Στο ψηφιακό συνέδριο FinForum, που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 4 Μαρτίου υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, με θέμα Shaping the future of banking and finance και την παρουσία εκπροσώπων της κυβέρνησης, οικονομικών φορέων και του χρηματοπιστωτικού συστήματος, συμμετείχαν τρία Στελέχη της Διοίκησης της Alpha Bank.
Ο Γενικός Διευθυντής – Chief Operating Officer Στέφανος Μυτιληναίος ανέλυσε τις προκλήσεις και τη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού.
«Οι τράπεζες έχουμε μια σειρά από προκλήσεις που πρέπει να απαντήσουμε, όπως οι ανάγκες των πελατών μας και το πώς εμείς θα ανταποκριθούμε, η πίεση στο business model μας και οι αλλαγές από τις ψηφιακές τεχνολογίες», δήλωσε ο Στέφανος Μυτιληναίος, Γενικός Διευθυντής - Chief Operating Officer της Alpha Bank.
«Οι απαντήσεις σε αυτές τις προκλήσεις απαιτούν μετασχηματισμό σε πολλές διαστάσεις.
Και στο value proposition προς τους πελάτες μας και στον τρόπο που δουλεύουμε.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει νόημα μόνο όταν αφορά και τον τρόπο που δουλεύουμε και την εξυπηρέτηση των πελατών μας».
«Έχουμε δώσει ιδιαίτερη έμφαση στις συναλλαγές σε ψηφιακά κανάλια και το έχουμε πετύχει σε μεγάλο βαθμό», πρόσθεσε, τονίζοντας ότι η πανδημία έχει βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση, ωστόσο ήταν μια διαδικασία που “συνέβαινε έτσι κι αλλιώς, συμβαίνει τώρα και θα συνεχίσει να συμβαίνει».
Ο κ. Μυτιληναίος υπογράμμισε ότι η Alpha Bank έχει επενδύσει σε τεχνολογίες, υποδομές και τρόπους εργασίας που βοηθούν τον εσωτερικό μετασχηματισμό της Τράπεζας και την αντιμετώπιση των νέων αλλαγών που επίκεινται.
«Ο μετασχηματισμός δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπός», τόνισε, εξηγώντας ότι πρέπει να πραγματοποιείται με στόχο την εξυπηρέτηση των πελατών και την υιοθέτηση ενός λειτουργικού business model για την Τράπεζα.
Έκανε ειδική αναφορά στα digital wallets που παρέχει η Τράπεζα – το myAlpha Wallet, το Garmin Pay, το Apple Pay – υπογραμμίζοντας τη σημασία τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά και στην πρωτοποριακή υπηρεσία MyAlpha Ραντεβού, που δίνει στους πελάτες τη δυνατότητα να κλείνουν ραντεβού και να εξυπηρετούνται online.
«Πάνω από όλα, βάλαμε μπροστά ένα από τα πιο βασικά μας assets, που είναι οι άνθρωποί μας, και χτίζουμε πάνω στις σχέσεις εμπιστοσύνης που έχουμε με τους πελάτες μας.
Η απάντηση στην ψηφιακή πρόκληση δεν χρειάζεται να είναι 100% ψηφιακή. Μπορεί να έχει και έναν μεγάλο ανθρώπινο παράγοντα».
Για τον κ. Μυτιληναίο, η μεγαλύτερη πρόκληση της Τράπεζας ως προς τον ψηφιακό της μετασχηματισμό είναι να μπορέσει να εστιάσει σε αυτό που έχει πραγματικά σημασία.
«Αν προσπαθήσουμε να λύσουμε όλα όσα βλέπουμε σαν προβλήματα δεν θα τα καταφέρουμε.
Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι τι πρέπει να κάνουμε για να φτιάξουμε μια νέα σύμβαση με τους πελάτες μας, για να έχουμε και ένα βιώσιμο business model», τόνισε.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών