«KALT» ΙΔΕΑ – ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΜΑΡΙΚΑΣ ΚΛΑΜΠΑΤΣΕΑ, Παρασκευή 27 Ιανουαρίου στις 21.00, Αμφιθέατρο Μπενάκη
Η Μαρίκα Κλαμπατσέα, σοπράνο, συνθέτις και πιανίστα της avant-garde σκηνής, γνωστή για τις τολμηρές ερμηνείες και συνθέσεις της στον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό αλλά και την ανασύνθεση της κλασσικής φόρμας, παρουσιάζει την performance «KALT» στο Αμφιθέατρο Μπενάκη στις 27 Ιανουαρίου 2017. Η συναυλία αυτή σφραγίστηκε με ιδιαίτερη επιτυχία ένα χρόνο πριν, στις 27 Νοεμβρίου 2015, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών όπου παρουσιάστηκε.
Ο τίτλος της συναυλίας προέρχεται από το ομώνυμο εβραιογερμανικό τραγούδι Yiddish «KALT» που γράφτηκε για τον βίαιο αποχωρισμό ενός ζευγαριού κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο κι ενώ μεταφερόταν στα ναζιστικά στρατόπεδα.
Kalt στα γερμανικά σημαίνει κρύο και μόνο το αίσθημα του παγερού κρύου μπορεί να περιγράψει το βίωμα της απόλυτης εξαθλίωσης και απόγνωσης.
Η συναυλία αυτή θα είναι το απόγειο των πιο τολμηρών και ακραίων φωνητικών αυτοσχεδιασμών της Μαρίκας Κλαμπατσέα.
Μέσα από τη γνώριμη χροιά της σοπράνο δραματικής κολορατούρα φωνής της και την ιδιαίτερη ερμηνεία της, θα τραγουδήσει μεταξύ άλλων άριες όπως «E Lucevan le Stelle» από την «Tosca» του Giacomo Puccini με οδηγό την φωνή και χροιά του τενόρου Luciano Pavarotti και «Cold Song, What a Power Art Thou» του Henry Purcell από την Όπερα «Βασιλιάς Αρθούρος».
Θα ερμηνεύσει ακόμη τραγούδια του Μεσοπολέμου, όπως το Lily Marlene και το Mack the Knife, αλλά και spirituals, gospel, rock και blues.
Το «KALT» θα πλαισιώσουν και αποσπάσματα από το μαύρο μιούζικαλ «Η Χιονάτη και οι Εφτά Ουλές» που η μουσικός παρουσίασε στην Αγγλία με την υποστήριξη του Arts Council.
Το συνθετικό αυτό έργο χαρακτηρίζει την ιδιόμορφη πορεία της στην πρωτοποριακή μουσική και σύγχρονη ερμηνεία.
Θέμα του «KALT» είναι ο σπαραγμός και η ερμηνεία.
Ένας κύκλος τραγουδιών, όπως αυτά της ζωής, του έρωτα και του θανάτου – χαρακτηριστικά, το «Cold Song, What a Power Art Thou» και «Ο Γάτος», σε στίχους του ηθοποιού, σκηνοθέτη και συγγραφέα Γιώργου Κώνστα από το έργο του «Τσερνομπίλ». Στο «KALT» θα ακουστούν και τραγούδια που ερμηνεύτηκαν από τις αγαπημένες φωνές της μουσικού, σαν αυτές της Maria Callas, Edith Piaf, Billie Holiday, Janis Joplin, Klaus Nomi, Elvis Presley, Judy Garland, αλλά και μελωδίες όπως οι λυρικές «Γυμνοπαιδίες» του Eric Satie.
Το ιδιόμορφο χαρακτηριστικό της ιδέας και ερμηνείας της Μαρίκας Κλαμπατσέα να ενώνει αυθεντικά το πέρασμα της μελωδίας ενός Eric Satie με τον σπαραγμό της ροκ -όπως το «Summertime» της Joplin σε διασκευή των Big Brother- θα είναι κυρίαρχο και σε αυτή την performance.
H συναυλία ολοκληρώνεται με απαγορευμένα τραγούδια που γράφτηκαν στα ναζιστικά στρατόπεδα και συγκεντρώθηκαν από μουσικούς μελετητές.
Ανάμεσα σ’ αυτά, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ακούσει και τη «Nocturne» του Chopin, μουσικό θέμα της ταινίας του Ρομάν Πολάνσκι «Ο πιανίστας».
Το «KALT», πέρα από το ξεκάθαρο μήνυμα της διαφορετικότητας, που φαίνεται και από την επιλογή των διαφορετικού μουσικού ύφους και περιεχομένου έργων, είναι πάνω απ’ όλα μια καταγγελία απέναντι στην κοινωνική καταπίεση και εξαθλίωση που έχουν οδηγήσει στις αμέτρητες αυτοκτονίες στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Η συναυλία αφιερώνεται στον ηθοποιό, σκηνοθέτη και συγγραφέα Γιώργο Κώνστα.
Τα ΜΜΕ για τη Μαρίκα Κλαμπατσέα:
«Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί τη φωνή που θα έβγαινε από μέσα της. «Νότες Κάλλας και Τζόπλιν μαζί».
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, Σάντρα Βούλγαρη
«Φαντάζομαι άνετα την Μ.Κ. να παίζει σε ένα σκοτεινό piano bar στο Broadway. Από την άλλη, την φαντάζομαι και στη φωτεινή Σκάλα του Μιλάνου».
HIT AND RUN, Ιννοκέντιος Παντελόφσκι
«Η Μ.Κ έχει την εμφάνιση που περιμένεις να έχει μία παλαίμαχος του Woodstock. Ίσως είναι μια μετενσάρκωση της Janis Joplin, καθώς οι άναρχες φωνητικές ακροβασίες της δεν καλουπώνονται με ταμπέλες».
και
«Εξαιρετική επίσης στο “Wind mills of your mind” του Michel Legrand…. αν και όλα τα λεφτά ήταν το κλείσιμο της συναυλίας με το “Summertime” του Gershwin στην εκτέλεση της Janis Joplin… μια Μ.Κ. να ροκάρει επί σκηνής, λαβωμένο ζώο που σφαδάζει…»
LIFO, Αντώνης Μποσκοΐτης.
www.bankingnews.gr
Ο τίτλος της συναυλίας προέρχεται από το ομώνυμο εβραιογερμανικό τραγούδι Yiddish «KALT» που γράφτηκε για τον βίαιο αποχωρισμό ενός ζευγαριού κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο κι ενώ μεταφερόταν στα ναζιστικά στρατόπεδα.
Kalt στα γερμανικά σημαίνει κρύο και μόνο το αίσθημα του παγερού κρύου μπορεί να περιγράψει το βίωμα της απόλυτης εξαθλίωσης και απόγνωσης.
Η συναυλία αυτή θα είναι το απόγειο των πιο τολμηρών και ακραίων φωνητικών αυτοσχεδιασμών της Μαρίκας Κλαμπατσέα.
Μέσα από τη γνώριμη χροιά της σοπράνο δραματικής κολορατούρα φωνής της και την ιδιαίτερη ερμηνεία της, θα τραγουδήσει μεταξύ άλλων άριες όπως «E Lucevan le Stelle» από την «Tosca» του Giacomo Puccini με οδηγό την φωνή και χροιά του τενόρου Luciano Pavarotti και «Cold Song, What a Power Art Thou» του Henry Purcell από την Όπερα «Βασιλιάς Αρθούρος».
Θα ερμηνεύσει ακόμη τραγούδια του Μεσοπολέμου, όπως το Lily Marlene και το Mack the Knife, αλλά και spirituals, gospel, rock και blues.
Το «KALT» θα πλαισιώσουν και αποσπάσματα από το μαύρο μιούζικαλ «Η Χιονάτη και οι Εφτά Ουλές» που η μουσικός παρουσίασε στην Αγγλία με την υποστήριξη του Arts Council.
Το συνθετικό αυτό έργο χαρακτηρίζει την ιδιόμορφη πορεία της στην πρωτοποριακή μουσική και σύγχρονη ερμηνεία.
Θέμα του «KALT» είναι ο σπαραγμός και η ερμηνεία.
Ένας κύκλος τραγουδιών, όπως αυτά της ζωής, του έρωτα και του θανάτου – χαρακτηριστικά, το «Cold Song, What a Power Art Thou» και «Ο Γάτος», σε στίχους του ηθοποιού, σκηνοθέτη και συγγραφέα Γιώργου Κώνστα από το έργο του «Τσερνομπίλ». Στο «KALT» θα ακουστούν και τραγούδια που ερμηνεύτηκαν από τις αγαπημένες φωνές της μουσικού, σαν αυτές της Maria Callas, Edith Piaf, Billie Holiday, Janis Joplin, Klaus Nomi, Elvis Presley, Judy Garland, αλλά και μελωδίες όπως οι λυρικές «Γυμνοπαιδίες» του Eric Satie.
Το ιδιόμορφο χαρακτηριστικό της ιδέας και ερμηνείας της Μαρίκας Κλαμπατσέα να ενώνει αυθεντικά το πέρασμα της μελωδίας ενός Eric Satie με τον σπαραγμό της ροκ -όπως το «Summertime» της Joplin σε διασκευή των Big Brother- θα είναι κυρίαρχο και σε αυτή την performance.
H συναυλία ολοκληρώνεται με απαγορευμένα τραγούδια που γράφτηκαν στα ναζιστικά στρατόπεδα και συγκεντρώθηκαν από μουσικούς μελετητές.
Ανάμεσα σ’ αυτά, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ακούσει και τη «Nocturne» του Chopin, μουσικό θέμα της ταινίας του Ρομάν Πολάνσκι «Ο πιανίστας».
Το «KALT», πέρα από το ξεκάθαρο μήνυμα της διαφορετικότητας, που φαίνεται και από την επιλογή των διαφορετικού μουσικού ύφους και περιεχομένου έργων, είναι πάνω απ’ όλα μια καταγγελία απέναντι στην κοινωνική καταπίεση και εξαθλίωση που έχουν οδηγήσει στις αμέτρητες αυτοκτονίες στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Η συναυλία αφιερώνεται στον ηθοποιό, σκηνοθέτη και συγγραφέα Γιώργο Κώνστα.
Τα ΜΜΕ για τη Μαρίκα Κλαμπατσέα:
«Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί τη φωνή που θα έβγαινε από μέσα της. «Νότες Κάλλας και Τζόπλιν μαζί».
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, Σάντρα Βούλγαρη
«Φαντάζομαι άνετα την Μ.Κ. να παίζει σε ένα σκοτεινό piano bar στο Broadway. Από την άλλη, την φαντάζομαι και στη φωτεινή Σκάλα του Μιλάνου».
HIT AND RUN, Ιννοκέντιος Παντελόφσκι
«Η Μ.Κ έχει την εμφάνιση που περιμένεις να έχει μία παλαίμαχος του Woodstock. Ίσως είναι μια μετενσάρκωση της Janis Joplin, καθώς οι άναρχες φωνητικές ακροβασίες της δεν καλουπώνονται με ταμπέλες».
και
«Εξαιρετική επίσης στο “Wind mills of your mind” του Michel Legrand…. αν και όλα τα λεφτά ήταν το κλείσιμο της συναυλίας με το “Summertime” του Gershwin στην εκτέλεση της Janis Joplin… μια Μ.Κ. να ροκάρει επί σκηνής, λαβωμένο ζώο που σφαδάζει…»
LIFO, Αντώνης Μποσκοΐτης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών