γράφει : Δ.Ν.
Την ερχόμενη Δευτέρα, 14 Φεβρουαρίου, θα εκδικαστεί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η υπόθεση εις βάρος της Tasty Foods που αφορά καταχρηστικές πρακτικές εκ μέρους της στην αγορά των αλμυρών σνακ στην Ελλάδα, ύστερα από καταγγελίες της Τσακίρης.
Έπειτα από σχετική έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού προέκυψε ότι η Tasty Foods προέβη σε καταχρηστικές πρακτικές την περίοδο 2000-2010 και ιδίως την εφαρμογή εκ μέρους της ενός μακροχρόνιου και επιθετικού επιχειρηματικού πλάνου, που περιλάμβανε καταστροφή προϊόντων ανταγωνιστών και επιβολή συμβάσεων αποκλειστικότητας σε πελάτες, με σκοπό τον αποκλεισμό από την αγορά όλων των ανταγωνιστών της.
Συγκεκριμένα προέκυψε ότι η Tasty Foods είχε υιοθετήσει και υλοποιούσε μια ενιαία, μακρόχρονη και στοχευμένη πολιτική αποκλεισμού και περιορισμού των δυνατοτήτων ανάπτυξης των ανταγωνιστών της από τα μικρά σημεία πώλησης (π.χ. περίπτερα, καταστήματα ψιλικών, μίνι μάρκετ), κυρίως μέσω συμφωνιών αποκλειστικότητας σε επίπεδο χονδρικής και συμφωνιών αποκλειστικής χρήσης παγίων στοιχείων (σκαλιέρες) σε επίπεδο λιανικής, εκπτώσεων στόχου και εκπτώσεων έναντι δέσμευσης όλου ή του σημαντικότερου τμήματος του διαθέσιμου χώρου.
Σύμφωνα δε με την Επιτροπή Ανταγωνισμού πρόκειται για μια από τις πιο σημαντικές υποθέσεις στη θητεία της υπό την προεδρία του πρώην αντιπροέδρου του Αρείου Πάγου κ. Κυριτσάκη, αλλά και την πρώτη μεγάλη υπόθεση που αφορά κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης.
Αναμένεται με ενδιαφέρον ο τρόπος που η Επιτροπή θα αντιμετωπίσει την υπόθεση, δεδομένης της πρόθεσης του υπουργείου Ανταγωνιστικότητας να αναβαθμίσει τον ρόλο της σε ζητήματα καταπολέμησης των παράνομων αντι-ανταγωνιστικών συμπεριφορών και καταπολέμησης της ακρίβειας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Tasty Foods, που εμπορεύεται στην Ελλάδα τα διεθνώς γνωστά brands της αμερικανικής εταιρείας Frito Lays, κατέχει μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα άνω του 60% στη συνολική αγορά των αλμυρών σνακ και άνω του 80% στην κρίσιμη για την υπόθεση αγορά των μικρών καταστημάτων πώλησης. Μάλιστα το 2009 πραγματοποίησε πωλήσεις 122 εκατομμυρίων ευρώ.
Επίσης τα μερίδια αγοράς της Tasty Foods στην Ελλάδα είναι μεταξύ των υψηλότερων στην Ευρώπη για τα σήματα της Frito Lays και η Επιτροπή στην εισήγησή της φαίνεται να θεωρεί ότι μέρος της επιτυχίας της Tasty οφείλεται σε ένα συντονισμένο, μακροχρόνιο και στοχευμένο σχέδιο αποκλεισμού του ανταγωνισμού.
Σχόλια αναγνωστών