Τελευταία Νέα
Ελλάδα

«Εξετάσεις» σε 35 σημεία θα δώσει τον Μάιο η ελληνική οικονομία - Αναλυτικά ο κατάλογος με τις δράσεις που θα ελέγξουν οι εκπρόσωποι της Τρόικας – «Κούρσα» για να καλυφθούν οι υποχρεώσεις από τα Υπουργεία

   «Εξετάσεις» σε 35 σημεία θα δώσει τον Μάιο η ελληνική οικονομία - Αναλυτικά ο κατάλογος με τις δράσεις που θα ελέγξουν οι εκπρόσωποι της Τρόικας – «Κούρσα» για να καλυφθούν οι υποχρεώσεις από τα Υπουργεία
(upd)Σαράντα τρεις ημέρες έχει στην διάθεση της η κυβέρνηση (σ.σ. όποια και να ’ναι αυτή, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα των εκλογών) μέχρι τις 20 Μαΐου που η Τρόικα θα ξανάρθει στην Αθήνα για να έχει έτοιμες τις 35 δεσμεύσεις που απορρέουν από το δεύτερο Μνημόνιο.

Πρόκειται για δεσμεύσεις οι οποίες έχουν να κάνουν με νέες δραστικές ανατροπές των εργασιακών σχέσεων, μειώσεις μισθών σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων, κλείσιμο κρατικών φορέων, τοποθέτηση «εποπτών» στα υπουργεία, δημιουργία νέου φορολογικού περιβάλλοντος και διεύρυνση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.
Το πλήθος αυτών των όρων που έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο είναι πολύ πιθανό εξαιτίας των εκλογών που μεσολαβούν να αναγκάσουν τη νέα κυβέρνηση σε μία κούρσα της τελευταίας στιγμής έτσι ώστε να καλυφθούν αυτές οι υποχρεώσεις και να εξασφαλιστεί η εκταμίευση των επόμενων δόσεων του Μνημονίου.
Σύμφωνα με τον υφιστάμενο προγραμματισμό οι ελεγκτές της Τρόικας πρόκειται να φτάσουν στην Αθήνα στο διάστημα μεταξύ 19 και 21 Μαΐου και θα είναι ο πρώτος έλεγχος στο πλαίσιο της νέας δανεικής σύμβασης που θα πραγματοποιήσουν για την πρόοδο της Ελλάδας στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων.
Αξιωματούχος του υπουργείου Οικονομικών επισημαίνει ότι η Τρόικα θα αναβάλλει το ταξίδι της στην Ελλάδα μόνο σε περίπτωση που υπάρξει μετεκλογική αβεβαιότητα στην Ελλάδα και η χώρα μας οδηγηθεί σε δεύτερο γύρο εκλογικής αναμέτρησης εφόσον δεν υπάρξει αυτοδυναμία ή εγκαταλειφθεί πλήρως το σενάριο μετεκλογικής συνεργασίας μεταξύ Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ.
Πρόκειται για ένα σενάριο το οποίο απεύχονται οι ξένοι οι οποίοι θεωρούν ότι έχουν δώσει πολλά χρήματα στην Ελλάδα , είτε από το πρώτο πακέτο διάσωσης (σ.σ. έχει λάβει 73 δισ. ευρώ) είτε από το δεύτερο ( 55 δις. ευρώ είναι μόνο το ποσό για την ανακεφαλοποίηση και το PSI) και θα πρέπει να φανεί συνεπής στις υποχρεώσεις για τις οποίες έχει δεσμευτεί.
Από την άλλη όμως σε περίπτωση που η αντιπροσωπεία της Ε.Ε. και του ΔΝΤ κρίνει κατά τον έλεγχο που θα διενεργήσει τον Μάιο ότι η Αθήνα δεν έχει εκπληρώσει αυτές τις υποχρεώσεις της τότε θα δοθεί εντολή για την αναστολή των υπολοίπων ποσών του δανείου προς την χώρα μας.
Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα από το πρώτο δάνειο των 110 δις. ευρώ έχει ακόμη ένα ταμειακό υπόλοιπο 37 δις. ευρώ εκ των οποίων τα 10 δις. ευρώ ήταν προγραμματισμένα να δοθούν τον Μάρτιο και εφόσον η Τρόικα συμφωνήσει αυτά θα καταβληθούν τον Ιούνιο.
Τόσο το ποσό αυτό όσο και οι άλλες δόσεις από το δεύτερο δάνειο των 130 δις. ευρώ τελούν υπό το νέο «τσεκ – απ» που θα έρθει να κάνει η Τρόικα και το οποίο θα εστιαστεί στα νέα μέτρα 7% του ΑΕΠ που θα πρέπει να έχουν προσδιοριστεί από τη νέα κυβέρνηση με σκοπό να περιληφθούν στο νέο Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Πρόγραμμα που θα εκτείνεται ως το 2015.
Έμφαση θα δοθεί στην πρόοδο που έχει σημειωθεί για το νέο Εθνικό Φορολογικό Σύστημα και για τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η ελληνική πλευρά αναφορικά με τις αλλαγές στον φόρο εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων αλλά και στην φορολογία Κεφαλαίου. Μεταξύ των μέτρων που πρέπει να παρουσιάσει είναι η εξάλειψη όλων των φορολογικών εξαιρέσεων και ειδικών καθεστώτων φορολόγησης εισοδήματος και ΦΠΑ, την ενοποίηση των φόρων στην ακίνητη περιουσία και αντικατάσταση από ένα μόνιμο Τέλος αλλά και καταργήσεις ευνοϊκών φορολογικών ρυθμίσεων για μεταβιβάσεις περιουσίας. Θα περικοπούν κάθε είδους φοροαπαλλαγές που ισχύουν ,όπως για μεταβιβάσεις, γονικές παροχές, κληρονομιές και δωρεές ακινήτων.
Η Τρόικα αναμένει επίσης το σχέδιο για το κλείσιμο των 200 εφοριών μέσα στο 2012 αλλά και την απόφαση για την εφαρμογή μίας νέας αύξησης έως τον Ιούνιο στις αντικειμενικές αξίες για να ευθυγραμμιστούν σε μεγαλύτερο βαθμό προς τις τιμές της αγοράς. Επίσης, έτοιμες θα πρέπει να είναι μέχρι τον Ιούνιο και δεκάδες άλλες δράσεις σε τομείς όπως είναι των επενδύσεων, της απελευθέρωσης αγοράς προϊόντων , της υγείας, των φαρμάκων, των κλειστών επαγγελμάτων, κλπ.
Σε πιο διαρθρωτικό επίπεδο μέχρι και τα τέλη Μαΐου θα πρέπει να είναι έτοιμη η έκθεση με τις περικοπές δαπανών που θα γίνουν το 2013 και το 2014 με στόχο την εξοικονόμηση τουλάχιστον 11,5 δις ευρώ. Για τις περικοπές δαπανών το Υπουργείο Οικονομικών έχει ζητήσει την συνδρομή του ΚΕΠΕ.
Εκτός από τις μειώσεις στον τομέα των δαπανών κατά 5,5% του ΑΕΠ η κυβέρνηση θα πρέπει να λάβει και μέτρα για την αύξηση των εσόδων κατά 1,5% του ΑΕΠ (3,3 δισ. ευρώ). Γεγονός που ανεβάζει τον «λογαριασμό» των νέων μέτρων κοντά στα 15 δις. ευρώ.
Αναλυτικότερα, οι 35 δεσμεύσεις που προβλέπονται ρητά από το Μνημόνιο και θα ελέγξει η Τρόικα κατά την αξιολόγηση του Μαΐου είναι :
1. Κατάρτιση σχεδίου περικοπών δαπανών 11,5 δισ. ευρώ. Θα ψηφιστούν δια νόμου με το νέο Μεσοπρόθεσμο τον Ιούνιο. Θα πρέπει να περιλαμβάνει συντάξεις και κοινωνικές μεταβιβάσεις, αμυντικές δαπάνες, αναδιάρθρωση της κεντρικής διοίκησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης, περαιτέρω εξορθολογισμό των φαρμακευτικών δαπανών και της λειτουργικής δαπάνης των νοσοκομείων, αναδόμηση των παροχών προνοίας.
2. Θέσπιση νομοθετικά μίας μείωσης κατά μέσο όρο 12% στα αποκαλούμενα «ειδικά μισθολόγια» του δημοσίου τομέα, στα οποία το νέο μισθολόγιο δεν ισχύει.
3. Σχέδιο νόμου με την δομή του νέου Εθνικού φορολογικού μέσω του οποίου θα εξαλείφονται οι ποικίλες φορολογικές εξαιρέσεις και προνομιακές μεταχειρίσεις, θα διαμορφώνονται νέοι συντελεστές ΦΠΑ, ενιαίος φόρος για τα ακίνητα και νέα κλίμακα φορολόγησης για τα φυσικά, νομικά πρόσωπα.
4. Αύξηση στις αντικειμενικές αξίες για να ευθυγραμμιστούν σε μεγαλύτερο βαθμό προς τις τιμές της αγοράς.
5. Νέος Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων.
6. Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου για τους όρους ανακεφαλαίωσης των τραπεζών.
7. Θέσπιση κυρώσεων σε φορείς που δεν υποβάλουν στοιχεία για τις κρατικές δαπάνες και πειθαρχική διαδικασία για τους οικονομικούς επιθεωρητές .
8. Φάρμακα. Πρόσθετα μέτρα τον Ιούνιο αν η μηνιαία παρακολούθηση δείξει ότι η μείωση των φαρμακευτικών δαπανών δεν παράγει τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
9. Αναθεώρηση της εθνικής γενικής συλλογικής σύμβασης εργασίας ( ΕΓΣΣΕ). Η πρόταση θα στοχεύει στην αντικατάσταση του ύψους των μισθών που ορίζονται στην ΕΓΣΣΕ με ελάχιστο ύψος μισθού νομοθετημένο από την κυβέρνηση σε διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους.
10. Κατάργηση της ελάχιστης αμοιβής για τις παρεχόμενες υπηρεσίες ενεργειακού ελέγχου και αντικατάσταση της πάγιας αμοιβής ανά τετραγωνικό μέτρο με τη μέγιστη αμοιβή.
11. Νόμο για τη μεταρρύθμιση του κώδικα περί δικηγόρων
12. Αποσύνδεση της φορολογίας, των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, των τυχόν μερισμάτων και των καταβολών προς τις επαγγελματικές ενώσεις από τις δικηγορικές αμοιβές.
13. Νόμο προκειμένου να αρθεί η απαγόρευση της αναγνώρισης των επαγγελματικών τίτλων που προέρχονται από διπλώματα τα οποία απονέμονται βάσει συμφωνίας δικαιόχρησης. Οι κάτοχοι των διπλωμάτων που απονέμονται βάσει συμφωνίας δικαιόχρησης, από άλλα Κράτη Μέλη θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να εργάζονται στην Ελλάδα υπό τους ίδιους όρους όπως και οι κάτοχοι ελληνικών πτυχίων.
14. Αναμόρφωση του καταλόγου των μη ανταποδοτικών τελών υπέρ τρίτων.
15. Υιοθέτηση μέτρων μέτρα προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η ενεργειακή συνιστώσα των επίσημων τιμολογίων για νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις αντανακλά τις τιμές χονδρικής αγοράς, με εξαίρεση τους ευπαθείς καταναλωτές.
16. Ολοκλήρωση μίας στρατηγικής αξιολόγησης των επιχειρηματικών σχεδίων των τραπεζών.
17. Η Κυβέρνηση θα πρέπει να μην χάσει τους τριμηνιαίους ποσοστιαίους δείκτες απόδοσης για τη διαχείριση των εσόδων, την συγκράτηση ληξιπρόθεσμων οφειλών και δαπανών.
18. Δημοσίευση από το τέλος Μαρτίου από τη διεύθυνση σχεδιασμού, διαχείρισης και παρακολούθησης του Υπουργείου Οικονομικών τριμηνιαίων δεικτών παρακολούθησης για κάθε βασική πρωτοβουλία διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.
19. Διορισμός έως το τέλος Μαρτίου όλων των συμβούλων για τις αποκρατικοποιήσεις οι οποίες προγραμματίζονται για το 2012 και το 2013 και επιτάχυνση του έργου.
20. Υποβολή στην Κομισιόν αναλυτική έκθεση για την κατάσταση κάθε στοιχείου που θα αποκρατικοποιηθεί το 2012. Στοιχεία για νομοθετικές αλλαγές αν παρέχουν πλεονέκτημα στην εταιρία (ή στον παραχωρησιούχο), όπως φορολογικές διακρίσεις ή καθεστώς μονοπωλίου.
21. Δημοσίευση έως τον Ιούνιο της 1ης φάσης απογραφής των κρατικών περιουσιακών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων των μεριδίων σε εισηγμένες και μη εισηγμένες επιχειρήσεις και εμπορικώς βιώσιμα ακίνητα και εδαφικές -οικοπεδικές εκτάσεις.
22. Έλεγχος από την Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες τουλάχιστον 200 δηλώσεις περιουσιακών στοιχείων εφοριακών.
23. Απόφαση για την εκ περιτροπή μετακίνηση διευθυντών στις Εφορίες και κλείσιμο 200 Δ.Ο.Υ.
24. Βελτίωση του συστήματος για την προστασία των πληροφοριοδοτών οι οποίοι αναφέρουν περιπτώσεις διαφθοράς στο Δημόσιο.
25. Κάλυψη της θέσης του Γενικού Γραμματέα Διοίκησης Εσόδων με ένα εξωϋπηρεσιακό πρόσωπο κατάλληλης επαγγελματικής πείρας.
26. Σχέδιο για την εκκαθάριση ληξιπρόθεσμων οφειλών που οφείλονται σε προμηθευτές από δημοσίους οργανισμούς (5,5 δισ. ευρώ).
27. Επικαιροποίηση του σχεδίου μεσοπρόθεσμης δημοσιονομικής στρατηγικής.
28. Έκθεση για την αναθεώρηση των κοινωνικών προγραμμάτων.
29. Δημοσίευση των μεσοπρόθεσμων σχεδίων για στελέχωση ανά τμήμα για την περίοδο μέχρι το 2015, σύμφωνα με τον κανόνα "μία πρόσληψη ανά 5 αποχωρήσεις από την υπηρεσία". Το προσωπικό το οποίο μετατίθεται στην Κυβέρνηση είτε από κρατικές επιχειρήσεις είτε από άλλους φορείς υπό αναδιάρθρωση θα θεωρείται ως νέα πρόσληψη.
30. Εφαρμογή της εργασιακής εφεδρείας για 15.000 «πλεονάζον προσωπικό» στο Δημόσιο.
31 . Έκθεση για τη λειτουργία των τακτικών υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών (ΚΤΕΛ) και παρουσίαση στις επιλογές απελευθέρωσης.
32. Αξιολόγηση σχετικά με το βαθμό στον οποίο οι εισφορές των δικηγόρων και των αρχιτεκτόνων για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των επαγγελματικών οργανώσεών τους είναι εύλογες, αναλογικές και δικαιολογημένες.
33. Ανεξάρτητη αξιολόγηση σχετικά με την αποτελεσματικότητα της δομής και των δραστηριοτήτων του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.
34. Αναθεώρηση των διαδικασιών διαγραφής φορολογικών χρεών, για την συλλογή αυτών των οφειλών.
35. Εφαρμογή σχεδίου πληρωμής στις Εφορίες με τραπεζικά εμβάσματα, έτσι ώστε το προσωπικό να επικεντρωθεί σε εργασία μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας

Μ. Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης