συνεργασία με τον κορυφαίο οργανισμό TUV Austria.
Συνολικά, μιλάμε για μια δέσμη πρωτοβουλιών συνολικού ύψους 750 εκ. ευρώ που εκτιμούμε ότι ανταποκρίνεται στις ανάγκες – κι αν προκύψουν νέες θα είμαστε και πάλι εδώ για να τις αντιμετωπίσουμε.
Στην Τράπεζα, όταν δουλεύουμε για τον τουριστικό και τον ξενοδοχειακό κλάδο, αισθανόμαστε την ευθύνη μιας δέσμευσης.
Αυτό εννοούσα όταν είπα, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα στήριξης, ότι είμαστε η Τράπεζα του Τουρισμού κι όχι μόνο για τις ηλιόλουστες μέρες.
Το 2020 είναι μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά όμως δεν είναι μια χαμένη χρονιά.
Η χώρα μας ξεχώρισε με θετικό τρόπο στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης.
Παράλληλα, ο Πρωθυπουργός αξιοποίησε επικοινωνιακά την επιτυχία, βελτιώνοντας σημαντικά το brand name της χώρας.
Το κέρδος είναι μεγάλο και κεφαλοποιήσιμο για το σύνολο της οικονομίας αλλά ιδιαίτερα για τον τουρισμό.
Αυτή είναι η ευκαιρία μας να αυξήσουμε το μερίδιο αγοράς στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία.
Ο τουρισμός θα είναι και στο μέλλον η οιονεί βαριά βιομηχανία της χώρας.
Για τη Eurobank, η χρηματοδότησή του θα παραμείνει επιχειρηματική προτεραιότητα.
Ήμασταν Τράπεζα του Τουρισμού στην οικονομική κρίση, όταν ο τουρισμός στήριζε την οικονομία.
Είμαστε και σήμερα που έχει ανάγκη στήριξης.
Οι ηλιόλουστες μέρες θα ξαναέρθουν και θα είμαστε και τότε μαζί.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών