Τι αναφέρει έκθεση της Pantelakis Χρηματιστηριακή
Τις επιπτώσεις απο τα νέα περιοριστικά μέτρα, σε επτά εισηγμένες, αποτίμησε η Pantelakis Χρηματιστηριακή σε έκθεση της.
Όπως θα δούμε, οι επιδράσεις δεν είναι τόσο καταλυτικές, ώστε να προκαλέσουν μόνιμες ζημιές ,ωστόσο όλα θα κριθούν απο την διάρκεια των περιοριστικών μέτρων, αλλά και τα διαθέσιμα εισοδήματα.
ΟΠΑΠ
Όπως αναφέρουν, οι αναλυτές ( κ.κ Π. Ματζάβρας, Γ. Γρηγορίου, Σ. Τσαγκαλάκης ) “Ξεκινώντας με τον ΟΠΑΠ, τα πρακτορεία παρέμειναν κλειστά για δυο μήνες ( τα Play stores σχεδόν τρείς) κατά την διάρκεια της άνοιξης του 2020 σ ένα πιο αυστηρό απαγορευτικό κυκλοφορίας. O OΠΑΠ είχε προειδοποιήσει ότι, για κάθε μήνα πλήρους lockdown χάνει 45 εκατ.ebidta και σε αποτέλεσμα “καίει” 20 εκατ. ευρώ. Bεβαίως, αυτή την φορά η επίδραση θα είναι πολύ μικρότερη καθώς α) Οι απαγορεύσεις θα επιβληθούν μόνο για τρεις εβδομάδες β) Σε αντίθεση με την Ανοιξη, η αθλητική δραστηριότητα θα συνεχιστεί για όλα τα εγχώρια/ευρωπαϊκά πρωταθλήματα ( διευκολύνοντας την στοιχηματική δραστηριότητα) γ) Ο ΟΠΑΠ έχει αυξήσει το ποσοστό στην Stoihiman ( σε 69% απο 37% και σύντομα σε 84,5%) ξεκινώντας πλήρη ενοποίηση σε ελληνικές και κυπριακές δραστηριότητες. H Stoihiman κατέχει ένα μερίδιο 45% της διαδικτυακής στοιχηματικής αγορας, ως εκ τούτου προσφέρει ένα φυσικό hedge σ αυτές τις συνθήκες.”
JUMBO
Γυρνώντας στις μετοχές του εμπορίου, και επικεντρώνοντας στην Jumbo, αυτό το εντελώς νέο κλείσιμο των τριων εβδομάδων- που αφορά το προσωρινό κλείσιμο 52 καταστημάτων στην Ελλάδα ( αντιπροσωπεύοντας γύρω στο 56% των πωλήσεων και 55% του χώρου πωλήσεων) σε σύνολο 80 καταστημάτων- θα κόψει 4,6 εκατ. ευρώ απο την πρόβλεψη της Pantelakis για καθαρά έσοδα 141,7 εκατ. ευρώ.
Η χρηματιστηριακή προβλέπει πτώση πωλήσεων 38% για το Νοέμβριο, αλλά είναι βέβαιη θα πραγματοποιήσει διψήφιο νούμερο πωλήσεων στην κρίσιμη περίοδο των Χριστουγέννων λόγω της αυξημένης ζήτησης απο τους έγκλειστους καταναλωτές. Η Jumbo θα επωφεληθεί επίσης απο τα κυβερνητικά μέτρα για την μείωση ενοικίων.
ΦΟΥΡΛΗΣ
Για την Φουρλής, παρόλο που διαθέτει ένα ισχυρό on-line δίκτυο πωλήσεων ( σε αντίθεση με την Jumbo), το κλείσιμο για τρεις εβδομάδες θα επιφέρει
ένα πλήγμα καθώς η Ελλάδα μετρά σε ένα 64% στις πωλήσεις franchice του IKEA ( οικιακός εξοπλισμός ) και σ ένα μεγάλo κομμάτι των αθλητικών του Intersport. Ιστορικά, το τέταρτο τρίμηνο συμβάλλει στα ετήσια έσοδα κατά 47-50% της Φουρλής και 28-29% των εσόδων του ΙΚΕΑ. Επιπλέον, η χειροτέρευση του μακροοικονομικού περιβάλλοντος θα οδηγήσει σε συγκράτηση των καταναλωτικών δαπανών.
ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Στην άλλη πλευρά, η Sarantis φαίνεται να είναι καλά τοποθετημένη για το εθνικό απαγορευτικό δεδομένου, ότι 95% των πωλήσεων διακινούνται μέσω των αλυσίδων τροφίμων και πολύ λιγότερο μέσω φαρμακείων. Οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να δαπανούν μέρος των διαθέσιμων χρημάτων τους για τις αγορές ειδών υγιεινής που διαθέτει η εταιρεία. Επίσης η Sarantis απολαμβάνει ένα ισχυρό αποτύπωμα στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης που αντιπροσωπεύουν ένα 64% στις πωλήσεις του ομίλου ή 183,2 εκατ ευρώ στο 9μηνο παρά την πανδημία.
ΚΡΙ-ΚΡΙ
Eπίσης, η Κρι- Κρι εμφανίζεται σχεδόν απρόσβλητη στα μέτρα καραντίνας που ξεκινούν σήμερα λόγω της εποχικότητας των προϊόντων. Οι πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου στηρίζονται περισσότερο στις πωλήσεις γιαουρτιού και όχι παγωτού. Άλλωστε η τάση κατά την διάρκεια της πρώτης καραντίνας ο κόσμος τείνει να μείνει περισσότερο στο σπίτι του με την οικογένεια αυξάνοντας την κατανάλωση γιαουρτιού.
ΕΛΠΕ-MOTOR OIL
Τέλος, τα Ελληνικά Πετρέλαια και η Motor Oil στο πλήρες lockdown για τις επόμενες τρεις εβδομάδες θα έχουν ξεκάθαρα σοβαρές επιδράσεις στην ζήτηση για καύσιμα αυτοκινήτων. Υπενθυμίζεται, ότι κατά την διάρκεια του δεύτερου τριμήνου συνολικά, η κατανάλωση μαζί για βενζίνη και diesel έπεσαν 30% και 18% αντίστοιχα σε ετήσια βάση. Εαν όλοι οι περιορισμοί στις μετακινήσεις αρθούν τον Δεκέμβριο, η Pantelakis αναμένει η πτώση στην ζήτηση για το τέταρτο τρίμηνο να κλείσει σε 10% σε ετήσια βάση.
Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Όπως θα δούμε, οι επιδράσεις δεν είναι τόσο καταλυτικές, ώστε να προκαλέσουν μόνιμες ζημιές ,ωστόσο όλα θα κριθούν απο την διάρκεια των περιοριστικών μέτρων, αλλά και τα διαθέσιμα εισοδήματα.
ΟΠΑΠ
Όπως αναφέρουν, οι αναλυτές ( κ.κ Π. Ματζάβρας, Γ. Γρηγορίου, Σ. Τσαγκαλάκης ) “Ξεκινώντας με τον ΟΠΑΠ, τα πρακτορεία παρέμειναν κλειστά για δυο μήνες ( τα Play stores σχεδόν τρείς) κατά την διάρκεια της άνοιξης του 2020 σ ένα πιο αυστηρό απαγορευτικό κυκλοφορίας. O OΠΑΠ είχε προειδοποιήσει ότι, για κάθε μήνα πλήρους lockdown χάνει 45 εκατ.ebidta και σε αποτέλεσμα “καίει” 20 εκατ. ευρώ. Bεβαίως, αυτή την φορά η επίδραση θα είναι πολύ μικρότερη καθώς α) Οι απαγορεύσεις θα επιβληθούν μόνο για τρεις εβδομάδες β) Σε αντίθεση με την Ανοιξη, η αθλητική δραστηριότητα θα συνεχιστεί για όλα τα εγχώρια/ευρωπαϊκά πρωταθλήματα ( διευκολύνοντας την στοιχηματική δραστηριότητα) γ) Ο ΟΠΑΠ έχει αυξήσει το ποσοστό στην Stoihiman ( σε 69% απο 37% και σύντομα σε 84,5%) ξεκινώντας πλήρη ενοποίηση σε ελληνικές και κυπριακές δραστηριότητες. H Stoihiman κατέχει ένα μερίδιο 45% της διαδικτυακής στοιχηματικής αγορας, ως εκ τούτου προσφέρει ένα φυσικό hedge σ αυτές τις συνθήκες.”
JUMBO
Γυρνώντας στις μετοχές του εμπορίου, και επικεντρώνοντας στην Jumbo, αυτό το εντελώς νέο κλείσιμο των τριων εβδομάδων- που αφορά το προσωρινό κλείσιμο 52 καταστημάτων στην Ελλάδα ( αντιπροσωπεύοντας γύρω στο 56% των πωλήσεων και 55% του χώρου πωλήσεων) σε σύνολο 80 καταστημάτων- θα κόψει 4,6 εκατ. ευρώ απο την πρόβλεψη της Pantelakis για καθαρά έσοδα 141,7 εκατ. ευρώ.
Η χρηματιστηριακή προβλέπει πτώση πωλήσεων 38% για το Νοέμβριο, αλλά είναι βέβαιη θα πραγματοποιήσει διψήφιο νούμερο πωλήσεων στην κρίσιμη περίοδο των Χριστουγέννων λόγω της αυξημένης ζήτησης απο τους έγκλειστους καταναλωτές. Η Jumbo θα επωφεληθεί επίσης απο τα κυβερνητικά μέτρα για την μείωση ενοικίων.
ΦΟΥΡΛΗΣ
Για την Φουρλής, παρόλο που διαθέτει ένα ισχυρό on-line δίκτυο πωλήσεων ( σε αντίθεση με την Jumbo), το κλείσιμο για τρεις εβδομάδες θα επιφέρει
ένα πλήγμα καθώς η Ελλάδα μετρά σε ένα 64% στις πωλήσεις franchice του IKEA ( οικιακός εξοπλισμός ) και σ ένα μεγάλo κομμάτι των αθλητικών του Intersport. Ιστορικά, το τέταρτο τρίμηνο συμβάλλει στα ετήσια έσοδα κατά 47-50% της Φουρλής και 28-29% των εσόδων του ΙΚΕΑ. Επιπλέον, η χειροτέρευση του μακροοικονομικού περιβάλλοντος θα οδηγήσει σε συγκράτηση των καταναλωτικών δαπανών.
ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Στην άλλη πλευρά, η Sarantis φαίνεται να είναι καλά τοποθετημένη για το εθνικό απαγορευτικό δεδομένου, ότι 95% των πωλήσεων διακινούνται μέσω των αλυσίδων τροφίμων και πολύ λιγότερο μέσω φαρμακείων. Οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να δαπανούν μέρος των διαθέσιμων χρημάτων τους για τις αγορές ειδών υγιεινής που διαθέτει η εταιρεία. Επίσης η Sarantis απολαμβάνει ένα ισχυρό αποτύπωμα στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης που αντιπροσωπεύουν ένα 64% στις πωλήσεις του ομίλου ή 183,2 εκατ ευρώ στο 9μηνο παρά την πανδημία.
ΚΡΙ-ΚΡΙ
Eπίσης, η Κρι- Κρι εμφανίζεται σχεδόν απρόσβλητη στα μέτρα καραντίνας που ξεκινούν σήμερα λόγω της εποχικότητας των προϊόντων. Οι πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου στηρίζονται περισσότερο στις πωλήσεις γιαουρτιού και όχι παγωτού. Άλλωστε η τάση κατά την διάρκεια της πρώτης καραντίνας ο κόσμος τείνει να μείνει περισσότερο στο σπίτι του με την οικογένεια αυξάνοντας την κατανάλωση γιαουρτιού.
ΕΛΠΕ-MOTOR OIL
Τέλος, τα Ελληνικά Πετρέλαια και η Motor Oil στο πλήρες lockdown για τις επόμενες τρεις εβδομάδες θα έχουν ξεκάθαρα σοβαρές επιδράσεις στην ζήτηση για καύσιμα αυτοκινήτων. Υπενθυμίζεται, ότι κατά την διάρκεια του δεύτερου τριμήνου συνολικά, η κατανάλωση μαζί για βενζίνη και diesel έπεσαν 30% και 18% αντίστοιχα σε ετήσια βάση. Εαν όλοι οι περιορισμοί στις μετακινήσεις αρθούν τον Δεκέμβριο, η Pantelakis αναμένει η πτώση στην ζήτηση για το τέταρτο τρίμηνο να κλείσει σε 10% σε ετήσια βάση.
Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών