γράφει : Δ.Ν.
ΑΡΑΙΓ (από τον ειδικό συνεργάτη μας): Την ώρα που νέα πακέτα της Αegean Airlines αλλάζουν χέρια, ήρθε και μία ανάλυση για την εταιρεία και τον κλάδο αεροπορικών εταιρειών, η οποία φωτίζει αρκούντως την εικόνα της εισηγμένης, έναντι του ανταγωνισμού και δίνει νέα υψηλότερη τιμή-στόχο, τα 12,00 ευρώ.
ΝΕΑ πακέτα μετοχών της Aegean Airlines, άλλαξαν χέρια στην προχθεσινή συνεδρίαση του ΧΑ, τα οποία αντιστοιχούσαν στο 1,56%, στην τιμή των 7,24 ευρώ, ενώ προ ημερών είχαν μεταβιβαστεί 6 εκατ. μετοχές, στα 7,36 ευρώ ανά μετοχή.
Γιατί, λοιπόν, ξαφνικά τέτοιο ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη μετοχή; Το θέμα σαφώς χρειάζεται ιδιαίτερο ψάξιμο και αυτό ακριβώς κάνει και η ανάλυση της Euroxx, η οποία συγκρίνει την ελληνική εισηγμένη, με άλλες οκτώ ευρωπαϊκές εταιρείες του κλάδου, μεταξύ των οποίων και αεροπορικές χαμηλού κόστους.
Ειδικότερα, στη σελίδα 13 του report, αναφέρεται ότι οι 8 εισηγμένες του κλάδου, έχουν μέσο P/E 14,2, ενώ η Aegean Airlines, έχει P/E 8,7, κατά πολύ μικρότερο, δηλαδή.
Σε σχέση με τα αποτελέσματά της, η επιχείρηση είχε το 2013 κέρδη 66 εκατ., ενώ για το 2014 εκτιμάται ότι θα έχει 59 εκατ. (μειωμένα, γιατί η Ολυμπιακή Αεροπορία θα έχει ακόμα ζημίες).
Για να παίξει με P/E αγοράς, η μετοχή της θα πρέπει να πάει στα 11,73 ευρώ. Το discount εν προκειμένω του EV/EBITDA για το 2014 ανέρχεται σε 43%.
Συγκριτικά τώρα με την Ryanair, εταιρεία χαμηλού κόστους, όπως είναι γνωστό, επισημαίνεται ότι οι αεροπορικές αυτής της κατηγορίας, θα έχουν μέσο P/E το 2015 στο 13,6, γεγονός που σημαίνει ότι η Aegean, θα πρέπει να πάει στα 12 ευρώ!
Και αυτό, ακόμα και με τα κέρδη του 2015 στα 63,1 εκατ., δηλαδή πάλι χαμηλότερα αυτών του 2013, αν και η εικόνα της Ο. Α., θα είναι αρκετά καλύτερη.
Από την ανάλυση της Euroxx, διαφαίνεται ότι αν το EV/EBITDA των εταιρειών χαμηλού κόστους το 2015 είναι 8, τότε η μετοχή της ελληνικής εισηγμένης, θα πρέπει να πάει στα 13,5 ευρώ.
ΝΕΑ πακέτα μετοχών της Aegean Airlines, άλλαξαν χέρια στην προχθεσινή συνεδρίαση του ΧΑ, τα οποία αντιστοιχούσαν στο 1,56%, στην τιμή των 7,24 ευρώ, ενώ προ ημερών είχαν μεταβιβαστεί 6 εκατ. μετοχές, στα 7,36 ευρώ ανά μετοχή.
Γιατί, λοιπόν, ξαφνικά τέτοιο ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη μετοχή; Το θέμα σαφώς χρειάζεται ιδιαίτερο ψάξιμο και αυτό ακριβώς κάνει και η ανάλυση της Euroxx, η οποία συγκρίνει την ελληνική εισηγμένη, με άλλες οκτώ ευρωπαϊκές εταιρείες του κλάδου, μεταξύ των οποίων και αεροπορικές χαμηλού κόστους.
Ειδικότερα, στη σελίδα 13 του report, αναφέρεται ότι οι 8 εισηγμένες του κλάδου, έχουν μέσο P/E 14,2, ενώ η Aegean Airlines, έχει P/E 8,7, κατά πολύ μικρότερο, δηλαδή.
Σε σχέση με τα αποτελέσματά της, η επιχείρηση είχε το 2013 κέρδη 66 εκατ., ενώ για το 2014 εκτιμάται ότι θα έχει 59 εκατ. (μειωμένα, γιατί η Ολυμπιακή Αεροπορία θα έχει ακόμα ζημίες).
Για να παίξει με P/E αγοράς, η μετοχή της θα πρέπει να πάει στα 11,73 ευρώ. Το discount εν προκειμένω του EV/EBITDA για το 2014 ανέρχεται σε 43%.
Συγκριτικά τώρα με την Ryanair, εταιρεία χαμηλού κόστους, όπως είναι γνωστό, επισημαίνεται ότι οι αεροπορικές αυτής της κατηγορίας, θα έχουν μέσο P/E το 2015 στο 13,6, γεγονός που σημαίνει ότι η Aegean, θα πρέπει να πάει στα 12 ευρώ!
Και αυτό, ακόμα και με τα κέρδη του 2015 στα 63,1 εκατ., δηλαδή πάλι χαμηλότερα αυτών του 2013, αν και η εικόνα της Ο. Α., θα είναι αρκετά καλύτερη.
Από την ανάλυση της Euroxx, διαφαίνεται ότι αν το EV/EBITDA των εταιρειών χαμηλού κόστους το 2015 είναι 8, τότε η μετοχή της ελληνικής εισηγμένης, θα πρέπει να πάει στα 13,5 ευρώ.
Σχόλια αναγνωστών