σύμβολα :
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
γράφει :
“Κλειδί” αποτελεί και η αναχρηματοδότηση της Attica
Ειδικότερα, στην πρόταση ανταλλαγής των δυο ομολογιακών της ΜIG, συνολικού ύψους 443,5 εκατ. ευρώ με την συμμετοχή της στην Attica (79,38%) κρυβόταν η αιτία για το ράλι των μετοχών της MIG οι οποίες κατέγραψαν εβδομαδιαία άνοδο 25%, ενώ και ο τίτλος της θυγατρικής Attica το ίδιο διάστημα κατέγραψε κέρδη 4,5%. Παράλληλα, και η μετοχή της Πειραιώς η οποία κατέχει το 91% της MIG έχει βρεθεί στο επίκεντρο με άνοδο 10,9% λόγω και της πρόσφατης εισόδου θεσμικών κεφαλαίων από τις ΗΠΑ.
Συγκεκριμένα, η Strix Ηoldings, στην οποία είχαν μεταφερθεί τα δυο ομολογιακά της ΜIG πρότεινε πρός την τελευταία την ανταλλαγή των δυο ομολογιακών α) με ανεξόφλητο υπόλοιπο 282 εκατ. ευρώ και β) 160 εκατ. ευρώ με τις μετοχές της Αttica τις οποίες κατέχει η Mig, δηλαδή 10,31% που κατέχει άμεσα και 69,07% που κατέχει μέσω της θυγατρικής Μig shipping.
Η Τράπεζα Πειραιώς στην συνέχεια μέσω της Strix holdings θα αποκτήσει το 100% της Attica προκειμένου να προχωρήσει στην συγχώνευση με την ΑΝΕΚ, ενώ με την πώληση της θα ανακτηθούν τα δάνεια τα οποία δόθηκαν στην MIG.
Βεβαίως, το ζήτημα όπως ανέφερε και χθες το bankingnews είναι εαν έχουν απομειωθεί τα εν λόγω ομολογιακά δάνεια.
Η ΜIG, πάντως, με την ακύρωση των ομολογιών της αναμένεται να προχωρήσει απρόσκοπτα σε σχεδιασμό για την απόκτηση νέων συμμετοχών. Υπενθυμίζεται ότι, μετά την Attica, το περιουσιακό στοιχείο της είναι η εταιρεία ακινήτων RKB στην Σερβία.
“Κλειδί” η αναχρηματοδότηση της Αttica
“Κλειδί” αποτελεί και η αναχρηματοδότηση της Attica - με στόχο να καταστεί η νέα ακτοπλοϊκή εταιρεία πιο ελκυστική- συνολικού ύψους 470 εκατ. ευρώ με νέα δάνεια 210 εκατ. ευρώ τα οποία δόθηκαν από τρεις τράπεζες και με μειωμένο το μέσο περιθώριο επιτοκίου, όπως ανακοινώθηκε.
Η αναχρηματοδότηση του δανεισμού της Attica, αλλά και οι ευνοϊκοί όροι της συγχώνευσης θα μεγιστοποιήσουν τα οφέλη για το νέο αγοραστή.
Το “αγκάθι” βεβαίως στο όλο εγχείρημα είναι τι παρενέργειες θα δημιουργηθούν στον ανταγωνισμό στην ακτοπλοϊα, εξ ου και οι τοποθετήσεις του E. Grimaldi ( Grimaldi- Μινωϊκές ) ο οποίος θα σπεύσει να επωφεληθεί αποκτώντας ορισμένες γραμμές ή και πλοία. Για την υπόθεση της συγχώνευσης των δυο εισηγμένων ακτοπλοϊκών, αναμένεται και η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού - μέχρι το επόμενο Πάσχα - η οποία ουσιαστικά, θα αποτελεί και το νέο “χάρτη” της ακτοπλοΐας στην Ελλάδα.
Παφίλας Δημήτρης
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών