Και ενώ αναμένονται οι καινούριες αποφάσεις της ΕΚΤ για τη νομισματική πολιτική, τα πιστωτικά ιδρύματα περιμένουν καινούριες οδηγίες
Επαναπρογραμματισμό των πάντων θα αναζητήσουν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και οι τράπεζες στα πλαίσια της πανδημίας.
Και ενώ αναμένονται οι καινούριες αποφάσεις της ΕΚΤ για τη νομισματική πολιτική τα πιστωτικά ιδρύματα περιμένουν καινούριες οδηγίες από τους θεσμούς για μια σειρά από πράγματα όπως για παράδειγμα για τη διενέργεια των stress tests.
Είναι αλήθεια πως η EBA δυσκολεύεται να τοποθετήσει τα καινούρια δεδομένα σε μια λογική σειρά και να καταγράψει τα ακραία σενάρια για τις οικονομίες των χωρών μελών όταν αυτά λαμβάνουν ήδη χώρα εν τοις πράγμασοι.
Έτσι λοιπόν αν και δεν υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις μια νέα και ακόμη μεγαλύτερη αναβολή των stress tests δεν θα πρέπει να αποκλείεται.
Οι προβληματισμοί των θεσμών
Από την άλλη πλευρά οι θεσμοί αρχίζουν να συζητούν και να προβληματίζονται :
α. Για τη ραγδαία άνοδο των κόκκινων δανείων κυρίως μέσα από την εξέλιξη ρυθμισμένων δανείων σε μη εξυπηρετούμενα.
β. Για τις προβλέψεις που θα πρέπει σχετικά να λάβουν τα πιστωτικά ιδρύματα εξαιτίας αυτής της κατάστασης
γ. Για τα αποτελέσματα των πιστωτικών ιδρυμάτων
δ. Για τα κεφάλαια των τραπεζών σε μια φάση που αποδόσεις των κεφαλαίων αυτών είναι μηδενικές και που θα πρέπει σχεδόν με βεβαιότητα να αναζητηθούν νέα κεφάλαια.
Σε αναζήτηση εναλλακτικών
Σε όλη αυτήν την δύσκολη άσκηση οι ελληνικές τράπεζες αντιμετωπίζουν επί μέρους ζητήματα τα οποία συζητούν οι αρμόδιοι επιτελείς όπως αυτό του αναβαλλόμενου φόρου.
Με δεδομένο τον κίνδυνο για την κερδοφορία των τραπεζών και του γεγονότος πως σε περίπτωση μη κερδοφορίας το Δημόσιο παίρνει μετοχές η συζήτηση που έχει ανοίξει έχει δύο σκέλη:
- Εναλλακτικές που μπορούν να βρεθούν για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα
- Άλλα εργαλεία.
Ο αναβαλλόμενος φόρος δεν είναι απλή υπόθεση καθώς αντιπροσωπεύει τα περίπου 15,1 δισ. από τα 28 δισ. των κεφαλαίων των ελληνικών τραπεζών δηλαδή περίπου το 54%.
Γι' αυτή τη δύσκολη άσκηση εξετάζονται διάφορα σενάρια που πάντως δεν έχουν κατασταλάξει.
Αντί του δημοσίου, ιδιώτης;
Σύμφωνα με κάποιες πηγές συζητάται η μεταβολή της νομοθεσίας ώστε να είναι δυνατή στη θέση του Δημοσίου να μπορεί να μπαίνει κάποιος ιδιώτης στην περίπτωση κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης λόγω του DTC.
Aπό την άλλη πλευρά η εξεύρεση κεφαλαίων αυτήν ακριβώς την περίοδο είναι πολύ δύσκολο να την αντιμετωπίσουν τα πιστωτικά ιδρύματα.
Ετσι διεθνείς λογιστικοί οίκοι αναζητούν και εξετάζουν ανάλογα εργαλεία τα οποία με κάποιο τρόπο θα μπορούσαν έστω και προσωρινά να λύσουν το δύσκολο αυτό θέμα.
Σε επανεξέταση των εργαλείων της και των εποπτικών πρακτικών θα βρεθεί εκ νέου και πολύ σύντομα η ΕΚΤ .
Στο πλαίσιο αυτό εκτιμάται πως σε προσωρινή βάση αναμένεται να αλλάξουν μεθοδολογίες και τρόποι υπολογισμού πέρα και πάνω από δημοσιονομικές πολιτικές. Ετσι ο DTC για όλες τις χώρες που έχουν κάνει χρήση θα πρέπει να θεωρείται σε de facto αναθεωρητική διαδικασία.
Ειρήνη Σακελλάρη
irini9901@yahoo.gr
www.bankingnews.gr
Και ενώ αναμένονται οι καινούριες αποφάσεις της ΕΚΤ για τη νομισματική πολιτική τα πιστωτικά ιδρύματα περιμένουν καινούριες οδηγίες από τους θεσμούς για μια σειρά από πράγματα όπως για παράδειγμα για τη διενέργεια των stress tests.
Είναι αλήθεια πως η EBA δυσκολεύεται να τοποθετήσει τα καινούρια δεδομένα σε μια λογική σειρά και να καταγράψει τα ακραία σενάρια για τις οικονομίες των χωρών μελών όταν αυτά λαμβάνουν ήδη χώρα εν τοις πράγμασοι.
Έτσι λοιπόν αν και δεν υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις μια νέα και ακόμη μεγαλύτερη αναβολή των stress tests δεν θα πρέπει να αποκλείεται.
Οι προβληματισμοί των θεσμών
Από την άλλη πλευρά οι θεσμοί αρχίζουν να συζητούν και να προβληματίζονται :
α. Για τη ραγδαία άνοδο των κόκκινων δανείων κυρίως μέσα από την εξέλιξη ρυθμισμένων δανείων σε μη εξυπηρετούμενα.
β. Για τις προβλέψεις που θα πρέπει σχετικά να λάβουν τα πιστωτικά ιδρύματα εξαιτίας αυτής της κατάστασης
γ. Για τα αποτελέσματα των πιστωτικών ιδρυμάτων
δ. Για τα κεφάλαια των τραπεζών σε μια φάση που αποδόσεις των κεφαλαίων αυτών είναι μηδενικές και που θα πρέπει σχεδόν με βεβαιότητα να αναζητηθούν νέα κεφάλαια.
Σε αναζήτηση εναλλακτικών
Σε όλη αυτήν την δύσκολη άσκηση οι ελληνικές τράπεζες αντιμετωπίζουν επί μέρους ζητήματα τα οποία συζητούν οι αρμόδιοι επιτελείς όπως αυτό του αναβαλλόμενου φόρου.
Με δεδομένο τον κίνδυνο για την κερδοφορία των τραπεζών και του γεγονότος πως σε περίπτωση μη κερδοφορίας το Δημόσιο παίρνει μετοχές η συζήτηση που έχει ανοίξει έχει δύο σκέλη:
- Εναλλακτικές που μπορούν να βρεθούν για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα
- Άλλα εργαλεία.
Ο αναβαλλόμενος φόρος δεν είναι απλή υπόθεση καθώς αντιπροσωπεύει τα περίπου 15,1 δισ. από τα 28 δισ. των κεφαλαίων των ελληνικών τραπεζών δηλαδή περίπου το 54%.
Γι' αυτή τη δύσκολη άσκηση εξετάζονται διάφορα σενάρια που πάντως δεν έχουν κατασταλάξει.
Αντί του δημοσίου, ιδιώτης;
Σύμφωνα με κάποιες πηγές συζητάται η μεταβολή της νομοθεσίας ώστε να είναι δυνατή στη θέση του Δημοσίου να μπορεί να μπαίνει κάποιος ιδιώτης στην περίπτωση κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης λόγω του DTC.
Aπό την άλλη πλευρά η εξεύρεση κεφαλαίων αυτήν ακριβώς την περίοδο είναι πολύ δύσκολο να την αντιμετωπίσουν τα πιστωτικά ιδρύματα.
Ετσι διεθνείς λογιστικοί οίκοι αναζητούν και εξετάζουν ανάλογα εργαλεία τα οποία με κάποιο τρόπο θα μπορούσαν έστω και προσωρινά να λύσουν το δύσκολο αυτό θέμα.
Σε επανεξέταση των εργαλείων της και των εποπτικών πρακτικών θα βρεθεί εκ νέου και πολύ σύντομα η ΕΚΤ .
Στο πλαίσιο αυτό εκτιμάται πως σε προσωρινή βάση αναμένεται να αλλάξουν μεθοδολογίες και τρόποι υπολογισμού πέρα και πάνω από δημοσιονομικές πολιτικές. Ετσι ο DTC για όλες τις χώρες που έχουν κάνει χρήση θα πρέπει να θεωρείται σε de facto αναθεωρητική διαδικασία.
Ειρήνη Σακελλάρη
irini9901@yahoo.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών