Οι φίλοι των ιπποδρομιών θα βρεθούν κατά χιλιάδες στο Μαρκόπουλο για να απολαύσουν το σπουδαίο ιπποδρομιακό θέαμα
Λίγες ημέρες μένουν για το 71ο Ελληνικό Ντέρμπι ΟΠΑΠ.
Η σημαντικότερη κούρσα στο καλεντάρι των ελληνικών ιπποδρομιών αναμένεται και εφέτος να συναρπάσει τους φίλιππους.
Όπως πέρυσι, έτσι και εφέτος, οι φίλοι των ιπποδρομιών στην Ελλάδα θα βρεθούν κατά χιλιάδες στο Μαρκόπουλο για να απολαύσουν το σπουδαίο ιπποδρομιακό θέαμα, αλλά και τις δεκάδες εκπλήξεις και happenings που ετοιμάζει ο ΟΠΑΠ.
Το Ντέρμπι ήταν πάντα μια λαμπερή γιορτή για το σπορ των ιπποδρομιών με μεγάλες νίκες, «θρυλικούς» πρωταγωνιστές, σπουδαία ρεκόρ και μοναδικές στιγμές που έμειναν αξέχαστες στο πέρασμα των δεκαετιών.
Η πλήρης αναβάθμιση των ιπποδρομιών από τον ΟΠΑΠ έχει επαναφέρει στο προσκήνιο τους πρωταγωνιστές του αθλήματος, τους αναβάτες και τα άλογά τους.
Σπουδαίοι τζόκεϊ του παρελθόντος όπως ο Βαγγέλης Κεράτσας, ο Μαρίνος Σαντοριναίος, ο Τάκης Καλαϊτζής και ο Θανάσης Σωτηρόπουλος, που έγραψαν ιστορία με τις μοναδικές επιδόσεις τους, έχουν δώσει τη σκυτάλη σε νέους, ταλαντούχους αναβάτες που γράφουν πλέον την δική τους ιστορία.
Καθώς πλησιάζει το μεγαλύτερο ελληνικό αθλητικό γεγονός του καλοκαιριού και οι πρωταγωνιστές ετοιμάζονται για την σπουδαία κούρσα, τα Ντέρμπι του παρελθόντος και οι μεγάλοι πρωταγωνιστές τους ακόμη συγκινούν.
Οι «θρύλοι» των Ντέρμπι
Ο Βαγγέλης Κεράτσας, γνωστός και ως «στρατηγός» των ελληνικών ιπποδρομιών, κυριάρχησε στις κούρσες τις δεκαετίες του ’60 και ’70.
Το προσωνύμιο «στρατηγός» το απέκτησε εξαιτίας της ιδιαίτερης ικανότητας που είχε να «διαβάζει» πριν από την κούρσα την διαδρομή του δικού του ίππου, αλλά και των αντιπάλων του.
Η πρώτη του νίκη σημειώθηκε το 1961.
Το 1965 ήταν πολυνίκης αναβάτης της χρονιάς με 141 νίκες και έχει στο ενεργητικό του πλήθος νικών σε κλασικές ιπποδρομίες, κερδίζοντας το πρώτο του Ντέρμπι το 1964. Ακόμη κατέχει το ρεκόρ νικών στα Ντέρμπι, έχοντας κατακτήσει συνολικά έξι.
Το ρεκόρ του Β. Κεράτσα ισοφάρισε πέρυσι ο Μιχάλης Ξυνός με τον ίππο Μέντωρ.
Ο Μαρίνος Σαντοριναίος εμφανίστηκε στα τέλη τις δεκαετίας του 60’ και μετράει συνολικά 7.500 αναβάσεις και περίπου 2.000 νίκες.
Ο ταλαντούχος τζόκεϊ, γνωστός ως «τσάμπιον», συνεργάστηκε με κορυφαίους προπονητές στην σπουδαία καριέρα του, κατακτώντας χιλιάδες νίκες και σειρά χρυσών μαστίγιων.
Από το 1970 έως το 1982 αναδείχθηκε 7 φορές πολυνίκης αναβάτης, ενώ οι «μάχες» του στον ιππόδρομο με τον Β. Κεράτσα άφησαν εποχή.
Με τρεις πρωτιές σε Ντέρμπι, η ιστορία των ιπποδρομιών γράφει με χρυσά γράμματα το όνομα του.
Ο Θανάσης Σωτηρόπουλος πρωταγωνίστησε από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 και μνημονεύεται ακόμη για το αλάνθαστο ένστικτο του και την μοναδική σχέση του με τα άλογα που ίππευε.
Ο σεμνός και ιδιαίτερα αγαπητός Θανάσης Σωτηρόπουλος ίππευσε για πρώτη φορά το 1983.
Μέτρησε 10.000 ιππεύσεις στην λαμπρή καριέρα του και 1.500 νίκες ενώ μπήκε και στο βιβλίο Guinness για τις 8 συνεχόμενες φορές που αναδείχθηκε πολυνίκης της χρονιάς.
Μεταξύ των κλασικών διαδρομών στις οποίες τερμάτισε πρώτος συγκαταλέγονται και 4 Ντέρμπι.
Ο Τάκης Καλαϊτζής ξεκίνησε την καριέρα του ως μαθητευόμενος αναβάτης το 1952.
Το 1959 κέρδισε το πρώτο του Ντέρμπι.
Ο σπουδαίος αναβάτης έχει στο ενεργητικό του μερικές από τις πιο εκπληκτικές νίκες σε Ντέρμπι, όπως το 1962 που βγήκε πρώτος με τον Βουκέφαλο που θεωρούνταν το απόλυτο outsider.
Ιστορικά Ντέρμπι
1931 - Το πρώτο Ελληνικό Ντέρμπι διεξήχθη το 1931, μόλις 5 χρόνια μετά την έναρξη των ιπποδρομιών στην Ελλάδα. Τα πρώτα χρόνια επιτρεπόταν και η συμμετοχή ίππων από το εξωτερικό, καθώς η μικρή δυναμικότητα της ελληνικής ιπποπαραγωγής, εκείνη την περίοδο, δεν επαρκούσε για την διεξαγωγή Ντέρμπι με αμιγώς ελληνικής εκτροφής άλογα.
2003 – Το καλοκαίρι του 2003 έγινε το τελευταίο ελληνικό Ντέρμπι στο Δέλτα Φαλήρου πριν την μεταφορά του ιπποδρόμου στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του Μαρκόπουλου.
Το 57ο Ντέρμπι έμεινε στην ιστορία, καθώς μετά από 21 χρόνια από την επιτυχία της περίφημης Κλάρας το κατέκτησε ξανά μία φοράδα, η Πολιτεία, με αναβάτη τον Ντίνο Γεωργίου που έκανε την έκπληξη με ένα δυνατό φίνις με το άλογό του.
Η νίκη αυτή ήταν η δεύτερη σερί για τον Ντ. Γεωργίου που την προηγούμενη χρόνια είχε τερματίσει πρώτος στο Ντέρμπι με τον Μαγικό Περίβολο.
2004 - Το πρώτο Ντέρμπι στο νέο ιππόδρομο κερδίζει ο εκπρόσωπος των Στάβλων Φηγαίας, Δεινός, με αναβάτη τον Μιχάλη Ξυνό, ο οποίος θα επικρατήσει και την επόμενη χρονιά με τον ίππο Στράτο.
2016 – Ιστορικό ήταν και το 70ο Ελληνικό Ντέρμπι – το πρώτο που διοργάνωσε η Ιπποδρομίες ΑΕ του ομίλου ΟΠΑΠ – καθώς σε αυτό ο Μιχάλης Ξυνός ισοφάρισε το ρεκόρ των 6 νικών του Β. Κεράτσα, ενώ με μόλις 1 νίκη λιγότερη τους ακολουθεί ο επί 16 χρονιές πολυνίκης αναβάτης Παναγιώτης Δημητσάνης.
www.bankingnews.gr
Η σημαντικότερη κούρσα στο καλεντάρι των ελληνικών ιπποδρομιών αναμένεται και εφέτος να συναρπάσει τους φίλιππους.
Όπως πέρυσι, έτσι και εφέτος, οι φίλοι των ιπποδρομιών στην Ελλάδα θα βρεθούν κατά χιλιάδες στο Μαρκόπουλο για να απολαύσουν το σπουδαίο ιπποδρομιακό θέαμα, αλλά και τις δεκάδες εκπλήξεις και happenings που ετοιμάζει ο ΟΠΑΠ.
Το Ντέρμπι ήταν πάντα μια λαμπερή γιορτή για το σπορ των ιπποδρομιών με μεγάλες νίκες, «θρυλικούς» πρωταγωνιστές, σπουδαία ρεκόρ και μοναδικές στιγμές που έμειναν αξέχαστες στο πέρασμα των δεκαετιών.
Η πλήρης αναβάθμιση των ιπποδρομιών από τον ΟΠΑΠ έχει επαναφέρει στο προσκήνιο τους πρωταγωνιστές του αθλήματος, τους αναβάτες και τα άλογά τους.
Σπουδαίοι τζόκεϊ του παρελθόντος όπως ο Βαγγέλης Κεράτσας, ο Μαρίνος Σαντοριναίος, ο Τάκης Καλαϊτζής και ο Θανάσης Σωτηρόπουλος, που έγραψαν ιστορία με τις μοναδικές επιδόσεις τους, έχουν δώσει τη σκυτάλη σε νέους, ταλαντούχους αναβάτες που γράφουν πλέον την δική τους ιστορία.
Καθώς πλησιάζει το μεγαλύτερο ελληνικό αθλητικό γεγονός του καλοκαιριού και οι πρωταγωνιστές ετοιμάζονται για την σπουδαία κούρσα, τα Ντέρμπι του παρελθόντος και οι μεγάλοι πρωταγωνιστές τους ακόμη συγκινούν.
Οι «θρύλοι» των Ντέρμπι
Ο Βαγγέλης Κεράτσας, γνωστός και ως «στρατηγός» των ελληνικών ιπποδρομιών, κυριάρχησε στις κούρσες τις δεκαετίες του ’60 και ’70.
Το προσωνύμιο «στρατηγός» το απέκτησε εξαιτίας της ιδιαίτερης ικανότητας που είχε να «διαβάζει» πριν από την κούρσα την διαδρομή του δικού του ίππου, αλλά και των αντιπάλων του.
Η πρώτη του νίκη σημειώθηκε το 1961.
Το 1965 ήταν πολυνίκης αναβάτης της χρονιάς με 141 νίκες και έχει στο ενεργητικό του πλήθος νικών σε κλασικές ιπποδρομίες, κερδίζοντας το πρώτο του Ντέρμπι το 1964. Ακόμη κατέχει το ρεκόρ νικών στα Ντέρμπι, έχοντας κατακτήσει συνολικά έξι.
Το ρεκόρ του Β. Κεράτσα ισοφάρισε πέρυσι ο Μιχάλης Ξυνός με τον ίππο Μέντωρ.
Ο Μαρίνος Σαντοριναίος εμφανίστηκε στα τέλη τις δεκαετίας του 60’ και μετράει συνολικά 7.500 αναβάσεις και περίπου 2.000 νίκες.
Ο ταλαντούχος τζόκεϊ, γνωστός ως «τσάμπιον», συνεργάστηκε με κορυφαίους προπονητές στην σπουδαία καριέρα του, κατακτώντας χιλιάδες νίκες και σειρά χρυσών μαστίγιων.
Από το 1970 έως το 1982 αναδείχθηκε 7 φορές πολυνίκης αναβάτης, ενώ οι «μάχες» του στον ιππόδρομο με τον Β. Κεράτσα άφησαν εποχή.
Με τρεις πρωτιές σε Ντέρμπι, η ιστορία των ιπποδρομιών γράφει με χρυσά γράμματα το όνομα του.
Ο Θανάσης Σωτηρόπουλος πρωταγωνίστησε από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 και μνημονεύεται ακόμη για το αλάνθαστο ένστικτο του και την μοναδική σχέση του με τα άλογα που ίππευε.
Ο σεμνός και ιδιαίτερα αγαπητός Θανάσης Σωτηρόπουλος ίππευσε για πρώτη φορά το 1983.
Μέτρησε 10.000 ιππεύσεις στην λαμπρή καριέρα του και 1.500 νίκες ενώ μπήκε και στο βιβλίο Guinness για τις 8 συνεχόμενες φορές που αναδείχθηκε πολυνίκης της χρονιάς.
Μεταξύ των κλασικών διαδρομών στις οποίες τερμάτισε πρώτος συγκαταλέγονται και 4 Ντέρμπι.
Ο Τάκης Καλαϊτζής ξεκίνησε την καριέρα του ως μαθητευόμενος αναβάτης το 1952.
Το 1959 κέρδισε το πρώτο του Ντέρμπι.
Ο σπουδαίος αναβάτης έχει στο ενεργητικό του μερικές από τις πιο εκπληκτικές νίκες σε Ντέρμπι, όπως το 1962 που βγήκε πρώτος με τον Βουκέφαλο που θεωρούνταν το απόλυτο outsider.
Ιστορικά Ντέρμπι
1931 - Το πρώτο Ελληνικό Ντέρμπι διεξήχθη το 1931, μόλις 5 χρόνια μετά την έναρξη των ιπποδρομιών στην Ελλάδα. Τα πρώτα χρόνια επιτρεπόταν και η συμμετοχή ίππων από το εξωτερικό, καθώς η μικρή δυναμικότητα της ελληνικής ιπποπαραγωγής, εκείνη την περίοδο, δεν επαρκούσε για την διεξαγωγή Ντέρμπι με αμιγώς ελληνικής εκτροφής άλογα.
2003 – Το καλοκαίρι του 2003 έγινε το τελευταίο ελληνικό Ντέρμπι στο Δέλτα Φαλήρου πριν την μεταφορά του ιπποδρόμου στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του Μαρκόπουλου.
Το 57ο Ντέρμπι έμεινε στην ιστορία, καθώς μετά από 21 χρόνια από την επιτυχία της περίφημης Κλάρας το κατέκτησε ξανά μία φοράδα, η Πολιτεία, με αναβάτη τον Ντίνο Γεωργίου που έκανε την έκπληξη με ένα δυνατό φίνις με το άλογό του.
Η νίκη αυτή ήταν η δεύτερη σερί για τον Ντ. Γεωργίου που την προηγούμενη χρόνια είχε τερματίσει πρώτος στο Ντέρμπι με τον Μαγικό Περίβολο.
2004 - Το πρώτο Ντέρμπι στο νέο ιππόδρομο κερδίζει ο εκπρόσωπος των Στάβλων Φηγαίας, Δεινός, με αναβάτη τον Μιχάλη Ξυνό, ο οποίος θα επικρατήσει και την επόμενη χρονιά με τον ίππο Στράτο.
2016 – Ιστορικό ήταν και το 70ο Ελληνικό Ντέρμπι – το πρώτο που διοργάνωσε η Ιπποδρομίες ΑΕ του ομίλου ΟΠΑΠ – καθώς σε αυτό ο Μιχάλης Ξυνός ισοφάρισε το ρεκόρ των 6 νικών του Β. Κεράτσα, ενώ με μόλις 1 νίκη λιγότερη τους ακολουθεί ο επί 16 χρονιές πολυνίκης αναβάτης Παναγιώτης Δημητσάνης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών