Τελευταία Νέα
Τραπεζικά νέα

Διάσταση απόψεων κυβέρνησης - τραπεζών για τη Δεύτερη Ευκαιρία - Τι ειπώθηκε σε σύσκεψη με την ΤτΕ, τι υποστηρίζει η κυβέρνηση

Διάσταση απόψεων κυβέρνησης - τραπεζών για τη Δεύτερη Ευκαιρία - Τι ειπώθηκε σε σύσκεψη με την ΤτΕ, τι υποστηρίζει η κυβέρνηση
Τραπεζικά στελέχη θέτουν το θέμα να δημιουργηθούν κεφαλαιακά κενά στις τράπεζες οι οποίες ενδέχεται να μην διευκολύνουν τις διαδικασίες
Είναι προφανής η διάσταση απόψεων μεταξύ τραπεζών και της κυβέρνησης ως προς τη «Δεύτερη  Ευκαιρία» καθώς οι τράπεζες εκτιμούν πως η εξωδικαστική διαδικασία  δίνει πολλές ευκαιρίες στους κακοπληρωτές να ελιχθούν.
Με την άποψη αυτή διαφωνεί πλήρως η κυβέρνηση η οποία εκτιμά πως τα φίλτρα ασφαλείας του νέου πτωχευτικού κώδικα για την ανάδειξη των κακοπληρωτών είναι πολλά και τέτοιο θέμα δεν συντρέχει.
Σήμερα, οι τράπεζες συνομίλησαν με τον επόπτη για το θέμα αυτό και επεσήμαναν τις αιτιάσεις τους προκειμένου αυτές να συζητηθούν και σε επίπεδο ECB και SSM.
Tο ενδεχόμενο να υπάρχουν ιδιώτες και εταιρίες με χρέη προς το Δημόσιο και τις τράπεζες, που τα δεύτερα να εξυπηρετούνται και τα πρώτα όχι, μπορεί να οδηγήσουν μέσω της 2η ευκαιρίας  τα πιστωτικά ιδρύματα σε νέες προβλέψεις, πολλώ δε μάλλον που δεν υφίσταται ακόμη στη χώρα μας κουλτούρα πληρωμών.
Αντιθέτως πάντως με όσα πιστεύει η κυβέρνηση τέτοιο θέμα δεν εγείρεται καθώς εάν το Δημόσιο προχωρήσει σε μέτρα αναγκαστικής είσπραξής τότε θα κοκκινήσουν και τα δάνεια και προς τις τράπεζες που μέχρι τότε ήταν θεωρητικά ενήμερα.
Οι τράπεζες έχουν ζητήσει από την Deloitte  να υπολογίσει το σχετικό κόστος κάτι το οποίο θα στηρίξει περαιτέρω τις αιτιάσεις τους.
Πάντως τραπεζικά στελέχη θέτουν το θέμα να δημιουργηθούν κεφαλαιακά κενά στις τράπεζες οι οποίες ενδέχεται να μην διευκολύνουν τις διαδικασίες.
Από την πλευρά τους κυβερνητικά στελέχη σημειώνουν πως δεν υπάρχει διατύπωση ένστασης από τις τράπεζες.

Ο νέος πτωχευτικός κώδικας και τα χαρακτηριστικά του

Ο νέος  νόμος υιοθετεί την 1023 κοινοτική οδηγία και αφορά:
-Πρόληψη χρεών ( να ειδοποιείται κάποιος ότι έχει πρόβλημα με τα χρέη και να πηγαίνει να τα ρυθμίζει).
-Ρύθμιση οφειλών (Να μπορεί o οφειλέτης να ρυθμίζει όλα τα χρέη με μια διαδικασία)
-Για όσους δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν καμία ρύθμιση  επέρχεται η πτώχευση και ο πτωχεύσας χάνει τα περιουσιακά του στοιχεία ενώ διαγράφονται τα χρέη.
Ολα τα παραπάνω όπως τονίζει η κυβέρνηση περνούν από πολλά φίλτρα εκείνα της επιλογής των  στρατηγικών κακοπληρωτών.
Συγχρόνως ο νόμος προβλέπει και την προστασία  των αδυνάμων (με επιδότηση ή επίδομα κατοικίας).
Οπως σημειώνουν έγκυρες κυβερνητικές πηγές για να είναι κάποιος εξυπηρετούμενος , οφειλέτης πρέπει να εξυπηρετεί όλες του τις οφειλές.  
Οτιδήποτε άλλο είναι κενό περιεχομένου συζήτηση δηλαδή χωρίς αντίκρισμα. Το τι θα γίνει το αποφασίζει το 60% των πιστωτών.
Αν το Δημόσιο έχει την πλειοψηφία είναι εκείνο που αποφασίζει.
Σε άλλη περίπτωση είναι οι ιδιώτες που λαμβάνουν την απόφαση.
Ο νόμος πάντως ορίζει πως το προϊόν της πτώχευσης θα μοιραστεί αναλογικά σε όλους του πιστωτές.
Ως προς τον φορέα που θα διαχειρίζεται τις κατοικίες των πτωχευσάντων θα το πράττει σε τιμές αγοράς.
Η ΚΥΑ για την δημιουργία του θα λάβει χώρα τον Οκτώβριο και αναμένεται αυτός να είναι έτοιμος από το νέο έτος.
Δεν αλλάζει το θεσμικό πλαίσιο για το ακατάσχετο.
Ο νέος Πτωχευτικός Κώδικας προσφέρει αυτόματη απαλλαγή από χρέη του καλόπιστου οφειλέτη εντός 3 ετών από την κήρυξη της πτώχευσης και εντός 1 έτους εφόσον πληρούνται εισοδηματικά κριτήρια.
Η παλιά πτώχευση δεν είναι ίδια με την καινούρια σημειώνουν κυβερνητικά στελέχη. Δεν υπάρχει ομηρία του οφειλέτη ο οποίος ξεκινάει χωρίς χρέη να ξαναφτιάξει τη ζωή του. Τα χρέη δεν μεταβιβάζονται από γενιά σε γενιά. Η προηγούμενη ήταν ατέρμονη διαδικασία.

Ειρήνη Σακελλάρη
irini9901@yahoo.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης