γράφει : ΜΑΡΙΝΑ ΦΟΥΝΤΑ
Ο Ομιλος Folli Follie επεκτείνεται με γοργούς ρυθμούς στην 2η μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη την Κίνα με νέα καταστήματα και ταυτόχρονα εισέρχεται στην αγορά πώλησης αφορολόγητων καυσίμων. Οι εκτιμήσεις του αντιπροέδρου του ομίλου Tζώρτζη Κουτσολιούτσου ανεβάζουν το τζίρο για φέτος πάνω από το 1 δισ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη θα υπερβούν τα 100 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες του www.bankingnews.gr, εντός του Μαρτίου θα λειτουργήσουν τα ΚΑΕ τα 3 πρατήρια για την πώληση αφορολογήτου πετρελαίου κίνησης.
Όπως εκτιμά ο γενικός διευθυντής των ΚΑΕ Γιώργος Βελέντζας σε πρώτη φάση αναμένεται τα 3 αυτά πρατήρια να απασχολήσουν περίπου 100 άτομα, ενώ σημαντικό θα είναι και το όφελος για το ελληνικό Δημόσιο, καθώς θα εισπράττει το συνάλλαγμα που αυτή τη στιγμή χάνει, από τα φορτηγά που ως επί το πλείστον περνάνε στα Σκόπια για να τροφοδοτηθούν με καύσιμα.
Τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ) κέρδισαν το δικαίωμα να πουλάνε αφορολόγητο πετρέλαιο από τα συνοριακά τους καταστήματα σε ειδικές περιπτώσεις αυτοκινητιστών. Συγκεκριμένα θα πουλάνε αφορολόγητο πετρέλαιο σε αυτοκίνητα με πινακίδες χωρών εκτός ΕΕ που διέρχονται από τα ελληνικά σύνορα και μεταβαίνουν σε τρίτες χώρες και με οδηγούς υπηκόους τρίτων χωρών. Έτσι προτιμούν να αγοράζουν το πετρέλαιο τους από τα ΚΑΕ που είναι αφορολόγητο. Με τον τρόπο αυτό αφενός πατάσσεται το λαθρεμπόριο καυσίμων, αφετέρου αυξάνονται τα έσοδα της εταιρίας και κατ' αντιστοιχίαν τα φορολογικά έσοδα του δημοσίου απο τα κέρδη της. Ο Γενικός Διευθυντής των ΚΑΕ κ. Γιώργος Βελέντζας είχε την τελευταία διετία αναλάβει αυτή την προσπάθεια για λογαριασμό της εταιρίας του αλλά οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν είχαν αποδεχτεί το αίτημα του. Ο υπουργός οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου υπέγραψε την απόφαση όταν διαπίστωσε την σκοπιμότητα της. Οπως έχει δηλώσει ο κ. Βελέντζας καμία ζημία στην τοπική αγορά υγρών καυσίμων δεν θα προέλθει από την επαναλειτουργία των τριών πρατηρίων αφορολογήτων καυσίμων. Σύμφωνα με τον κ. Τζ. Κουτσολιούτσο, όπως έχει ήδη διευκρινιστεί η εμπορία καυσίμων αφορά μόνο σε πετρέλαιο κίνησης, αφικνούμενων φορτηγών δημόσιας χρήσης τρίτων χωρών.
Αν και ο όμιλος Folli Follie δεν είναι σε θέση να εκτιμήσει τα ετήσια έσοδα από την επαναλειτουργία των πρατηρίων, ο κ. Βελέντζας εκτιμά ότι από τους Κήπους του Έβρου περνάνε 50.000 φορτηγά ετησίως, από τους Ευζώνους 67.000, ενώ από το τρίτο σημείο 19.000. Σε ό,τι αφορά την αναδιάρθρωση του ομίλου, ο κ. Κουτσολιούτσος έχει σημειώσει ότι προέχει η διοικητική αναδιάρθρωση, τονίζοντας ωστόσο, ότι θα προχωρήσουν επίσης αναδιαρθρώσεις χρηματοοικονομικές όπως η επαναδιαπραγμάτευση δανείων.
Επίσης, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να εξεταστεί αργότερα μέσα στον χρόνο η πιθανή απόσχιση και εισαγωγή της Link of London σε ασιατικό χρηματιστήριο.
Ανέστης Ντόκας
www.bankingnews.gr
Τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ) κέρδισαν το δικαίωμα να πουλάνε αφορολόγητο πετρέλαιο από τα συνοριακά τους καταστήματα σε ειδικές περιπτώσεις αυτοκινητιστών. Συγκεκριμένα θα πουλάνε αφορολόγητο πετρέλαιο σε αυτοκίνητα με πινακίδες χωρών εκτός ΕΕ που διέρχονται από τα ελληνικά σύνορα και μεταβαίνουν σε τρίτες χώρες και με οδηγούς υπηκόους τρίτων χωρών. Έτσι προτιμούν να αγοράζουν το πετρέλαιο τους από τα ΚΑΕ που είναι αφορολόγητο. Με τον τρόπο αυτό αφενός πατάσσεται το λαθρεμπόριο καυσίμων, αφετέρου αυξάνονται τα έσοδα της εταιρίας και κατ' αντιστοιχίαν τα φορολογικά έσοδα του δημοσίου απο τα κέρδη της. Ο Γενικός Διευθυντής των ΚΑΕ κ. Γιώργος Βελέντζας είχε την τελευταία διετία αναλάβει αυτή την προσπάθεια για λογαριασμό της εταιρίας του αλλά οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν είχαν αποδεχτεί το αίτημα του. Ο υπουργός οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου υπέγραψε την απόφαση όταν διαπίστωσε την σκοπιμότητα της. Οπως έχει δηλώσει ο κ. Βελέντζας καμία ζημία στην τοπική αγορά υγρών καυσίμων δεν θα προέλθει από την επαναλειτουργία των τριών πρατηρίων αφορολογήτων καυσίμων. Σύμφωνα με τον κ. Τζ. Κουτσολιούτσο, όπως έχει ήδη διευκρινιστεί η εμπορία καυσίμων αφορά μόνο σε πετρέλαιο κίνησης, αφικνούμενων φορτηγών δημόσιας χρήσης τρίτων χωρών.
Αν και ο όμιλος Folli Follie δεν είναι σε θέση να εκτιμήσει τα ετήσια έσοδα από την επαναλειτουργία των πρατηρίων, ο κ. Βελέντζας εκτιμά ότι από τους Κήπους του Έβρου περνάνε 50.000 φορτηγά ετησίως, από τους Ευζώνους 67.000, ενώ από το τρίτο σημείο 19.000. Σε ό,τι αφορά την αναδιάρθρωση του ομίλου, ο κ. Κουτσολιούτσος έχει σημειώσει ότι προέχει η διοικητική αναδιάρθρωση, τονίζοντας ωστόσο, ότι θα προχωρήσουν επίσης αναδιαρθρώσεις χρηματοοικονομικές όπως η επαναδιαπραγμάτευση δανείων.
Επίσης, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να εξεταστεί αργότερα μέσα στον χρόνο η πιθανή απόσχιση και εισαγωγή της Link of London σε ασιατικό χρηματιστήριο.
Ανέστης Ντόκας
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών