Σε θεσμό εξελίσσονται οι ετήσιοι διαγωνισμοί της Εθνικής Τράπεζας «i-bank Καινοτομία & Τεχνολογία», οι οποίοι προσελκύουν το ενδιαφέρον όλο και περισσότερων συμμετεχόντων.
Σε εξέλιξη βρίσκεται ήδη ο ο 6ος Διαγωνισμός Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας, μετά και την επιτυχία του προηγούμενου, ο οποίος χαρακτηρίστηκε από ρεκόρ συμμετοχών, όπου και βραβεύτηκαν οι 10 καλύτερες προτάσεις.
Υπενθυμίζεται ότι στον προηγούμενο διαγωνισμό το πρώτο βραβείο του διαγωνισμού, που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος NBG Business Seeds για τη στήριξη και ενίσχυση της καινοτόμου επιχειρηματικότητας, απονεμήθηκε στην ομάδα των Δημητρίου Κούρτεση και Κωνσταντίνου Μπρατάνη για την πρότασή τους με τίτλο «Goodvidio: Εντοπίζοντας και αξιοποιώντας το καλύτερο video περιεχόμενο από κοινωνικές πλατφόρμες, για την αναβάθμιση της εμπειρίας των ηλεκτρονικών αγορών».
Ο νικητής του Διαγωνισμού ή... πώς να κάνεις το e-shop σου viral!
Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει εδραιωθεί πλέον στην ελληνική αγορά με την αξία των ηλεκτρονικών συναλλαγών στη χώρα μας να εμφανίζει σημαντική ανάπτυξη. Το 2013 οι συνολικές πωλήσεις των ελληνικών και ξένων ηλεκτρονικών καταστημάτων σε Έλληνες καταναλωτές διαμορφώθηκαν σε περίπου 3,2 δισ. ευρώ, σημειώνοντας σημαντική άνοδο 25% από το προηγούμενο έτος. Η αγορά εκτιμάται ότι ενισχύθηκε περαιτέρω το 2014, καθώς οι καταναλωτές αύξησαν κατά περίπου 10% τον αριθμό των προϊόντων και υπηρεσιών που αγόρασαν διαδικτυακά κατά τη διάρκεια του έτους. Επιπλέον, η συχνότητα των online αγορών αυξήθηκε από μία για κάθε μήνα του 2013 σε 3 ανά 2 μήνες το 2014.
Στόχος των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι να βελτιώσουν την εμπειρία του καταναλωτή, να προσφέρουν προστιθέμενη αξία στο προϊόν τους και να δημιουργήσουν ένα ευχάριστο περιβάλλον αγορών προκειμένου να ξεπεράσουν τη φυσική δυσκολία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος να αναπτύξει προσωπική σχέση με τους πελάτες του. Από την άλλη οι καταναλωτές αγαπούν να παρακολουθούν προϊοντικά βίντεο και αναζητούν σε πλατφόρμες, όπως το YouTube, τις καλύτερες κριτικές και περισσότερες πληροφορίες για ένα προϊόν πριν προβούν στην αγορά του. Για αυτό το λόγο η ενσωμάτωση βίντεο σε ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στην πιστότητα των επισκεπτών και στην μετατροπή τους σε αγοραστές. Το πρόβλημα είναι ότι η αναζήτηση του σωστού περιεχομένου στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και η διαχείρισή του μπορεί να απαιτεί μεγάλη επένδυση χρόνου και πόρων, ενώ υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να καταστεί αναποτελεσματική.
Η Goodvidio (www.goodvid.io) έρχεται να δώσει λύση σε αυτό το πρόβλημα καθώς είναι μια εταιρία λογισμικού που βοηθά ηλεκτρονικά καταστήματα να αναβαθμίσουν την αγοραστική εμπειρία των πελατών τους αξιοποιώντας βίντεο που είναι διαθέσιμα online. Συστήθηκε από τους μηχανικούς λογισμικού Δημήτρη Κουρτέση και Κωνσταντίνο Μπρατάνη. Οι συνιδρυτές της εταιρίας, υποψήφιοι διδάκτορες του τμήματος Computer Science του University of Sheffield, γνωρίστηκαν ενώ έκαναν διδακτορική έρευνα στο αντικείμενο του cloud computing και της "έξυπνης" διαχείρισης πληροφορίας, και στα τέλη του 2013 ξεκίνησαν να αναπτύσσουν ένα πρωτότυπο της υπηρεσίας.
«Το 2013, ο μετέπειτα συνεταίρος μου κι εγώ, κάνοντας ηλεκτρονικές αγορές στο διαδίκτυο, παρατηρήσαμε πόσο ουσιαστικό ήταν να υπάρχει βίντεο δίπλα από κάθε προϊόν, που να παρουσιάζει τα χαρακτηριστικά, τον τρόπο λειτουργίας του και τη χρησιμότητά του. Εμείς συγκεκριμένα ψάχναμε να αγοράσουμε ένα laptop. Σε κάποια ηλεκτρονικά καταστήματα υπήρχαν βίντεο, αλλά αναρωτηθήκαμε, γιατί τα περισσότερα δεν είχαν, τη στιγμή μάλιστα που στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, όπως το youtube, υπάρχουν ελεύθερα εκατομμύρια βίντεο, από εταιρείες που κατασκευάζουν τα προϊόντα, από επαγγελματίες δημιουργούς βίντεο και από καταναλωτές που αξιολογούν τα προϊόντα. Επιδίωξη όλων αυτών είναι ο διαμοιρασμός των βίντεο σε όσους περισσότερους χρήστες του διαδικτύου» λέει ο 35χρονος Δημήτρης Κουρτέσης, σχετικά με το ερέθισμα, που οδήγησε στη δημιουργία της «Goodvidio».
«Προέκυψε βασικά σαν ανάγκη για εμάς τους ίδιους. Σαν απλοί σκεπτόμενοι αγοραστές θέλαμε να δούμε τα χαρακτηριστικά του laptop και τι λέει ο υπόλοιπος κόσμος για μία τέτοια αγορά. Αναρωτηθήκαμε, γιατί να μην έχουμε το βίντεο στη σελίδα του προϊόντος, που σκεφτόμασταν να αγοράσουμε; Μας έλειπε και η άποψη του χρήστη» προσθέτει ο 28χρονος Κωνσταντίνος Μπρατάνης.
Το 2014 η ομάδα της Goodvidio διευρύνθηκε σημαντικά και σε σύντομο διάστημα η πρώτη έκδοση της υπηρεσίας τέθηκε σε πιλοτική δοκιμή με την συμμετοχή ηλεκτρονικών καταστημάτων από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Συνδυάζοντας τεχνολογία information filtering και ανθρώπινη κρίση, το λογισμικό της Goodvidio εντοπίζει και αυτόματα προτείνει τα καλύτερα διαθέσιμα βίντεο μέσα στα social media για ένα προϊόν. Η υπηρεσία αυτοματοποιεί την εισαγωγή των βίντεο στις σελίδες του καταστήματος, καταγράφει συνεχώς την απόδοση του κάθε βίντεο με βάση την ανταπόκριση των επισκεπτών και ανανεώνει το περιεχόμενο για να φέρει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Η ενσωμάτωση οπτικοακουστικού υλικού σε ένα site προκειμένου να προσελκύσει αγοραστές είναι αρκετά επίπονη εργασία στην πράξη. Από την μία, η παραγωγή πρωτότυπου βίντεο έχει απαγορευτικά υψηλό κόστος, ενώ από την άλλη, η επιλογή και χρήση βίντεο από τρίτες πηγές, όπως ερασιτέχνες και επαγγελματίες δημιουργοί που μοιράζονται περιεχόμενο στο YouTube, απαιτεί απαγορευτικά μεγάλη επένδυση χρόνου, ιδίως για καταστήματα που διαθέτουν εκατοντάδες ή χιλιάδες προϊόντα.
«Ενισχύστε τις προϊοντικές σελίδες σας, δώστε στους πελάτες σας περιεχόμενο και θα μείνουν περισσότερο στο site σας αγοράζοντας τα προϊόντα σας», συμβουλεύουν οι εμπνευστές της υπηρεσίας λογισμικού. «Προβάλλετε επιμελημένα προϊοντικά video μέσα από τα social media με τη βοήθεια μιας απλής υπηρεσία και δημιουργήστε engagement στους πελάτες σας. Η Goodvidio προσφέρει τον πιο εύκολο και αποτελεσματικό τρόπο για να δώσετε προστιθέμενη αξία στα προϊόντα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Ξεχάστε τη χειροκίνητη αναζήτηση υλικού και ενσωμάτωσή του στο site σας. Αφήστε τη Goodvidio να βρει, να φιλτράρει και να προτείνει τα καλύτερα βίντεο για τα προϊόντα σας από εμπειρογνώμονες, διαμορφωτές γνώμης (bloggers) και καταναλωτές στο YouTube και το Vimeo».
Η επιλογή γίνεται μέσω αλγορίθμων, μετά από συνεχείς δοκιμές εναλλακτικών βίντεο σε προϊοντικές σελίδες, προκειμένου να βρουν το βίντεο που έχει μεγαλύτερη απήχηση και κάνει πιο ευτυχισμένο τον πελάτη. Το μόνο που έχει να κάνει ο ιδιοκτήτης του ηλεκτρονικού καταστήματος είναι να εγκρίνει τα προτεινόμενα βίντεο, εξοικονομώντας με αυτό τον τρόπο χρόνο και χρήμα, διατηρώντας όμως παράλληλα τον έλεγχο. Η συντήρηση των βίντεο γίνεται αυτόματα, με άμεση αφαίρεση του βίντεο που δεν είναι πια διαθέσιμο.
Τα αποτελέσματα είναι θεαματικά:
• Αύξηση κατά 37% του ποσοστού πρόσθεσης προϊόντων στο «καλάθι» αγορών
• Αύξηση κατά 340% των συνεδριών (sessions) που πραγματοποιούνται στο site
• Αύξηση κατά 127% των σελίδων που βλέπει ο χρήστης ανά συνεδρία (session)
Η υπηρεσία της Goodvidio είναι αυτή τη στιγμή διαθέσιμη σε πιλοτικό πρόγραμμα περιορισμένης πρόσβασης (private beta) στο οποίο ήδη συμμετέχουν επιχειρήσεις ecommerce από διάφορες χώρες, όπως μεγάλοι multichannel retailers, pure-play retailers μικρού και μεσαίου μεγέθους, αλλά και μεγάλες εταιρίες καταναλωτικών αγαθών. Ηλεκτρονικά καταστήματα που επιθυμούν να αποκτήσουν πρόσβαση στην υπηρεσία μπορούν να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους στην ιστοσελίδα της εταιρείας (http://goodvid.io/signup/).
Διαγωνισμός Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας
Ο Διαγωνισμός αποτελεί μια δράση του προγράμματος NBG Business Seeds, που στοχεύει στην ανάδειξη και προβολή καινοτόμων ιδεών ή έργων. Οι ομάδες εκπαιδεύονται και καθοδηγούνται για την εξέλιξη του σχεδίου τους, ενώ έχουν στη διάθεσή τους υποδομές, δικτύωση, αλλά και δυνατότητες ενδεχόμενης χρηματοδότησης.
Σε εξέλιξη βρίσκεται ο 6ος Διαγωνισμός Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας. Η προθεσμία υποβολής προτάσεων λήγει στις 15.00 της Τετάρτης, 7 Οκτωβρίου 2015 και αφορά στις θεματικές ενότητες Ηλεκτρονική Επιχειρηματικότητα, Περιβάλλον και Τεχνολογία, αλλά και Πολιτισμός και Τεχνολογία. Οι αιτήσεις συμμετοχής γίνονται ηλεκτρονικά.
Περισσότερες πληροφορίες στο www.nbg.gr/ibank/innovation και στο www.nbg.gr/el/nbgseeds
www.bankingnews.gr
Σε εξέλιξη βρίσκεται ήδη ο ο 6ος Διαγωνισμός Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας, μετά και την επιτυχία του προηγούμενου, ο οποίος χαρακτηρίστηκε από ρεκόρ συμμετοχών, όπου και βραβεύτηκαν οι 10 καλύτερες προτάσεις.
Υπενθυμίζεται ότι στον προηγούμενο διαγωνισμό το πρώτο βραβείο του διαγωνισμού, που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος NBG Business Seeds για τη στήριξη και ενίσχυση της καινοτόμου επιχειρηματικότητας, απονεμήθηκε στην ομάδα των Δημητρίου Κούρτεση και Κωνσταντίνου Μπρατάνη για την πρότασή τους με τίτλο «Goodvidio: Εντοπίζοντας και αξιοποιώντας το καλύτερο video περιεχόμενο από κοινωνικές πλατφόρμες, για την αναβάθμιση της εμπειρίας των ηλεκτρονικών αγορών».
Ο νικητής του Διαγωνισμού ή... πώς να κάνεις το e-shop σου viral!
Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει εδραιωθεί πλέον στην ελληνική αγορά με την αξία των ηλεκτρονικών συναλλαγών στη χώρα μας να εμφανίζει σημαντική ανάπτυξη. Το 2013 οι συνολικές πωλήσεις των ελληνικών και ξένων ηλεκτρονικών καταστημάτων σε Έλληνες καταναλωτές διαμορφώθηκαν σε περίπου 3,2 δισ. ευρώ, σημειώνοντας σημαντική άνοδο 25% από το προηγούμενο έτος. Η αγορά εκτιμάται ότι ενισχύθηκε περαιτέρω το 2014, καθώς οι καταναλωτές αύξησαν κατά περίπου 10% τον αριθμό των προϊόντων και υπηρεσιών που αγόρασαν διαδικτυακά κατά τη διάρκεια του έτους. Επιπλέον, η συχνότητα των online αγορών αυξήθηκε από μία για κάθε μήνα του 2013 σε 3 ανά 2 μήνες το 2014.
Στόχος των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι να βελτιώσουν την εμπειρία του καταναλωτή, να προσφέρουν προστιθέμενη αξία στο προϊόν τους και να δημιουργήσουν ένα ευχάριστο περιβάλλον αγορών προκειμένου να ξεπεράσουν τη φυσική δυσκολία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος να αναπτύξει προσωπική σχέση με τους πελάτες του. Από την άλλη οι καταναλωτές αγαπούν να παρακολουθούν προϊοντικά βίντεο και αναζητούν σε πλατφόρμες, όπως το YouTube, τις καλύτερες κριτικές και περισσότερες πληροφορίες για ένα προϊόν πριν προβούν στην αγορά του. Για αυτό το λόγο η ενσωμάτωση βίντεο σε ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στην πιστότητα των επισκεπτών και στην μετατροπή τους σε αγοραστές. Το πρόβλημα είναι ότι η αναζήτηση του σωστού περιεχομένου στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και η διαχείρισή του μπορεί να απαιτεί μεγάλη επένδυση χρόνου και πόρων, ενώ υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να καταστεί αναποτελεσματική.
Η Goodvidio (www.goodvid.io) έρχεται να δώσει λύση σε αυτό το πρόβλημα καθώς είναι μια εταιρία λογισμικού που βοηθά ηλεκτρονικά καταστήματα να αναβαθμίσουν την αγοραστική εμπειρία των πελατών τους αξιοποιώντας βίντεο που είναι διαθέσιμα online. Συστήθηκε από τους μηχανικούς λογισμικού Δημήτρη Κουρτέση και Κωνσταντίνο Μπρατάνη. Οι συνιδρυτές της εταιρίας, υποψήφιοι διδάκτορες του τμήματος Computer Science του University of Sheffield, γνωρίστηκαν ενώ έκαναν διδακτορική έρευνα στο αντικείμενο του cloud computing και της "έξυπνης" διαχείρισης πληροφορίας, και στα τέλη του 2013 ξεκίνησαν να αναπτύσσουν ένα πρωτότυπο της υπηρεσίας.
«Το 2013, ο μετέπειτα συνεταίρος μου κι εγώ, κάνοντας ηλεκτρονικές αγορές στο διαδίκτυο, παρατηρήσαμε πόσο ουσιαστικό ήταν να υπάρχει βίντεο δίπλα από κάθε προϊόν, που να παρουσιάζει τα χαρακτηριστικά, τον τρόπο λειτουργίας του και τη χρησιμότητά του. Εμείς συγκεκριμένα ψάχναμε να αγοράσουμε ένα laptop. Σε κάποια ηλεκτρονικά καταστήματα υπήρχαν βίντεο, αλλά αναρωτηθήκαμε, γιατί τα περισσότερα δεν είχαν, τη στιγμή μάλιστα που στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, όπως το youtube, υπάρχουν ελεύθερα εκατομμύρια βίντεο, από εταιρείες που κατασκευάζουν τα προϊόντα, από επαγγελματίες δημιουργούς βίντεο και από καταναλωτές που αξιολογούν τα προϊόντα. Επιδίωξη όλων αυτών είναι ο διαμοιρασμός των βίντεο σε όσους περισσότερους χρήστες του διαδικτύου» λέει ο 35χρονος Δημήτρης Κουρτέσης, σχετικά με το ερέθισμα, που οδήγησε στη δημιουργία της «Goodvidio».
«Προέκυψε βασικά σαν ανάγκη για εμάς τους ίδιους. Σαν απλοί σκεπτόμενοι αγοραστές θέλαμε να δούμε τα χαρακτηριστικά του laptop και τι λέει ο υπόλοιπος κόσμος για μία τέτοια αγορά. Αναρωτηθήκαμε, γιατί να μην έχουμε το βίντεο στη σελίδα του προϊόντος, που σκεφτόμασταν να αγοράσουμε; Μας έλειπε και η άποψη του χρήστη» προσθέτει ο 28χρονος Κωνσταντίνος Μπρατάνης.
Το 2014 η ομάδα της Goodvidio διευρύνθηκε σημαντικά και σε σύντομο διάστημα η πρώτη έκδοση της υπηρεσίας τέθηκε σε πιλοτική δοκιμή με την συμμετοχή ηλεκτρονικών καταστημάτων από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Συνδυάζοντας τεχνολογία information filtering και ανθρώπινη κρίση, το λογισμικό της Goodvidio εντοπίζει και αυτόματα προτείνει τα καλύτερα διαθέσιμα βίντεο μέσα στα social media για ένα προϊόν. Η υπηρεσία αυτοματοποιεί την εισαγωγή των βίντεο στις σελίδες του καταστήματος, καταγράφει συνεχώς την απόδοση του κάθε βίντεο με βάση την ανταπόκριση των επισκεπτών και ανανεώνει το περιεχόμενο για να φέρει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Η ενσωμάτωση οπτικοακουστικού υλικού σε ένα site προκειμένου να προσελκύσει αγοραστές είναι αρκετά επίπονη εργασία στην πράξη. Από την μία, η παραγωγή πρωτότυπου βίντεο έχει απαγορευτικά υψηλό κόστος, ενώ από την άλλη, η επιλογή και χρήση βίντεο από τρίτες πηγές, όπως ερασιτέχνες και επαγγελματίες δημιουργοί που μοιράζονται περιεχόμενο στο YouTube, απαιτεί απαγορευτικά μεγάλη επένδυση χρόνου, ιδίως για καταστήματα που διαθέτουν εκατοντάδες ή χιλιάδες προϊόντα.
«Ενισχύστε τις προϊοντικές σελίδες σας, δώστε στους πελάτες σας περιεχόμενο και θα μείνουν περισσότερο στο site σας αγοράζοντας τα προϊόντα σας», συμβουλεύουν οι εμπνευστές της υπηρεσίας λογισμικού. «Προβάλλετε επιμελημένα προϊοντικά video μέσα από τα social media με τη βοήθεια μιας απλής υπηρεσία και δημιουργήστε engagement στους πελάτες σας. Η Goodvidio προσφέρει τον πιο εύκολο και αποτελεσματικό τρόπο για να δώσετε προστιθέμενη αξία στα προϊόντα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Ξεχάστε τη χειροκίνητη αναζήτηση υλικού και ενσωμάτωσή του στο site σας. Αφήστε τη Goodvidio να βρει, να φιλτράρει και να προτείνει τα καλύτερα βίντεο για τα προϊόντα σας από εμπειρογνώμονες, διαμορφωτές γνώμης (bloggers) και καταναλωτές στο YouTube και το Vimeo».
Η επιλογή γίνεται μέσω αλγορίθμων, μετά από συνεχείς δοκιμές εναλλακτικών βίντεο σε προϊοντικές σελίδες, προκειμένου να βρουν το βίντεο που έχει μεγαλύτερη απήχηση και κάνει πιο ευτυχισμένο τον πελάτη. Το μόνο που έχει να κάνει ο ιδιοκτήτης του ηλεκτρονικού καταστήματος είναι να εγκρίνει τα προτεινόμενα βίντεο, εξοικονομώντας με αυτό τον τρόπο χρόνο και χρήμα, διατηρώντας όμως παράλληλα τον έλεγχο. Η συντήρηση των βίντεο γίνεται αυτόματα, με άμεση αφαίρεση του βίντεο που δεν είναι πια διαθέσιμο.
Τα αποτελέσματα είναι θεαματικά:
• Αύξηση κατά 37% του ποσοστού πρόσθεσης προϊόντων στο «καλάθι» αγορών
• Αύξηση κατά 340% των συνεδριών (sessions) που πραγματοποιούνται στο site
• Αύξηση κατά 127% των σελίδων που βλέπει ο χρήστης ανά συνεδρία (session)
Η υπηρεσία της Goodvidio είναι αυτή τη στιγμή διαθέσιμη σε πιλοτικό πρόγραμμα περιορισμένης πρόσβασης (private beta) στο οποίο ήδη συμμετέχουν επιχειρήσεις ecommerce από διάφορες χώρες, όπως μεγάλοι multichannel retailers, pure-play retailers μικρού και μεσαίου μεγέθους, αλλά και μεγάλες εταιρίες καταναλωτικών αγαθών. Ηλεκτρονικά καταστήματα που επιθυμούν να αποκτήσουν πρόσβαση στην υπηρεσία μπορούν να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους στην ιστοσελίδα της εταιρείας (http://goodvid.io/signup/).
Διαγωνισμός Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας
Ο Διαγωνισμός αποτελεί μια δράση του προγράμματος NBG Business Seeds, που στοχεύει στην ανάδειξη και προβολή καινοτόμων ιδεών ή έργων. Οι ομάδες εκπαιδεύονται και καθοδηγούνται για την εξέλιξη του σχεδίου τους, ενώ έχουν στη διάθεσή τους υποδομές, δικτύωση, αλλά και δυνατότητες ενδεχόμενης χρηματοδότησης.
Σε εξέλιξη βρίσκεται ο 6ος Διαγωνισμός Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας. Η προθεσμία υποβολής προτάσεων λήγει στις 15.00 της Τετάρτης, 7 Οκτωβρίου 2015 και αφορά στις θεματικές ενότητες Ηλεκτρονική Επιχειρηματικότητα, Περιβάλλον και Τεχνολογία, αλλά και Πολιτισμός και Τεχνολογία. Οι αιτήσεις συμμετοχής γίνονται ηλεκτρονικά.
Περισσότερες πληροφορίες στο www.nbg.gr/ibank/innovation και στο www.nbg.gr/el/nbgseeds
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών