Τελευταία Νέα
Υγεία & Χρηστικά Νέα

Bloomberg – Το λάδι και το μέλι η «συνταγή» για να βγει η Ελλάδα από την κρίση – Τα ελληνικά προϊόντα μπορούν να σώσουν την χώρα

Bloomberg – Το λάδι και το μέλι η «συνταγή» για να βγει η Ελλάδα από την κρίση – Τα ελληνικά προϊόντα μπορούν να σώσουν την χώρα
Αναγκαία η στροφή στη μεταποίηση των παραδοσιακών προϊόντων και στον εξαγωγικό προσανατολισμό
Την εκτίμηση ότι το ελληνικό λάδι και το ελληνικό μέλι μπορούν να συνδράμουν στην προσπάθεια που καταβάλλει η Ελλάδα προκειμένου να εξέλθει της οικονομικής κρίσης και της ύφεσης διατυπώνει σε σημερινό του δημοσίευμα το πρακτορείο Bloomberg.
Το δημοσίευμα επικαλείται την έκκληση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά προς τους κατασκευαστές των παραδοσιακών τροφίμων και ποτών – από τους παραγωγούς αυγοτάραχου μέχρι και τους μελισσοκόμους – να αναλάβουν και να διαδραματίσουν μεγαλύτερο ρόλο στη μετατροπή της χώρας σε μια εξαγωγική οικονομία.
Βάσει των στοιχείων που αναφέρει το Bloomberg, το 2013 οι ελληνικές εξαγωγές υποχώρησαν κατά 0,2% στα 27,3 δις ευρώ.
«Η Ελλάδα χρειάζεται οι εταιρείες τροφίμων και ποτών να καλύψουν τη διαφορά που τις χωρίζει με τις εξαγωγικού προσανατολισμού εταιρείες, όπως είναι των καυσίμων και να συνδράμουν περισσότερο στην προσπάθεια της χώρας να εξέλθει από την 6ετή ύφεση» αναφέρει το Bloomberg επικαλούμενο πρόσφατη ομιλία του Αντώνη Σαμαρά
Στην ομιλία του ο πρωθυπουργός είχε επισημάνει πως οι εταιρείες αυτές πρέπει να επικεντρωθούν στη μεταποίηση των παραδοσιακών προϊόντων, με απώτερο σκοπό να τα «μεταφέρουν» στις διεθνείς αγορές, υπογραμμίζοντας πως υπάρχουν 17.000 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που διαθέτουν τεράστιες δυνατότητες προς αυτήν την κατεύθυνση.
Σύμφωνα με το Bloomberg (και βάσει στοιχείων του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων), οι ελληνικές εξαγωγές αγροτικών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των τροφίμων, ποτών και ελαίων αυξήθηκαν κατά 3,5% το 2013, αποτελώντας σχεδόν το 17% της συνολικής αξίας των ελληνικών εξαγωγών.
Το δημοσίευμα στη συνέχεια επικαλείται διάφορα παραδείγματα ελληνικών επιχειρήσεων του συγκεκριμένου κλάδου που εστίασαν στις διεθνείς αγορές.
Συγκεκριμένα αναφέρεται η εταιρεία Gaea, της οποίας ο πρώτος πελάτης ήταν η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Waitrose στη Μ.Βρετανία. Σήμερα διακινεί τα προϊόντα της σε 26 ακόμα χώρες, συμπεριλαμβανομένων της Γερμανίας και των ΗΠΑ.
«Η επιβίωση μας εξαρτάται από την επιτυχία να εξάγουμε τα καλύτερα προϊόντα της ελληνικής μητέρας γης» λέει στο Bloomberg ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Άρης Κεφαλογιάννης.
Αντίστοιχο είναι και το παράδειγμα της εταιρείας Papadimitriou CC SA που εξάγει από ξύδι μπαλσάμικο μέχρι μουστάρδα.
«Όλα τα προϊόντα μας αναπτύσσονται με επίκεντρο κυρίως τις ανάγκες των ξένων αγορών» αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χρ.Παπαδημητρίου, ο οποίος υπογραμμίζει πως αν και οι εγχώριες πωλήσεις έχουν φτάσει στα προ-κρίσης επίπεδα, η εταιρεία σχεδιάζει να μείνει προσανατολισμένη στις διεθνείς αγορές.
Όπως χαρακτηριστικά υπογραμμίζεται, το 75% των εσόδων της εταιρείας Papadimitriou CC SA προέρχεται από το εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένων κρατών όπως η Φινλανδία, η Μ.Βρετανία και η Ρωσία.
Επιπλέον, το δημοσίευμα αναφέρει την περίπτωση της εταιρείας Capro Hellas η οποία πουλά προϊόντα ντελικατέσεν που προέρχονται από ανεξάρτητους παραγωγούς τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό ενώ αναφορά γίνεται και στην εταιρεία Ergon – έχει βάση της τη Θεσσαλονίκη -, η οποία και αυτή δραστηριοποιείται στον χώρο των τροφίμων έχοντας παρουσία με παντοπωλείο και εστιατόριο στο Λονδίνο από το 2012.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η εταιρεία σχεδιάζει να κάνει άνοιγμα και στις Βρυξέλλες πουλώντας προϊόντα με προστατευόμενη ονομασία προέλευσης (ΠΟΠ), όπως μέλι, ψάρια, λάδι από ανεξάρτητους παραγωγούς.
«Όσο πιο πολλά προϊόντα δοκιμάζουν οι πελάτες, τόσο πιο πολύ θέλουν να τα αγοράσουν» αναφέρει στο Bloomberg ο διευθύνων σύμβουλος της Ergon, Θωμάς Δούζης.


www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης