γράφει : Δ.Ν.
Τελικά μας… ψεκάζουν; Η απάντηση που έδωσαν 77 ειδικοί ερευνητές είναι κατηγορηματικά όχι, προς μεγάλη απογοήτευση των απανταχού υποστηρικτών της θεωρίας συνωμοσίας, που θέλει τα ίχνη συμπύκνωσης που αφήνουν τα αεροπλάνα, να είναι μέρος μυστικού προγράμματος ψεκασμού του πληθυσμού με χημικές και βιολογικές ουσίες.
Eνα από τα βασικά επιχειρήματα υπέρ των αεροψεκασμών είναι ότι τα ίχνη που αφήνουν τα αεροπλάνα σε μεγάλο υψόμετρο παραμένουν στον ουρανό για πολύ μεγαλύτερο διάστημα από το κανονικό, κάτι το οποίο επιβεβαίωσαν οι επιστήμονες. Υπάρχει, ωστόσο, μια επιστημονική εξήγηση για το φαινόμενο: τα αεροπλάνα πετούν πλέον σε μεγαλύτερο υψόμετρο από παλιότερα και διαθέτουν μεγαλύτερους και πιο σύγχρονους κινητήρες, οι οποίοι απελευθερώνουν περισσότερους υδρατμούς στην ατμόσφαιρα.
Σε ό,τι αφορά, δε, το διαφορετικό πάχος των ιχνών, οι ερευνητές εξηγούν ότι δημιουργείται λόγω της μεγαλύτερης υγρασίας στην ατμόσφαιρα. Επιπλέον, τα πειστήρια του… εγκλήματος προέρχονται, κατά τους ειδικούς, πιθανότατα από διαφορετικούς τύπους αεροσκαφών, που έχουν άλλους κινητήρες και πετούν σε διαφορετικό υψόμετρο, ανάλογα με τη διαδρομή που πρόκειται να καλύψουν. Οπότε, τα ίχνη που αφήνουν πίσω τους δεν μπορούν να είναι πανομοιότυπα.
Συστηματική δηλητηρίαση
Το άλλο μεγάλο θέμα που θίγουν οι υποστηρικτές της θεωρίας των αεροψεκασμών είναι η αυξημένη συγκέντρωση στροντίου, βαρίου και αλουμινίου σε δείγματα νερού και χιονιού που έχουν συλλέξει και που κατά την άποψή τους αποδεικνύουν πως ο πληθυσμός της Γης δηλητηριάζεται συστηματικά από τις κυβερνήσεις του. Οι επιστήμονες δεν κατάφεραν να βρουν όμως σχετικές αποδείξεις. Eνας εκ των ερευνητών ανέφερε ότι κάποια στιγμή είχε εντοπίσει μια ασυνήθιστα υψηλή συγκέντρωση βαρίου σε μια απομονωμένη περιοχή, ωστόσο δεν έκρινε ότι το γεγονός αυτό σχετιζόταν με κάποιον τρόπο με τα ίχνη συμπύκνωσης των αεροπλάνων. Αντιθέτως, στο σύνολό τους οι επιστήμονες αμφισβητούν τη μεθοδολογία που χρησιμοποιούν οι υποστηρικτές των αεροψεκασμών για να στοιχειοθετήσουν τις κατηγορίες τους. Για παράδειγμα, στις οδηγίες που δίνονται στο Διαδίκτυο για τη συλλογή «αποδείξεων» τονίζεται ότι πρέπει να συλλέγονται και «ιζήματα μαζί με το νερό».
Κατά τους επιστήμονες που συμμετείχαν στην έρευνα, τα ιζήματα έχουν συνήθως περιεκτικότητα σε μέταλλα και δεν αποκαλύπτουν απολύτως τίποτα για τη σύσταση του νερού που κυλά πάνω τους. Ανθρακες αποδεικνύεται επίσης και ένα από τα πιο δυνατά «χαρτιά» που έχουν στα χέρια τους οι υποστηρικτές της θεωρίας των αεροψεκασμών: η ανάλυση ενός δείγματος αέρα τον Μάιο του 2008 στο Φοίνιξ της Αριζόνα, έδειχνε υψηλότερη του φυσιολογικού συγκέντρωση βαρίου, χαλκού και μαγγανίου. Το στοιχείο αυτό έκανε τον γύρο του κόσμου, κερδίζοντας πολλούς νέους οπαδούς της θεωρίας συνωμοσίας.
Οπως αποδεικνύεται, όμως, οι τιμές ήταν απολύτως φυσιολογικές για έδαφος ή σκόνη από την έρημο της Αριζόνα, απλώς είχαν συγκριθεί με τα επιτρεπτά όρια για το πόσιμο νερό, τα αυστηρότερα που υπάρχουν και σαφώς μη συγκρίσιμα με τις τιμές που ισχύουν για το χώμα. Δυστυχώς, λοιπόν, για όσους παρακολουθούσαν με αγωνία τα ίχνη στον ουρανό, δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια παγκόσμια συνωμοσία πανάκριβων ψεκασμών. Το μόνο που έχει αλλάξει τις τελευταίες δεκαετίες είναι η τεχνολογία που χρησιμοποιούν τα αεροπλάνα.
Μαρία Αδαμίδου
- ΕΘΝΟΣ
Eνα από τα βασικά επιχειρήματα υπέρ των αεροψεκασμών είναι ότι τα ίχνη που αφήνουν τα αεροπλάνα σε μεγάλο υψόμετρο παραμένουν στον ουρανό για πολύ μεγαλύτερο διάστημα από το κανονικό, κάτι το οποίο επιβεβαίωσαν οι επιστήμονες. Υπάρχει, ωστόσο, μια επιστημονική εξήγηση για το φαινόμενο: τα αεροπλάνα πετούν πλέον σε μεγαλύτερο υψόμετρο από παλιότερα και διαθέτουν μεγαλύτερους και πιο σύγχρονους κινητήρες, οι οποίοι απελευθερώνουν περισσότερους υδρατμούς στην ατμόσφαιρα.
Σε ό,τι αφορά, δε, το διαφορετικό πάχος των ιχνών, οι ερευνητές εξηγούν ότι δημιουργείται λόγω της μεγαλύτερης υγρασίας στην ατμόσφαιρα. Επιπλέον, τα πειστήρια του… εγκλήματος προέρχονται, κατά τους ειδικούς, πιθανότατα από διαφορετικούς τύπους αεροσκαφών, που έχουν άλλους κινητήρες και πετούν σε διαφορετικό υψόμετρο, ανάλογα με τη διαδρομή που πρόκειται να καλύψουν. Οπότε, τα ίχνη που αφήνουν πίσω τους δεν μπορούν να είναι πανομοιότυπα.
Συστηματική δηλητηρίαση
Το άλλο μεγάλο θέμα που θίγουν οι υποστηρικτές της θεωρίας των αεροψεκασμών είναι η αυξημένη συγκέντρωση στροντίου, βαρίου και αλουμινίου σε δείγματα νερού και χιονιού που έχουν συλλέξει και που κατά την άποψή τους αποδεικνύουν πως ο πληθυσμός της Γης δηλητηριάζεται συστηματικά από τις κυβερνήσεις του. Οι επιστήμονες δεν κατάφεραν να βρουν όμως σχετικές αποδείξεις. Eνας εκ των ερευνητών ανέφερε ότι κάποια στιγμή είχε εντοπίσει μια ασυνήθιστα υψηλή συγκέντρωση βαρίου σε μια απομονωμένη περιοχή, ωστόσο δεν έκρινε ότι το γεγονός αυτό σχετιζόταν με κάποιον τρόπο με τα ίχνη συμπύκνωσης των αεροπλάνων. Αντιθέτως, στο σύνολό τους οι επιστήμονες αμφισβητούν τη μεθοδολογία που χρησιμοποιούν οι υποστηρικτές των αεροψεκασμών για να στοιχειοθετήσουν τις κατηγορίες τους. Για παράδειγμα, στις οδηγίες που δίνονται στο Διαδίκτυο για τη συλλογή «αποδείξεων» τονίζεται ότι πρέπει να συλλέγονται και «ιζήματα μαζί με το νερό».
Κατά τους επιστήμονες που συμμετείχαν στην έρευνα, τα ιζήματα έχουν συνήθως περιεκτικότητα σε μέταλλα και δεν αποκαλύπτουν απολύτως τίποτα για τη σύσταση του νερού που κυλά πάνω τους. Ανθρακες αποδεικνύεται επίσης και ένα από τα πιο δυνατά «χαρτιά» που έχουν στα χέρια τους οι υποστηρικτές της θεωρίας των αεροψεκασμών: η ανάλυση ενός δείγματος αέρα τον Μάιο του 2008 στο Φοίνιξ της Αριζόνα, έδειχνε υψηλότερη του φυσιολογικού συγκέντρωση βαρίου, χαλκού και μαγγανίου. Το στοιχείο αυτό έκανε τον γύρο του κόσμου, κερδίζοντας πολλούς νέους οπαδούς της θεωρίας συνωμοσίας.
Οπως αποδεικνύεται, όμως, οι τιμές ήταν απολύτως φυσιολογικές για έδαφος ή σκόνη από την έρημο της Αριζόνα, απλώς είχαν συγκριθεί με τα επιτρεπτά όρια για το πόσιμο νερό, τα αυστηρότερα που υπάρχουν και σαφώς μη συγκρίσιμα με τις τιμές που ισχύουν για το χώμα. Δυστυχώς, λοιπόν, για όσους παρακολουθούσαν με αγωνία τα ίχνη στον ουρανό, δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια παγκόσμια συνωμοσία πανάκριβων ψεκασμών. Το μόνο που έχει αλλάξει τις τελευταίες δεκαετίες είναι η τεχνολογία που χρησιμοποιούν τα αεροπλάνα.
Μαρία Αδαμίδου
Σχόλια αναγνωστών