Τελευταία Νέα
Χρηματιστήριο

Γαλλικό κλειδί… για τις ιδιωτικοποιήσεις των 8,5 δισ. ευρώ - Ποιες γαλλικές εταιρίες και σε ποιους τομείς (αεροδρόμια, οδικοί άξονες, και υποδομές) ενδιαφέρονται για επενδύσεις στην χώρα μας - Οι 2 «μνηστήρες» της ΕΥΑΘ

Γαλλικό κλειδί… για τις ιδιωτικοποιήσεις των 8,5 δισ. ευρώ - Ποιες γαλλικές εταιρίες και σε ποιους τομείς (αεροδρόμια, οδικοί άξονες, και υποδομές) ενδιαφέρονται για επενδύσεις στην χώρα μας - Οι 2 «μνηστήρες» της ΕΥΑΘ
(upd3)Οι ιδιωτικοποιήσεις αποτέλεσαν το βασικό «μενού» της συνάντησης του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα με τον Γάλλο ομόλογό του Πιερ Μοσκοβισί που πραγματοποιήθηκε χθες στο Παρίσι.
Μπορεί οι κινέζοι να βρίσκονται πρώτοι στην λίστα για επενδύσεις στην χώρα μας - γεγονός το οποίο επιβεβαιώνεται και από την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Πεκίνο - πλην όμως στο οικονομικό επιτελείο έχουν ανάγκη από το… γαλλικό κλειδί για να «ξεκλειδώσουν» τον στόχο των 8,5 δις. ευρώ από τις αποκρατικοποιήσεις για την περίοδο 2012 – 2015.
Διαφορετικά το κενό των εσόδων που θα δημιουργηθεί στις αποκρατικοποιήσεις η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να το καλύψει με μέτρα που θα επιβληθούν σε μισθωτούς, συνταξιούχους και αυτοαπασχολούμενους λόγω της «ρήτρας» που επικρέμανται στο μνημόνιο.
Το γαλλικό ενδιαφέρον για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων εστιάζεται σε αεροδρόμια, οδικούς άξονες αλλά και υποδομές. Ο γαλλικός γίγαντας Vinci φέρεται να είναι ένας από τους βασικούς «μνηστήρες» των περιφερειακών αεροδρομίων (για τα οποία η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος λήγει σήμερα το απόγευμα), καθώς και των παραχωρήσεων ελληνικών αυτοκινητοδρόμων.
Επιπλέον, η εταιρία 2PU Société Par Actions Simplifiée μετέχει ήδη στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του δικαιώματος αποκλειστικής διοργάνωσης και διεξαγωγής του αμοιβαίου ιπποδρομιακού στοιχήματος στη χώρα μας.
Την ίδια στιγμή η γαλλική πολυεθνική Suez Environment Company περνάει στην επόμενη φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση του 51% της ΕΥΑΘ, ενώ έχει ήδη ένα 5% στα «χέρια» της από το μετοχικό κεφάλαιο της ελληνικής εταιρίας. Στο διαγωνισμό για την EYAΘ η Suez κατεβαίνει από κοινού με την 'Ακτωρ του ομίλου Ελλάκτωρ.
Στην ίδια «κούρσα» τρέχει ένα ακόμη κοινοπρακτικό σχήμα, η ΓΕΚ σε κοινό σχήμα με τον επιχειρηματία Αποστολόπουλο του ομίλου Ιατρικού Αθηνών στο οποίο μετέχουν ακόμη Ισραηλινή και Ολλανδική εταιρεία ύδρευσης.
Ενδιαφέρον για την εταιρία ύδρευσης της συμπρωτεύουσας είχαν εκδηλώσει ακόμη ο μεγαλομέτοχος του ΠΑΟΚ Ιβάν Σαββίδης και η πρωτοβουλία πολιτών της Θεσσαλονίκης «Κίνηση 136». Τα δύο αυτά σχήματα κρίθηκε, όμως, ότι δεν πληρούν τα χρηματοοικονομικά κριτήρια του διαγωνισμού, με αποτέλεσμα να μην προκριθούν στη δεύτερη φάση που περιλαμβάνει την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών.
Tο ποσοστό του Δημοσίου στην ΕΥΑΘ φθάνει στο 74%, ενώ αν αφαιρεί το πακέτο μετοχών που διατηρεί η Suez tο υπόλοιπο 21% βρίσκεται σε ελεύθερη διαπραγμάτευση. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την παραχώρηση του 61% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας σε επενδυτές.
Παράλληλα, όπως αποφάσισε χθες το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων ( ΤΑΙΠΕΔ) έξι επενδυτικά σχήματα περνούν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού για το ακίνητο στον Αγ. Ιωάννη της Σιθωνίας. Συγκεκριμένα: Lamda Ανάπτυξη Έργων ΑE, JSC Donskoy Tabak,Εταιρεία Ελληνικών Ξενοδοχείων Λάμψα ΑΕ, Πόρτο Καρράς ΑΕ, Δομοτεχνική ΑΕ, Ιωάννης Μεντεκίδης και Γεώργιος Μεντεκίδης.
Επιπλέον, 11 διεθνή και εγχώρια επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τη λειτουργία, διαχείριση και εκμετάλλευση της πρώτης ομάδας τουριστικών λιμένων η οποία απαρτίζεται από την μαρίνα Αλίμου, το τουριστικό αγκυροβόλιο Νέας Επιδαύρου, μέρος του λιμένα Ύδρας και μέρος του λιμένα και του τουριστικού καταφυγίου του Πόρου.
Στους διεκδικητές των τουριστικών λιμένων συγκαταλέγονται η Lamda Development κοινού με την τουρκική Dogus, με την οποία έχουν συνάψει συμφωνία συνεργασίας, καθώς και οι κατασκευαστικοί όμιλοι Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ, Τεχνική Ολυμπιακή και Archirodon. Προσφορά κατέθεσε και η εταιρεία με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα Majestic Jetties & Marinas.
Το ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε τις διαδικασίες για την αξιοποίηση των εξής έργων:
• Τρία ξενοδοχεία ΞΕΝΙΑ (Άνδρος, Τσαγκαράδα, Σκιάθος).
• Παραχώρηση της λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και 3 καθέτων αξόνων.
Ο ανάδοχος που θα αναλάβει για 30 χρόνια τη λειτουργία και συντήρηση του έτοιμου αυτοκινητόδρομου Εγνατία και των τριών κάθετων αξόνων θα πρέπει να προχωρήσει σε αύξηση των σταθμών διοδίων από 5 σε 15 και κυρίως σε αύξηση των τιμών έως και 30%.

(Πρώτη ενημέρωση 07:26)


Μ. Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης