Τελευταία Νέα
Ελλάδα

H Veolia κοντά στην απόκτηση του 23% της ΕΥΑΘ - Στο «μάτι» των Γάλλων ΔΕΠΑ , ΤΡΑΙΝΟΣΕ και περιφερειακά αεροδρόμια

H Veolia κοντά στην απόκτηση του 23% της ΕΥΑΘ - Στο «μάτι»  των Γάλλων  ΔΕΠΑ , ΤΡΑΙΝΟΣΕ και περιφερειακά αεροδρόμια
Πολύ κοντά στην απόκτηση του 23% της Εταιρίας Υδάτων Θεσσαλονίκης ( ΕΥΑΘ) βρίσκεται η Γαλλική  Veolia, στελέχη της οποίας συναντήθηκαν  πριν από δέκα μέρες στο Παρίσι με τον Χάρη Παμπούκη.
Σημειώνεται ότι η Veolia συνεργάζεται με την MIG στην Ελλάδα και δεν αποκλείεται στο σχήμα να συμμετέχει και η MIG.

Κατά την διάρκεια αυτών των επαφών οι εκπρόσωποι των «Γαλλικών νερών» επιβεβαίωσαν στον υπουργό Επικρατείας το ενδιαφέρον τους για την ΕΥΑΘ, ενώ συμφωνήθηκε να υπάρξει και νέα συνάντηση με την ελληνική πλευρά.
Να σημειωθεί ότι πρόσφατα μία άλλη Γαλλική εταιρία με αντίστοιχο πεδίο δραστηριότητας η Suez  Environment, είχε ενδιαφερθεί για το 10% της ΕΥΔΑΠ.
Όμως, η πώληση του συγκεκριμένου πακέτου μετοχών από την κυβέρνηση  συναντά εμπόδια τα οποία σχετίζονται  με την διαχείριση των δικτύων της εταιρίας. Γεγονός, που κρατάει «σκαλωμένο» το σχέδιο αποκρατικοποίησης της ΕΥΔΑΠ.
Δεδομένου ότι τον Χάρη Παμπούκη στο Παρίσι εκτός από τον γ. γ. αποκρατικοποιήσεων Γ. Χριστοδουλάκης συνόδευσαν ο  CEO της ΔΕΠΑ Χάρης  Σαχίνης και ο CEO του ΟΣΕ Παναγιώτης Θεοφανόπουλος, οι επαφές της ελληνικής αποστολής συνεχίστηκαν με εταιρίες συναφούς αντικειμένου.
Στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα νέα σχέδια της κυβέρνησης που προβλέπουν την πώληση πλειοψηφικού πακέτου στον ιδιώτη επενδυτή που θα αναλάβει το «τιμόνι» της εταιρίας, έχουν αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον των Γάλλων.   
Έτσι, στο πλαίσιο των συνομιλιών για τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διεξήχθησαν νέες επαφές με τις εταιρείες Alstom, Vinci και SNCF.
Οι γαλλικές εταιρείες έχουν δηλώσει «παρών» στην εξαγωγή της τεχνογνωσίας τους, τόσο στο πεδίο εκσυγχρονισμού του ελληνικού δικτύου (σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, επιδομή), όσο και στη διαχείριση του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ.
Στα προηγούμενα  πεδία ζωτικά συμφέροντα διατηρεί η Alstom, όντας χρόνιος πελάτης – προμηθευτής του ΟΣΕ.
Η SNCF, με συμμετοχή στην Eurostar, δεν χρειάζεται «συστάσεις», καθότι  αποτελεί μια εκ των κορυφαίων σιδηροδρομικών εταιρειών της Ευρώπης.
Η δυνατότητα εισόδου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί προτεραιότητα της ελληνικής πλευράς, τόσο στο τομέα των επιβατών, όσο και των εμπορευμάτων.
Μερική «έκπληξη» στις συνομιλίες, μεταξύ της ελληνικής και της γαλλικής πλευράς στο Παρίσι, αποτέλεσε η (εκ νέου) παρουσία της κατασκευαστικής Vinci.
H Vinci, με συμμετοχή στη γέφυρα Ρίου – Αντίρριου, αλλά και σε αυτοκινητοδρόμους της Ελλάδας, φαίνεται ότι εξετάζει την ενεργότερη συμμετοχή της στον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά και στον τομέα των περιφερειακών αεροδρομίων (Καστέλι Κρήτης).  
Γαλλικό άρωμα θα έχει και η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ. Την κρατική εταιρία «γλυκοκοιτάζει» ο γαλλικός  κολοσσός  Gas De France που δεν περιορίζεται αυστηρά όμως  στην απόκτηση ποσοστού αλλά θέλει και το «τιμόνι» της εταιρίας.
Από κοντά σε αυτή την «κούρσα»  βρίσκεται και η  Electricite  De France η οποία έχει βάλει για τα καλά στο μάτι  τις υπεραξίες της ελληνικής  εταιρίας.
Για την ΔΕΠΑ η κυβέρνηση θέλει να προχωρήσει στο διαχωρισμό με τον ΔΕΣΦΑ και την πώληση του 30% της επιχείρησης.
Το Δημόσιο ελέγχει το 65% των μετοχών της εταιρίας, ενώ το υπόλοιπο 35% ανήκει στα ΕΛΠΕ και η ΔΕΗ έχει «option» για την αγορά του 30%.
Την προηγούμενη εβδομάδα  ανακοινώθηκαν οι Σύμβουλοι αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ (Alpha Bank, Rothschild & Sons,UBS και  η Δικηγορική Εταιρεία Κουταλίδη νομικός  σύμβουλος).
Οι επαφές στην Γαλλική πρωτεύουσα ολοκληρώθηκαν με εταιρίες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον ν’ αναλάβουν την διαχείριση των περιφερειακών αεροδρομίων.
Την επόμενη εβδομάδα ανακοινώνονται οι Σύμβουλοι αποκρατικοποίησης που θα ασχοληθούν με την επέκταση της σύμβασης εκμετάλλευσης του «Ελευθέριου Βενιζέλος» η οποία λήγει το 2026. Η νέα άδεια εκμετάλλευση θα έχει αφετηρία τα 20 χρόνια.          

Μ. Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης