Για ιστορική αναγνώριση κάνουν λόγο τα τουρκικά Μέσα Ενημέρωσης...
Mε ερευνητικό πλοίο, το «R/V Bilim 2», που το «βγάζει» στο Αιγαίο Πέλαγος, πέραν των 6 μιλίων, απαντά στην Ελλάδα η Τουρκία, σύμφωνα με την φιλοκυβερνητική εφημερίδα «Turkiye».
Αν μη τι άλλο, πρόκειται για μια ανησυχητική εξέλιξη, σε συνέχεια του προηγούμενου επεισοδίου, με το ιταλικό πλοίο «Ievoli Relume», που διεξήγαγε έρευνες για την πόντιση καλωδίου, και για τις οποίες ζητήθηκε, σύμφωνα με τουρκικά μέσα ενημέρωσης, άδεια από τις τουρκικές Αρχές…
Υπενθυμίζεται πως το υπό ιταλικής σημαίας πλοίο πραγματοποίησε έρευνες για τη μελλοντική εγκατάσταση υποβρυχίων καλωδίων του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Κύπρου (Great Sea Interconnector-GSI).
Εις «απάντησιν» η Τουρκία έβγαλε ανοιχτά της Κάσου πέντε πολεμικά πλοία.
Η Ελλάδα απάντησε με μια φρεγάτα και μια κανονιοφόρο, αλλά και με… διπλωματικές επαφές, που -όπως αποδεικνύεται από τις εξελίξεις- δεν την ωφέλησαν.
Κι αυτό διότι το «Ievoli Relume» διέκοψε τις εργασίες του πρόωρα και επέστρεψε στην Κρήτη, συνοδεία της ελληνικής κανονιοφόρου «Αήττητος».
Σύμφωνα με την εφημερίδα Turkiye, όταν «η Αθήνα, που ενεργούσε παρανόμως, ήρθε αντιμέτωπη με το τουρκικό πολεμικό ναυτικό, υποτάχθηκε στην Τουρκία».
Κατόπιν, «η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ζήτησε άδεια από την Τουρκία για να συνεχιστούν οι έρευνες του ιταλικού πλοίου «Ievoli Relume» στην Ανατολική Μεσόγειο».
«Η Ελλάδα, που προσπάθησε με κάθε τρόπο να κάνει τον κόσμο να αποδεχθεί τον ισχυρισμό της ότι η υφαλοκρηπίδα της στο Αιγαίο Πέλαγος είναι 12 μίλια, αντιμετώπισε μια απροσδόκητη κατάσταση στην Ανατολική Μεσόγειο.
Η Ελλάδα, που ήθελε να συνεργαστεί παράνομα με την Ιταλία στην Περιοχή Θαλάσσιας Δικαιοδοσίας της Τουρκίας, αναγκάστηκε να ζητήσει άδεια από την Άγκυρα, όταν βρήκε μπροστά της το τουρκικό ναυτικό.
Η Αθήνα, που δεν αποδέχτηκε τη θαλάσσια δικαιοδοσία της Τουρκίας και ενήργησε ενάντια στους διεθνείς νόμους στο Αιγαίο, αναγκάστηκε να αναγνωρίσει τη θαλάσσια δικαιοδοσία της Τουρκίας με την άδεια που της δόθηκε.
Δεν έμεινε εκεί...
Ωστόσο, η Άγκυρα δεν έμεινε εκεί… Σύμφωνα με την Turkiye, έστειλε στην περιοχή το τουρκικό ωκεανογραφικό ερευνητικό πλοίο «R/V Bilim 2».
Στο πλοίο ανατέθηκε η διεξαγωγή έρευνας έξω από τα τουρκικά χωρικά ύδατα, εντός της τουρκικής υφαλοκρηπίδας, περίπου 7 ναυτικά μίλια από τη Μαρμαρίδα.
Με αυτό το βήμα η Άγκυρα απορρίπτει de facto τις θέσεις της Αθήνας και διεξάγει έρευνες εντός της λεγόμενης Ελληνικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) με δικά της ερευνητικά πλοία.
Η εν λόγω έρευνα πραγματοποιείται λίγο έξω από τα σύνορα των 6 μιλίων του Kαστελλόριζο, λέει η Turkiye.
Ο αμυντικός εμπειρογνώμονας Turan Oğuz δήλωσε ότι η διαδικασία ξεκίνησε με την απόφαση της Ελλάδας να μετατρέψει το Αιγαίο σε «θαλάσσιο πάρκο»…
Όπως πρόσθεσε, «Με το πλοίο Mediterranean Research-1, η Τουρκία καταργεί τον λεγόμενο χάρτη της Σεβίλλης και τους ισχυρισμούς της Ελλάδας για την ΑΟΖ της.
Δηλώνοντας ότι η Τουρκία ασκεί τα διεθνή δικαιώματά της, ο Oğuz είπε, «Η Ελλάδα αναζητά συνεχώς προστάτες. Τώρα οι διεκδικήσεις της Ελλάδας βασίζονται στην προστασία των ΗΠΑ, την ΕΕ, που θα επωφεληθεί από την ενεργειακή γραμμή που είναι υπό κατασκευήν, και το Ισραήλ, που θα χρησιμοποιήσει αυτή τη γραμμή για μεταφορά ενέργειας».
www.bankingnews.gr
Αν μη τι άλλο, πρόκειται για μια ανησυχητική εξέλιξη, σε συνέχεια του προηγούμενου επεισοδίου, με το ιταλικό πλοίο «Ievoli Relume», που διεξήγαγε έρευνες για την πόντιση καλωδίου, και για τις οποίες ζητήθηκε, σύμφωνα με τουρκικά μέσα ενημέρωσης, άδεια από τις τουρκικές Αρχές…
Υπενθυμίζεται πως το υπό ιταλικής σημαίας πλοίο πραγματοποίησε έρευνες για τη μελλοντική εγκατάσταση υποβρυχίων καλωδίων του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Κύπρου (Great Sea Interconnector-GSI).
Εις «απάντησιν» η Τουρκία έβγαλε ανοιχτά της Κάσου πέντε πολεμικά πλοία.
Η Ελλάδα απάντησε με μια φρεγάτα και μια κανονιοφόρο, αλλά και με… διπλωματικές επαφές, που -όπως αποδεικνύεται από τις εξελίξεις- δεν την ωφέλησαν.
Κι αυτό διότι το «Ievoli Relume» διέκοψε τις εργασίες του πρόωρα και επέστρεψε στην Κρήτη, συνοδεία της ελληνικής κανονιοφόρου «Αήττητος».
Σύμφωνα με την εφημερίδα Turkiye, όταν «η Αθήνα, που ενεργούσε παρανόμως, ήρθε αντιμέτωπη με το τουρκικό πολεμικό ναυτικό, υποτάχθηκε στην Τουρκία».
Κατόπιν, «η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ζήτησε άδεια από την Τουρκία για να συνεχιστούν οι έρευνες του ιταλικού πλοίου «Ievoli Relume» στην Ανατολική Μεσόγειο».
«Η Ελλάδα, που προσπάθησε με κάθε τρόπο να κάνει τον κόσμο να αποδεχθεί τον ισχυρισμό της ότι η υφαλοκρηπίδα της στο Αιγαίο Πέλαγος είναι 12 μίλια, αντιμετώπισε μια απροσδόκητη κατάσταση στην Ανατολική Μεσόγειο.
Η Ελλάδα, που ήθελε να συνεργαστεί παράνομα με την Ιταλία στην Περιοχή Θαλάσσιας Δικαιοδοσίας της Τουρκίας, αναγκάστηκε να ζητήσει άδεια από την Άγκυρα, όταν βρήκε μπροστά της το τουρκικό ναυτικό.
Η Αθήνα, που δεν αποδέχτηκε τη θαλάσσια δικαιοδοσία της Τουρκίας και ενήργησε ενάντια στους διεθνείς νόμους στο Αιγαίο, αναγκάστηκε να αναγνωρίσει τη θαλάσσια δικαιοδοσία της Τουρκίας με την άδεια που της δόθηκε.
Δεν έμεινε εκεί...
Ωστόσο, η Άγκυρα δεν έμεινε εκεί… Σύμφωνα με την Turkiye, έστειλε στην περιοχή το τουρκικό ωκεανογραφικό ερευνητικό πλοίο «R/V Bilim 2».
Στο πλοίο ανατέθηκε η διεξαγωγή έρευνας έξω από τα τουρκικά χωρικά ύδατα, εντός της τουρκικής υφαλοκρηπίδας, περίπου 7 ναυτικά μίλια από τη Μαρμαρίδα.
Με αυτό το βήμα η Άγκυρα απορρίπτει de facto τις θέσεις της Αθήνας και διεξάγει έρευνες εντός της λεγόμενης Ελληνικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) με δικά της ερευνητικά πλοία.
Η εν λόγω έρευνα πραγματοποιείται λίγο έξω από τα σύνορα των 6 μιλίων του Kαστελλόριζο, λέει η Turkiye.
Ο αμυντικός εμπειρογνώμονας Turan Oğuz δήλωσε ότι η διαδικασία ξεκίνησε με την απόφαση της Ελλάδας να μετατρέψει το Αιγαίο σε «θαλάσσιο πάρκο»…
Όπως πρόσθεσε, «Με το πλοίο Mediterranean Research-1, η Τουρκία καταργεί τον λεγόμενο χάρτη της Σεβίλλης και τους ισχυρισμούς της Ελλάδας για την ΑΟΖ της.
Δηλώνοντας ότι η Τουρκία ασκεί τα διεθνή δικαιώματά της, ο Oğuz είπε, «Η Ελλάδα αναζητά συνεχώς προστάτες. Τώρα οι διεκδικήσεις της Ελλάδας βασίζονται στην προστασία των ΗΠΑ, την ΕΕ, που θα επωφεληθεί από την ενεργειακή γραμμή που είναι υπό κατασκευήν, και το Ισραήλ, που θα χρησιμοποιήσει αυτή τη γραμμή για μεταφορά ενέργειας».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών