γράφει : Δ.Ν.
Τα ∆ιυλιστήρια και οι άλλοι
ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
Μειωµένος ο τζίρος (-1,5%) αλλά τα λειτουργικά αποτελέσµατα αντέχουν (+21%) Τα διυλιστήρια οδήγησαν την κερδοφορία των εισηγµένων (60 εκατ. ευρώ συνεισφορά). Οι τράπεζες παραµένουν αδύνατος κρίκος της Αγοράς (419 εκατ. ευρώ ζηµιές).
Ρευστότητα και επισφάλειες τα βασικά µέτωπα. Η συµφωνία µε πιστωτές αναγκαία για την αλλαγή του οικονοµικού κλίµατος. Θεσµική εµπειρία κρίσεων από εισηγµένες. Λίγοι περίµεναν στο πρώτο τρίµηνο οι επιδόσεις των εισηγµένων εταιριών να κινηθούν µε την ίδια δυναµική που είχαν αποκτήσει στα τρία προηγούµενα τρίµηνα ακόµα λιγότεροι περίµεναν ένα δυνατό ξεκίνηµα.
Η παρατεταµένη αναµονή που σηµειώνεται στο θέµα της διαπραγµάτευσης της Ελλάδας µε τους δανειστές είχε την προβολή της στην οικονοµία καθώς εκτός από τον άµεσα εµπλεκόµενο χρηµατοοικονοµικό κλάδο η πλειοψηφία των σηµαντικότερων επιχειρηµατικών κλάδων έδειξε υστέρηση σε σχέση µε πέρυσι.
Η στρατηγική των περισσότερων εταιριών παρέµεινε στην λογική του «βλέποντας και κάνοντας» µε προφανή στόχο την διαφύλαξη των οργανικών δεδοµένων του ισολογισµού και της ρευστότητας αποφεύγοντας ανοίγµατα σε νέες αγορές ή την υλοποίηση νέων επενδύσεων.
Το πρώτο τρίµηνο έκλεισε µε λίγα κέρδη για το σύνολο των εµποροβιοµηχανικών εταιριών τα οποία διαµορφώθηκαν στα 152 εκατ. ευρώ. Από το σύνολο της κερδοφορίας ένα σηµαντικό µέρος οφείλεται στην επίδοση του κλάδου των διυλιστηρίων τα οποία είχαν ένα εξαιρετικό τρίµηνο που βοηθήθηκε από
α) τις τιµές των πρώτων υλών – αργό πετρέλαιο σε χαµηλά πενταετίας
β) τα ευνοϊκά περιθώρια διύλισης –διπλασιασµός σε σχέση µε πέρυσι
γ) την σταθεροποίηση και αύξηση κατά περίπτωση της εσωτερικής ζήτησης – πετρέλαιο θέρµανσης, καύσιµα κίνησης.
Εφόσον εξαιρεθεί ο κλάδος η συνολική κερδοφορία περιορίζεται σε λίγες δεκάδες εκατοµµύρια, η δε αύξηση στα λειτουργικά κέρδη περιορίζεται δραµατικά…
ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
Μειωµένος ο τζίρος (-1,5%) αλλά τα λειτουργικά αποτελέσµατα αντέχουν (+21%) Τα διυλιστήρια οδήγησαν την κερδοφορία των εισηγµένων (60 εκατ. ευρώ συνεισφορά). Οι τράπεζες παραµένουν αδύνατος κρίκος της Αγοράς (419 εκατ. ευρώ ζηµιές).
Ρευστότητα και επισφάλειες τα βασικά µέτωπα. Η συµφωνία µε πιστωτές αναγκαία για την αλλαγή του οικονοµικού κλίµατος. Θεσµική εµπειρία κρίσεων από εισηγµένες. Λίγοι περίµεναν στο πρώτο τρίµηνο οι επιδόσεις των εισηγµένων εταιριών να κινηθούν µε την ίδια δυναµική που είχαν αποκτήσει στα τρία προηγούµενα τρίµηνα ακόµα λιγότεροι περίµεναν ένα δυνατό ξεκίνηµα.
Η παρατεταµένη αναµονή που σηµειώνεται στο θέµα της διαπραγµάτευσης της Ελλάδας µε τους δανειστές είχε την προβολή της στην οικονοµία καθώς εκτός από τον άµεσα εµπλεκόµενο χρηµατοοικονοµικό κλάδο η πλειοψηφία των σηµαντικότερων επιχειρηµατικών κλάδων έδειξε υστέρηση σε σχέση µε πέρυσι.
Η στρατηγική των περισσότερων εταιριών παρέµεινε στην λογική του «βλέποντας και κάνοντας» µε προφανή στόχο την διαφύλαξη των οργανικών δεδοµένων του ισολογισµού και της ρευστότητας αποφεύγοντας ανοίγµατα σε νέες αγορές ή την υλοποίηση νέων επενδύσεων.
Το πρώτο τρίµηνο έκλεισε µε λίγα κέρδη για το σύνολο των εµποροβιοµηχανικών εταιριών τα οποία διαµορφώθηκαν στα 152 εκατ. ευρώ. Από το σύνολο της κερδοφορίας ένα σηµαντικό µέρος οφείλεται στην επίδοση του κλάδου των διυλιστηρίων τα οποία είχαν ένα εξαιρετικό τρίµηνο που βοηθήθηκε από
α) τις τιµές των πρώτων υλών – αργό πετρέλαιο σε χαµηλά πενταετίας
β) τα ευνοϊκά περιθώρια διύλισης –διπλασιασµός σε σχέση µε πέρυσι
γ) την σταθεροποίηση και αύξηση κατά περίπτωση της εσωτερικής ζήτησης – πετρέλαιο θέρµανσης, καύσιµα κίνησης.
Εφόσον εξαιρεθεί ο κλάδος η συνολική κερδοφορία περιορίζεται σε λίγες δεκάδες εκατοµµύρια, η δε αύξηση στα λειτουργικά κέρδη περιορίζεται δραµατικά…
Σχόλια αναγνωστών