γράφει :
Η Aegean θα μπει στο επίκεντρο με τη διοίκηση να οφείλει να ξεκαθαρίσει το τοπίο γύρω από την αύξηση
Η αύξηση κεφαλαίου και η κρατική ενίσχυση θα ισχυροποιήσουν την Aegean Airlines, σύμφωνα με τα στελέχη της αγοράς και θα περιορίσουν τη ζημιές που υπέστη ο ισολογισμός λόγω της πανδημίας.
Η Aegean θα μπει στο επίκεντρο το επόμενο διάστημα, καθώς μετά τη γενική συνέλευση και την εξουσιοδότηση στο Διοικητικό Συμβούλιο, θα πρέπει η διοίκηση να ξεκαθαρίσει το τοπίο γύρω από την αύξηση.
Προς το παρόν τα στελέχη της αγοράς διαβάζουν γραμμή-γραμμή την ανακοίνωση της για την επικείμενη αύξηση κεφαλαίου και κάνουν διάφορους υπολογισμούς αφού υπάρχουν ανοικτά θέματα όπως λένε.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΧΕΠΕΥ, Νίκο Χρυσοχοϊδη, περιμένει να ξεκαθαριστεί πως θα γίνει η αύξηση αφού είναι όλα ανοικτά για το αν θα γίνει με πλήρη άσκηση των δικαιωμάτων των παλαιών μετόχων, με μερική ή με παραίτηση.
Επίσης περιμένει να γίνει γνωστό το ύψος της αύξησης αφού γίνεται αναφορά σε 60 εκατ. ευρώ το λιγότερο.
Ο κ.Χρυσοχοϊδης σημειώνει πάντως πως πρόκειται για μία ενδιαφέρουσα άσκηση και πως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για μία πολύ καλή εταιρεία, που θα μπορούσε να εξελιχθεί σε turnaround story, τα επόμενα χρόνια.
Θέλει να πετύχει η αύξηση και να ενισχυθεί ο τουρισμός της χώρας, αφού είναι η βαριά βιομηχανία και χωρίς αυτόν τα έσοδα θα είναι λιγότερα.
Δεν είναι εμπορική συμφωνία αλλά κρατική ενίσχυση
Το κράτος βάζοντας 120 εκατ. ευρώ και έχοντας δικαίωμα να μετατρέψει σε μετοχές που θα αντιστοιχούν στο 11,5% του μετοχικού κεφαλαίου θα πρέπει, για να μπορέσει να πάρει πίσω τα χρήματα που θα βάλει η αποτίμηση της Aegean να πάει μεταξύ 1,2 -1,5 δισ. ευρώ, όταν θα μετατρέψει τα δικαιώματα σε μετοχές, λένε στελέχη της αγοράς.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την εταιρεία, ξεκαθαρίζεται πως πρόκειται για μία κρατική ενίσχυση προκειμένου να μειωθούν οι επιπτώσεις της πανδημίας και οι ζημιές που προξένησαν τα περιοριστικά μέτρα.
Δεν είναι δηλαδή μία εμπορική συμφωνία.
Αυτό προφανώς μεταφράζεται, σύμφωνα με αναλυτές ότι το κράτος δεν στοχεύει στο να πάρει πίσω όλα τα κεφάλαια, αλλά θα καλύψει ουσιαστικά μέρος της ζημιάς που δημιουργήθηκε στην εταιρεία χωρίς ευθύνη της διοίκησης.
Άλλωστε άλλες χώρες έχουν προχωρήσει σε πιο «χαλαρές» ενισχύσεις προς αεροπορικές εταιρείες, ενώ και η Ευρώπη με τις αποφάσεις της δίνει τη δυνατότητα για μερική αποκατάσταση της ζημίας των εταιρειών.
Σύμφωνα με πηγές από την εταιρεία, δεν θα έχουν δημοσιευτεί αποτελέσματα χρήσης 2020 πριν τη γενική συνέλευση
Ο γρίφος της αύξησης
Αναφορικά με το που θα γίνει η αύξηση, στελέχη της αγοράς θεωρούν πως στο καλύτερο σενάριο, η τιμή διάθεσης θα είναι «με το 4 μπροστά», αλλά θεωρούν ως επικρατέστερο γύρω από τα 3,5 ευρώ, με βάση την πορεία της μετοχής στις τελευταίες συνεδριάσεις.
Σήμερα η Aegean έχει 71,4 εκατ. μετοχές.
Σε ένα υποθετικό σενάριο για αύξηση 60 εκατ. ευρώ με τιμή 3,5 ευρώ ανά μετοχή, το νέο σύνολο μετοχών θα ανέλθει στα 88,5 εκατ. μετοχές (60 εκατ. μετοχές διά 3,5 ευρώ ανά μετοχή μας κάνουν 17,1 εκατ. νέες μετοχές).
Σε αυτό το σενάριο και σε βάθος πενταετίας, αν το δημόσιο μετατρέψει σε μετοχές θα λάβει 11,5 εκατ. μετοχές και το σύνολο θα φτάσει τα 100 εκατ. μετοχές.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών