Ο Στουρνάρας στην απέλπιδα προσπάθεια του να επαναφέρει τη νεκρή πρόταση της bad bank, κινδυνολογεί επικίνδυνα εις βάρος των συμφερόντων του ελληνικού Δημοσίου
Στην προσπάθεια του αυτή έχοντας ηττηθεί αλλεπάλληλες φορές προσπαθώντας να περάσει την ακατανόητη πρόταση της bad bank συνεχίζει τα δόλια παιχνίδια εις βάρος της χώρας.
Για όσους δεν γνωρίζουν:
- Ο Στουρνάρας ήταν αυτός ο οποίος σαμπόταρε την πρώτη τιτλοποίηση της Eurobank, το Cairo των 7,5 δισ., προσπαθώντας να μπλοκάρει τη διαδικασία
- Ο Στουρνάρας ήταν αυτός που επέμενε τα Senior Bonds, τα κύρια ομόλογα, των τιτλοποιήσεων να φέρουν βαθμολογία ΒΒ και όχι ΒΒ- που τελικώς ισχύει με στόχο να δυσκολέψει τις τιτλοποιήσεις
- Ο Στουρνάρας ήταν αυτός που ζητούσε δύο αξιολογήσεις από τους οίκους πιστοληπτικής διαβάθμισης αντί μίας που ισχύει
- Ο Στουρνάρας ήταν αυτός που πήγε να μπλοκάρει το DTC, αναβαλλόμενη φορολογική απαίτηση, πρόταση που πρόσφατα θεσπίστηκε από την ελληνική κυβέρνηση
- Ο Στουρνάρας ήταν αυτός που έθεσε θέμα με τα 12 δισ. collateral των τιτλοποιήσεων
- Ο Στουρνάρας ήταν αυτός που επιχειρεί ακόμη και σήμερα να συνδέσει τις εγγυήσεις 24 δισ. από το ελληνικό δημόσιο για τις τιτλοποιήσεις των τραπεζών με το δημόσιο χρέος
Τι πραγματικά συμβαίνει με τα κύρια ομόλογα (senior bond) των τιτλοποιήσεων των ελληνικών τραπεζών;
Η ελληνική κυβέρνηση και ο αρμόδιος έως πρότινος υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Ζαββός όταν διεξήγαγαν τις διαπραγματεύσεις για τον Ηρακλή είχαν πάρει έγκριση από την Κομισιόν και την DGComp, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, ότι οι παρεχόμενες κρατικές εγγυήσεις προς τις τράπεζες για τις τιτλοποιήσεις των προβληματικών δανείων τους δεν δημιουργούσαν θέμα κρατικής ενίσχυσης (state aid).
Για την Ελλάδα, όπως στο μοντέλο της Ιταλίας που από το 2016 παρέχει κρατικές εγγυήσεις στις τράπεζες, ουδέποτε ετέθη θέμα διασύνδεσης των εγγυήσεων με το χρέος.
Ο διοικητής της ΤτΕ, Γιάννης Στουρνάρας, σκοπίμως αναφέρει ότι οι κρατικές εγγυήσεις μπορεί να καταπέσουν, ωστόσο για πολλοστή φορά παραπλανά τους επενδυτές και την κοινή γνώμη και διασπείρει ψευδείς ειδήσεις για τους εξής λόγους:
1) Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, DGComp, έχει δώσει το πράσινο φως στην Ελλάδα να εκδίδει κρατικές εγγυήσεις 24 δισ. οι οποίες δεν βαρύνουν το δημόσιο χρέος
2) Το Υπουργείο Οικονομικών μαζί με τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) έχουν διασφαλίσει ότι οι κρατικές εγγυήσεις για τις τιτλοποιήσεις προβληματικών δανείων δεν αφορούν το χρέος
3) Ζήτημα ανακύπτει μόνο όταν καταπέσει μια κρατική εγγύηση, αλλά και πάλι υπάρχουν σοβαρές δικλίδες ασφαλείας που προστατεύουν το κράτος εάν οι εγγυήσεις καταπέσουν.
Για να καταπέσουν όμως οι κρατικές εγγυήσεις σημαίνει ότι είτε το ελληνικό Δημόσιο περιπέσει σε οικονομική περιδίνηση και ύφεση και αυτό προφανώς έρχεται σε πλήρη αντίθεση με αυτό που υποστηρίζει η κυβέρνηση για ανάκαμψη της οικονομίας
4) Για τις τιτλοποιήσεις εκδίδονται τριών ειδών τίτλοι, κύρια ομόλογα που φέρουν κρατική εγγύηση, μεσαίας εξασφάλισης ομόλογα που πωλούνται σε επενδυτές και δεν φέρουν εγγύηση, και τα junior bond τα οποία είναι μηδενικής φερεγγυότητας ομόλογα.
Για τα κύρια ομόλογα που φέρουν κρατική εγγύηση έχει ήδη δοθεί βαθμολογία από τους οίκους αξιολόγησης ΒΒ-.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα ομόλογα αυτά έχουν αξιοπιστία καθώς φέρουν σχετικά παραπλήσια βαθμολογία με την πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδος.
5) Για να δοθεί κρατική εγγύηση θα πρέπει το 51% της τιτλοποίησης να έχει υλοποιηθεί, μετριάζοντας έτσι τον κίνδυνο για το ελληνικό Δημόσιο
6) Εάν καταπέσει μία εγγύηση αυτή αφορά όχι προφανώς το σύνολο των 24 δισ. που είναι οι κρατικές εγγυήσεις προς τις τράπεζες αλλά μόνο τη διαφορά μεταξύ της κατάπτωσης και της εξασφάλισης που φέρει κάθε τιτλοποίηση.
Ιστορικά τουλάχιστον στην Ευρώπη και με εξαίρεση τη χρεοκοπία της Ελλάδας δεν έχουν καταπέσει κρατικές εγγυήσεις
7) Οι τράπεζες διαθέτουν μαξιλάρι ρευστότητας για κάθε τιτλοποίηση όπως ορίζει ο νόμος για τον Ηρακλή και με τη ρευστότητα μπορεί να καλύψουν καταπτώσεις εγγυήσεων, δηλαδή το βάρος περνά στις τράπεζες και όχι στο ελληνικό Δημόσιο
8) Το άρθρο 17 που αφορά το νόμο για τον Ηρακλή προβλέπει συμμετοχή μεταξύ άλλων σε μια ειδική επιτροπή που παρέχει τις κρατικές εγγυήσεις και σε δύο διευθυντές της Τράπεζας της Ελλάδος.
Πώς λοιπόν η ΤτΕ εγκρίνει τις κρατικές εγγυήσεις και από την άλλη ο διοικητής ανησυχεί εάν θα καταπέσουν αυτές οι εγγυήσεις.
Ο Στουρνάρας σαμποτάροντας διαρκώς τον Ηρακλή Ι και ΙΙ προσπαθεί να μας πει ψευδώς ότι εάν καταπέσουν οι εγγυήσεις θα επιβαρύνουν το ελληνικό δημόσιο χρέος κατά 24 δισ. ευρώ.
Λέμε ψευδώς ότι εάν καταπέσουν και τα 24 δισ. αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα θα έχει έχει χρεοκοπήσει πλήρως, το οποίο προφανώς έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το αφήγημα Μητσοτάκη για ανάκαμψη και σταθερότητα στη χώρα.
Ο Στουρνάρας στην απέλπιδα προσπάθεια του να επαναφέρει τη νεκρή πρόταση της bad bank, κινδυνολογεί επικίνδυνα εις βάρος των συμφερόντων του ελληνικού Δημοσίου το οποίο τον διόρισε ως κεντρικό τραπεζίτη.
Είναι ο ίδιος άνθρωπος που προέβλεπε ότι τα προβληματικά δάνεια από την πανδημία θα φτάσουν τα 20 δισ., αναθεώρησε τις εκτιμήσεις του στα 10 δισ. και τελικά ίσα που φτάνουν τα 2,2 δισ.
Τόσο εύστοχες είναι οι προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος.
Για πολλοστή φορά τα παιχνίδια και οι μάταιες ελπίδες του Στουρνάρα για την bad bank δεν περάσουν.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών