Τελευταία Νέα
Τραπεζικά νέα

Ο απίστευτος Γολγοθάς των δανειοληπτών - Ακόμη και η επικοινωνία με τα Funds των κόκκινων δανείων είναι αδύνατη

Ο απίστευτος Γολγοθάς των δανειοληπτών - Ακόμη και η επικοινωνία με τα Funds των κόκκινων δανείων είναι αδύνατη

Δανειολήπτης περιμένει 1 χρόνο την εξόφληση. Δεν βρίσκει έναν άνθρωπο να μιλήσει!   

Σχετικά Άρθρα
«Είμαστε μόνοι μας και παλεύουμε με τα κύματα».
Έτσι περιγράφουν την εμπειρία τους δικηγόροι και δανειολήπτες που υποχρεούνται να έρθουν σε επικοινωνία με εκπροσώπους funds με την πρόθεση να αντιμετωπίσουν απλά θέματα όπως είναι η έκδοση ενός εγγράφου για την εξόφληση του χρέους τους.
Τα αιτήματα φτάνουν σε έναν παραλήπτη, ο οποίος δηλώνει αναρμόδιος και καλεί τον συνομιλητή του να επικοινωνήσει με κάποιο άλλο στέλεχος της εταιρείας, αλλά και σε αυτή την περίπτωση δεν βρέθηκε ο κατάλληλος άνθρωπος να δώσει λύση στο σχετικό αίτημα.

Οι πλατφόρμες ενημέρωσης των funds κόκκινων δανείων δεν έχουν απήχηση

Την ίδια στιγμή η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΟ έχει υποχρεώσει τα Funds κόκκινων δανείων ή servicers που διαχειρίζονται τα κόκκινα δάνεια να βγάλουν στον … διαδικτυακό αέρα ιστοσελίδες οι οποίες έχουν ως σκοπό την επικοινωνία των δανειοληπτών με τους servicers.
Να έχουν άμεση ενημέρωση για όλα τα θέματα που τους απασχολούν, αναγράφοντας το ΑΦΜ και το ονοματεπώνυμο και αποκτούν πρόσβαση στο φάκελο τους.
Το σύγχρονο τεχνολογικό εργαλείο φαίνεται ότι δεν αποδίδει, με αποτέλεσμα δικηγόροι και δανειολήπτες να προτιμούν τον παραδοσιακό τρόπο επικοινωνίας, με το τηλέφωνο και με την αποστολή εγγράφων ταχυδρομικώς.

Η οικονομική ιστοσελίδα bankingnews σε ρόλο διαμεσολαβητή

Το ΒΝ είναι αποδέκτης αντίστοιχων ζητημάτων με τους δανειολήπτες να ζητούν την έγγραφη εξόφληση του δανείου τους, καθώς αποπλήρωσαν το σύνολο της οφειλής με βάση τη συμφωνία που είχαν οι δύο πλευρές.
Ο δανειολήπτης με τα αρχικά Γ.Ξ. συμφώνησε με το πρακτικό του διακανονισμού και την οφειλή του με την Εταιρεία «Iris Hellas Investments DAC», η οποία στη συνέχεια αναθέτει την είσπραξη της οφειλής του στην Εταιρεία «Intrum Hellas Α.Ε.Δ.Α.Δ.Π».

Η Intrum έκανε κούρεμα στο 50% της οφειλής

Ο διαχειριστής του δανείου, δηλαδή η INTRUM HELLAS έκανε «κούρεμα» της οφειλής κατά 50%.
Το συνολικό ποσό της οφειλής ανέρχονταν σε 2.866,54 ευρώ, εκ των οποίων το ποσό της διακανονιζόμενης οφειλής διαμορφώθηκε σε 1.440,00 ευρώ σε 12 μηνιαίες δόσεις, το δε ποσό διαγραφής ήταν 1.426,54 ευρώ.
Το δοσολόγιο που έλαβε ο δανειολήπτης ανέφερε ότι από 22/8/2022 μέχρι 22/7/2023, θα καταβάλει 120 ευρώ το μήνα, αλλά δεν είχαν συμπεριλάβει το ύψος της προκαταβολής. Από τον Οκτώβριο του 2023 μέχρι σήμερα ο δανειολήπτης δεν έχει λάβει κάποια απάντηση στο αίτημα του για να κλείσει η υπόθεση.
Το BN ήρθε σε επικοινωνία με την Intrum, αλλά ο εκπρόσωπος της εταιρείας έθεσε ως όρο την έγγραφη εξουσιοδότηση από τον δανειολήπτη και η δεύτερη επιλογή ήταν το αίτημα να γίνει γραπτώς για να μας εξασφαλίσει την άποψη της εταιρείας, γιατί καθυστερεί η εξοφλητική απάντηση προς τον δανειολήπτη.
Επιλέξαμε να δημοσιοποιήσουμε το θέμα γιατί το σύνολο των Funds που διαχειρίζονται κόκκινα δάνεια δεν αντιμετωπίζουν άμεσα και γρήγορα τα απλά θέματα που απασχολούν τους δανειολήπτες.

Εκατοντάδες δανειολήπτες δεν λαμβάνουν την εξόφληση του δανείου τους

Να σημειωθεί ότι δεν είναι η μοναδική περίπτωση δανειολήπτη που αντιμετωπίζει ανάλογο πρόβλημα.
Αντίστοιχα θέματα έχουν σχεδόν όλα τα Funds που διαχειρίζονται εκκρεμότητες με «κόκκινα δάνεια.»
Οι δανειολήπτες δεν ξέρουν τι άλλο να κάνουν και καταλήγουν στη δημοσιοποίηση του θέματος για να βρουν λύση.

Το ΥΠΕΘΟ νομίζει ότι τα έχει κάνει όλα καλά!

Ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης και η κ. Θεώνη Αλαμπάση, Γενική Γραμματέας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους εκτιμούν ότι έχει ολοκληρωθεί κύκλος των παρεμβάσεων για την προστασία των δανειοληπτών.
Το βασικό θέμα που προκύπτει ανάμεσα στους δανειολήπτες και τα Funds είναι ότι δεν υπάρχει ένας φορέας σε ρόλο διαμεσολαβητή ώστε να λαμβάνει γνώση για όσα αντιμετωπίζουν οι δανειολήπτες στο στάδιο των διαπραγματεύσεων με τους εκπροσώπους των εταιρειών.
Η πλειοψηφία των δανειοληπτών δεν έχει ως σκοπό ζωής να τιμωρούνται με πρόστιμα οι servicers, διότι δεν έλαβαν άμεσα τον έγγραφο της εξόφλησης αλλά θα το πάρουν σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα.

Η Θεώνη Αλαμπάση Γενική Γραμματέας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους... ακόμη δεν έχει απαντήσει

Τέλος να σημειωθεί ότι ζητήσαμε να σχολιάσει τα αντίστοιχα θέματα των δανειοληπτών από τη κα Θεώνη Αλαμπάση ως Γενική Γραμματέας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους αλλά δεν λάβαμε κάποια απάντηση.
Πιθανόν να συγκεντρώνει αντίστοιχα ερωτήματα για να τα απαντήσει σε κάποια δημόσια συζήτηση για τα όσα θετικά έχει κάνει η κυβέρνηση για την προστασία των δανειοληπτών;

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης