Τα χαμηλά έως 8 ετών κάποιων μετοχών έχουν τραβήξει τα επενδυτικά βλέμματα – Ποιοι λόγοι μπορεί να κάνουν ακόμα πιο ελκυστικές τις αποτιμήσεις
Μπορεί η ορατότητα να είναι εξαιρετικά περιορισμένη το τελευταίο διάστημα και τα ρίσκα να μην μπορούν να αγνοηθούν, ωστόσο οι αποτιμήσεις αρκετών μετοχών τραβούν τα επενδυτικά βλέμματα.
Η αύξηση των κρουσμάτων αλλά και οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι έχουν αποτυπωθεί στην κεφαλαιοποίηση του ΧΑ αλλά και στην τιμή του Γενικού Δείκτη.
Η συνεχιζόμενη υποχώρηση μετοχών όπως Jumbo, Motor Oil, ΕΛΠΕ, ΕΧΑΕ αλλά και οι τοποθετήσεις των Ολλανδών στην Ελλάκτωρ, ή η εκτιμώμενη βελτίωση των μεγεθών της Μυτιληναίος, είναι μέρος της συζήτησης μεταξύ των επενδυτών που έχουν μείνει στο ΧΑ και των στελεχών της αγοράς.
Η αναδιάρθρωση του MSCI, πιθανότατα αφαιρεί τη μετοχή της Motor Oil, κίνηση που σε συνδυασμό με την πορεία των μεγεθών, τη ζήτηση αλλά και τα περιθώρια διύλισης, έχουν οδηγήσει τη μετοχή σε χαμηλά 5 ετών.
Στελέχη της αγοράς υποστηρίζουν πως η αποτίμηση είναι πλέον χαμηλή, αλλά δεν αποκλείουν να υποχωρήσει περαιτέρω λόγω του MSCI.
Ωστόσο, την παρακολουθούν πλέον από πιο κοντά, καθώς για τους μακροπρόθεσμους η ευκαιρία που ίσως δημιουργηθεί να είναι μοναδική.
Σε χαμηλά 3,5 ετών είναι και η μετοχή των ΕΛΠΕ, αλλά εδώ η κίνηση της μετοχής είναι πιο «βαριά» και μία ανάκαμψη ίσως να μην είχε τα χαρακτηριστικά της ανόδου της Motor Oil.
Η ΕΧΑΕ διαπραγματεύεται σε χαμηλά 8 ετών και με αποτίμηση 160 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα έχει στο ταμείο της στο τέλος του έτους κάτι πάνω από 70 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον έχει ακίνητα κοντά στα 20 εκατ. ευρώ, άρα η αποτίμηση είναι αρκετά χαμηλή και με δεδομένο πως δεν υπάρχουν μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% (πλην ενός) θα μπορούσε εύκολα να αποτελέσει στόχο εξαγοράς.
Το ρίσκο είναι και πάλι στο χαμηλό τζίρο, στην απουσία νέων εισαγωγών ή αυξήσεων κεφαλαίου και σε ένα ίσως νέο κύμα φυγής.
Όμως έχει δυνατότητα να προσφέρει ικανοποιητικές αποδόσεις στους μετόχους με μορφή μερίσματος και επιστροφής κεφαλαίου και μάλιστα εκτιμάται πως οι επόμενες θα γίνουν χωρίς να επηρεάσουν το ύψος των ταμειακών διαθεσίμων (θα χρηματοδοτηθούν από τις λειτουργικές ταμειακές ροές).
Η Jumbo έχει επίσης υποχωρήσει σημαντικά από τα 17 ευρώ που έφτασε μετά την κρίση του Μαρτίου.
Πλέον έχει μπει στο στόχαστρο αρκετών επενδυτών, οι οποίοι «εκτιμούν» την υψηλή ρευστότητα, την απουσία δανεισμού και την εκτίμηση πως και το 2020 θα είναι κερδοφόρο.
Η ανάπτυξη του ομίλου μπορεί λόγω της πανδημίας να καθυστέρησε, αλλά η διοίκηση δε ματαίωσε τις επενδύσεις και θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2021.
Η είσοδος των Ολλανδών στην Ελλάκτωρ έχει επίσης τραβήξει επενδυτικά βλέμματα, καθώς η φημολογούμενη παρουσία τους στην πλευρά των αγοραστών στα τερματικά, κρατάει ζωντανό το επενδυτικό ενδιαφέρον στη μετοχή.
Τέλος, η Μυτιληναίος έχει δείξει εξαιρετικές αντοχές μέσα στην κρίση και πολλοί αναλυτές περιμένουν εντυπωσιακή βελτίωση μεγεθών τα επόμενα χρόνια.
Η μετοχή για μία ακόμη φορά έχει βρεθεί στο επίκεντρο σεναρίων αναφορικά με την είσοδό της ή όχι στον MSCI.
Ούτε αυτή τη φορά είναι ξεκάθαρο αν θα μπει στον εν λόγω δείκτη, αλλά αυτό που κοιτούν οι μακροπρόθεσμοι επενδυτές είναι τα μεγέθη και όχι οι δείκτες.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
bankingnews.gr
Η αύξηση των κρουσμάτων αλλά και οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι έχουν αποτυπωθεί στην κεφαλαιοποίηση του ΧΑ αλλά και στην τιμή του Γενικού Δείκτη.
Η συνεχιζόμενη υποχώρηση μετοχών όπως Jumbo, Motor Oil, ΕΛΠΕ, ΕΧΑΕ αλλά και οι τοποθετήσεις των Ολλανδών στην Ελλάκτωρ, ή η εκτιμώμενη βελτίωση των μεγεθών της Μυτιληναίος, είναι μέρος της συζήτησης μεταξύ των επενδυτών που έχουν μείνει στο ΧΑ και των στελεχών της αγοράς.
Η αναδιάρθρωση του MSCI, πιθανότατα αφαιρεί τη μετοχή της Motor Oil, κίνηση που σε συνδυασμό με την πορεία των μεγεθών, τη ζήτηση αλλά και τα περιθώρια διύλισης, έχουν οδηγήσει τη μετοχή σε χαμηλά 5 ετών.
Στελέχη της αγοράς υποστηρίζουν πως η αποτίμηση είναι πλέον χαμηλή, αλλά δεν αποκλείουν να υποχωρήσει περαιτέρω λόγω του MSCI.
Ωστόσο, την παρακολουθούν πλέον από πιο κοντά, καθώς για τους μακροπρόθεσμους η ευκαιρία που ίσως δημιουργηθεί να είναι μοναδική.
Σε χαμηλά 3,5 ετών είναι και η μετοχή των ΕΛΠΕ, αλλά εδώ η κίνηση της μετοχής είναι πιο «βαριά» και μία ανάκαμψη ίσως να μην είχε τα χαρακτηριστικά της ανόδου της Motor Oil.
Η ΕΧΑΕ διαπραγματεύεται σε χαμηλά 8 ετών και με αποτίμηση 160 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα έχει στο ταμείο της στο τέλος του έτους κάτι πάνω από 70 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον έχει ακίνητα κοντά στα 20 εκατ. ευρώ, άρα η αποτίμηση είναι αρκετά χαμηλή και με δεδομένο πως δεν υπάρχουν μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% (πλην ενός) θα μπορούσε εύκολα να αποτελέσει στόχο εξαγοράς.
Το ρίσκο είναι και πάλι στο χαμηλό τζίρο, στην απουσία νέων εισαγωγών ή αυξήσεων κεφαλαίου και σε ένα ίσως νέο κύμα φυγής.
Όμως έχει δυνατότητα να προσφέρει ικανοποιητικές αποδόσεις στους μετόχους με μορφή μερίσματος και επιστροφής κεφαλαίου και μάλιστα εκτιμάται πως οι επόμενες θα γίνουν χωρίς να επηρεάσουν το ύψος των ταμειακών διαθεσίμων (θα χρηματοδοτηθούν από τις λειτουργικές ταμειακές ροές).
Η Jumbo έχει επίσης υποχωρήσει σημαντικά από τα 17 ευρώ που έφτασε μετά την κρίση του Μαρτίου.
Πλέον έχει μπει στο στόχαστρο αρκετών επενδυτών, οι οποίοι «εκτιμούν» την υψηλή ρευστότητα, την απουσία δανεισμού και την εκτίμηση πως και το 2020 θα είναι κερδοφόρο.
Η ανάπτυξη του ομίλου μπορεί λόγω της πανδημίας να καθυστέρησε, αλλά η διοίκηση δε ματαίωσε τις επενδύσεις και θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2021.
Η είσοδος των Ολλανδών στην Ελλάκτωρ έχει επίσης τραβήξει επενδυτικά βλέμματα, καθώς η φημολογούμενη παρουσία τους στην πλευρά των αγοραστών στα τερματικά, κρατάει ζωντανό το επενδυτικό ενδιαφέρον στη μετοχή.
Τέλος, η Μυτιληναίος έχει δείξει εξαιρετικές αντοχές μέσα στην κρίση και πολλοί αναλυτές περιμένουν εντυπωσιακή βελτίωση μεγεθών τα επόμενα χρόνια.
Η μετοχή για μία ακόμη φορά έχει βρεθεί στο επίκεντρο σεναρίων αναφορικά με την είσοδό της ή όχι στον MSCI.
Ούτε αυτή τη φορά είναι ξεκάθαρο αν θα μπει στον εν λόγω δείκτη, αλλά αυτό που κοιτούν οι μακροπρόθεσμοι επενδυτές είναι τα μεγέθη και όχι οι δείκτες.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών