![Aegean Airlines: Το απέδειξε σε δύσκολες περιόδους και τώρα το μέλλον της ανήκει](https://www.bankingnews.gr/media/k2/items/cache/3b8a54b61c046894e5bf25b67e13e409_XL.jpg)
γράφει : Δ.Ν.
- Οι ισχυρές τουριστικές εισροές υποστήριξαν την κερδοφορία παρά την αύξηση του μεταφορικού κόστους
H καλύτερη τουριστική χρονιά όλων των εποχών απογειώνει τα μεγέθη του 2017
- Αν υπάρχει ένα θέμα το οποίο στο εξωτερικό οι επενδυτές δείχνουν διάθεση να ακούσουν όταν μιλούν για τις επενδυτικές προοπτικές της Ελλάδας είναι ο Τουρισμός. Δυστυχώς στο ταμπλό της Λεωφ. Αθηνών δεν υπάρχει κρίσιμη μάζα εταιριών που να μπορούν να θεωρηθούν άμεσοι αποδέκτες της βελτίωσης των αριθμών στο τουριστικό προϊόν της Ελλάδας. Οι εισηγμένες ξενοδοχειακές μονάδες που έχουν απομείνει είναι λίγες και με σχετικά μικρή δυναμικότητα ενώ οι μεταφορικές εταιρίες που έχουν απομείνει είτε βρίσκονται σε σημαντικό βαθμό συγκεντρωμένες σε λίγα χέρια είτε έχουν πολύ αδύναμα μεγέθη για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον.
- Το 2017 η Αεροπορία Αιγαίου κατέγραψε αύξηση 6% της συνολικής επιβατικής κίνησης, μεταφέροντας 13,2 εκ. επιβάτες.
- Η αύξηση της κίνησης προέρχεται εξολοκλήρου από τη βελτιωμένη αξιοποίηση του δικτύου, δεδομένου ότι ο αριθμός των πτήσεων που εκτελέστηκαν το 2017, ήταν μειωμένος κατά 3,3%, ενώ των ωρών πτήσης (‘BlockTime’) ήταν μειωμένος κατά 1,3%.
- Στο δίκτυο εξωτερικού, που ήταν και ο βασικός μοχλός ανάπτυξης, η συνολική κίνηση ανήλθε σε 7,3 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 9%.
- Η επιβατική κίνηση εξωτερικού αυξήθηκε κατά 12%, ενώ το σύνολο της κίνησης από τον βασικό κόμβο του Ελ. Βενιζέλος παρουσίασε αύξηση 9% με την AEGEAN να ξεπερνά τους 10 εκ. επιβάτες.
![](https://i0.wp.com/www.mikrometoxos.gr/wp-content/uploads/2018/03/AEGEAN8.jpg?zoom=1.100000023841858&w=696&ssl=1)
- Όλα τα παραπάνω ώθησαν τους συντελεστές πληρότητας σε επίπεδα ρεκόρ για στην ιστορία της εταιρίας.
- Ο μέσος συντελεστής πληρότητας αυξήθηκε κατά 5,3 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας το 83,2% από 77,4% την αντίστοιχη περίοδο του 2016.
- Στο τέλος του 2017 ο στόλος του Ομίλου αριθμούσε συνολικά 58 αεροσκάφη, 46 αεροσκάφη τύπου jet και 12 αεροσκάφη τύπου turboprop.
- Η επίδοση των 120 εκατ. ευρώ στα λειτουργικά κέρδη των 120 εκατ. ευρώ συνοδεύτηκε από ισχυρή ρευστότητα σχεδόν ισόποσων λειτουργικών ταμειακών ροών ανεβάζοντας το ταμείο στα 301 εκατ. ευρώ.
- Η εταιρία έχει «ασφαλίσει» μέρος των αναγκών της σε καύσιμα τα οποία αποτελούν το 18% του συνόλου των εσόδων. Συγκεκριμένα για το 2018 η ασφάλιση αφορά το 59% (223.500MTπρος 520$/ΜΤ) και 19% για το 2019 (3.000 ΜΤ). Εντός του 2018 η Aegean θα αυξήσει τους προορισμούς των δρομολογίων της κατά 18 προσθέτοντας 700 χιλιάδες διαθέσιμες νέες θέσεις αυξάνοντας την δυναμικότητα του στόλου της κατά 6% με την προσθήκη 2 νέων αεροσκαφών Α321.
- Στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές διευκρινίστηκε ότι δεν θα διαταραχθεί ο τρόπος χρηματοδότησης της ανανέωσης του στόλου των αεροσκαφών (Leasing + ίδια κεφάλαια) ο οποίος αναμένεται να φθάσει τα 75 αεροσκάφη το 2023. Στόχος είναι σε πέντε χρόνια η Aegeanνα ανεβάσει την κίνηση πάνω από τους 15 εκατ. επιβάτες (10 εκατ. σε διεθνείς προορισμούς) από 13 εκατ. το 2017.
- Το μέρισμα των 55 λεπτών ανά μετοχή σημαντικά αυξημένο σε σχέση με πέρυσι (40 λεπτά) θα αποκοπεί από την μετοχή στις 22 Μαΐου δίνοντας ακόμα και στα τρέχοντα επίπεδα μια αρκετά δελεαστική απόδοση (5,8%) δεδομένης και της κοντινής ημερομηνίας αποκοπής του.
![](https://i0.wp.com/www.mikrometoxos.gr/wp-content/uploads/2018/01/aegean3.jpg?zoom=1.100000023841858&w=696&ssl=1)
Περίοδος | Q4:16 | Q1:17 | Q2:17 | Q3:17 | Q4:17 | Y-o-Y (%) | FY:16 | FY:17 | Y-o-Y (%) |
Σύνολο επιβατών (x 1.000) | 2.654 | 2.106 | 3.449 | 4.665 | 2.997 | 12,9% | 12.463 | 13.217 | 6,0% |
ASK(Διαθέσιμες θέσεις ανά χλμ)* | 3.468 | 2.715 | 4.532 | 5.666 | 3.744 | 8,0% | 16.383 | 16.657 | 1,7% |
RPK (Έσοδο ανά χλμ.)* | 2.786 | 2.079 | 3.653 | 4.963 | 3.156 | 13,3% | 12.715 | 13.851 | 8,9% |
Yield(Απόδοση ανά χλμ)* | 7,2 | 7,5 | 8,18 | 9 | 7,33 | 8,1 | 8,2 | ||
Κόστος ανά χλμ (Εκτός καύσιμα, Leasing) | 4,0 | 4,8 | 3,9 | 3,6 | 4,3 | 3,8 | 4,1 | ||
![]() |
|||||||||
Κύκλος εργασιών | 200,5 | 151,9 | 298,8 | 445,6 | 231,4 | 0,2 | 1.020,4 | 1.127,7 | 10,5% |
Καύσιμα | -41,9 | -33,8 | -55 | -69 | -46,7 | -11,5% | -197,3 | -204,5 | 3,6% |
Συντήρηση | -25,2 | -24 | -40,3 | -51,9 | -37,6 | -49,2% | -118,6 | -153,8 | 29,6% |
Τέλη Υπερπτήσης | -14,3 | -11,1 | -17,9 | -22,1 | -14,6 | -2,1% | -68,3 | -65,7 | -3,8% |
Έξοδαδιάνομής | -16,2 | -19,5 | -22,9 | -24,1 | -17,6 | -8,6% | -78,8 | -84,1 | 6,8% |
Άλλα λειτουργικά | -24,5 | -18 | -20,3 | -21,6 | -22,4 | 8,6% | -81,2 | -82,3 | 1,4% |
Σύνολο Λειτουργικών εξόδων | -182 | -160,4 | -230,7 | -272,7 | -206,6 | -13,5% | -813,5 | -870,4 | 7,0% |
Λειτουργικά (Εκτός Καυσίμων) | -140,1 | -126,6 | -175,7 | -203,7 | -159,9 | -14,1% | -616,2 | -665,9 | 8,1% |
Λειτουργικά εκτός εξόδων ενοικίασης αεροσκαφών | 18,5 | -8,5 | 68,1 | 172,9 | 22,38 | 21,0% | 206,9 | 257,3 | 24,4% |
Μισθώματα Αεροσκαφών | -35,1 | -35,6 | -34,5 | -34,3 | -33,1 | 5,7% | -130,1 | -137,5 | 5,7% |
Λειτουργικά Κέρδη | -16,6 | -44,1 | 33,6 | 138,6 | -8,3 | 50,0% | 76,8 | 119,8 | 56,0% |
Κέρδη προ φόρων | -21,1 | -49,9 | 23,2 | 128,7 | -16,2 | 23,2% | 51,6 | 85,8 | 66,3% |
Καθαρά κέρδη | -18,6 | -35,8 | 15,8 | 91,8 | -11,4 | 38,7% | 32,2 | 60,4 | 87,6% |
*Επεξηγήσεις:
- RASK (Revenue per Available Seat Kilometer): O δείκτης διαιρεί τα συνολικά έσοδα με τις συνολικές διαθέσιμες θέσεις προς πώληση πολλαπλασιαζόμενες επί τα συνολικά διανυόμενα χιλιόμετρα.
- CASK (Cost per Available Seat Kilometer): Ο δείκτης διαιρεί τα συνολικά έξοδα με τις συνολικές διαθέσιμες θέσεις προς πώληση πολλαπλασιαζόμενες επί τα συνολικά διανυόμενα χιλιόμετρα.
- PassengerYield: O δείκτης διαιρεί το σύνολο των εσόδων από την μεταφορά επιβατών με το σύνολο των επιβατών πολλαπλασιαζόμενο επί τον συνολικό αριθμό των διανυομένων χιλιομέτρων.
Aπό τον Μάνο Χατζηδάκη και την εφημερίδα ΚΕΦΑΛΑΙΟ
http://www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών