«Με τον μεγάλο στόλο γεωτρύπανων που έχουμε, έχουμε φτάσει στο σημείο να μπορούμε να πραγματοποιούμε δραστηριότητες πλέον και πέραν των συνόρων μας» είπε ο Τούρκος πρόεδρος, αν και δεν παρουσίασε κάποιο χρονοδιάγραμμα σχετικά με το πότε θα είναι έτοιμο επιχειρησιακά, το νέο... απόκτημα.
«Όλοι μας γνωρίζουμε τις δυνατότητες και τη στρατηγική σημασία των θαλασσών. Ολόκληρος ο κόσμος γνωρίζει επίσης ότι ειδικά το τελευταίο διάστημα, ως Τουρκία, έχουμε δείξει ξεκάθαρα την αποφασιστικότητά μας να διεκδικήσουμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα στις θάλασσες και πρωτίστως στην Ανατολική Μεσόγειο», είπε ο Erdogan.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το νέο γεωτρύπανο είναι πλοίο «7ης γενιάς» και εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. «Υπάρχουν πέντε από αυτά τον πλοία στον κόσμο. Κι εμείς έχουμε το ένα» είπε χαρακτηριστικά.
Η στροφή προς τη Νότια Κορέα και το «όχι» της Νορβηγίας
Τα σχέδια για αγορά νέου γεωτρύπανου είχε αποκαλύψει πρόσφατα η Yeni Safak. Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Άγκυρα συζητούσε και με νορβηγική εταιρεία για την αγορά, αλλά τελικά η συμφωνία δεν προχώρησε καθώς η εταιρεία ανησυχούσε για τυχόν προβλήματα που θα προέκυπταν εάν η Τουρκία το χρησιμοποιούσε για να πραγματοποιήσει γεωτρήσεις στη Μεσόγειο.
Φαίνεται όμως ότι η Νότια Κορέα δεν είχε τους ίδιους... ενδοιασμούς.
Η Τουρκία, της οποίας τα τρία υπάρχοντα πλοία είναι 6ης γενιάς, θα προσθέσει το πλοίο γεωτρήσεων 7ης γενιάς στον στόλο της, αγοράζοντας το πλοίο West Cobalt.
Το γεωτρύπανο βαθέων υδάτων «West Cobalt» θα ξεκινήσει τις εργασίες του αφού του δοθεί νέο όνομα. Σύμφωνα με τη Yeni Safak, η Τουρκία θα είναι ο πρώτος χρήστης του West Cobalt, γνωστού ως Cobalt Explorer στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά.
Ενώ τα πλοία 6ης γενιάς διαθέτουν ικανότητα γεώτρησης εξαιρετικά βαθιάς θάλασσας με δυνατότητα διεξαγωγής θαλάσσιας γεώτρησης υπό πολύ υψηλή πίεση σε βάθος 12.000-12.500 μέτρων, η ναυτιλιακή βιομηχανία αναμένει ότι τα πλοία 7ης και τελευταίας γενιάς θα αυξήσουν περαιτέρω αυτήν την ικανότητα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών