γράφει : Δ.Ν.
Το έργο κατασκευής της Ιόνιας Οδού ήταν προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου 2010, ωστόσο μετά την αναστολή χρηματοδότησης από τις τράπεζες έχει ολοκληρωθεί μόλις το 49% αυτού…
ιρήσεις
Πιέσεις στις τράπεζες προκειμένου να χρηματοδοτήσουν το έργο της Ιόνιας Οδού ασκεί το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όπως ανακοίνω σε πολυσέλιδη απάντηση που διαβίβασε στη Βουλή ο υφυπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, Γιάννης Μαγκριώτης, έπειτα από ερώτηση που κατέθεσαν εννέα βουλευτές του ΠΑΣΟΚ με επικεφαλής τον Ανδρέα Μακρυπίδη και ο ανεξάρτητος Βαγγέλης Παπαχρήστος.
Στην απάντησή του ο κ. Μαγκριώτης τονίζει ότι το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «θα υπερασπιστεί το έργο της Ιόνιας Οδού στο πλαίσιο του δημοσίου συμφέροντος και μόνον». Στο πλαίσιο αυτό, όπως επισήμανε, έχει καλέσει τον παραχωρησιούχο και τις τράπεζες να τηρήσουν τις υποχρεώσεις τους που απορρέουν από τη σύμβαση παραχώρησης, να σταματήσει η προσωρινή αναστολή της χρηματοδότησης και να συνεχιστεί η κατασκευή του έργου.
Σημειώνεται ότι το έργο της Ιόνιας Οδού, την κατασκευή και εκμετάλλευση της οποίας έχει αναλάβει η κοινοπραξία των ΓΕΚ Τέρνα, Cintra και Grupo ACS, ήταν προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου 2010, ωστόσο μετά την απόφαση των τραπεζών να προχωρήσουν σε αναστολή της χρηματοδότησης, κατά την παραπάνω προθεσμία είχε ολοκληρωθεί μόλις το 49% αυτού.
Οι τράπεζες ανέστειλαν προσωρινά τη χρηματοδότηση στις τέσσερις από τις πέντε παραχωρήσεις, μεταξύ των οποίων και την Ιόνια Οδό, επικαλούμενες τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις κ.λπ., όπως επίσης την οικονομική κρίση και τη μείωση των εσόδων, λόγω των προβλημάτων που υπάρχουν με το κίνημα πολιτών που δεν δέχονται να πληρώσουν τα διόδια.
«Το υπουργείο έχει αναλάβει πρωτοβουλία και καταβάλλονται προσπάθειες εξεύρεσης λύσης για την ομαλή εξέλιξη του έργου», διαβεβαιώνει ο υφυπουργός και επισημαίνει ότι «ανάλογα προβλήματα υπήρχαν και με τις άλλες συμβάσεις παραχώρησης».
Ο κ. Μαγκριώτης υπενθυμίζει ότι το μείγμα χρηματοδότησης με τη συμμετοχή των τραπεζών για το πρόγραμμα των πέντε αυτοκινητοδρόμων που εκτελούνται με συμβάσεις παραχώρησης, προβλέπει δαπάνη για την κατασκευή τους που φτάνει στα 8,7 δισ. ευρώ.
Στο ποσό αυτό η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου φθάνει στα 2,3 δισ. ευρώ. Ακόμη 2,3 δισ. ευρώ αντιστοιχούν σε έσοδα από διόδια, 3,3 δισ. ευρώ είναι κεφάλαια από τραπεζικά δάνεια και 800 εκατομμύρια ευρώ είναι τα ίδια κεφάλαια των παραχωρησιούχων.
Σχόλια αναγνωστών