Τελευταία Νέα
Τραπεζικά νέα

Έως 350 εκατ το ύψος των προσφορών για το Galaxy της Alpha bank 2 από τους 6 οι πιθανοί αγοραστές – Αντιμετωπίστηκαν τα τεχνικά προβλήματα με τα SMS

tags :
Έως 350 εκατ το ύψος των προσφορών για το Galaxy της Alpha bank 2 από τους 6 οι πιθανοί αγοραστές – Αντιμετωπίστηκαν τα τεχνικά προβλήματα με τα SMS
Τι αναφέρει η Alpha bank για το πρόβλημα με τα SMS και την χρήση του web banking
H Pimco, η Cerved Credit Management, η Cerberus, η Bain Capital Credit, το Apollo και η Centerbridge είναι οι 6 ενδιαφερόμενοι για το Project Galaxy της Alphja Bank, το σχέδιο δηλαδή της τιτλοποίησης NPEs ύψους περί τα 10 δισ. ευρώ και της πώλησης της Cepal.
Η Pimco είναι ο επικρατέστερος να πλειοδοτήσει στο Galaxy της Alpha bank, μάλιστα εμφανίζει σχεδόν 80% πιθανότητες να κλείσει το deal καθώς η Pimco μετά το ναυάγιο με την Eurobank εάν δεν κλείσει συμφωνία στην Ελλάδα θα αποχωρήσει από όλα τα project που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Η Bain Capital δεν έχει πιθανότητες καθώς συνδέεται με την DoValue και θα ήταν απίθανο τα προβληματικά δάνεια της Alpha bank να περάσουν στην DoValue δηλαδή στην πρώην Eurobank.
Η Cerberus έχει δείξει και στην περίπτωση της Πειραιώς αλλά και διεθνώς ότι αθετεί τις συμφωνίες της.
Το Apollo έχει παρουσία στην Ελλάδα αλλά δεν έχει δείξει ότι κινείται επιθετικά σε μεγάλα deals.
Η Centerbridge είναι συνεργαζόμενη με την Alpha bank αλλά δεν έχει προχωρήσει σε κάποια μεγάλη συμφωνία έως σήμερα.
Η Cerved Credit Management είναι ιταλική εταιρία διαχείρισης προβληματικών δανείων η δεύτερη μεγαλύτερη μετά την DoValue.
Άπαξ και υπέβαλλε μη δεσμευτική προσφορά υπάρχει πιθανότητα να είναι εκ των διεκδικητών με πιθανότητες τουλάχιστον 20%.
Άρα πρακτικά από τους 6 υποψηφίους οι δύο επικρατέστεροι είναι η Pimco και η Cerved.
Την Παρασκευή 3 Ιουλίου, κατατέθηκαν 6 μη δεσμευτικές προσφορές, επιβεβαιώνοντας το υψηλό διεθνές ενδιαφέρον για την συναλλαγή και τη στρατηγική επιλογή της Τράπεζας να επανεκκινήσει τη διαγωνιστική διαδικασία, προκειμένου να την ολοκληρώσει εντός των χρονικών και κεφαλαιακών στόχων που έχουν τεθεί.
Ο στόχος της τράπεζας είναι έως το τέλος Σεπτεμβρίου 2020 να έχει προχωρήσει στην τελική φάση των δεσμευτικών προσφορών από τους δύο ή τρεις υποψηφίους που θα περάσουν στην δεύτερη φάση με τον σχηματισμό short list.
To bankingnews πολύ έγκαιρα είχε αναφέρει ότι οι καθυστερήσεις που υπήρξαν στην διαδικασία υποβολής μη δεσμευτικών προσφορών για το πρόγραμμα Galaxy των 10 δισεκ. προβληματικών ανοιγμάτων (NPEs) με επίκεντρο τις χαμηλές προσφορές για το mezzanine bond των 1,6 δισεκ. ευρώ… ξεπεράστηκαν.
Στις 29 Ιουνίου ήταν να υποβληθούν μη δεσμευτικές προσφορές από τους υποψηφίους ενδιαφερομένους – μεταξύ αυτών την Pimco, την Cerved Credit Management, Cerberus, Bain Capital Credit, Apollo, Centerbridge – αλλά η διαδικασία αναβλήθηκε.
Η αιτία της αναβολής ήταν οι πολύ χαμηλές μη δεσμευτικές προσφορές για το mezzanine bond.
Να διευκρινιστεί ότι οι τράπεζες που προβαίνουν σε τιτλοποιήσεις προβληματικών δανείων εκδίδουν τριών ειδών τραπεζικά ομόλογα.
Τα senior bond ομόλογα που φέρουν και την εγγύηση του ελληνικού κράτους από το πρόγραμμα Ηρακλής
Τα mezzanine ομόλογα μεσαίας κατηγορίας και υψηλού ρίσκου ομόλογα η αξία των οποίων είναι χαμηλή σχεδόν στο 15% με 17% της έκδοσης
Τα junior ομόλογα τα οποία έχουν μηδενική αξία και αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των εκδιδομένων τίτλων.
Η Alpha bank για το πρόγραμμα Galaxy θα εκδώσει 3,2 δισεκ. senior ομόλογο, περίπου 1,6 δισεκ. mezzanine και 5,2 δισεκ. junior ομόλογο.
Είχε εκτιμηθεί ότι οι προσφορές για το πρόγραμμα Galaxy που περιλαμβάνει 10 δισεκ. NPEs μαζί με την Sepal κατά τα πρότυπα Eurobank, FPS, doValue θα ανέλθουν στα 350 εκατ από αρχική εκτίμηση 400 με 420 εκατ.
Το βασικό πρόβλημα ήταν ότι σε προγράμματα τύπου Galaxy ο υποψήφιος αγοραστής πέραν από την εταιρία διαχείρισης αγοράζει και ένα μέρος του mezzanine ομολόγου και είναι αλήθεια ότι… η αποτίμηση που δινόταν για το συγκεκριμένο ομόλογο της Alpha bank ήταν εντυπωσιακά…. χαμηλό προκαλώντας προφανώς πρόβλημα υλοποίησης του deal.
Το θέμα σε σημαντικό βαθμό ξεπεράστηκε… με τα mezzanine ομόλογα και έτσι επιταχύνθηκαν οι διαδικασίες.
Βέβαια η Alpha bank δεν μπορεί να περιμένει υψηλό τίμημα, αυτό έχει καταστεί αντιληπτό από την αγορά.

Πώς η Natwest θυγατρική της Royal Bank of Scotland έδωσε εγγύηση 130 εκατ με επιτόκιο 1,70%... αντί της Eurobank

Ως γνωστό πρόσφατα η Alpha bank πούλησε 1,1 δισεκ. ευρώ προβληματικά δάνεια μικρομεσαίων εταιριών με εξασφαλίσεις ακίνητα ή πρόγραμμα Neptune στο 24% της λογιστικής αξίας ή 264 εκατ ευρώ στην Fortress η οποία σχετίζεται με την DoValue με την οποία έκλεισε την συμφωνία Cairo 7,5 δισεκ. NPEs η Eurobank.
Το bankingnews είχε αποκαλύψει ότι υπήρχε πρόταση την παρεχόμενη εγγύηση στην Fortress να την καλύψει η Eurobank.
Είθισται όταν ένα fund αγοράζει προβληματικά δάνεια το τίμημα να καταβάλλεται 50% μετρητά και 50% είτε με δανεισμό από τράπεζα είτε να χορηγείται εγγυητική επιστολή.
Η Eurobank είχε προσφερθεί αλλά δεν προχώρησε το deal με την Fortress και έτσι η Fortress απευθύνθηκε στην NatWest θυγατρική πλέον της βρετανικής τράπεζας Royal Bank of Scotland η οποία έδωσε εγγυητική επιστολή 130 εκατ με επιτόκιο… 1,7%.
Η εγγυητική επιστολή καλύπτει την Alpha bank αλλά στην πράξη εγγυάται για το τίμημα της Fortress το οποίο προφανώς είναι αδύνατο να μην πληρωθεί δηλαδή τα 264 εκατ ευρώ.
 
Τι αναφέρει η Alpha bank για το πρόβλημα με τα SMS και την χρήση του web banking

Σε τεχνικό θέμα εξωτερικής πλατφόρμας οφείλεται η αναίτια αποστολή ενημερωτικών SMS σε πελάτες της Alpha Bank, που αφορούσαν συναλλαγές προηγούμενων ημερομηνιών, αναφέρει σε νεότερη ανακοίνωσή της η τράπεζας.
Επίσης η Alpha Bank διαβεβαιώνει, πως ουδέποτε υπήρξε κυβερνοεπίθεση ή άλλης μορφής διακινδύνευση  της ασφάλειας της ιστοσελίδας και των εφαρμογών ηλεκτρονικής τραπεζικής της Τράπεζας.

Η ανακοίνωση της Alpha Bank:

Σε συνέχεια του περιστατικού που έλαβε χώρα τις βραδινές ώρες της Παρασκευής 3 Ιουλίου, όταν Πελάτες της Alpha Bank έλαβαν στις κινητές τους συσκευές ενημερωτικά μηνύματα SMS που αφορούσαν σε παρελθούσες συναλλαγές και ημερομηνίες, η Διοίκηση της Τράπεζας επιθυμεί να ενημερώσει για τα ακόλουθα:
- Η αναίτια αποστολή ενημερωτικών SMS, που αφορούσαν σε συναλλαγές προηγουμένων ημερομηνιών, οφείλεται σε τεχνικό θέμα εξωτερικής πλατφόρμας, που αποκλειστικώς παράγει και αποστέλλει κωδικούς και ενημερωτικά μηνύματα μιας χρήσης, μέσω SMS. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα ουδεμία λειτουργική σύνδεση έχει με τα συστήματα ηλεκτρονικής τραπεζικής της Alpha Bank.
- Ουδέποτε υπήρξε κυβερνοεπίθεση ή άλλης μορφής διακινδύνευση της ασφάλειας της ιστοσελίδας και των εφαρμογών ηλεκτρονικής τραπεζικής της Τράπεζας.
- Ουδείς κίνδυνος υπήρξε ως προς τους λογαριασμούς, τα στοιχεία συναλλαγών και τα προσωπικά δεδομένα των Πελατών. Η Alpha Bank υιοθετεί τα πλέον αυστηρά μέτρα προστασίας και όλες τις πρόνοιες της ευρωπαϊκής και ελληνικής νομοθεσίας, έχοντας επιτύχει εξαιρετικά υψηλά ποσοστά ασφάλειας συναλλαγών. Παράλληλα, ενημερώνει συνεχώς τους Πελάτες της για τις βέλτιστες πρακτικές ώστε η χρήση εναλλακτικών δικτύων και καρτών να πραγματοποιείται με απόλυτη ασφάλεια.
- Το τεχνικό ζήτημα αφορούσε αποκλειστικά τη λειτουργία της πλατφόρμας αποστολής κωδικών μίας χρήσης μέσω SMS. Μέχρι την επίλυση του τεχνικού αυτού ζητήματος, η Τράπεζα προχώρησε σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας του διαύλου αποστολής μηνυμάτων μίας χρήσης μέσω SMS. Οι Πελάτες μας μπορούσαν να λαμβάνουν τους κωδικούς μίας χρήσης μέσω της εφαρμογής Viber και να πραγματοποιούν χωρίς πρόβλημα τις συναλλαγές τους στο ασφαλές ψηφιακό περιβάλλον της Alpha Bank.
- Η αποστολή των κωδικών myAlpha Code επανήλθε πλέον συνολικά για συναλλαγές από το πρωί της Κυριακής, 5 Ιουλίου. Οι κωδικοί myAlpha Code αποστέλλονται τόσο μέσω της εφαρμογής Viber όσο και μέσω SMS, εφόσον οι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών δεν διαθέτουν την εφαρμογή. Το σύνολο των εφαρμογών digital banking της Alpha Bank λειτουργεί πλήρως.
- Η Alpha Bank, σύμφωνα με το πλαίσιο Εταιρικής Διακυβέρνησης που τη διέπει, ενεργοποίησε άμεσα όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες για τη διαπίστωση των αιτίων που οδήγησαν στο περιστατικό αυτό. Η διαδικασία αυτή βρίσκεται σε εξέλιξη και, ανάλογα με τα αποτελέσματά της, η Alpha Bank θα ενεργήσει, όπως πάντα, με μοναδικό γνώμονα την προάσπιση των συμφερόντων των Πελατών και των Μετόχων της.
Εκφράζουμε τη λύπη μας για την ανησυχία που προκλήθηκε σε Πελάτες μας, εξαιτίας του τεχνικού αυτού ζητήματος και παραμένουμε δεσμευμένοι στη διασφάλιση της απρόσκοπτης και ασφαλούς λειτουργίας των συστημάτων ηλεκτρονικών συναλλαγών μας.
Η Alpha Bank διαχρονικά βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του εκσυγχρονισμού της τραπεζικής αγοράς στην Ελλάδα, αλλάζοντας τον τρόπο που συναλλάσσονται οι Έλληνες. Από το πρώτο κινητό τραπεζικό κατάστημα, το πρώτο ATM και την κάρτα συναλλαγών μέχρι τη διαμόρφωση ενός πλήρους ψηφιακού οικοσυστήματος web και mobile banking και την εισαγωγή του Apple Pay, η Alpha Bank έχει στο επίκεντρό της τον Πελάτη και την παροχή υψηλού επιπέδου προϊόντων και υπηρεσιών προς τους συναλλασσόμενους.
 
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης