Τελευταία Νέα
Ελλάδα

Γαλλικός εμφύλιος για τα νερά – Εξετάζεται πώληση «πακέτο» για ΕΥΔΑΠ – ΕΥΑΘ- Πωλείται και ο Ιππόδρομος - Βέλγοι και Ολλανδοί για τα ΕΛΤΑ

Γαλλικός εμφύλιος  για τα νερά –  Εξετάζεται πώληση «πακέτο» για ΕΥΔΑΠ – ΕΥΑΘ- Πωλείται και ο Ιππόδρομος - Βέλγοι και Ολλανδοί για τα ΕΛΤΑ
Λύση-πακέτο για την πώληση των δύο κρατικών εταιρειών ΕΥΔΑΠ - ΕΥΑΘ μελετά η κυβέρνηση, με τους γαλλικούς ομίλους Suez και Veolia να έχουν τον πρώτο λόγο.  
Στο Υπουργείο Οικονομικών ξαναγράφουν  από μηδέν το πρόγραμμα  αποκρατικοποιήσεων για την τριετία  2010 -2012, αποσύροντας  το σχέδιο για την δημιουργία εταιρίας συμμετοχών.
Αντιθέτως, στο πρόγραμμα  ιδιωτικοποίησης μπαίνει ο Οργανισμός Ιπποδρομιών (ΟΔΙΕ).        
Παράλληλα, ετοιμάζεται μέσα στο καλοκαίρι να προσλάβει όλους τους Συμβούλους ( Χρηματοοικονομικούς, Νομικούς) που θα τρέξουν  τα project του Δημοσίου  έτσι ώστε να διασφαλισθούν  οι εισπράξεις των 3 δις. ευρώ που προβλέπονται στο Μνημόνιο.  
Η αρχή θα γίνει με τους Συμβούλους του ΟΣΕ που θα ανακοινωθούν τις προσεχείς ημέρες και με την  κυβέρνηση να θέλει να παραδώσει τον Οργανισμό «καθαρό» από χρέη ( φθάνουν τα 10 δις. ευρώ)   στο επενδυτικό σχήμα που θα εκδηλώσει ενδιαφέρον.        
Στον ΟΣΕ και ειδικότερα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το υπουργείο Οικονομικών βρίσκεται σε συζητήσεις με τους γαλλικούς, κινεζικούς και ολλανδικούς σιδηροδρόμους. Να σημειωθεί ότι  την 1η Ιουλίου αναμένεται να επισκεφθεί την Ελλάδα ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών.  Αρμόδιες πηγές, συνδέουν το ταξίδι του  με το ενδεχόμενο ανάληψης του managmenet της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους γαλλικούς σιδηροδρόμους (SNCF).
Μετά τον ΟΣΕ θα ακολουθήσουν οι Σύμβουλοι για τις δύο εταιρίες διαχείρισης  υδάτινων πόρων, ΕΥΔΑΠ – ΕΥΑΘ.  Στο υπουργείο Οικονομικών έχουν κάνει νέα πλάνα για τις δύο  εταιρίες.  Αυτό που     εξετάζεται είναι  τα ποσοστά που σκοπεύει να διαθέσει το Δημόσιο να δοθούν σε ένα στρατηγικό επενδυτή, ο οποίος παράλληλα θα αναλάβει και το management των δύο εταιριών.               
Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου έχει ήδη ανακοινώσει την πώληση του 10% της ΕΥΔΑΠ και του 23% της ΕΥΑΘ με τον πρώτο λόγο για τα ελληνικά «νερά» να έχουν οι Γάλλοι. Το ενδιαφέρον των δύο γαλλικών εταιριών  Suez Environment  και Veolia είναι τέτοιο που σχεδόν έχει «απονευρώσει» άλλους  ευρωπαϊκούς  μνηστήρες  του χώρου.       
Αλλαγή σχεδίων  υπάρχει και για την ΔΕΠΑ. Ανώτερα στελέχη στην πλατεία Συντάγματος εκτιμούν  ότι δεν πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός  της ΔΕΠΑ από την θυγατρικής  εταιρία, την ΔΕΣΦΑ διότι  έτσι θα πωληθεί καλύτερα!  
Άλλωστε η υφιστάμενη νομοθεσία απαγορεύει στο ελληνικό δημόσιο να εκχωρήσει το management της ΔΕΠΑ στο οποίο εντάσσεται και η ΔΕΣΦΑ σε ξένο στρατηγικό επενδυτή.
Το εμπόδιο αυτό δυσκολεύει την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ. Υπάρχει όμως και ένα άλλο, αυτό  της option που έχει ΔΕΗ ( δικαίωμα προαίρεσης) για το 30% της ΔΕΠΑ.  Η κυβέρνηση σκοπεύει να αγοράσει αυτό το ποσοστό, το ύψος του οποίου θα αποτιμήσουν οι Σύμβουλοι που θα προσληφθούν για το συγκεκριμένο θέμα.
Το παιχνίδι για  την κρατική εταιρία  αερίου άνοιξε πρόσφατα  με την  γνωστοποίηση ενδιαφέροντος  που έκανε η κυβέρνηση για την  διάθεση μετοχικού ποσοστού  έως  49%. Η διάθεση δεν αφορούσε μόνο την ΔΕΠΑ  αλλά και  την  ΔΕΣΦΑ που είναι  100% θυγατρική  της  και από την οποία αντλεί το 80% των συνολικών κερδών  της.
Στην περίπτωση της ΔΕΠΑ το  ενδιαφέρον  είναι  γαλλοϊταλικό . Από γαλλικής  πλευράς  παρόντες  δηλώνουν οι  δύο μεγαλύτεροι  ενεργειακοί  παίκτες της  Ευρώπης,  η Gas  De  France  και η   Electricite  De France. Οι Γάλλοι  έχουν βάλει για τα καλά στο μάτι  τις υπεραξίες της  ελληνικής  εταιρίας.
Από κοντά σε αυτή την «κούρσα»  βρίσκεται  και η  Ιταλική  ΕΝΙ η  οποία  έχει  ήδη  συνεργασία με  την ΔΕΠΑ  για  τον  ελληνοιταλικό αγωγό.
Στα ΕΛΤΑ, η κυβέρνηση βρίσκεται σε συζητήσεις, τόσο με τα βελγικά (De Post – La Poste), όσο και με τα ολλανδικά ταχυδρομεία (TNT Post). Τα βελγικά ταχυδρομεία αποτελούν «παλαιό γνώριμο», καθώς είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση των «Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ».
Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου έχει ήδη εξαγγείλει τη διάθεση του 39% των Ελληνικών Ταχυδρομείων (θα δοθεί και το management), με το ελληνικό Δημόσιο να διατηρεί το 51% (10% κατέχει το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο).
Η κυβέρνηση επιθυμεί να προχωρήσει εγκαίρως σε στρατηγική συνεργασία με, κατά προτίμηση, ευρωπαϊκό ταχυδρομικό όμιλο, η οποία μπορεί να εξελιχτεί σε επιπλέον διάθεση ποσοστού.
Όσο πιο γρήγορα επιτευχθεί κάτι τέτοιο, τόσο καλύτερο για τα ΕΛΤΑ, ενόψει της πλήρους απελευθέρωσης της ευρωπαϊκής ταχυδρομικής αγοράς (τέλη του 2012), οπότε και καταργείται το κρατικό μονοπώλιο στη διακίνηση φακέλων κάτω των 50 γραμμαρίων.
Ανώτερα στελέχη στην πλατεία Συντάγματος εκτιμούν ότι πεδίο «δόξης λαμπρόν» για το Δημόσιο ανοίγεται στον τομέα των συμβάσεων παραχώρησης που δρομολογούνται για περιφερειακά αεροδρόμια και λιμάνια. Επίσης ενισχυτικά για τα κρατικά έσοδα θα λειτουργήσει και το πρόγραμμα αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου.
Κατά τις πληροφορίες, ενδιαφέρον για την  διαχείριση των  μεγάλων περιφερειακών αεροδρομίων  έχει εκφραστεί από τα  Αραβικά  Εμιράτα  τα  οποία  αναζητούν  ενδιάμεσους σταθμούς  για τις εταιρίες τους  στην Μεσόγειο.  
Για τα λιμάνια υπάρχει αραβοκινεζικό  ενδιαφέρον.  Οι  Κινέζοι  «πατάνε» ήδη με το ένα τους «πόδι»  στην Ελλάδα  μέσω  του Λιμανιού  του  Πειραιά, επιδιώκοντας να  επεκτείνουν   το δίκτυο  τους . Οι Κινέζοι αναζητούν ένα ακόμι  λιμάνι  με πρόσβαση  την  Αδριατική.
Οι Άραβες από την  πλευρά τους ψάχνουν λιμάνια με  αποθηκευτικούς  χώρους  ικανής  χωρητικότητας  για υγρά και αέρια  καύσιμα.
Στην περίπτωση των ακινήτων το σχέδιο παραχώρησης προβλέπει τα εξής βήματα:

·         Πρόσληψη Συμβούλου με τεχνογνωσία σε θέματα ακινήτων

·         Επιλογή θέσης του ακινήτου

·         Καθορισμός περιβαλλοντικών όρων και υφιστάμενου ιδιοκτησιακού καθεστώτος   

·         Αναμόρφωση χώρου

·         Διεθνής διαγωνισμός για την επιλογή επενδυτή με τον οποίο το Δημόσιο θα υπογράψει την Σύμβαση παραχώρησης.
Από το νέο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων η κυβέρνηση έχει αποκλείσει την δημιουργία εταιρίας συμμετοχών ή αλλιώς  «καλάθι» πλειοψηφικών ή μη συμμετοχών που διατηρεί το Δημόσιο σε κρατικές εταιρίες όπως ΟΤΕ και ΔΕΗ.
Αντίθετα, έχει συμπεριληφθεί  το σχέδιο αποκρατικοποίησης των παρακάτων εταιριών:  ΕΑΣ, ΕΛΒΟ,ΕΑΒ ΟΔΙΕ και ΛΑΡΚΟ.   Την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Ιπποδρομιών θα προβλέπει σχέδιο νόμου για το Ιντερνετικό στοίχημα που θα δοθεί σύντομα στην δημοσιότητα.



Μ. Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης