Ενόσω το ΥΠΕΘΑ διαψεύδει τα περί πώλησης των F-16 στην Ουκρανία, λαμβάνει την επίσημη επιστολή της αμερικανικής κυβέρνησης για τα F-35...
Κατά διαβολική σύμπτωση, την ημέρα που οι ΗΠΑ απεδέχθησαν το ελληνικό αίτημα για την αποστολή 20 F-35, ξένο δημοσίευμα αποκάλυψε την πρόθεση του ΥΠΕΘΑ να προμηθεύσει την Ουκρανία του Zelensky με 32 F-16.
Προ ολίγου μάλιστα, έφτασε κι επίσημα στα χέρια του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών η επίσημη επιστολή της αμερικανικής κυβέρνησης για τα F-35.
Ουσιαστικά ανοίγει το χρονοδιάγραμμα των 60 ημερών ώστε μετά από διαπραγματεύσεις να υπάρξει συμφωνία για την πώληση των 20 F-35 στην Ελλάδα.
«Οι αρμόδιες αρχές των ΗΠΑ απέστειλαν σήμερα, Τετάρτη 10 Απριλίου 2024, στη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, την επίσημη επιστολή προσφοράς και αποδοχής LOA (Letter of Offer and Acceptance) σχετικά με την προμήθεια των μαχητικών αεροσκαφών F-35 από την Ελλάδα.» τονίζεται σχετικά σε ανακοίνωση του ΥΠΕΘΑ.
Ωστόσο, προτού η κυβέρνηση αρχίσει να προετοιμάζει κλίμα ... ευφορίας, θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν ότι τα δημοσιεύματα του ξένου Τύπου, που επιμένουν ότι η Ελλάδα είναι έτοιμη να στείλει 32 μαχητικά αεροσκάφη F -16 στην Ουκρανία λόγω του «γρήγορου εκσυγχρονισμού» της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Η μεγάλης κλίμακας αγορά της Ελλάδας των 20 F-35, η αναβάθμιση του F-16 Block 52+ στην έκδοση Viper και οι πιθανές πρόσθετες αγορές γαλλικών Rafale οδηγούν την κυβέρνηση Μητσοτάκη στην απόφαση να δώσει τα παλαιότερα αεροσκάφη της.
Πρόκειται για τα F-16 Block 30, τα Mirage 2000-5 και τα F-4E Phantom II, όπως γράφουν οι Eurasian Times.
Με άλλα λόγια η κυβέρνηση εμπλέκεται σε ένα νατοϊκό σχέδιο προκειμένου να στείλει τα λειτουργικότατα F-16 στο καθεστώς του Zelensky, και αντ' αυτών να λάβει από τους Αμερικανούς τα F-35.
Διαψεύσεις εν κενώ από το ΥΠΕΘΑ
Οι αναφορές του ξένου Τύπου για τα ελληνικά αεροσκάφη στην Ουκρανία ξεκίνησαν με δημοσίευμα του Newsweek, το οποίο έσπευσαν να διαψεύσουν χωρίς όμως να πείθουν πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Μετά τις αντιδράσεις των κομμάτων, ανέφεραν ότι «ουδέν ζήτημα μεταφοράς ελληνικών F-16 στην Ουκρανία υπάρχει».
«Όλα τα άλλα αποτελούν ακατάσχετη σεναριολογία», σχολίαζαν οι ίδιες πηγές.
Δένδιας: Σχεδόν βέβαιη η αποστολή F16 στην Ουκρανία
Άλλωστε προηγουμένως ο Έλληνας υπουργός Νίκος Δένδιας έχει τονίσει πως είναι «σχεδόν βέβαιο» ότι η Αθήνα θα στείλει τα μαχητικά αεροσκάφη στο Κίεβο.
Τόνισε ότι η αποστολή τους στην Ουκρανία, θα λάβει χώρα μετά τον συνεχιζόμενο εκσυγχρονισμό των ενόπλων δυνάμεων, που περιλαμβάνει την ιεράρχηση μιας διεξοδικής επαναξιολόγησης της πολεμικής της αεροπορίας.
«Έχουμε έναν στόλο με διαφορετικού τύπου αεροσκάφη.
Έχουμε F-4, Mirage 2000-5, F-16, Viper F-16 και Rafale.
Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε με αυτόν τον τρόπο», δήλωσε ο κ. Δένδιας στην ελληνική τηλεόραση.
Αυτά τα αεροσκάφη πρέπει να «πουληθούν» για να καταστεί δυνατός ο εξορθολογισμός του στόλου των αεροσκαφών.
«Το Mirage 2000-5 είναι ένα εξαιρετικό αεροσκάφος και μπορεί να πουληθεί.
Τα Block 30 F-16 πρέπει να πουληθούν», πρόσθεσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.
Είναι ενδιαφέρον πως υπήρξαν αναφορές ότι η Ουκρανία ήθελε την παραλλαγή Mirage 2000D ειδικά για χερσαία επίθεση που η γαλλική αεροπορία δεν χρησιμοποιεί πλέον.
Ωστόσο, Γάλλοι αξιωματούχοι αργότερα ανέφεραν ότι τέτοια σχέδια δεν ήταν επίσημα και ότι η πώληση ενδέχεται να μην γίνει.
Η Ελλάδα αδειάζει το οπλοστάσιό της
Πάντως, γεγονός είναι πως η Ελλάδα αδειάζει το οπλοστάσιό της για την Ουκρανία…
«Η Ελλάδα πουλά πυρομαχικά στην Ουκρανία» είχε αναφέρει χαρακτηριστικά το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων.
Το πρακτορείο Tass παραθέτει την θετική πρόθεση του Νίκου Δένδια σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο και την επιβεβαίωσή του ότι «πυρομαχικά, τα οποία πρόκειται να λήξουν σε έναν ορατό ορίζοντα, άρα σημαίνει ότι εμείς ούτως ή άλλως θα πρέπει κάποια στιγμή να τα αντικαταστήσουμε και μπορεί να πουληθούν, είναι πολύ μεγάλο κέρδος για τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις γιατί έχουμε ανάγκη για κάτι τέτοιο.
«Είναι χρήσιμο πράγματα τα οποία, είτε μας περισσεύουν, είτε θα λήξουν και άρα θα πρέπει να τα αντικαταστήσουμε, να μπορούμε να τα πουλήσουμε και με τα χρήματα αυτά να αγοράσουμε κάτι άλλο.
Επειδή έχουμε «πέλαγος αναγκών», είναι πολύ-πολύ χρήσιμα τα δεκάδες εκατομμύρια που μπορούμε να πάρουμε από ορισμένα πράγματα» εξήγησε ο κ. Δένδιας, αιτιολογώντας μια κίνηση που δεδομένα θα απασχολήσει τη ρωσική διπλωματία.
Τα «αγκάθια» των F-16
Οι επιχειρησιακές δυσκολίες
Πάντως δεν είναι όλα ρόδινα με το F-35, καθώς αντιμετωπίζει επιχειρησιακές δυσκολίες λόγω των προβλημάτων που συνδέονται με τον κινητήρα του.
Aνώτατος αξιωματούχος των ΗΠΑ αποκάλυψε ότι οι κινητήρες Pratt & Whitney F135 που τροφοδοτούν τα μαχητικά αεροσκάφη F-35 παρουσιάζουν πρόβλημα, γράφει ο εξειδικευμένος ιστότοπος Eurasian Times.
Η συνεχής λειτουργία των κινητήρων σε υψηλότερες από τις αναμενόμενες θερμοκρασίες και οι αυξημένες δραστηριότητες συντήρησης και υλικοτεχνικής στήριξης υποβαθμίζουν τα συνολικά ποσοστά ετοιμότητας του F-35.
Ως αποτέλεσμα, ο αμερικανικός στρατός θεωρεί τις προτεινόμενες βελτιώσεις κινητήρα για όλους τους τύπους F-35 Joint Strike Fighter ως κρίσιμες, πρόσθεσε ο αξιωματούχος.
Κορυφαίοι στρατιωτικοί ηγέτες των ΗΠΑ υπογράμμισαν τις αδυναμίες του κινητήρα F135 όταν δικαιολόγησαν την απόφαση να αναληφθεί πρωτοβουλία για την αναβάθμιση του πυρήνα του κινητήρα (ECU) ενώπιον των μελών της υποεπιτροπής της Επιτροπής Ενόπλων Υπηρεσιών της Βουλής των Αντιπροσώπων στις 29 Μαρτίου.
Στην πρόταση προϋπολογισμού του Πενταγώνου για το οικονομικό έτος 2024, ο στρατός των ΗΠΑ απέρριψε την ιδέα της ανάπτυξης ενός εντελώς νέου κινητήρα για τα F-35, με βάση το Advanced Engine Transition Program (AETP), λόγω υψηλού αναμενόμενου κόστους και τεχνικών προκλήσεων.
Μειωμένη η ζωή του κινητήρα
Ο αμερικανικός στρατός θεωρεί σημαντική μια αναβάθμιση, επειδή το «Σύστημα Διαχείρισης Ισχύος και Θερμικής Διαχείρισης», που κατασκευάστηκε από τη Lockheed Martin, «δεν αποδίδει», οδηγώντας σε μειωμένη διάρκεια ζωής του κινητήρα.
Ο στόλος των μαχητικών αεροσκαφών F-35 του Πενταγώνου διαθέτει μόνο περίπου τα μισά αεροσκάφη που θεωρούνται ικανά για αποστολή, το οποίο είναι σημαντικά μικρότερο από τον στόχο του 65%, σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Αξιωματικό του Προγράμματος F-35.
Κατά την πρώτη του εμφάνιση ενώπιον του Κογκρέσου ως εκτελεστικός αξιωματικός του προγράμματος F-35, ο υποστράτηγος της Πολεμικής Αεροπορίας Mike Schmidt εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του που μόνο ο μισός στόλος των Ηνωμένων Πολιτειών Joint Strike Fighter είναι επιχειρησιακός από τον Φεβρουάριο του 2023, κάτι που περιέγραψε ως μη ικανοποιητική εικόνα.
Ο διευθυντής του προγράμματος είπε ότι από τον Φεβρουάριο 2023, ο μέσος μηνιαίος ρυθμός επιχειρησιακών αεροσκαφών στον στόλο με περισσότερα από 540 F-35 είναι 53,1%.
Αυτό δείχνει ότι τα εν λόγω αεροσκάφη μπορούν να εκτελέσουν ορισμένες από τις βασικές αποστολές τους, συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων μάχης, εκπαίδευσης, δοκιμών και επίδειξης δύναμης.
Το ποσοστό αυτό υπολείπεται του στόχου του 65%. Σε γραπτή δήλωση, ο Schmidt ανέφερε ότι το ποσοστό των αεροσκαφών που μπορούν να εκτελέσουν τις αποστολές τους, ή το λεγόμενο ποσοστό ικανοτήτων πλήρους αποστολής, ήταν μικρότερο από 30%.
Οι συχνές βλάβες
Ο Schmidt τόνισε πως το τρέχον ποσοστό ετοιμότητας είναι απαράδεκτο και ότι πρωταρχικός του στόχος είναι να το μεγιστοποιήσει.
Πρόσθεσε ότι στοχεύει να αυξήσει τα ποσοστά ετοιμότητας τουλάχιστον κατά 10% εντός του 2024.
«Οι προκλήσεις ετοιμότητας παραμένουν, όπως υποδεικνύεται σε πολλαπλά ευρήματα του Γραφείου Λογοδοσίας της Κυβέρνησης», σημείωσε.
Είναι αβέβαιο εάν τα ποσοστά ετοιμότητας υποδηλώνουν βραχυπρόθεσμη διακύμανση ή έναρξη μίας παρατεταμένης κατάστασης.
Η δήλωση του Schmidt δεν διευκρινίζει την αιτία της μείωσης των ποσοστών ετοιμότητας.
Ωστόσο, στο παρελθόν, η έλλειψη ανταλλακτικών και οι συχνές θραύσεις εξαρτημάτων του κινητήρα πέρα από τις αρχικές προσδοκίες έχουν εντοπιστεί ως πιθανοί παράγοντες.
Εκτός από την έλλειψη ανταλλακτικών και τις συχνές βλάβες των εξαρτημάτων του κινητήρα άλλα ζητήματα που επηρεάζουν τα ποσοστά ετοιμότητας του στόλου F-35 περιλαμβάνουν παρατεταμένους χρόνους επισκευής και ανάγκη για ταχύτερες από τις αναμενόμενες επισκευές ή αντικαταστάσεις των μονάδων ισχύος κινητήρα Pratt & Whitney.
Τα τελευταία χρόνια, τα προβλήματα με τον κινητήρα F135 γίνονται όλο και πιο αισθητά.
Πριν από δύο χρόνια, μια σημαντική καθυστέρηση συντήρησης αποδόθηκε σε πολλά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένης της φθοράς των θερμοπροστατευτικών επικαλύψεων των πτερυγίων του στροβίλου των κινητήρων.
www.bankingnews.gr
Προ ολίγου μάλιστα, έφτασε κι επίσημα στα χέρια του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών η επίσημη επιστολή της αμερικανικής κυβέρνησης για τα F-35.
Ουσιαστικά ανοίγει το χρονοδιάγραμμα των 60 ημερών ώστε μετά από διαπραγματεύσεις να υπάρξει συμφωνία για την πώληση των 20 F-35 στην Ελλάδα.
«Οι αρμόδιες αρχές των ΗΠΑ απέστειλαν σήμερα, Τετάρτη 10 Απριλίου 2024, στη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, την επίσημη επιστολή προσφοράς και αποδοχής LOA (Letter of Offer and Acceptance) σχετικά με την προμήθεια των μαχητικών αεροσκαφών F-35 από την Ελλάδα.» τονίζεται σχετικά σε ανακοίνωση του ΥΠΕΘΑ.
Ωστόσο, προτού η κυβέρνηση αρχίσει να προετοιμάζει κλίμα ... ευφορίας, θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν ότι τα δημοσιεύματα του ξένου Τύπου, που επιμένουν ότι η Ελλάδα είναι έτοιμη να στείλει 32 μαχητικά αεροσκάφη F -16 στην Ουκρανία λόγω του «γρήγορου εκσυγχρονισμού» της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Η μεγάλης κλίμακας αγορά της Ελλάδας των 20 F-35, η αναβάθμιση του F-16 Block 52+ στην έκδοση Viper και οι πιθανές πρόσθετες αγορές γαλλικών Rafale οδηγούν την κυβέρνηση Μητσοτάκη στην απόφαση να δώσει τα παλαιότερα αεροσκάφη της.
Πρόκειται για τα F-16 Block 30, τα Mirage 2000-5 και τα F-4E Phantom II, όπως γράφουν οι Eurasian Times.
Με άλλα λόγια η κυβέρνηση εμπλέκεται σε ένα νατοϊκό σχέδιο προκειμένου να στείλει τα λειτουργικότατα F-16 στο καθεστώς του Zelensky, και αντ' αυτών να λάβει από τους Αμερικανούς τα F-35.
Διαψεύσεις εν κενώ από το ΥΠΕΘΑ
Οι αναφορές του ξένου Τύπου για τα ελληνικά αεροσκάφη στην Ουκρανία ξεκίνησαν με δημοσίευμα του Newsweek, το οποίο έσπευσαν να διαψεύσουν χωρίς όμως να πείθουν πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Μετά τις αντιδράσεις των κομμάτων, ανέφεραν ότι «ουδέν ζήτημα μεταφοράς ελληνικών F-16 στην Ουκρανία υπάρχει».
«Όλα τα άλλα αποτελούν ακατάσχετη σεναριολογία», σχολίαζαν οι ίδιες πηγές.
Δένδιας: Σχεδόν βέβαιη η αποστολή F16 στην Ουκρανία
Άλλωστε προηγουμένως ο Έλληνας υπουργός Νίκος Δένδιας έχει τονίσει πως είναι «σχεδόν βέβαιο» ότι η Αθήνα θα στείλει τα μαχητικά αεροσκάφη στο Κίεβο.
Τόνισε ότι η αποστολή τους στην Ουκρανία, θα λάβει χώρα μετά τον συνεχιζόμενο εκσυγχρονισμό των ενόπλων δυνάμεων, που περιλαμβάνει την ιεράρχηση μιας διεξοδικής επαναξιολόγησης της πολεμικής της αεροπορίας.
«Έχουμε έναν στόλο με διαφορετικού τύπου αεροσκάφη.
Έχουμε F-4, Mirage 2000-5, F-16, Viper F-16 και Rafale.
Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε με αυτόν τον τρόπο», δήλωσε ο κ. Δένδιας στην ελληνική τηλεόραση.
Αυτά τα αεροσκάφη πρέπει να «πουληθούν» για να καταστεί δυνατός ο εξορθολογισμός του στόλου των αεροσκαφών.
«Το Mirage 2000-5 είναι ένα εξαιρετικό αεροσκάφος και μπορεί να πουληθεί.
Τα Block 30 F-16 πρέπει να πουληθούν», πρόσθεσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.
Είναι ενδιαφέρον πως υπήρξαν αναφορές ότι η Ουκρανία ήθελε την παραλλαγή Mirage 2000D ειδικά για χερσαία επίθεση που η γαλλική αεροπορία δεν χρησιμοποιεί πλέον.
Ωστόσο, Γάλλοι αξιωματούχοι αργότερα ανέφεραν ότι τέτοια σχέδια δεν ήταν επίσημα και ότι η πώληση ενδέχεται να μην γίνει.
Η Ελλάδα αδειάζει το οπλοστάσιό της
Πάντως, γεγονός είναι πως η Ελλάδα αδειάζει το οπλοστάσιό της για την Ουκρανία…
«Η Ελλάδα πουλά πυρομαχικά στην Ουκρανία» είχε αναφέρει χαρακτηριστικά το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων.
Το πρακτορείο Tass παραθέτει την θετική πρόθεση του Νίκου Δένδια σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο και την επιβεβαίωσή του ότι «πυρομαχικά, τα οποία πρόκειται να λήξουν σε έναν ορατό ορίζοντα, άρα σημαίνει ότι εμείς ούτως ή άλλως θα πρέπει κάποια στιγμή να τα αντικαταστήσουμε και μπορεί να πουληθούν, είναι πολύ μεγάλο κέρδος για τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις γιατί έχουμε ανάγκη για κάτι τέτοιο.
«Είναι χρήσιμο πράγματα τα οποία, είτε μας περισσεύουν, είτε θα λήξουν και άρα θα πρέπει να τα αντικαταστήσουμε, να μπορούμε να τα πουλήσουμε και με τα χρήματα αυτά να αγοράσουμε κάτι άλλο.
Επειδή έχουμε «πέλαγος αναγκών», είναι πολύ-πολύ χρήσιμα τα δεκάδες εκατομμύρια που μπορούμε να πάρουμε από ορισμένα πράγματα» εξήγησε ο κ. Δένδιας, αιτιολογώντας μια κίνηση που δεδομένα θα απασχολήσει τη ρωσική διπλωματία.
Τα «αγκάθια» των F-16
Οι επιχειρησιακές δυσκολίες
Πάντως δεν είναι όλα ρόδινα με το F-35, καθώς αντιμετωπίζει επιχειρησιακές δυσκολίες λόγω των προβλημάτων που συνδέονται με τον κινητήρα του.
Aνώτατος αξιωματούχος των ΗΠΑ αποκάλυψε ότι οι κινητήρες Pratt & Whitney F135 που τροφοδοτούν τα μαχητικά αεροσκάφη F-35 παρουσιάζουν πρόβλημα, γράφει ο εξειδικευμένος ιστότοπος Eurasian Times.
Η συνεχής λειτουργία των κινητήρων σε υψηλότερες από τις αναμενόμενες θερμοκρασίες και οι αυξημένες δραστηριότητες συντήρησης και υλικοτεχνικής στήριξης υποβαθμίζουν τα συνολικά ποσοστά ετοιμότητας του F-35.
Ως αποτέλεσμα, ο αμερικανικός στρατός θεωρεί τις προτεινόμενες βελτιώσεις κινητήρα για όλους τους τύπους F-35 Joint Strike Fighter ως κρίσιμες, πρόσθεσε ο αξιωματούχος.
Κορυφαίοι στρατιωτικοί ηγέτες των ΗΠΑ υπογράμμισαν τις αδυναμίες του κινητήρα F135 όταν δικαιολόγησαν την απόφαση να αναληφθεί πρωτοβουλία για την αναβάθμιση του πυρήνα του κινητήρα (ECU) ενώπιον των μελών της υποεπιτροπής της Επιτροπής Ενόπλων Υπηρεσιών της Βουλής των Αντιπροσώπων στις 29 Μαρτίου.
Στην πρόταση προϋπολογισμού του Πενταγώνου για το οικονομικό έτος 2024, ο στρατός των ΗΠΑ απέρριψε την ιδέα της ανάπτυξης ενός εντελώς νέου κινητήρα για τα F-35, με βάση το Advanced Engine Transition Program (AETP), λόγω υψηλού αναμενόμενου κόστους και τεχνικών προκλήσεων.
Μειωμένη η ζωή του κινητήρα
Ο αμερικανικός στρατός θεωρεί σημαντική μια αναβάθμιση, επειδή το «Σύστημα Διαχείρισης Ισχύος και Θερμικής Διαχείρισης», που κατασκευάστηκε από τη Lockheed Martin, «δεν αποδίδει», οδηγώντας σε μειωμένη διάρκεια ζωής του κινητήρα.
Ο στόλος των μαχητικών αεροσκαφών F-35 του Πενταγώνου διαθέτει μόνο περίπου τα μισά αεροσκάφη που θεωρούνται ικανά για αποστολή, το οποίο είναι σημαντικά μικρότερο από τον στόχο του 65%, σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Αξιωματικό του Προγράμματος F-35.
Κατά την πρώτη του εμφάνιση ενώπιον του Κογκρέσου ως εκτελεστικός αξιωματικός του προγράμματος F-35, ο υποστράτηγος της Πολεμικής Αεροπορίας Mike Schmidt εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του που μόνο ο μισός στόλος των Ηνωμένων Πολιτειών Joint Strike Fighter είναι επιχειρησιακός από τον Φεβρουάριο του 2023, κάτι που περιέγραψε ως μη ικανοποιητική εικόνα.
Ο διευθυντής του προγράμματος είπε ότι από τον Φεβρουάριο 2023, ο μέσος μηνιαίος ρυθμός επιχειρησιακών αεροσκαφών στον στόλο με περισσότερα από 540 F-35 είναι 53,1%.
Αυτό δείχνει ότι τα εν λόγω αεροσκάφη μπορούν να εκτελέσουν ορισμένες από τις βασικές αποστολές τους, συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων μάχης, εκπαίδευσης, δοκιμών και επίδειξης δύναμης.
Το ποσοστό αυτό υπολείπεται του στόχου του 65%. Σε γραπτή δήλωση, ο Schmidt ανέφερε ότι το ποσοστό των αεροσκαφών που μπορούν να εκτελέσουν τις αποστολές τους, ή το λεγόμενο ποσοστό ικανοτήτων πλήρους αποστολής, ήταν μικρότερο από 30%.
Οι συχνές βλάβες
Ο Schmidt τόνισε πως το τρέχον ποσοστό ετοιμότητας είναι απαράδεκτο και ότι πρωταρχικός του στόχος είναι να το μεγιστοποιήσει.
Πρόσθεσε ότι στοχεύει να αυξήσει τα ποσοστά ετοιμότητας τουλάχιστον κατά 10% εντός του 2024.
«Οι προκλήσεις ετοιμότητας παραμένουν, όπως υποδεικνύεται σε πολλαπλά ευρήματα του Γραφείου Λογοδοσίας της Κυβέρνησης», σημείωσε.
Είναι αβέβαιο εάν τα ποσοστά ετοιμότητας υποδηλώνουν βραχυπρόθεσμη διακύμανση ή έναρξη μίας παρατεταμένης κατάστασης.
Η δήλωση του Schmidt δεν διευκρινίζει την αιτία της μείωσης των ποσοστών ετοιμότητας.
Ωστόσο, στο παρελθόν, η έλλειψη ανταλλακτικών και οι συχνές θραύσεις εξαρτημάτων του κινητήρα πέρα από τις αρχικές προσδοκίες έχουν εντοπιστεί ως πιθανοί παράγοντες.
Εκτός από την έλλειψη ανταλλακτικών και τις συχνές βλάβες των εξαρτημάτων του κινητήρα άλλα ζητήματα που επηρεάζουν τα ποσοστά ετοιμότητας του στόλου F-35 περιλαμβάνουν παρατεταμένους χρόνους επισκευής και ανάγκη για ταχύτερες από τις αναμενόμενες επισκευές ή αντικαταστάσεις των μονάδων ισχύος κινητήρα Pratt & Whitney.
Τα τελευταία χρόνια, τα προβλήματα με τον κινητήρα F135 γίνονται όλο και πιο αισθητά.
Πριν από δύο χρόνια, μια σημαντική καθυστέρηση συντήρησης αποδόθηκε σε πολλά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένης της φθοράς των θερμοπροστατευτικών επικαλύψεων των πτερυγίων του στροβίλου των κινητήρων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών