Τελευταία Νέα
Ελλάδα

Στο "σφυρί" συγκοινωνίες, λιμάνια, τρένα, αεροδρόμια, βραχονησίδες ακόμη και υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών

Στο
Τράπεζες, κρατικές επιχειρήσεις, συγκοινωνίες, λιμάνια, τρένα, αεροδρόμια, βραχονησίδες, ακόμη και υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, βρίσκονται στη λίστα με τις αποκρατικοποιήσεις της περιόδου 2011 – 2015.
Τα 50 δισ. ευρώ που έχει συμφωνήσει με την Τρόικα ότι θα εισπράξει η κυβέρνηση από τις αποκρατικοποιήσεις μέσα στην επόμενη πενταετία,  την αναγκάζουν να βάλει στα σχέδια της ακόμη και την Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών ( Γ.Γ.Π.Σ.), το γνωστό ΚΕΠΥΟ.
Η  Γ.Γ.Π.Σ. αποτελεί την ηλεκτρονική «καρδιά» του υπουργείου Οικονομικών. Σε αυτή φυλάσσονται τα φορολογικά δεδομένα όλων των Ελλήνων και των επιχειρήσεων. Αποτελεί το ηλεκτρονικό  «μάτι» της Εφορίας  για την παρακολούθηση των συναλλαγών των πολιτών.
Το θέμα της ιδιωτικοποίησης της Γ.Γ.Π.Σ. ήρθε στην επιφάνεια με την ανάθεση του έργου για την πάταξη της φοροδιαφυγής  σε ιδιωτικές εταιρίες – συμβούλους που προκήρυξε ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου.
Σύμφωνα με την προκήρυξη ,δεν πρόκειται απλά για την πρόσληψη ενός Συμβούλου αλλά για την πρόσληψη ενός ιδιώτη ο οποίος θα είναι ισότιμος με έναν δημόσιο υπάλληλο!
Έχοντας τον ίδιο βαθμό εξουσίας με τον υπάλληλο του υπουργείου Οικονομικών ο ιδιώτης – σύμβουλος θα αναλάβει:
- Την παρακολούθηση των μέτρων εφαρμογής του φορολογικού νόμου.
- Την φορολογική συμμόρφωση των πολιτών.
- Τον τομέα των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων που σήμερα τελείται υπό την εποπτεία του γενικού γραμματέα Πληροφορικών Συστημάτων.
- Την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών.
- Την είσπραξη των φόρων και  των ασφαλιστικών εισφορών.
- Την απόδοση των παρακρατούμενων φόρων.
- Την παρακολούθηση των φορολογουμένων  που έχουν μεγάλη περιουσία και υψηλά εισοδήματα.

Έργο του Συμβούλου θα είναι επίσης και η ανασύσταση του υπουργείου Οικονομικών. Θα φτιάξει  δηλαδή νέα τμήματα και υπηρεσίες , όπου κάθε μονάδα –υπηρεσία θα έχει ένα επικεφαλής στέλεχος που θα προέρχεται από το σύμβουλο και ένα επικεφαλής στέλεχος από το υπουργείο.
Με τη μορφή αυτή θα λειτουργήσει μέχρι και το 2012, οπότε και εκτιμάται ότι θα μπορεί να λειτουργήσει το νέο Υπουργείο Οικονομικών με τη μορφή που θα του έχει δώσει ο Σύμβουλος.
Εκτός από τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών το σχέδιο για τις ιδιωτικοποιήσεις προβλέπει ακόμη:
- Πωλήσεις πλειοψηφικών πακέτων μετοχών που διατηρεί το Δημόσιο σε κρατικές επιχειρήσεις  και τράπεζες όπως είναι η ΔΕΗ, Ο ΟΠΑΠ, η ΔΕΠΑ τα ΕΛΠΕ , την ΕΥΔΑΠ, την ΕΥΑΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο ( Το Ελληνικό  Δημόσιο κατέχει 96.841.396 μετοχές του Τ.Τ. που αντιστοιχούν σε ποσοστό 34%). Να σημειωθεί ότι η αποτίμηση των εισηγμένων δεν ξεπερνά τα 6 δισ. και εάν ακόμα πουλούσε το δημόσιο το μάνατζμεντ με 50% επιπλέον premium, δεν θα έπιανε ούτε 9 δισ.).
- Την πρόσληψη συμβούλων που θα αναλάβουν το έργο της μετατροπής των περιφερειακών αεροδρομίων σε ανώνυμες εταιρίες και εν συνεχεία την εκχώρηση της εκμετάλλευσής τους σε ιδιώτες. Για το σκοπό αυτό επιδιώκεται να δημιουργηθούν εταιρίες holding που θα περιλαμβάνουν γειτονικά αεροδρόμια, όπως πχ των Κυκλάδων, των νησιών του Ιονίου, της Κρήτης κλπ.
- Την πώληση συχνοτήτων νέου φάσματος. Το οικονομικό επιτελείο προσβλέπει σε έσοδα 500 εκατ. ευρώ από τις άδειες που θα διατεθούν στις εταιρίες  κινητής τηλεπικοινωνίας που θα αναλάβουν την εκμετάλλευση των ραδιοσυχνοτήτων.   
- Την εκποίηση ακινήτων αλλά και εκτάσεων του Δημοσίου. Η κυβέρνηση σκοπεύει να βγάλει «στο σφυρί» τα τουριστικά κρατικά ακίνητα. Στο χαρτοφυλάκιο της ΕΤΑ υπάρχουν 360 ακίνητα, συνολικής αξίας 30 δισ. ευρώ. Από αυτά όμως τα άμεσα διαχειρίσιμα είναι πολύ λιγότερα (λόγω νομικών προβλημάτων, κατεχόμενα από ιδιώτες, διεκδικούμενα κλπ), με αποτέλεσμα η καθαρή αξία να μην ξεπερνά τα 20 δισ. ευρώ. Σε περίπου 10 δισ. ευρώ ανέρχεται κατά τους ειδικούς και η αξιοποιήσιμη περιουσία της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου που διαχειρίζεται  μεγάλα δημόσια κτήματα με πολλούς άγνωστους τίτλους ιδιοκτησίας. Πολλές από αυτές τις εκτάσεις έχουν ήδη καταπατηθεί ήδη με αυθαίρετες ιδιοκτησίες. Για να υλοποιηθεί το φιλόδοξο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων θα πρέπει το δημόσιο αρχικά να κυνηγήσει τους καταπατητές ή να του δώσει (με το αζημίωτο) τίτλους ιδιοκτησίας! Άσσος στο μανίκι όμως της κυβέρνησης ίσως αποδειχτούν περί τα 500 νησιά και βραχονησίδες που σύμφωνα με μελέτες του ΙΟΒΕ, προσφέρονται  για τουριστικό και επενδυτικό ενδιαφέρον (τουριστική κατοικία, παραγωγή ενέργειας κλπ).

Μ. Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης